Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Inventarisatie van mogelijkheden: Amerika 2013 of 2014

Discussie gestart

eric440551

Wat dacht je van vliegen naar San Francisco, bezoek aan Napa Valley, dan noordelijk via de Avenue of the Giants, hierna de kustweg naar Redwood NP. Van daar of eerst naar Portland en dan terug via Crater Lake NP. (eventl. Portland laten vallen en meteen naar Crater Lake..
Terug naar bijv. Redding met bezoek aan de Shasta Dam, hierna afhankelijk van het seizoen naar Lassen Volvanic NP, Lake Tahoe en via Death Valley (of een andere route) naar Las vegas en daar eindigen?

Dit jaar hebben we Washington en Oregon en Noord Californie gedaan.
Alhoewel de staat Washington niet gegarandeerd is van mooi weer heeft het schitterende natuurparken.
Mount Rainier en Olympic np zijn schitterend.
Oregon is ontzettend mooi en wordt nog relatief weinig als rondreis meegenomen.
Wij hebben overnacht in Redding en vonden het spijtig dat we er maar een nacht hadden geboekt,
Heel lief plaatsje en heel veel te doen in de omgeving en lekker weer.
Central Oregon(Bend) Mount Hood en de kust van Oregon is ook echt de moeite waard.
#31 - 26-07-2012, 00:58 uur

eric440551

Sorry had in mijn enthousiasme niet gelezen dat je al een planning had gemaakt.
Salt lake city zou ik zeker op een dag houden.
Is meer dan genoeg.
South dakota is erg mooi ga je vanuit Rapid city rondrijden om alles te bezichtigen?
Zo niet dan heb je er nog de Badlands np zeer de moeite waard.
Een overnachting in het park is ons er goed bevallen.
Wij hebben daarna gekozen voor Keystone.
Een lief plaatsje waarvanuit Custer en Mount rushmore makkelijk te bezichtigen is.
#32 - 26-07-2012, 01:08 uur

Dirc

Hoi Eric,

Ik heb inderdaad al wel 'een' planning gemaakt omdat je ergens moet starten.
Alleen, zoals Hans aangaf, lijkt het wel krap te worden qua dagen als we én Vegas én Yellowstone willen doen.

Dus vandaar ook dat ik nog steeds rond kijk.
#33 - 26-07-2012, 09:16 uur

Dirc

De route van Eric's voorstel:

#34 - 26-07-2012, 09:45 uur

Old Faithful

Je zou deze route ook van Portland of Seattle kunnen doen. In 2008 reden wij van Seattle naar Las Vegas, maar namen toen een route meer naar het oosten, via Glacier N.P. en Yellowstone N.P. Op het eind van de reis hebben wij toen ook nog Bryce N.P. en Zion N.P. bezocht, ofschoon we daar al eerder waren geweest. Voor ons was dat geen bezwaar, voor jullie blijkbaar wel.
Dit jaar rijden we van Seattle naar San Francisco, ongeveer de route zoals hierboven geschetst.
#35 - 26-07-2012, 12:35 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Het is zeker geen bezwaar om Bryce en/of Zion nogmaals te bezoeken maar hier zullen we dan niet heel lang blijven aangezien er ook dingen zijn die we nog niet gezien hebben.
Maar wel een leuke mogelijkheid weer waar ik nog niets over weet, dus kan ik mezelf ook in gaan verdiepen.

Het zou wel mogelijkheden scheppen om dan een andere keer een denver-denver rondje te doen zonder naar Yellowstone te hoeven gaan.
#36 - 26-07-2012, 12:39 uur

TondeG


Dit jaar rijden we van Seattle naar San Francisco.

Dat gaat ook al opschieten ;)
#37 - 26-07-2012, 12:40 uur

Old Faithful

Nog 46 dagen.  :D
#38 - 26-07-2012, 13:48 uur
Groet,

Old Faithful

TondeG

Nog 46 dagen.  :D

By the way: Hoe ziet jou reis eruit?
#39 - 27-07-2012, 07:43 uur

Old Faithful

We gaan wel erg  :offtopic: , sorry Dirc.

Ik heb (nog) niet echt een vaste route. De bedoeling is om Washington en Oregon te bezoeken, denk aan Olympic N.P., Noth Cascades N.P., Mount Rainier N.P., Mt St Helens N.M., Columbia River Gorge, Crater Lake N.P en dan naar Californië te rijden met o.a. Lassen Volcanic N.P.
Mocht het weer tegen zitten, bergen in de wolken en zo, dan wil ik de mogelijkheid open houden voor een meer oostelijke route of versneld naar het zuiden rijden en dan naar Yosemite N.P. Kings Canyon N.P. en Sequoia N.P. gaan. Ook Death Valley zou dan een optie kunnen zijn.
Ik heb tot nu toe nog geen hotels gereserveerd. Ik denk dat dit niet nodig is omdat wij pas op 10 september, dus na Labor Day, vertrekken.  Nadeel is dan wel dat het moeilijk zou kunnen worden om in de parken in het zuiden nog overnachtingen binnen het park te boeken.
Tot nu toe is het dus zo dat de nadruk, afhankelijk van het weer, meer op het noordelijk deel of meer op het zuidelijk deel van de route kan komen te liggen.

Nogmaals sorry, Dirc.  embarressed
#40 - 27-07-2012, 12:15 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Geen probleem, het topic ging toch al alle kanten op.
#41 - 27-07-2012, 13:01 uur

TondeG

We gaan wel erg  :offtopic: , sorry Dirc.

Nogmaals sorry, Dirc.  embarressed

Ook mijn excuses Dirc voor de inbreuk, had anders een topic moeten openen met wat voor onderwerp?

Ik was nieuwsgierig en leuk om te lezen wat de route wordt, een waarschijnlijk schitterende reis (de Noordelijke) en vind het ook mooi om te lezen dat de route nog alle kanten op kan gaan, zou niet echt wat voor mij zijn. De Noordelijke route trekt mij ook aan, ik zou er nog Yellowstone willen toevoegen maar heb me nog niet verdiept in de afstanden en zal wel heel afwijkend zijn.  Nu dan maar weer naar waar het topic werkelijk omging.   
#42 - 27-07-2012, 14:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15