Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huurprijzen

Discussie gestart

Jez

Zo te zien ligt het aan Newark. Een auto daar huren is 1000 piek duurder dan van een andere plaats. Optie: niet huren vanaf Newark! Je kunt vanaf daar makkelijk de trein nemen naar een andere plaats. Ik heb gekeken voor Boston - SFO en kom dan op 1500,- (zonder drop off kosten nog), terwijl ik voor Newark ook op 2500,- uitkom.

Oh, grappig, als je andersom zou huren, dus starten in SFO en eindigen in Newark, ben je ook voor 1400 piek klaar. Het ligt dus echt aan Newark als startpunt.
#16 - 13-12-2015, 11:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Cees A

Zoals ik het zie vormt niet alleen Newark, maar ook de cross-country drop-off kosten een belangrijk deel van de hoge huurprijs die je in 2016 gaat betalen.
Hiermee zette je Jez en mij een beetje op het verkeerde been, want wij gingen in eerste instantie zoeken naar prijzen met ophalen/inleveren op dezelfde locatie.
Geen wonder dat wij toen op (veel) lagere prijzen uitkwamen ................  8)
Ik vind dan ook dat je een beetje appels met peren aan het vergelijken bent.
Je 2016 huur met cross-country drop-off is m.i. niet te vergelijken met de situatie van vorig jaar

Dan iets over je 2016 huur en je vergelijking USA reisen - Airportrentals:
Bij USA reisen neem je een auto met premium pakket.
Alle "toeters en bellen" zijn in die premium-prijs inbegrepen (alle verzekeringen, extra bestuurder enz.)
Ook de drop-off kosten worden duidelijk vermeld.

Bij Airportrentals is het allemaal wat vaag wat nu wel en wat niet inbegrepen is.
Volgens mij echter zijn verzekeringen en extra bestuurder bij Airportrentals niet inbegrepen.
Wat de lage dikgedrukte prijs op pagina 1 bij Airportrentals inhoudt weet ik niet.
Daaronder zie je in dunnere en veel kleinere letters een veel hogere totaalprijs en die prijs komt bij doorklikken terug.   
Voor zover ik kan nagaan is in die totaalprijs de drop-off inbegrepen, want die prijs verandert als je de inleverlocatie wijzigt.
Die totaalprijs is echter nog steeds exclusief verzekeringen en extra bestuurder. Die kosten komen er nog bij.
Ik denk dan ook dat als je alles optelt en met dezelfde verzekeringen en andere voorwaarden rekent als bij USA reisen je bij Airportrentals duurder uit bent.
#17 - 13-12-2015, 11:49 uur

Skydriver

Zo te zien ligt het aan Newark. Een auto daar huren is 1000 piek duurder dan van een andere plaats. Optie: niet huren vanaf Newark! Je kunt vanaf daar makkelijk de trein nemen naar een andere plaats. Ik heb gekeken voor Boston - SFO en kom dan op 1500,- (zonder drop off kosten nog), terwijl ik voor Newark ook op 2500,- uitkom.

Oh, grappig, als je andersom zou huren, dus starten in SFO en eindigen in Newark, ben je ook voor 1400 piek klaar. Het ligt dus echt aan Newark als startpunt.
Sorry, maar dat ben ik niet met je eens! Vanaf JFK kom ik op hetzelfde uit...
#18 - 13-12-2015, 17:08 uur
The USA....What else?

Skydriver

Dames en heren, het is niet Newark wat duurder is, maar de gehele staat New York! Goed, weer wat geleerd!
#19 - 13-12-2015, 17:58 uur
The USA....What else?

Cees A

Dames en heren, het is niet Newark wat duurder is, maar de gehele staat New York! Goed, weer wat geleerd!
Ehh, ik wil de pret niet bederven, maar Newark ligt in New Jersey.  :) :)
#20 - 13-12-2015, 18:15 uur

Skydriver

 >:D Helemaal gelijk, haha, maar desalniettemin...Ik geloof dat ik nu een deal heb; 35 dagen voor ca. 2500, inclusief alles. (dus ook drop-off kosten en verzekeringen..) Maar het is nog niet zover, we zoeken dus nog even door, alle adviezen zijn welkom!
#21 - 13-12-2015, 23:47 uur
The USA....What else?

Old Faithful

Kun je niet zonder kosten annuleren? Anders: boeken en annuleren als je een gunstiger optie vindt.

Succes.
#22 - 14-12-2015, 01:32 uur
Groet,

Old Faithful

Skydriver

Jazeker, ik kan heel eenvoudig en kosteloos annuleren tot 48 uur voordat ik de auto afhaal! Ik blijf ook nog wel even om me heen kijken!
#23 - 14-12-2015, 09:15 uur
The USA....What else?

jetusa

Ik had vanavond totaal tegenover gestelde ervaringen:

een one-way Whistler - Vancouver  full size auto inclusief alle verzekeringen en tax etc voor 46 euro!
Echt idioot laag tarief, maar ik klaag niet  :D

Was sowieso de avond van autohuur verrassingen:
Hertz : totaal maar dan ook totaal uitverkocht; weleens meegemaakt dat een bepaalde categorie uitverkocht is, maar alle auto's.........
Niet getreurd, de volgende gebeld
Avis: wel auto's beschikbaar, echter minimaal 3 dagen huur ingesteld. In 12 jaar nog nooit van gehoord. Was overigens geen onredelijk tarief.
Dacht dat 3 dagen minimum dan ook voor de terugweg wel zou gelden, maar nee, kreeg ik bovenstaand idiote lage aanbod.

Sorry verder helemaal off topic en niet eens USA, maar vond het wel bijzonder; zelfs na 12 jaar op vaste plek autohuren (zelfde periode, zelfde auto, zelfde maatschappijen, meestal voorspelbare tarieven) kom je nog voor verrassingen te staan.
#24 - 15-12-2015, 02:38 uur

Skydriver

Grappig, bij welke verhuurder was dit?
#25 - 15-12-2015, 10:30 uur
The USA....What else?

jetusa

Dat was bij Avis, gewoon rechtstreeks bellen met kantoor in Amsterdam.
Is trouwens autohuur voor 1 dag (zie dat ik dat vergeten ben te vermelden) om van vakantie-adres naar vliegveld te komen.

#26 - 15-12-2015, 12:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15