Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

jetair

Discussie gestart

thornberrys

Hey

Is dit wat aan te raden,of toch liever niet

http://usa.jetair.be/rondreis.php?User=5U&Season=8&hotelcode=22574&taall=nl&land=usa

Programma

 
Dag 1 Brussel - Denver 
Per lijnvlucht naar Denver. Bij aankomst, onthaal en aansluitend transfer per shuttlebus naar het hotel.
Dag 2 Denver - Rocky Mountain - Cheyenne 
U maakt eerst een korte rondrit door Denver alvorens verder te rijden naar het Rocky Mountain National Park. U neemt de Trail Ridge Road en geniet van prachtige vergezichten. Nadien verder naar Cheyenne, Wyoming.
Dag 3 Cheyenne - Mt Rushmore - Deadwood 
U verlaat Cheyenne en rijdt naar Fort Laramie voor een bezoek. Nadien, rijdt u South Dakota binnen naar het Mount Rushmore National Memorial.
Dag 4 Deadwood - Big Horn Mountains - Cody 
U rijdt terug naar Wyoming, langs de Big Horn Mountains naar Cody. U bezoekt hier het Buffalo Bill Historic Center.
Dag 5 Cody - Yellowstone National Park 
Een korte rit brengt u naar het Yellowstone National Park. U ontdekt de talrijke bezienswaardigheden van het park: Yellowstone Lake, de geyser Old Faithful, de warmwaterbronnen van Mammoth Hot Springs.
Dag 6 Yellowstone - Grand Teton - Jackson Hole 
Vanmorgen rijdt u door een landschap van besneeuwde bergtoppen naar het Grand Teton National Park. Nadien rijdt u verder naar Jackson Hole.
Dag 7 Jackson Hole - Salt Lake City 
U rijdt door de mooie landschappen van Zuid Idaho naar Salt Lake City in de mormonenstaat Utah. U ziet het Capitol, het Temple Square en het Tabernakel.
Dag 8 Salt Lake City - Bryce Canyon 
U rijdt vandaag naar het Bryce Canyon National Park, een feeëriek schouwspel van rode zandstenen rotsformaties.
Dag 9 Bryce Canyon - Zion National Park - Lake Powell - Grand Canyon 
U krijgt vandaag een waaier aan natuurverschijnselen te zien. Vanmorgen ontdekt u de massieve rotsformaties in het Zion National Park. Nadien rijdt u verder naar Lake Powell. U steekt de Colorado rivier over en komt aan in het Navajo Indianenreservaat. Verder naar de Grand Canyon. U maakt een stop aan Desert View Tower op de zuidelijke rand. Hier heeft u een adembenemend uitzicht over deze enorme canyon.
 Dag 10 Grand Canyon - Las Vegas 
U daalt het hoge Coconino Plateau af naar de Mojave woestijn. U ziet de indrukwekkende Hoover Dam en rijdt verder naar Las Vegas, de stad die nooit slaapt.
Dag 11 Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes 
U rijdt naar het fascinerende landschap van Death Valley. U maakt een stop aan Zabriskie Point en Furnace Creek Ranch alvorens verder te rijden door de Sierra Nevada Mountains naar Mammoth Lakes.
Dag 12 Mammoth Lakes - Yosemite National Park- San Francisco 
U rijdt naar Yosemite National Park. Dit park is bekend door zijn massieve granieten rotsformaties, de Half Dome en El Capitan en de prachtige watervallen. In de namiddag, rijdt u verder naar San Francisco.
Dag 13 San Francisco 
U maakt een rondrit langs de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad: Union Square, Presidio, Golden Gate Park met de wereldbekende brug en Fisherman’s Wharf. Vrije namiddag.
Dag 14 San Francisco - Monterey/Carmel - Solvang 
U reist verder naar Monterey waar u een tour van Cannery Row maakt. Nadien kan u een wandeling in het charmante Carmel maken. ’s Namiddag, volgt u de prachtige ruwe kustlijn naar Solvang.
Dag 15 Solvang - Santa Barbara - Los Angeles 
Bij aankomst in Los Angeles, maakt u een stadsrondrit met een bezoek aan Mann’s Chinese Theather, Sunset Strip, Hollywood en Beverly Hills. U kan nadien een facultatief bezoek aan Universal Studios Hollywood brengen.
Dag 16 Los Angeles - Brussel 
Transfer per shuttlebus van het hotel naar de luchthaven en retourvlucht naar Brussel.
Dag 17 Brussel 
Aankomst in Brussel.
 
 
Plaats  Nachten  Hotel 
Denver 1 Red Lion Denver Downtown ***
Cheyenne 1 La Quinta Inn ***
Deadwood 1 Golden Hills ***
Cody 1 Buffalo Bill Village ***
Yellowstone 1 Gray Wolf Inn & Suites ***
Jackson Hole 1 Days Inn ***
Salt Lake City 1 Best Western Garden Inn ***
Bryce Canyon 1 Bryce View Lodge ***
Grand Canyon 1 Best Western Squire Inn ***
Las Vegas 1 Circus Circus **+
Mammoth Lakes 1 Mammoth Mountain Inn ***
San Francisco 2 Holiday Inn Civic Center ***
Solvang 1 Holiday Inn Express ***
Los Angeles 1 Marriott at LAX Airport ****
   
 

 

 
     
 
 




groeten

#1 - 02-07-2006, 13:03 uur

SpaceAce

Hey

Is dit wat aan te raden,of toch liever niet

Vraagje, is dit per bus of eigen vervoer (gehuurde auto)?
Want als het per bus is, kan ik het wel eens worden met het programma, maar als het per auto is zou ik gewoon een eigen route in elkaar zetten.

De meeste georganiseerde reizen sleuren je wel naar veel verschillende gebieden, maar zo heb je geen tijd om overal rustig te genieten. Je komt op plaatsen waar je misschien best wat langer had willen blijven, maar je moet weer verder want er is nu eenmaal een hotel voor je geboekt waar je moet zijn. Per bus is dit makkelijk, want deze gaat gewoon op tijd. Maar per auto lijkt het me toch moeilijker om in te schatten hoe laat je weg moet bij een bepaalde plek. En zo zit je ook veel in de auto, terwijl als je in de bus zit ook nog de gelegenheid krijgt om uit te kunnen rusten.

De reden om met en georganiseerde bus te gaan zou eigenlijk maar twee redenen mogen hebben:
'tis de eerste keer, eerst even iets van het land proeven enzo.'
'Geen rijbewijs (of juist wel maar de leeftijd is onder de 25 jaar).'

Maar georganiseerde rondreizen per auto snap ik werkelijk waar niet... dan zou ik deze planning als uitgangspunt nemen en op dit forum om advies vragen :)
#2 - 02-07-2006, 13:47 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Hans B

De route lezend is het een prachtige rit. Je komt langs alle 'hoogtepunten', maar om dit alles in 15 dagen te doen, ben je meer aan het rijden dan aan het genieten. Het wordt meer een race om de mijlen te maken dan te genieten van de natuurwonderen. Alleen al Yellowstone zou verplicht 3 dagen moeten zijn. Plak er 2 weken aanvast, zodat je ook in andere parken en steden als L.V. en S.F. voldoende tijd hebt.
NB. Ga je met een camper / tourbus / auto. Dit lees ik niet uit je vraag. Want dat is voor je reisschema ook bepalend.
Hans
#3 - 02-07-2006, 14:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

thornberrys

De route lezend is het een prachtige rit. Je komt langs alle 'hoogtepunten', maar om dit alles in 15 dagen te doen, ben je meer aan het rijden dan aan het genieten. Het wordt meer een race om de mijlen te maken dan te genieten van de natuurwonderen. Alleen al Yellowstone zou verplicht 3 dagen moeten zijn. Plak er 2 weken aanvast, zodat je ook in andere parken en steden als L.V. en S.F. voldoende tijd hebt.
NB. Ga je met een camper / tourbus / auto. Dit lees ik niet uit je vraag. Want dat is voor je reisschema ook bepalend.
Hans

Het betreft een tourbus reisje,via jetair. Ik kwam het op internet effe tegen vandaar die vraag.

En was effe benieuwd naar reacties hier,vermits ik persoonlijk  voor zulke reisjes nogal negatief tegenover sta. wink
#4 - 02-07-2006, 15:04 uur

Jez

Ik word altijd al kriegelig als ik lees wat ik ga doen. "U maakt eerst een korte rondrit door Denver ....."
Misschien wil ik wel een lange rondrit maken. Of helemaal geen rondrit. Bemoeials  dronk  ;D ;D ;D
#5 - 02-07-2006, 15:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

vana

Ik wordt al moe als ik het lees. Wat een waanzinnige route. Als je deze route rijdt zit je alleen maar in de auto en doe je Amerika op zijn Japans (even een foto en we gaan weer verder).
Je blijft nergens langer dan 1 nacht. Je hebt geen enkele dag de tijd om eens uitgebried rond te kijken in een park en een rustdag zit er ook niet in.

Citaat
Dag 3 Cheyenne - Mt Rushmore - Deadwood .

In de Black Hills is heel veel te zien ( Mt Rushmore, Crazy Horse memorial, WindCave NP, Custer State Park, Needles scenic drive, en vergeet vooral de Badlands niet.)
Doodzonde om hier maar een paar uurtjes te zijn.

Citaat
Dag 4 Deadwood - Big Horn Mountains - Cody
 
Over deze route willen wij 2 of 3 dagen doen.

Citaat
Dag 5 Cody - Yellowstone National Park 
Dag 6 Yellowstone - Grand Teton - Jackson Hole

Eén nacht in Yellowstone is veel te weinig

Citaat
Dag 9 Bryce Canyon - Zion National Park - Lake Powell - Grand Canyon
U krijgt vandaag een waaier aan natuurverschijnselen te zien. Vanmorgen ontdekt u de massieve rotsformaties in het Zion National Park. Nadien rijdt u verder naar Lake Powell. U steekt de Colorado rivier over en komt aan in het Navajo Indianenreservaat. Verder naar de Grand Canyon. U maakt een stop aan Desert View Tower op de zuidelijke rand. Hier heeft u een adembenemend uitzicht over deze enorme canyon.
Als deze route rijdt ben je alleen al 7 uur onderweg. dan heb je helemaal geen tijd om maar iets te zien in Zion, laat staan een wandeling te maken, terwijl dat een schitterend park is.
 
Citaat
Dag 12 Mammoth Lakes - Yosemite National Park- San Francisco
 
Dit is idioot! Je hebt helemaal geen tijd om iets van Yosemite te zien.

Deze zin in de opsomming omschrijft precies wat de reis inhoudt:
Vanmorgen rijdt u door een landschap van besneeuwde bergtoppen naar.....
Iets ook echt bekijken is er niet bij.

Marjon
#6 - 02-07-2006, 16:11 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

thornberrys

Ik wordt al moe als ik het lees.

wow,dat was nu niet echt men bedoeling haha :D

Toch thanks voor de reactie's,dan maar iets anders zoeken  ;)
#7 - 02-07-2006, 16:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15