Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Is 'Roadside Assistance' bij autohuur nodig?

Discussie gestart

Bakvet

Als je de auto huurt bij Alamo of National probeert men je Roadside Assistance te verkopen voor 'only $4.99' per dag. Ik meen dat het bij Dollar Rent-a-Car zelfs 'only $5.99' is. Als je het niet zou nemen, zou je met honderden dollars sleepkosten e.d. geconfronteerd kunnen worden.

Leden van de ANWB en Touring (en wellicht ook KNAC en VAB, maar dat weet ik niet zeker) hebben in de VS recht op Basic Emergency Roadside Assistance. Hier vind je de omschrijving ervan, dit lijkt toch precies hetzelfde te zijn als wat die verhuurders aanbieden, maar dan gratis.

http://www.aaa.com/PPInternational/Benefits_Intl_to_US.html#insurance

Het zou hooguit kunnen dat je bij AAA een deel van de kosten zelf moet betalen als ze erg hoog zijn. Terwijl die verhuurders nooit zo moeilijk doen als je ervoor bij ze verzekerd bent, dan nemen zij liever alle kosten op zich dan er een administratief circus van te maken.
#1 - 24-05-2013, 15:33 uur

Bakvet

Hieronder nog even de tekst van de AAA website, mocht die link later niet meer werken.

Emergency Roadside Assistance

If visiting for 90 days or less, you are entitled to BASIC Emergency Roadside Assistance to include:
•Towing an eligible vehicle at least three (3) miles in any direction from point of disablement, or back to the responding facility, free of charge. Additional mileage charges will be at the member’s expense and will not exceed prevailing rates of the region. Towing shall be provided for light-duty trailers, excluding fifth wheel trailers, being towed at the time of disablement. At the Club’s discretion, members may be required to pay for towing the trailer.
•The vehicle will be extricated or winched when it can be safely reached from a normally traveled road or established thoroughfare. If special equipment, more than one truck, or more than one person is required, the associated cost may be at the member’s expense.
•Charges for flatbed service requested by members, when not required by the AAA Towing Manual, may be passed on to the member. Flatbed service charges are not applicable if a flatbed is required due to accident damage or if it is the contractor’s primary service vehicle. 
•Mobile battery service/jump starting and/or temporary adjustments. 
•Flat tire service including changing a flat tire when an inflated, serviceable spare is available. 
•A limited supply of fuel will be delivered to a member’s disabled vehicle, enabling the member to reach the nearest service station. Members may be charged up to the current pump price for the fuel.
•Lockout and key service; If the key that operates or provides access to the passenger compartment of the vehicle is lost, broken, or the service provider cannot gain entry, the Club shall provide locksmith service up to $50, or reimbursement of commercial locksmith service up to $50.  If necessary, the Club also will provide tow service.  Members are entitled to up to $50 worth of locksmith service at the scene, exclusive of any charges for en-route mileage. 
 
#2 - 24-05-2013, 15:36 uur

MiamiHeat

Daarnaast heb je gewoon recht op de 24-uurs Alamo Road Side Assistance als je auto defect is.

Roadside Plus (RSP)
Roadside Plus ist ein optionales Produkt, welches Ihnen gegen eine Gebühr von ca. US $ 6,99 pro Tag am Mietwagenschalter angeboten wird. Mit Roadside Plus können Sie auch seltenere Fälle absichern, wie zum Beispiel: Schlüsselersatz bei verlorengegangenem Schlüssel, Benzinanlieferung bei Liegenbleiben aufgrund von leerem Tank, Starthilfe aufgrund von Eigenverschulden. Sollte das Fahrzeug aufgrund eines technischen Defektes (kein Kundenverschulden) nicht mehr fahrtüchtig sein, steht die Alamo 24-Stunden Roadside Assistance – unabhängig von dieser Zusatzversicherung – kostenlos für Sie zur Verfügung.

#3 - 25-05-2013, 19:11 uur

jhbechthum

Daarnaast heb je gewoon recht op de 24-uurs Alamo Road Side Assistance als je auto defect is.

Daarom vraag ik me af waarom je Road Side Assistance zou nemen.

Elke verhuurder is toch verantwoordelijk om een blijvend goed werkende auto te verhuren?

Voor eigen schuld (sleutel vergeten, verkeerde brandstof e.d.) is een 'hulp-verzekering' van $ 5,- à $ 7,- toch een flink bedrag.
Vraag jezelf af: "Wanneer heb ik ooit mijn sleutel vergeten, of verkeerd getankt?" en bedenk dan of je dat bedrag ervoor over hebt.

Johan
#4 - 26-05-2013, 13:51 uur
« Laatst bewerkt op: 26-05-2013, 19:11 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

MiamiHeat

Inderdaad en daarom nemen wij ook nooit Road Side Assistance Plus :-)
#5 - 26-05-2013, 17:14 uur

Mrjn

Van de laatste keer (veeeeel te lang geleden) herinner ik me dat bij Dollar ook lekke banden bij dat roadside assistancepakket zaten en hebben we 't toen wel genomen, omdat dit wel een vaker voorkomend issue is. Maar het klinkt wel een beetje als overbodig extra betalen.
#6 - 01-06-2013, 11:03 uur

Freddytex

Wie via usareisen.de boekt is ook voor de banden verzekerd .Enkel vraagt men bij een gewone lekke band om deze zelf te vervangen door het reservewiel en naar het dichstbij gelegen station van Alamo of dgl te rijden en daar de band te laten vervagen.
#7 - 02-06-2013, 02:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15