Zoek eens uit waar Priceline die verzekeringen heeft ondergebracht en wat de dekking inhoudt.
Een paar jaar geleden stelde iemand op het oude, nu ter ziele gegane, Canadaprikbord van Startpagina een soortgelijke vraag over Hotwire.
Het bleek toen dat Hotwire z'n, onvolledige, verzekeringen had onderbracht bij een derde partij, dus niet via de verhuurder zelf.
Dat betekende dat je bij schade met verschillende partijen te maken kreeg.
Ik zal morgen eens kijken of ik dat oude topic nog terug kan vinden
EDIT: Oude topic op het Canadaprikbord gevonden. Hieronder mijn reactie van toen.
Het spijt me dat jij, als Hotwire fan, mijn kritische vragen vervelend begint te vinden.
Ik hecht inderdaad veel waarde aan een goede verzekering en ik vind het vreemd en verdacht als info over dit onderwerp verborgen en vrijwel onvindbaar is op de website van Hotwire.
Op de site van Hotwire lees ik het volgende (kopie en plak)
Pricing, rates, mileage, and insurance
Is insurance included?
Hotwire's rates do not include insurance. You have the option to purchase Rental Car Protection during the Hotwire checkout process, or later, directly through Access America, a Hotwire partner.
EDIT: Dit is blijkbaar nog steeds zo, er is alleen een andere verzekeraar.
Zie: --->
http://helpcenter.hotwire.com/articles/en_US/FAQ/Is-insurance-included? Hotwire schrijft: See also Rental Car Protection.
Als ik dat doe, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen, kan ik nergens een prijs vinden.
Wat ik wel vind is dat ik bij een claim zelf aan de slag kan met Acces America.
Zoals elke verzekeraar belooft Acces America dat invullen van de formulieren “slechts enkele minuten” duurt.
Ze willen alles van mij weten en beloven dan dat betaling na 7 werkdagen zal plaats vinden ……………. ja,ja.
Weer even kopie en plak
Rental Car Protection
How do I file a claim?
All Rental Car Protection claims and questions are handled by Access America. Completing a claim form takes just minutes.
To begin the process, call a claims specialist toll-free at 1-800-334-7525.
Please note that Access America may request information from you – such as travel documents, proof of payments, etc.
After your documentation is received and Access America determines that you have a payable claim, you should receive payment within 5 to 7 business days.
Mijn grootste bezwaar tegen deze gang van zaken is dat je blijkbaar zelf je claims moet regelen met een verzekeraar.
Normaal gesproken regelt de autoverhuurder dat en heb je zelf met die hele (buitenlandse !!) formulierenzooi niks te maken.
Ik spreek in deze uit ervaring. Ik huur bij Hertz. Misschien niet de goedkoopste, maar bij tegenslag leer je de waarde hiervan kennen.
Heb ooit een auto ingeleverd met flinke hagelschade.
Het enige wat de Hertz medewerker zei was “geen probleem meneer, u bent goed verzekerd en wij regelen alles”
Ik weet niet hoe het met jou is, maar zoiets hoor ik in mijn vakantie liever dan: "regelt u eerst nog even zelf de schade met uw verzekeraar"