Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

koffer op slot?

Discussie gestart

Bakvet

En jullie denken dat een gemiddelde crimineel die uit koffers jat of iemand die drugs bij jou in de koffer wil doen niet aan een moedersleutel kan komen........ ;D

Maak er maar grapjes over. Je hoort toch mooi dagelijks op het journaal dat er Amerika-reizigers zijn opgepakt omdat zo'n crimmineel drugs in hun koffer had verstopt. Echt, ik kan daardoor nooit een oog dichtdoen in het vliegtuig. Continu die angst dat je wordt aangehouden bij binnenkomst in de VS. Ze noemen het vakantie, maar het is gewoon een kwelling  2006-10
#61 - 23-01-2006, 21:54 uur

Mattijs

Gaatjes boren in mijn koffer lijkt me niets. Is het niet gewoon een idee om je koffer niet op slot te doen en er een spanbandje omheen te doen? Die dingen kosten maar een paar euro en zijn bij elke bouwmarkt in de voordeelbakken te vinden.
Voor degene die er tijdens je vlucht (ongezien) iets uit wil halen of in wil stoppen is het denk ik belangrijk dat hij of zij de mogelijkheid heeft om dit snel te doen. Hij of zij zal nu eerst het spanbandje los of er af moeten halen voordat de koffer opengemaakt kan worden. Bij voorkeur zal hij of zij dus een andere koffer gaan proberen!
#62 - 26-05-2006, 00:07 uur

HenkM

De laatste keer had ik al mijn spullen (een reistas, slaapzak, extra schoenen en nog wat andere dingen) in zo'n militaire duffelzak (of hoe dat ook maar heten mag). Dat is een grote zak van stevige, groene stof, die van boven dichtgemaakt kan worden. Daarnaast had ik om de bovenkant, waar de opening zit, een touw gebonden. Minimaal 5 keer eromheen zodat je hem niet makkelijk openkrijgt.

Mocht de douane erin willen kijken, dan hoeven ze alleen het het touw los te maken (kost wat moeite) of evt. door te snijden. Kost je hooguit een eindje touw.  Het is dan niet mogelijk om er ongemerkt even iets snel in te doen. Nadeel is wel dat koffers er waarschijnlijk niet in passen (kleine misschien wel). Reistassen en losse dingen is geen enkel probleem. Ander nadeel is dat het heel beroerd is zo'n zak te dragen; er zit wel een draagriem aan maar het is niet erg comfortabel.

Zo'n zak is wel te krijgen bij  legerdumpzaken.
#63 - 28-05-2006, 20:00 uur

uglybull

Misschien het volgende idee :
Als je een koffer hebt met een cijferslot, deze op slot doen, dus de code verdraaien, dan een verwijderbare sticker op de koffer plakken met de volgende tekst : 
"code = xxxx  Please remove sticker afer inspection."  2006-01
Zullen die controleurs daaraan gehoor geven ? Ze zijn wel zo netjes om er een papiertje in te doen als je nagekeken bent. Dus waarom zullen ze het niet doen.
#64 - 31-05-2006, 03:33 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

Verelle

Op de heen reis naar Amerika begin 2006 was mijn gloednieuwe koffer tijdens het transport behoorlijk beschadigd, ik kon mijn koffer alleen nog maar gebruiken als ik deze op slot deed. Dus ik had er voor gekozen om de koffer op slot te doen, op de heen weg was deze ook op slot geweest en had geen problemen gehad. Ik had er nog een extra band omheen gedaan ter bescherming ivm de beschadiging. Toen de koffer van de band kwam op Schiphol bleek mijn band te zijn verdwenen en dat de sloten opengebroken waren. Het enige wat ze hadden gedaan om de koffer weer dicht te maken was een stukje plakband over de koffer te plakken. Het was een wonder dat niet al mijn spullen over de band lagen.

Ook mijn rugzak was opengemaakt, het grote gedeelte kan ik niet eens afsluiten met een slotje aangezien dit alleen maar met een koord gesloten kan worden, maar ik kon zien dat deze was doorzocht. De aparte zijvakken kon ik wel afsluiten en had ik gedeeltelijk gedaan met TSA slotjes, aangezien ik niet genoeg slotjes had had ik nog een paar oude slotjes gebruikt en die waren ook opengemaakt. Alles was teruggepropt en heel slecht dicht gedaan, weer een wonder dat het niet over de band lag! 
Ik had nogal wat boeken in mijn bagage en de X-ray kan niet goed zien of er iets in het boek verborgen zit, dus ze hadden de boeken nagekeken. Ik weet dit zeker omdat ik een tamelijk dik boek had ingepakt in bubble wrap en dat was er gedeeltelijk afgehaald. E is ooit door iemand van security verteld dat boeken vaak gebruikt worden om spullen in te smokkelen, dus vandaar misschien dat mijn koffers en tussen uitgehaald zijn.

So for next time: een nieuwe koffer met TSA sloten, no doubt about that. De koffers van mijn partner waren in zijn geheel niet doorzocht.!

*Maar er was een positieve noot, ik had per ongeluk een aantal gouden sieraden in mijn rugtas gedaan en deze zaten er nog gewoon in.
#65 - 02-01-2007, 12:29 uur
In april terug naar Amerika

JDenalane

heb gewoon een grote reistas gekocht met zo'n trekstangding en wieltjes
paar TSA-slotjes op schiphol gehaald voor vertrek en klaar was chris!!
#66 - 04-01-2007, 17:15 uur

Hans B

Omdat ze toch alles inspecteren en overhoop halen, reizen wij veelal met twee sporttassen gewoon rits dicht niets geen bijzondere sloten + 1 of 2 verhuisdozen, tape over de bovenzijde, touwtje om de gehele doos. Klaar.
Bij aankomst ligt netjes een kaartje in de tas/doos dat alles is onderzocht.
Bij anderen vergeleken hebben wij misschien geluk gehad maar er is nog nooit iets vermist.
Wel is de bagage 2x een dag te laat gekomen.
Hans.
#67 - 05-01-2007, 12:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MissFluffy

Wij gebruiken op onze 4 kofefrs tsa sloten en 2 ervan waren gecontroleerd geweest toen wij terug naar Belgie afreisde .Zover ik weet mis ik niets en alles was nog even ordelijk ingepakt.Gewoon een controle geweest en mede door die tsa sloten is alles toch veilig terug afgesloten.
#68 - 05-01-2007, 13:20 uur

JDenalane

Trouwens als je weet hoe er met je bagage wordt omgegaan op schiphol, dan zou ik echt alle waardevolle spullen die kapot kunnen maar in je handbagage stoppen of echt heeeeel goed beschermen/verpakken. Die tassen/koffers worden met een noodgang in die ijzeren bagagerekken gesmeten, als je je laptop of een grotere camera in je tas/koffer hebt mooi in je handbagage stoppen.
#69 - 11-01-2007, 17:53 uur

MeneerDijk

offtopic: Van de 3 keer dat ik nu naar Amerika ben gereisd is het een keer voorgekomen dat ik mijn tas van de baggageband kon ophalen. De tweede keer dat ik ging was m'n tas blijven steken in Newark (te korte aansluiting), maar werd de volgende dag netjes door Continental thuisbezorgd. Vorige keer vloog ik naar minneapolis met NWA en van Minneapolis naar Dallas met AA. Ook al stond op m'n claimbon de juiste vlucht, de tas was met NWA (de verkeerde maatschappij dus) naar Dallas gereisd en kon daardoor ook niet meer teruggevonden worden. Gelukkig werd ik na 2 dagen gebeld door iemand van NWA die zelf ook moeite had om American Airlines te bereiken, en kon ik m'n tas ophalen.

gelukkig had ik kerstcadeaus meegenomen die niet erg breekbaar waren. want de chocoladeletters die ik mee had waren nu chocoladepuzzles :)

Ontopic: Ik doe nooit het slot op mn tas, echt belangrijke dingen zitten in m'n handbaggage
#70 - 11-01-2007, 18:09 uur



jerbia

Misschien het volgende idee :
Als je een koffer hebt met een cijferslot, deze op slot doen, dus de code verdraaien, dan een verwijderbare sticker op de koffer plakken met de volgende tekst : 
"code = xxxx  Please remove sticker afer inspection."  2006-01
Zullen die controleurs daaraan gehoor geven ? Ze zijn wel zo netjes om er een papiertje in te doen als je nagekeken bent. Dus waarom zullen ze het niet doen.


Dit werkt dus inderdaad. Ik heb stickertje met de code boven het cijferslot gedaan. Bij aankomst bleek de koffer geïnspecteerd, de stickertjes waren verwijderd en de cijfercode verdraaid.  cheer
#71 - 18-01-2007, 20:12 uur
« Laatst bewerkt op: 30-03-2007, 14:11 uur door jerbia »

Explored

Ik begrijp het nog niet helemaal!
Is het de bedoeling dat je koffer, gedurende de hele reis open is?
Of moet je de koffer van het slot halen wanneer je 'm van de bagageband hebt afgehaald ? (wanneer de koffers uit het vliegtuig gekomen zijn)
 
#72 - 30-03-2007, 13:59 uur

jerbia

Ik begrijp het nog niet helemaal!
Is het de bedoeling dat je koffer, gedurende de hele reis open is?
Of moet je de koffer van het slot halen wanneer je 'm van de bagageband hebt afgehaald ? (wanneer de koffers uit het vliegtuig gekomen zijn)
 


De koffers moeten open zijn gedurende de hele reis. Het kan zijn dat ze 'achter de schermen' geinspecteerd worden. Als je je koffer op slot doet, loop je de kans dat ze je koffers openbreken.

Bianca
#73 - 30-03-2007, 14:13 uur

Explored

Ik begrijp het nog niet helemaal!
Is het de bedoeling dat je koffer, gedurende de hele reis open is?
Of moet je de koffer van het slot halen wanneer je 'm van de bagageband hebt afgehaald ? (wanneer de koffers uit het vliegtuig gekomen zijn)
 


De koffers moeten open zijn gedurende de hele reis. Het kan zijn dat ze 'achter de schermen' geinspecteerd worden. Als je je koffer op slot doet, loop je de kans dat ze je koffers openbreken.

Bianca

Okee, dankjewel! Ik zorg gewoon dat ik er dan van die banden omheen heb zitten, dat mijn koffer niet 'open kan klappen'.
Dat is wel toegestaan toch? Want die kunnen ze gewoon los maken ...
#74 - 30-03-2007, 14:28 uur

jerbia

Citaat
Okee, dankjewel! Ik zorg gewoon dat ik er dan van die banden omheen heb zitten, dat mijn koffer niet 'open kan klappen'.
Dat is wel toegestaan toch? Want die kunnen ze gewoon los maken ...


Ja, je mag er gewoon kofferriemen omheen doen. Als je je koffer toch per se wilt afsluiten zou je eventueel kunnen overwegen om speciale sloten te kopen zoals deze.
#75 - 30-03-2007, 15:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15