Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Is toch spotgoedkoop! Of mis ik nu iets?

Discussie gestart

frankko

Goedendag,

Ik heb ff het internet zitten afstruinen op zoek naar een huurauto voor de westkust voor een periode van 16 dagen. Nu kan ik een Cadillac DTS 4,8 liter V8
huren voor EUR 572,94 bij Auto Europe Discount.

Klopt dit of zit er een addertje onder het gras? Dit zit erbij in;

YOUR RENTAL INCLUDES

* Sales tax as of Booking Date: 22-May-2007
* Unlimited mileage and fire insurance
* Liability Insurance for injuries or damages to persons or things outside the vehicle.
* Rental includes Collision Damage Waiver and Theft protecetion for the vehicle with Zero excess.
* Airport surcharge of approx for rentals commencing at an airport location.

En dit ontbreekt;

RENTAL DOES NOT INCLUDE

* Insurance coverage for personal injuries to driver or passengers. Optional coverage may be offered locally for an additional fee.
* Fuel - A tank of fuel must be purchased locally. Customer should return the vehicle as empty as possible.
* Local toll, highway fees, or travel stickers required by local authorities.
* Overstay Fee of $10.99 USD per day in addition to daily rental rate, in the event rental is extended after commencement.

Ik mis alleen de verzekering die letsel aan derden tot 1.000.000.- afdekt en mijn eigen letsel. Nu ben ik zelf via het ziekenfonds verzekerd en dat is voldoende en ik
heb gelezen dat de andere verzekering overbodig is omdat in de praktijk een amerikaan geen buitenlander gaat aanklagen mits die buitenlander schatrijk is.

Ps deze info heb ik hier gelezen; http://www.hm-usa.nl/autohuur03.html
#1 - 22-05-2007, 16:20 uur
« Laatst bewerkt op: 22-05-2007, 16:23 uur door frankko »

Jez

Lijkt me een faire prijs. Dezelfde wagen is bij www.eautohuur.nl €645,-
Die hebben overigens nog meer leuke modellen voor minder (als je er van houdt):
voor €80,- minder huur je een Chrysler 300C, voor €50,- minder een Chevrolet Equinox,
voor een tientje minder een Dodge Magnum en voor hetzelfde geld een Jeep Grand Cherokee.
#2 - 22-05-2007, 21:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mr-Leo

Heb je de $10.99 USD per dag die er ook nog bij komt mee gerekend?
#3 - 22-05-2007, 22:09 uur

Jez

Heb je de $10.99 USD per dag die er ook nog bij komt mee gerekend?

??? Dat is als je de auto langer huurt dan van tevoren is geboekt. Toch?
#4 - 22-05-2007, 22:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mr-Leo

oh ja je hebt gelijk, is las voor het gemak even over het 2e deel van de zin heen, sorry! :)
#5 - 22-05-2007, 22:48 uur

Jez

oh ja je hebt gelijk, is las voor het gemak even over het 2e deel van de zin heen, sorry! :)

Gelukkig maar, want ik heb er een half uur geleden een auto geboekt  :o Wij gaan deze keer voor een Mustang!
#6 - 22-05-2007, 22:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

pw.van.andel@hccne

>*Liability Insurance for injuries or damages to persons or things outside the vehicle.
Realiseer je dat dit het state minimum is, per staat verschillend en bijv. zo laag als USD15.000. Hoeveel is je WA in NL? En dat je in NL veilig zit voor claims? Absoluut niet: de verhuurder (dat is niet de middle man: Auto Europe Discount) wordt aangesproken en die verhaalt dit op jou.     
#7 - 22-05-2007, 23:04 uur

frankko

Dat laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Als ik een ongeluk maak met een huurauto en een ander heeft persoonlijk letsel dan moet diegene mij aansprakelijk stellen en niet het verhuurbedrijf want die is hier gewoonweg niet verantwoordelijk voor. Dan zouden ze gek worden van de claims denk ik. Is ook totaal niet logisch.
#8 - 23-05-2007, 10:03 uur

Bakvet

Hoezo totaal niet logisch? In Amerika is alles so-wie-so 'het beste' of beter dan' in de rest van de wereld. Ten minste, dat vinden ze zelf.

Volgens mij wordt de verhuurmaatschappij in elk geval aansprakelijk gesteld, want die zijn zo nalatig geweest om de auto aan je te verhuren.
#9 - 23-05-2007, 22:03 uur

frankko

Hoezo nalatig? Als ik een geldig rijbewijs heb en een auto van ze huur en dan brokken maak dan is het verhuurbedrijf toch niet nalatig geweest. Nalatigheid zou zijn als de bestuurder geen geldig rijbewijs o.i.d. zou hebben en ze dit niet gechecked zouden hebben.  Als ik hier in NL iemand van de sokken rij in de auto van een kennis of verhuurbedrijf dan ben ik aansprakelijk en niet de eigenaar van de auto. Ik zie niet in waarom dit in amerika anders zou zijn.

Desondanks is het wellicht handig om toch een LIS tot 1.000.000.- dollar af te sluiten. Kost tussen de 10 en 15 dollar per dag dus dat kan er nog wel bij.
#10 - 24-05-2007, 13:29 uur

hdeweert

Goedendag,

Ik mis alleen de verzekering die letsel aan derden tot 1.000.000.- afdekt en mijn eigen letsel. Nu ben ik zelf via het ziekenfonds verzekerd en dat is voldoende
en ik
heb gelezen dat de andere verzekering overbodig is omdat in de praktijk een amerikaan geen buitenlander gaat aanklagen mits die buitenlander schatrijk is.

Ps deze info heb ik hier gelezen; http://www.hm-usa.nl/autohuur03.html
Weet je dat zeker? Veel verzekerden denken dat zij met een wereld dekking naar Amerika kunnen. Bij nader inzien houd deze wereld dekking bij veel verzekeringsmaatschappijen buiten de Europese grenzen op en zul je je extra moeten bijverzekeren.
Kijk dat dus even goed na.
#11 - 24-05-2007, 18:07 uur

Bakvet

Ik zie niet in waarom dit in amerika anders zou zijn.

Je hebt een bepaalde houding die je in Amerika wel eens problemen zou kunnen opleveren. Ga er eens van uit dat bepaalde zaken in Amerika anders geregeld zijn dan je in eigen land gewend bent. Als je bijvoorbeeld je auto in Nederland verzekert, dan mag in principe iedereen erin rijden. In de VS is dat niet zo. Alleen de verzekerde persoon zelf (en een eventuele huwelijkspartner) mag er dan in rijden, tenzij je extra premie betaalt. Zelfs je kinderen mogen er niet in rijden - tenzij je ze apart meeverzekert.

Ander voorbeeld: stel je staat geparkeerd op een parkeerplaats langs de openbare weg en je wordt aangereden door iemand anders. Tussen je voorstoel en je achterbank staat een plastic afvaltasje met een leeg bierblikje, dat je even daarvoor van de straat hebt opgeraapt omdat iemand het er achteloos had weggegooid. (Je dacht: het is hier zo netjes schoon, dan ruim ik dat blikje wel op.) Dan ben jij in veel Staten automatisch mede (of geheel) schuldig aan het ongeluk, want met een leeg bierblikje in de auto heb je volgens de wet dronken een auto bestuurd. Of je nou rijdt of stiltstaat. Dan heb je ook nog kans dat de verzekering niet (alles) uitkeert.

Echt, in sommige opzichten zijn Amerikanen volstrekt debiel. [Maar dat mag je nooit hardop tegen ze zeggen.]

Desondanks is het wellicht handig om toch een LIS tot 1.000.000.- dollar af te sluiten. Kost tussen de 10 en 15 dollar per dag dus dat kan er nog wel bij.
Dit is inderdaad wat je bij ons de WA verzekering zou noemen. Al gaat hij in Europa tot 3 miljoen euro.
#12 - 24-05-2007, 22:29 uur

frankko

Dat de de states niet altijd logisch nadenken dat weet ik wel. Als ze denken dat je gedronken hebt moet je met je vinger naar je neus en in een rechte lijn lopen of het ABC achterstevoren opzeggen  :o. Hier moet je gewoon blazen.

Mbt de verzekering heb ik gebeld met autoeurope nav mijn offerte en nagevraagd tot welk bedrag de LIS is. Dit is volgens hen tot een bedrag van 1 miljoen US dollar dus dat lijkt me voldoende.
#13 - 25-05-2007, 11:00 uur

sambarie

en hoe was het??
Ik zit nu ook hardop te denken om een auto te huren bij hertz, maar ik ga met in totaal 4 personen. Moet ik dan voor drie personen nog een inzittemde verzekering afsluiten graag reactie of is het inderdaad zo dat de inzittenden meeverzekerd zijn, via de nederlandse verzekeringen???
#14 - 16-07-2007, 21:26 uur

Bakvet

Dat de de states niet altijd logisch nadenken dat weet ik wel. Als ze denken dat je gedronken hebt moet je met je vinger naar je neus en in een rechte lijn lopen of het ABC achterstevoren opzeggen  :o. Hier moet je gewoon blazen.
Even terzijde: ik had begrepen dat de door jouw beschreven methodes uit de States net zo betrouwbaar zijn om vast te stellen of iemand teveel gedronken heeft. Het resultaat is niet beter of slechter dan met een ademanalyse-apparaatje. Het is alleen veel goedkoper en makkelijker toepasbaar.
#15 - 17-07-2007, 20:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15