Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

IS HET NOG WEL LEUK OM VAN & NAAR DE STATES TE VLIEGEN?

Discussie gestart

Verelle

De afgelopen jaren zijn we nogal om de oren geslagen met verscherpte maatregelen ten aan zien van vliegen, zeker naar de States. Nu met de recentelijke beperkingen wordt alles nog meer aanbanden gelegd. Persoonlijk vind ik al deze maatregelen veel te ver gaan en bereiken de terroristen hun doel. Onze levens worden dermate aangetast dat we niet meer vrij kunnen leven, waar houdt het op? Elke keer zullen de terroristen wel een methode vinden om iets te doen, wat te denken van smokkelen via etens karretjes ed. Houdt dat in dat we strak ook geen eten meer krijgen op een vlucht van en naar de States?

Regelgeving op regelgeving wordt ingevoerd en als het eenmaal is ingesteld, wordt het niet meer teruggedraaid.

Alle restricties die nu gelden voor handbagage is absurd naar mijn mening. Ik las op deze site over de regelgeving die geldt in Belgie voor vluchten naar de States. Het is absurd dat nagenoeg alles ingecheckt moet worden, persoonlijk heb ik daar problemen mee. Te meer omdat ik dure cameras ed heb en veel te bang ben dat dit verdwijnt, aangezien je je koffer ook al niet meer opslot mag doen. Bovendien zijn waardevolle spullen ook niet verzekerd als het ingecheckt wordt, dus wat moet je?

Volgens de BA site mogen er ook geen carry on trolleys (standaard formaat die door alle airlines worden geaccepteerd) meer meegenomen worden als je vanuit Amerika naar Engeland vliegt en vandaar een aansluitend vlucht hebt naar een andere bestemming b.v. Nederland. Alleen een kleine tas om een laptop in te doen.

Wil ik nog wel onderworpen aan deze praktijken, Mmmm nee, ik denk dat ik als ik terug ben ik Nederland voorlopig maar in Europa op vakantie ga.

Wat is jullie menig hierover?
#1 - 28-08-2006, 20:50 uur
In april terug naar Amerika

B-man

Iedereen zal hier wel zijn/haar mening over hebben en die zijn allemaal juist, de een heeft er wel moeite mee en de ander niet/minder dat blijft nu eenmaal altijd zo.

Helaas leven we op dit moment in een tijd die dit soort extreme maatregelen eist. Het blijkt dus dat terroristen ons dolgraag  willen opblazen en daar doen we niets tegen want rustig met die mensen om de tafel zitten is er heus niet bij. We moeten dus extra waakzaam zijn voor onze eigen bescherming en helaas houd dat in dat we een aantal vrijheden moeten opgeven. Is dat leuk? Nee natuurlijk niet! Is het nodig? Helaas wel dus! Maar we laten de terroristen pas echt winnen als we opeens met zijn allen niet meer een uurtje langer (jaja soms iets langer) bij een security check willen staan en dus maar helemaal niet meer naar de VS of welk land dan ook vliegen.

Terrorisme heeft als doel om angst aan te jagen onder de bevolking van een land(en) maar zijn we nu eigenlijk te bang om te vliegen vanwege de mogelijke aanslag die eventueel zou kunnen gebeuren? Nee, bijna iedereen heeft het alleen maar over de lange wachtrijen en het feit dat ze een uurtje later op hun zonnige bestemming aankomen vanwege de overdreven veligheidsmaatregelen maar o wee als die er niet zijn en er gebeurt wat, dan spreken we  er schande van dat we zoiets hebben kunnen laten gebeuren. Straks vliegen we dus niet meer vanwege de angst voor een aanslag maar gewoon omdat we wat convenience kwijtraken. Dan moet de hele definitie van "terrorisme" maar veranderen, wie weet gaan ze (de terroristen) dan opeens onze credit card of pinpas blokkeren, de pizza-koerier uitschakelen of de McDrive barricaderen want blijkbaar is dat voor veel mensen de ergste plek waar je ze kunt raken.

Er zijn duizenden (o.a.) Nederlandse militairen in Afghanistan (en andere landen) om ervoor te zorgen dat lui zoals Bin Laden uitgeschakeld worden en helaas sneuvelen er dagelijks mensen in die strijd. Het minste wat wij kunnen doen is een uurtje langer in de rij bij de security check staan en onze bagage dan maar inchecken ipv mee te nemen in een overhead compartment. We moeten de realiteit onder ogen durven zien en die is nu eenmaal niet altijd leuk, we kunnen met zijn allen zelfmeedelijden gaan kweken maar daar komt niemand ook maar ergens mee. We kunnen ook gewoon accepteren dat dit soort dingen nu eenmaal onderdeel van onze wereld zijn en ze nemen zoals ze zijn, uiteindelijk weten we niet beter meer en kunnen we het mooi over 40 jaar aan de kleinkinderen vertellen "in onze tijd..."

Ikzelf heb meerdere keren van en naar de VS gevlogen na 9/11 en ik vind die extra maatregelen ook niet altijd even leuk maar ik zal er nooit een reis naar de VS voor afzeggen, ze zijn er tenslotte ook voor mijn veiligheid. Daarbij, het went ook wel vind ik.

B-man
#2 - 28-08-2006, 21:41 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chiefram

Het terrorisme lijkt misschien wel verweg, maar het heeft op mijn persoonlijk echt wel invloed gehad, die verscherpte maatregelen. Dus ben ik ook persoonlijk al getroffen. Dit omdat ik precies op 10 augustus op de luchthaven van Denver moest inchecken op een binnenlandse vlucht richting Chicago. Ik heb die vlucht gecanceld, omdat ik niet 3 a 4 uur in de wachtrij die er op dat moment dat ik aan kwam lopen stond voor de security check. De afspraak voor die dag kon ik toch niet meer waarmaken, dus het terrorisme bepaalde toch maar eventjes mijn geplande werkschema.

Bang om te vliegen ben ik helemaal niet. Morgenochtend vlieg ik weer van Denver naar Minneapolis, maar juist door die verscherpte kontrole voel ik me juist veilig en wil daar best een 'uurtje' langer voor in de rij staan. Als het niet verscherpt zou zijn dan zou ik denk ik toch niet echt helemaal lekker in mijn vel zitten. Ik wil wel graag veilig in Minneapolis landen en donderdagmiddag weer veilig in Denver, omdat ik nog een gezinnetje heb dat op mij wacht. Uit de lucht geblazen worden is niet bepaald mijn hobbie, ook al vind ik het stervens proces van het menselijk lichaam best wel interessant.

Wel is het zo dat (helaas, maar het is niet anders) men vaak maatregelen gaat instellen op het moment er iets (bijna) gebeurt. Nu de maatregelen strakker zijn geworden, weten de terroristen morgen weer een nieuwe manier op explosieven mee te nemen in het toestel. Pas daarna (als dit bekend is geworden) zullen wederom de security maatregelen nog strakker worden en mogen we straks helemaal niets meer meenemen. Ik zie de tijd nog wel komen dat ook laptops en mobiele telefoontjes niet meer mee mogen op reis. Leuk als je voor je werk op reis moet. Dan kun je niet veel meer op plaats van bestemming.

Maar als het moet, dan moet het. Ik zal er geen mile minder om gaan vliegen en dat terwijl het er inderdaad niet leuker op wordt.

Morgen mag ik dus niets meenemen wat ook maar enigszins vloeibaar is. Okay, shampoo en zeep hebben ze altijd wel in de hotels, maar tandpaste niet. (Misschien een tip om hotels naast de shampoos ook kleine mini tubetjes tandpasta aan de gasten te verstrekken). Normaal neem ik mijn kleine koffertje of rugzak mee in de cabine, zodat ik lekker snel op plaats van bestemming de luchthaven kan verlaten, zonder minstens 30 minuten te moeten rondhangen bij bagage-claim. Vanaf morgen zal ik alles maar gewoon aan bagage afgeven en keurig netjes bij bagage claim gaan wachten en hopen dat alles aankomt op plaats van bestemming. Jammer, maar wil wil toch wel graag mijn eigen shampoo en tandpaste enzo gebruiken.

Maar nogmaals, het is voor mijn eigen veiligheid dus ik accepteer het maar. :)
#3 - 28-08-2006, 22:00 uur

Bakvet

Net als Verelle ben ik niet verplicht om mijn vakanties in Amerika door te brengen. Werd al een beetje ziek van al die maatregelen tot nu toe en nu mag je dus ook geen flesje water mee meer aan boord nemen. Kan ik een beetje 10 uur lang dorst gaan zitten lijden. Had de gewoonte om tijdens de overstap me even te wassen en m'n tanden te poetsen. Kan niet meer... nee: mag niet meer.

Je betaalt je eerst blauw aan beveiligingskosten en wat gaan die latex handschoentjes nu doen? Ze gaan checken of je in je doorzichtige plasic tasje de papieren zakdoekjes wel uit het cellofaan gehaald hebt. Je mag EEN boek meenemen. Je mag niets in je zakken hebben zitten als je vanuit Engeland vertrekt. ****** een eind op zeg!

NB ******* nog aan toe, ik heb een woord gevonden wat nog niet verboden is.

Edit: De morele zedenpolitie van dit familieforum wil ik voordragen voor de Nobelprijs voor de Geneeskunst. Ze is er alsnog in geslaagd een ziekte uit te bannen waar tienduizenden wetenschappers tot nu toe in staat waren. Hulde!
#4 - 28-08-2006, 22:59 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2007, 14:56 uur door Bakvet »

Anouk

^ Dorst lijden? Geen tanden kunnen poetsen? Agossie, overdrijven is ook een vak.. Heel veel mensen hebben geeneens schoon water om te drinken, en wij zouden geen 10 uur zonder een flesje gezuiverd water kunnen? Miljoenen mensen weten geeneens wat tandenpoetsen is.. Is het zo lastig om eventjes langer te wachten en dan in een toilet op het vliegveld de tanden te poetsen? Ik denk dat je daar wel overheen komt hoor, want kom op zeg, we zijn al onwijs verwend in vergelijking met het grootste gedeelte van de wereld.. En trouwens, je krijgt vast wel wat te drinken in het vliegtuig..

Geen lang antwoord voor mij als van die anderen.. Maar als ik volgend jaar naar Miami ga ga ik me gewoon aan de regeltjes houden, verzet heeft toch geen zin, die Amerikanen gaan volgens mij met alle plezier de doorgang ontzeggen voor degenen die niet hun regeltjes volgen.. Zolang ze maar een filmpje draaien in het vliegtuig en ik heelhuids aankom, vind ik alles goed.. Het is belachelijk, al die rare regeltjes, en het is niet leuk, maar ja, wat doe je er aan? Helemaal niets..
#5 - 28-08-2006, 23:38 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2006, 23:44 uur door Anouk »

Bakvet

Ja ja, pas maar op dat ze je niet weigeren wegens kans op blauwtongziekte. *) ;)

Is het zo lastig om eventjes langer te wachten en dan in een toilet op het vliegveld de tanden te poetsen?
Dat schreef ik ook: tijdens de overstap. Als je een paar uur moet wachten heb je alle tijd ervoor. Alleen mag je geen tandpasta e.d. meer meenemen aan boord. Ter plekke kopen en daarna weer weggooien is ook een beetje zonde.

(Regel is inmiddels versoepeld, kijk op de webpagina's van je luchtvaartmaatschappij.)
*) = Een ziekte die destijds heerste onder een bepaald soort dieren.
#6 - 28-08-2006, 23:46 uur
« Laatst bewerkt op: 11-03-2007, 15:06 uur door Bakvet »

Verelle

Dorst lijden? Geen tanden kunnen poetsen? Agossie, overdrijven is ook een vak.. Heel veel mensen hebben geeneens schoon water om te drinken, en wij zouden geen 10 uur zonder een flesje gezuiverd water kunnen? Miljoenen mensen weten geeneens wat tandenpoetsen is.. Is het zo lastig om eventjes langer te wachten en dan in een toilet op het vliegveld de tanden te poetsen? Ik denk dat je daar wel overheen komt hoor, want kom op zeg, we zijn al onwijs verwend in vergelijking met het grootste gedeelte van de wereld.. En trouwens, je krijgt vast wel wat te drinken in het vliegtuig..

Is je antwoord niet een beetje aan de sarcastische kant? Natuurlijk kunnen we zonder dat flesje water en hoef je je tanden niet te poetsen tijdens de vlucht. Maar waar is je persoonlijke grens? Voor jouw is die dus blijkbaar nog niet bereikt, maar er zijn zat mensen die liever niet op die manier op vakantie gaan. In de afgelopen zomer zijn er 23 % minder vakanties naar de States geboekt in vergelijking met vorig jaar, dat zegt toch wel wat.


#7 - 29-08-2006, 05:23 uur
In april terug naar Amerika

DennisH

Ik heb zaterdag met schiphol gbeld omdat we 16 sept vertrekken naar Seattle. En een vriendelijke dame zei dat laptops, camera's en MP3 spelers gewoon mee mogen. En dat ze verwachten dat binnen een week er misschien ook weer vloeistoffen en gels mee mogen. Dus dan kan de beautycase ook weer mee als handbagage.
#8 - 29-08-2006, 08:36 uur

Anouk

Dorst lijden? Geen tanden kunnen poetsen? Agossie, overdrijven is ook een vak.. Heel veel mensen hebben geeneens schoon water om te drinken, en wij zouden geen 10 uur zonder een flesje gezuiverd water kunnen? Miljoenen mensen weten geeneens wat tandenpoetsen is.. Is het zo lastig om eventjes langer te wachten en dan in een toilet op het vliegveld de tanden te poetsen? Ik denk dat je daar wel overheen komt hoor, want kom op zeg, we zijn al onwijs verwend in vergelijking met het grootste gedeelte van de wereld.. En trouwens, je krijgt vast wel wat te drinken in het vliegtuig..

Is je antwoord niet een beetje aan de sarcastische kant? Natuurlijk kunnen we zonder dat flesje water en hoef je je tanden niet te poetsen tijdens de vlucht. Maar waar is je persoonlijke grens? Voor jouw is die dus blijkbaar nog niet bereikt, maar er zijn zat mensen die liever niet op die manier op vakantie gaan. In de afgelopen zomer zijn er 23 % minder vakanties naar de States geboekt in vergelijking met vorig jaar, dat zegt toch wel wat.




Dat is nog altijd het probleem van de United States.. Als zij denken dat ze het geld van toerisme niet nodig hebben, so be it, daar komen ze vanzelf nog wel eens achter, dat voelen ze vanzelf in de knip.. En waarom zou ik me daar druk om maken? Ik ga voor mezelf naar de US, misschien zal ze vliegreis daarheen niet zo plezierig zijn, maar daar zet ik me ook wel weer overheen..
#9 - 29-08-2006, 12:41 uur

anja-ke

Ik heb zaterdag met schiphol gbeld omdat we 16 sept vertrekken naar Seattle. En een vriendelijke dame zei dat laptops, camera's en MP3 spelers gewoon mee mogen. En dat ze verwachten dat binnen een week er misschien ook weer vloeistoffen en gels mee mogen. Dus dan kan de beautycase ook weer mee als handbagage.

Tja voor de Belgen onder ons is het nog steeds een heel ander verhaal.. Een andere lieve dame van American vertelde mij gisteren dat fototoestellen, camera's, MP3 spelers ed. nog steeds volledig uit den boze zijn  ny-angry .. Een laptop mag blijkbaar wel.
Op de luchthaven zal ons een plastic zakje gegeven worden (vergeet ook maar elk idee om zelf een eigen doorzichtig tas van enig soort mee te brengen, wordt geweigerd!), waarin het hoogst noodzakelijke (lees: zo goed als niets  ny-angry) mag gestopt worden.
Geen idee of deze doorzichtige zakjes met portefeuilles en GSM's in vol zicht meer diefstal in de hand zal werken, ik mag er niet aan denken dat een of andere gauwdief er met al met mijn vakantiegeld er vandoor gaat!)
Gaat dit me echter tegen houden om naar de States te gaan: absoluut NIET !!!!
Ik doe wel een schietgebedje voor mijn kostbare camera en fotosouveniertjes en dure cameraspullen.
Laten we hopen dat het mettertijd allemaal wat verzwakt en dat ons land geen proefkonijn wordt om daarna in heel Europa deze maatregel toe te passen...  ny-angry
#10 - 29-08-2006, 21:21 uur

kwaajknarie

Tuurlijk is het nog wel leuk om naar de States te vliegen!

Wat maakt dat nou toch uit, die paar uurtjes op een hele vakantie en dat tanden poetsen/opfrissen, nah!

Tot een paar jaar geleden gingen we met een vriendengroep jaarlijks naar Torhout, leuk rockfestival in Belgie. Van vrijdag tot zondag, niet wassen, niet tanden poetsen maar wel veel, heel veel drinken.

Ik zag er altijd tegenop maar als ik weer thuis was, na drie uur terugrijden stinkend als een nijlpaard wat al weken geen rivier meer had gezien, overheerste toch weer de lol en het idee van volgend jaar weer!

De reis is afzien maar weegt niet op tegen het plezier van het event zelf.
#11 - 29-08-2006, 21:27 uur

sweatbox

Een andere lieve dame van American vertelde mij gisteren dat fototoestellen, camera's, MP3 spelers ed. nog steeds volledig uit den boze zijn  ny-angry .. Een laptop mag blijkbaar wel.

De laptops van Dell ontploffen. Mag dat wel dan?
#12 - 29-08-2006, 21:52 uur

Skydriver

Naar Amerika toe vliegen blijft leuk..scherpe controles of niet.Terug naar Nederland vind ik altijd wat minder...
#13 - 29-08-2006, 22:12 uur
The USA....What else?

DennisH

Een andere lieve dame van American vertelde mij gisteren dat fototoestellen, camera's, MP3 spelers ed. nog steeds volledig uit den boze zijn  ny-angry .. Een laptop mag blijkbaar wel.

De laptops van Dell ontploffen. Mag dat wel dan?

Nee schijnt van niet.

Maar ik stop liever m'n laptop in de bagage dan m'n digitale spiegelreflex. Ik ben bang dat de laatste een reis in een vliegtuigruim met in en uitgesmijt niet zal overleven. Die blijft dus mooi thuis als het zo ver moch komen.

Voor degene die electronica in het ruim moeten vervoeren. Kijk eens naar een goede pelicase behuizing. Die dingen zijn stof en waterdicht en beschikken over een drukventiel om de druk geleidelijk te vereffenen. Ze zijn zo stevig dat je er met een SUV over heen kan rijden (niet in het vliegtuig doen). Een pelicase waar een kleine digitale camera in kan zal zo'n 25 Euro kosten.
#14 - 30-08-2006, 09:13 uur

visuar

Sommige Dell (en Apple!) laptops hebben inderdaad problemen met hun SONY accu's! Probleem schijnt zich alleen voor te KUNNEN doen als je een accu in je laptop hebt zitten *EN* deze aan het stroom hangt. Met Quantas mag je op 't moment alleen een Dell onboard gebruiken met een accu zonder aan het stroom (kan je krijgen bij Quantas) of aan het stroom maar dan de accu eruit.

Zowel Dell als Apple hebben omruil acties voor de laptops waarin de potentieel gevaarlijke accu's zich bevinden...

https://www.dellbatteryprogram.com/
https://support11.apple.com/index.html

http://www.apcstart.com/site/dwarne/2006/08/1153/qantas-ban-may-extend-to-mac-laptops
#15 - 30-08-2006, 10:46 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15