Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Internationaal rijbewijs

Discussie gestart

Lee

Hello people,

Is het noodzakelijk om een een internationaal rijbewijs aan te schaffen? Ik ga een rondreis per camper maken in sptember.

Ciao Lee  :-\
#1 - 02-08-2009, 16:06 uur

Bakvet

Daar is toevallig pas geleden nog een vraag over gesteld. Zie:

http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,33.0.html
#2 - 02-08-2009, 16:14 uur

hdeweert

Hallo Lee
Het internationaal rijbewijs van de ANWB is alleen maar een vertaling van het rose papiertje/kaartje en heeft ook niet de functie van rijbewijs.
In Amerika is het overbodig dus houd dat geld maar rustig in je zak. Je kunt in Amerika gewoon met je Nederlandse  rijbewijs rijden.

Harm
#3 - 02-08-2009, 16:20 uur

bertvlug

Inderdaad, geen geld uitgeven voor een Internationaal rijbewijs, ik neem hem al jaren niet meer mee, een (geldig) Nederlands rijbewijs volstaat  :afro:

groet,
Bert
#4 - 02-08-2009, 17:41 uur

Freckles49

Zonde van je geld er wordt ook niet naar gevraagd zowel bij Hertz en Alamo.
#5 - 02-08-2009, 18:51 uur

Mrjn

Als je naar Georgia of Kentucky gaat, is het verplicht om er 1 aan te schaffen...
#6 - 02-08-2009, 19:12 uur

Wop

Als je naar Georgia of Kentucky gaat, is het verplicht om er 1 aan te schaffen...

Bron?

Dit is mijn inziens al enkele jaren geleden afgeschaft...
#7 - 02-08-2009, 19:57 uur

Mrjn

Sinds 1 januari is blijkbaar de volgende wettekst van kracht:

A non-citizen who is not a Georgia resident but is visiting or attending school may drive using a valid license from another country plus an International Driver Permit.  The International Driver Permit is issued in the home country and translates a foreign issued license to make it understandable to U.S. officials.


Gevonden op een site voor werknemers van de staat. Hoewel ik elders ook wel heb begrepen dat het laatste woord er nog niet over gesproken is, binnen de staatsregering daaro.

Kentucky heeft het alleen maar over

allow a person over the age of sixteen legally in the United States as a tourist to drive on a license issued by the home country for up to one year under the provisions of international treaties

maar wat die "international treaties nou precies zijn? Dus die neem ik terug  ;)
#8 - 03-08-2009, 21:05 uur

Bakvet

Dat hele verhaal in Georgia gaat volgens mij over het wel of niet moeten/mogen inwisselen van rijbewijzen. Heeft die tekst die je aanhaalt niet alleen met studeren te maken? Bestaat er verschil tussen "visiting or attending school". Ik kan me zo voorstellen dat je bij het ene niet als student bent ingeschreven en bij het andere wel. Of bedoelt die tekst echt dat er een verschil bestaat tussen "visiting [Georgia as a tourist] or attending school [in Georgia].

Die website van de staat Georgia zegt niets over het moeten hebben van de Phony International Driving Permit.

Georgia recognizes valid driver licenses issued to and held by residents of other countries as long as the "Out Of Country" license is valid (not expired). Generally, you may drive in Georgia for up to one year on a valid foreign or International license.
#9 - 03-08-2009, 22:36 uur

Skydriver

Inderdaad, geen geld uitgeven voor een Internationaal rijbewijs, ik neem hem al jaren niet meer mee, een (geldig) Nederlands rijbewijs volstaat  :afro:

groet,
Bert
Inderdaad! niets aan toe te voegen!
#10 - 04-08-2009, 08:04 uur
The USA....What else?

USofA

Heb alleen m'n Nederlands rijbewijs mee iedere keer en dat is goed.
#11 - 04-08-2009, 11:23 uur

Lee

Bedankt voor jullie reacties, zo te zien is het dus niet noodzakelijk.....
#12 - 04-08-2009, 12:10 uur

bgroeneveld

Amerika zo langzamerhand een beetje kennende, zou ik toch die paar euros voor een internationaal rijbewijs uitgeven. De meeste Amerikanen vinden Nederland en Nederlanders altijd erg aardig, maar je moet maar een agent tegenkomen die te graag de liefde bedrijft met mieren of een slechte dag heeft. Een interessant uitziend boekje dat ook nog eens dat gekke Hollands naar het Engels vertaalt, zou dan best eens kunnen helpen.

Officiele Amerikanen, zijn niet zo goed in het improviseren en iets dat hen het leven makkelijker maakt, is altijd meegenomen.

Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf weten.
#13 - 04-08-2009, 15:26 uur

Wop

Amerika zo langzamerhand een beetje kennende, zou ik toch die paar euros voor een internationaal rijbewijs uitgeven. De meeste Amerikanen vinden Nederland en Nederlanders altijd erg aardig, maar je moet maar een agent tegenkomen die te graag de liefde bedrijft met mieren of een slechte dag heeft. Een interessant uitziend boekje dat ook nog eens dat gekke Hollands naar het Engels vertaalt, zou dan best eens kunnen helpen.

Officiele Amerikanen, zijn niet zo goed in het improviseren en iets dat hen het leven makkelijker maakt, is altijd meegenomen.

Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf weten.


Ik ben regelmatig in de States geweest en altijd met mijn "gewone" rijbewijs. Ook wel eens aan gehouden door een agent en nooit problemen mbt tot mijn rijbewijs gehad.
#14 - 04-08-2009, 18:52 uur

Loek

Nu het NL rijbewijs er kwa formaat hetzelfde eruit ziet als een US rijbewijs, vermoed ik dat het nog minder een issue is.  Dat oude roze drieluik was natuurlijk weer iets heel vreemds voor een sheriff uit een of ander klein gat.  De tekst erop staat toch ook in het engels?
#15 - 05-08-2009, 00:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15