Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Iemand naar Amerika (NY specefiek) gegaan sinds de Lage Dollar !!!

Discussie gestart

Yessica


Vliegen: € 375,-
Hotel: € 250,-
Vervoer: € 50,-


Vliegen voor dat geld.... vergeet het maar. De tickets worden alleen maar duurder. Dat lukt je hooguit als je later in het jaar wil gaan. Of misschien in juli en augustus als het oncomfortabel heet kan zijn in NY.

Mijn ervaring is dat als je zo moet beknibbelen je beter een jaar kunt doorsparen, want uiteindelijk gaat het altijd tegenvallen en ben je altijd meer kwijt dan vantevoren berekend.

Ik gun het je hoor, maar blijf wel realistisch, want het lijkt erop dat je jezelf nu aan het overtuigen bent dat het gaat lukken voor dat geld en dat betwijfel ik eerlijk gezegd.
#31 - 25-02-2008, 09:23 uur



DTmaster

ticket 400 al binnen  ;D
#32 - 25-02-2008, 09:44 uur

Vinyl

Wat heb je voor een hotel als ik vragen mag? Ik kreeg je link niet open.
Heb je je wel gerealiseerd dat de kans groot is dat je een kamer deelt (dorm room) of de badkamer deelt?
#33 - 25-02-2008, 16:29 uur

Vinyl

Ah, inderdaad een gedeelde badkamer.
#34 - 25-02-2008, 16:34 uur

Bonnie

Hey allemaal,

Ik plaats ook maar eens een reactie op dit topic.

Ik ben helemaal verbaasd over de reacties hier , wat betreft dit budget naar New York.

Ik ben vorig jaar mei geweest en heb het prima gered met 1000 euro per persoon.Ik moet erbij zeggen dat wij ook niet op geld hoefden te letten, en dan nog hebben we het met 2000 euro met zijn tweeen gered.  Ik snap niet zo goed hoe mensen kunnen zeggen 'dat je dan elke dollar om moet draaien'. Wij zijn 5 volle dagen (6 nachten) gegaan.

Ons kostenplaatje zag er als volgt uit voor 2 personen:
tickets: 350 p.p. = 700 euro
hotel 6 nachten(huis gehuurd van particulier, midtown manhattan,  keuken, prive badkamer enz ideaal) : 110 euro per nacht  = 700 euro
zakgeld: 100 euro per dag = 600 euro

Bij elkaar precies 2000 euro met zijn 2-en.

Of 100 euro genoeg is voor 2 personen?Ik vind van wel. Maar als stel heb je misschien het voordeel van ' 1 portemonnee'.
Wij hebben alles met de taxi gedaan, zijn gewoon naar vrijheidsbeeld geweest, wedstrijd van de yankees bezocht, avondje naar een comedy cafe geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat wij niet iedere dag uitgebreid uit eten zijn geweest. 's Ochtends en 's middags meestal een bagel, donut, of bij de subways of een enkele keer een hamburger. 's Avonds hebben we in het hard-rock cafe gegeten, een keertje bij de mexicaan, een keertje een pizza en de andere 2 weet ik even niet meer. Tussendoor hebben we ook gewoon lekker een ijsje of iets anders gekocht. Wat betreft eten zouden wij het niet eens anders willen, zelf al hebben we duizenden euro's bij ons. Gewoon een bagel bij een soort bakker als ontbijt is goed genoeg.

Als op-je-geld-let-tip , gewoon het bedrag per dag cash in je portemonnee doen en je hebt precies in de gaten wat je uitgeeft en kan aan de hand van de portemonnee besluiten waar je 's avonds eet. Hebben wij niet gedaan hoor, maar misschien wel een goede tip.

Kortom, ik vind 1000 euro per persoon gewoon goed te doen. Je moet niet in dure restaurants gaan eten en  je moet niet veel souvenirs of kleding willen kopen, maar voor het verkennen van de stad genoeg geld in mijn ogen. Ergens iets achter de hand hebben is altijd handig, mochten er onverwachtse dingen gebeuren.

Ik las dat iemand graag een verslagje wilde lezen van iemand die het met dat budget heeft gered. Nou daar komt tie dan : http://www.bonbasreizen.bonbonvoetbalspel.nl . Hihihi .  :D

Prettige reis! Dat zal wel lukken want New York is zoooo tof!  :)

groeten Bonnie
#35 - 29-02-2008, 13:16 uur

DTmaster

kan je mij zeggen welk hotel en Vliegtuig, taxi ect ect !!!!
#36 - 03-03-2008, 12:47 uur

Bonnie

Vliegtickets heb je al toch? Ik kijk altijd op http://www.worldticketcenter.nl/two/asp/info-verre-bestemmingen.asp?fc=2 voor goedkope tickets, maar ik kijk altijd ook nog even op andere sites om te vergelijken.

Voor hotel heb ik dus bij een particulier gehuurd. Via craiglist.org heb ik gezocht , en een appartement gevonden bij New York en dan Vacation Rentals.Bij ons is het goed gegaan, maar ik zou NOOIT vooruit betalen. Te groot risico. Wij hadden een gave woning in midtown manhattan. Het zijn meestal studenten die hun kamer verhuren. Je moet maar eens kijken. Echt hele leuke aanbiedingen.

De taxi's? Gewoon de normale gele taxi's. Kost niet veel, maar een metroritje is goedkoper. Twee euro per ritje geloof ik.

groeten Bonnie
#37 - 03-03-2008, 20:04 uur

DTmaster

Hallo mag ik even jullie aandacht:

Ik ga 23 juni naar NY toe en ik zou graag op diezelfde dag naar een concert in de BB KING BLUES BAR willen gaan, nu kom ik om 19:30 aan op JFK en ik weet dat je altijd ff moeten wachten met je bagage ect ect maar ja hoelangt duurt het nou voordat je het vliegveld uit bent.

het concert begint pas om 23:30 aangezien zij een dubbele set spelen door het overweldigend succes.

mijn vraag is dus" denken jullie dat je binnen 3 1/2 uur uit JFK, met een taxt naar Manhattan en bij Manhattan met een taxi naar die bar kan gaan omdat concert tezien.

3 1/2 uur lijkt mij genoeg tijd maar ik ken JFK niet dus mischien moet je eerst wel 3 uur wachten voordat je op Amerikaanse bodem staat.


Dank jullie wel voor jullie info.


PS: ticket is geboekt :)
#38 - 30-03-2008, 17:09 uur

Pieter79

Hallo TDMaster,

Die 1000 euro is volgens mij goed te doen. Ik vlieg 3 maal in het jaar naar de States (voorjaar, zomer en najaar) voor telkens 2 tot 3 weken en ik red het dan voor tussen de 1000 en 1500 euro (afhankelijk van totaal aantal dagen en periode). Ik huur voor de hele vakantie een huurauto (400 - 550 euro) maar ik hoef geen hotelovernachtingen te betalen daar ik dan bij m'n vriendin ben. Ik zoek wel altijd goedkope vluchten uit vanuit Dusseldorf met AirBerlin/LTU, AirFrance en Brittish Airways naar JFK. Mijn ervaring is dat je met 1000 goed uit moet kunnen komen voor 5 of 6 dagen.

Succes en laat tzt even weten hoe het gegaan is!!


Gr. Pieter
#39 - 30-03-2008, 18:05 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

DTmaster

Hallo mag ik even jullie aandacht:

Ik ga 23 juni naar NY toe en ik zou graag op diezelfde dag naar een concert in de BB KING BLUES BAR willen gaan, nu kom ik om 19:30 aan op JFK en ik weet dat je altijd ff moeten wachten met je bagage ect ect maar ja hoelangt duurt het nou voordat je het vliegveld uit bent.

het concert begint pas om 23:30 aangezien zij een dubbele set spelen door het overweldigend succes.

mijn vraag is dus" denken jullie dat je binnen 3 1/2 uur uit JFK, met een taxt naar Manhattan en bij Manhattan met een taxi naar die bar kan gaan omdat concert tezien.

3 1/2 uur lijkt mij genoeg tijd maar ik ken JFK niet dus mischien moet je eerst wel 3 uur wachten voordat je op Amerikaanse bodem staat.


Dank jullie wel voor jullie info.


PS: ticket is geboekt :)

iemand :)
#40 - 30-03-2008, 22:39 uur

tino

Hoi,

Ik ben 14 maart jl geland op JFK. Ook 's avonds rond 21.30 uur. De immigratie duurde bij mij meer dan een uur. Toen ik bij de bagageband had mijn koffer al enkele rondjes gedraait. Ik denk dat ik alles bij elkaar 2 uur na touchdown kon inchecken in mijn hotel 1 blok van Times square. Jij hebt alles bij elkaar zo'n 4 uur dus lijkt me dat je tijd genoeg hebt.

Groeten Tino
#41 - 31-03-2008, 09:57 uur

DTmaster

ja het lijkt mij ook wel te doen maar ja het is een gok!!!
#42 - 31-03-2008, 13:30 uur

Loek

Denk je dat je nog wakker kunt blijven bij dat optreden, gezien de duur van de vlucht en het tijdsverschil?
#43 - 31-03-2008, 16:48 uur

jackal_wolf

3,5 uur is wel te doen hoor. Afhankelijk natuurlijk op wat voor een dag je aankomt in Amerika. De drukte varieert ook per dag.
Ik ben 4 jaar geleden geweest. Duurde toen vanaf JFK tot aan ons hotel (tegenover madison Square Garden) een ruime 2 uur en dat was op een vrijdagavond (half 8 geland op JFK).
Dan zou je nog een ruim uur hebben vanaf je hotel naar de plaats van bestemming. ff goed nakijken of dat haalbaar is.
gr.
Ulko
#44 - 31-03-2008, 20:22 uur
Zou 10 X per jaar naar de USA op vakantie willen gaan :-(

anja-ke

Ga ook in mei ( van 9/5 tot 17/5).  :afro:
Vliegtuigticket met Delta (we hebben pas eergisteren geboekt) en hebben geopteerd voor een combo New York/Las Vegas

9/5  vrijdag vertrek vanuit Brussel om 11u45 aankomst JFK 13 u22 ook vrijdag
13/5 dinsdag vertrek New York naar Las Vegas 16u50 vertrek JFK aankomst Las Vegas 19u55
17/5 zaterdag vertrek Las Vegas terug naar BRU om 6u50 's morgens  :'(  :'(  :'(
kosten vliegtuigtix: 639 Euro  (we waren echt laat hé verdorie, maar we mogen naar de States en dat maakt alles goed !!!)

We hebben Vegas erbij genomen om wat ontspanning en omdat de kosten van hotels er veel lager liggen (hotel Excalibur vb. zou ons voor onze periode via Expedia.be 131 Euro  voor 4 nachten..

Een hotel in New York hebben we nog niet.. Iemand een aanrader.. Liefst centraal gelegen, want we willen geen auto huren.. we zijn er ook 4 nachten dus..
Alle advies is welkom..

We rekenen op een budget van 1000/1100 Euro, enkel op vluchten en hotels per persoon...
Wie helpt ?????



#45 - 02-04-2008, 22:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15