Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

koffer op slot?

Discussie gestart

droopy

Ik heb via de site van TSA vernomen dat men slotjes en kofferriemen kan kopen van Travel Sentry, via hun site (Travel Sentry) kom je te weten waar je deze kan aanschaffen...

Nu wou ik deze bestellen maar de verzendingskosten liggen hoger dan de riemen zelf  , het is nu eenmaal een Amerikaanse site.
Weet er iemand waar ik deze kan vinden in België of Nederland?

http://www.travelsentry.org/
#46 - 06-06-2005, 21:31 uur

KH

frankrijk, duitsland en engeland wel volgens de site...
#47 - 07-06-2005, 08:53 uur

droopy

frankrijk, duitsland en engeland wel volgens de site...

Sorry - Travel Sentry products are not yet available in your country.

They will be available shortly, so please check back here often.

You can order NOW from one of our preferred on-line partners.

#48 - 07-06-2005, 15:24 uur

onkie

Je kan slotjes en kofferriemen ook gewoon bij de ANWB of Perrysport kopen.

Ik ga dit jaar voor het eerst vliegen met een tas i.p.v. een koffer. Wij gaan namelijk met z'n vieren in een Ford Explorer en met 4 koffers gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Nu heeft een van de medereizigers mij pas een combinatieslotje gegeven om aan mijn tas te maken bij het vliegen... Is dat wel slim dan? Of snijden ze zo'n tas gewoon met een mes open als ze erin willen kijken?
#49 - 17-06-2005, 20:35 uur

hdeweert

Je kan slotjes en kofferriemen ook gewoon bij de ANWB of Perrysport kopen.

Ik ga dit jaar voor het eerst vliegen met een tas i.p.v. een koffer. Wij gaan namelijk met z'n vieren in een Ford Explorer en met 4 koffers gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Nu heeft een van de medereizigers mij pas een combinatieslotje gegeven om aan mijn tas te maken bij het vliegen... Is dat wel slim dan? Of snijden ze zo'n tas gewoon met een mes open als ze erin willen kijken?
Je tas snijden ze niet open. Ze knippen alleen je slotje er af.
Harm
#50 - 17-06-2005, 21:09 uur

B-man

Je loopt altijd risico wanneer je je koffer niet op slot doet. Als je hem niet op slot doet zorg dan dat je er altijd bij blijft. TSA controleert idd vaak je koffer, heb het zelf al meegemaakt, maar daar ben je altijd bij en ze openen hem bijna nooit. Ze halen hem door een machine die kan detecteren of er chemische materialen aanwezig zijn. Je koffer moet je meestal zelf openmaken als je er in de douane uitgepikt wordt. Wil je hem toch niet op slot doen dan kan je bij het inchecken vragen of ze je koffer willen "sealen". Dit kost je geloof ik een paar dollar maar als ie dan opengemaakt wordt nadat je hem hebt ingeleverd dan kan je aantonen dat jij er niets mee te maken hebt mocht er kwaad opzet in het spel zijn. Je kan bij de luchtvaartmaatschappij wel navragen hoe dit precies zit.

B-man
#51 - 14-07-2005, 17:33 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

hdeweert

Je loopt altijd risico wanneer je je koffer niet op slot doet. Als je hem niet op slot doet zorg dan dat je er altijd bij blijft. TSA controleert idd vaak je koffer, heb het zelf al meegemaakt, maar daar ben je altijd bij en ze openen hem bijna nooit. Ze halen hem door een machine die kan detecteren of er chemische materialen aanwezig zijn. Je koffer moet je meestal zelf openmaken als je er in de douane uitgepikt wordt. Wil je hem toch niet op slot doen dan kan je bij het inchecken vragen of ze je koffer willen "sealen". Dit kost je geloof ik een paar dollar maar als ie dan opengemaakt wordt nadat je hem hebt ingeleverd dan kan je aantonen dat jij er niets mee te maken hebt mocht er kwaad opzet in het spel zijn. Je kan bij de luchtvaartmaatschappij wel navragen hoe dit precies zit.

B-man
Nogal naïef verhaal. Het ongezien openen van je koffer gebeurd meestal op de terugweg van Amerika naar Nederland. Ook ben je er zelf niet bij. Steekproefsgewijze worden er koffers ongevraagd geopend en nagekeken. Is de koffer op slot dan word hij open gebroken. Later vind je in de koffer een nette mededeling dat zij niet aansprakelijk zijn voor de schade. Dit alles gebeurd naast de normale controles bij het inchecken.
Harm
#52 - 14-07-2005, 19:17 uur

B-man

Klopt ook Harm! Ze kunnen hem ook ongevraagd openbreken zoals Harm zegt en dan stoppen ze er idd wel een kaartje  (geloof van Homeland Security) waarop staat dat ze hem hebben gecontroleerd. Maar dan weet je (en kun je aantonen) in ieder geval wie het gedaan heeft of er nou een seal op zat of niet, die seal toont eigenlijk alleen maar aan of je koffer is geopend zonder mededeling van de douane voor het geval iemand iets in je koffer stopt. Mijn ervaring is in ieder geval dat mijn koffer altijd open moet/is geopend op de heenweg en niet de terugweg maar Harm zal ongetwijfeld gelijk hebben dat het op de terugweg ook kan gebeuren. Plezierig is het hoe dan ook nooit en het beste is dus om er een riem omheen te doen en geen slot.
#53 - 14-07-2005, 19:40 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Fabot

Als je binnenkort naar Amerika reist met een reistas en deze met slotjes wil aflsuiten: bij Bever Sport (o.a. in Amsterdam) verkopen ze Travel Sentry Luggage locks van het merk Pacsafe. Deze zijn goedgekeurd door de Amerikaanse douane, die een moedersleutel heeft. Ze kunnen sloten van dit merk dus openmaken. Zo kun je toch op reis met je reistas afgesloten. Wellicht verkoopt Bever ook riemen van dit merk zodat je ook je koffer kunt afsluiten.

Fabot
#54 - 02-08-2005, 16:24 uur

DennisH

Goeie tip Fabot !!

Dat geeft mij toch een prettiger gevoel. Ik wil geen ruzie krijgen met Homeland Security, maar ik wil ook niet aan de douane uit moeten leggen hoe dat pondje coke in die koffer is gekomen.

Ik zat eerst aan een tie-wrap te denken, om die door de slotopeningen van de koffer te doen, dan kun je in ieder geval zien dat er aan is gezeten.
#55 - 18-08-2005, 11:25 uur

DennisH

In nederland verkoopt www.zwerfkei.nl in Woerden ze ook.
#56 - 18-08-2005, 20:12 uur

Marc1972

En jullie denken dat een gemiddelde crimineel die uit koffers jat of iemand die drugs bij jou in de koffer wil doen niet aan een moedersleutel kan komen........ ;D
#57 - 31-12-2005, 17:38 uur

Lena

Ik had wel die verhalen gehoord dat de baggage gecheckt werd en eventueel met geweld geopend werd, maar de kans dat iemand spullen in je koffers stopt zonder dat je het weet, dat maakt me toch wat bang...
Zoals reeds gezegd, leg het maar uit als ze iets ongepast in je koffer vinden...
Denk dat ik toch maar ook met bandjes ga werken, die snijden ze gewoon kapot dan?

Is het dan beter om tassen te gebruiken dan koffers?

Groetjes
#58 - 01-01-2006, 14:18 uur

Marc1972

Wij hebben een de koffers met een hangslotje op slot gedaan. Deze knippen ze kapot en doen dan een stikker op de koffer dat het slot kapot geknipt is en de koffer gecontroleerd is. Als het slotje er nog opzit is er dus niets aan de hand. Als het slotje eraf is en je hebt een sticker is er ook niets aan de hand (of de kwaadwllenden zouden de stickers ook moeten hebben) en als je geen slot hebt en geen stickers moet je misschien toch wat voorzichtiger worden voordat men vraagt of dat jouw koffer is.
#59 - 02-01-2006, 15:51 uur

Chi Sin X

Ik had het eigenlijk gewoon gevraagd op de luchthaven, hoe het zat met op slot te doen etc.  Maar ik mocht hem gewoon op slot doen, en ik moest ergens appart gaan staan, als ze mijn koffer er uit zouden nemen, dan zouden ze me waarschuwen en kon ik hem open doen.

Ik heb daar ongeveer 5 minuutjes staan wachten, en toen kwamen ze melden dat alles in orde was.
#60 - 04-01-2006, 09:24 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15