Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

koffer op slot?

Discussie gestart

gerrit

Binnenkort ga ik naar de Verenigde Staten. Ik kwam onderstaand bericht tegen op de site van de anvr. Heeft iemand hier ervaring mee?

25-11-2003

Koffers niet op slot naar de VS

Het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR) raadt haar reizigers aan, die een vlucht hebben geboekt naar of via de Verenigde Staten, hun koffer of andere bagage niet op slot te doen.

Uit veiligheidsoverwegingen onderzoekt de Amerikaanse organisatie TSA (Transportation Security Administration) ongeveer 10% van alle bagage die aankomt op één van de vele luchthavens in de VS. Koffers en andere bagage worden geopend en zonodig worden sloten geforceerd. TSA acht zich niet aansprakelijk voor eventuele schade. Aan reizigers die reizen naar of via de Verenigde Staten wordt dan ook door het ANVR aangeraden gebruik te maken, indien wenselijk, van bagagebanden om zo schade aan de koffer en bagage te voorkomen.

 
groet,

gerrit

#1 - 27-03-2004, 16:44 uur

Mariella

hallo

Gewoon je koffer open laten. We zijn gisteren terug gevlogen naar LA, in 1 van onze 4 koffers vonden we een papiertje dat ze hem gecheckt hadden. Als hij dan op slot zit dan breken ze hem gewoon open. we vliegen veel in amerika en doen nooit de koffers op slot.

Veel plezier
#2 - 28-03-2004, 01:05 uur

dutchgirl

Wij hebben dit probleem ook. Zorg dat je schoenen bovenop liggen in de koffer. Verder heb ik altijd mijn koffer op slot met mijn pin nummer op de koffer geschreven. OF een touwtje erom heen i.p.v een slot.. bij een rugzak.


veel plezier

Dutchgirl
#3 - 25-05-2004, 20:11 uur

Winny

Als je je koffer open laat, maak je het criminelen toch wel erg makkelijk om spullen uit jouw koffer te halen - of er juist dingen in te stoppen (drugs bijv.). Of zie ik dat verkeerd?
#4 - 28-12-2004, 14:42 uur

Ebelix

Je moet zeker geen waardevolle spullen in je koffer stoppen. Deze moet je altijd in je handbagage vervoeren.

Iedereen wordt gecheckt op de luchthaven, ook het personeel. Ze hebben tegenwoordig haast geen mogelijkheden meer om iets in je bagage te stoppen.

Je moet hier niet te lang bij stil blijven staan. Het simpelst is om je koffers niet op slot te doen.
#5 - 28-12-2004, 14:43 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Voor zover ik weet mag je naar Amerika je koffer NIET OP SLOT doen!!
Je bagage wordt echt gecontroleerd en ze nemen echt niet de moeite om je koffer te "ont-opslotten". Dit kost teveel tijd en tijd = geld. Hij wordt dan gewoon met geweld open gemaakt. Ik weet dit uit ervaring; blijkbaar haperde de rits van 1 van onze koffers ofzo de laatste x; ze hebben 'm gewoon opengescheurd langs de rits. Zorg dus dat je koffer makkelijk opengaat.

Dat criminelen er iets instoppen daar hoef je niet bang voor te zijn; je verliest 'm immers niet uit het oog! Je geeft je koffer persoonlijk af en haalt 'm ook weer persoonlijk op. En wat betreft waardevolle spullen sluit ik me bij Ebelix aan.
#6 - 28-12-2004, 20:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Winny

Bedankt voor je antwoord. Maar, hoezo ... je verliest 'm niet uit het oog? Zodra je de koffer incheckt, heb je er geen controle meer over totdat je hem weer van de bagageband afhaalt aan de andere kant van de oceaan.
#7 - 28-12-2004, 21:26 uur

Jez

Misschien ben ik naïef, maar ik geloof dat als je je koffer hebt ingecheckt, hij in veilige/betrouwbare handen is. Wie zou er bij kunnen? Ik vertrouw op het personeel! En onderweg kan er niemand bij, toch?
#8 - 28-12-2004, 21:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik kan me de angst van Winny heel goed voorstellen, dat heb ik namelijk ook. Inderdaad moet je tegenwoordig je koffer open laten, dus NIET op slot doen.

Hebben jullie wel eens gezien hoe het transport ondergronds is, met al die koffers daar beneden? Er kan wel degelijk gemakkelijk iets in gestopt worden door de medewerkers. Ook al is de kans klein dat precies jou koffer uitgezocht wordt... er kan altijd een koffer uitgezocht worden en die koffer is dan van iemand... jij bent ook iemand...  :-[

Er zijn in Amerika wel eens bendes opgerold die samen hebben gewerkt ondergronds bij de transport van de koffers van mensen... Dit ging dan om diefstal, maar wat ze eruit kunnen halen kunnen ze onderweg er ook iets instoppen.

Ik sluit de boel ook liever af. Straks hang je en ben je onschuldig!  :-\ :-[
#9 - 29-12-2004, 00:47 uur

persianBrit

het beste wat je kan doen is je koffer open laten.
doe je het op slot, dan zullen ze eerst proberen het open te maken op een "vriendelijke manier". (yeah right )   ::)

als dit niet lukt (en dat is vaak  ;D ) dan zullen ze brute force echt niet schuwen.

en ik denk zelfs dat het niet mag (maar ik kan het fout hebben)

zoals ik al zei zullen ze niet de tijd en moeite nemen om je kofffer open te maken , mocht dit te lang duren = geweld is immers sneller nie waar??



#10 - 29-12-2004, 12:48 uur

Jez


Ik sluit de boel ook liever af. Straks hang je en ben je onschuldig!  :-\ :-[

Dat geloof ik dus niet, want je hebt 'm immers aan de "autoriteiten" afgegeven (daarvoor/tijdens/dan is je koffer gecontroleerd).
Dus als er vanaf dat punt iets in je koffer wordt gestopt, dan is volgens mij duidelijk dat die "autoriteiten" verantwoordelijk zijn.
#11 - 29-12-2004, 21:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Nee, niet als we onze koffers inchecken. Die worden alleem maar gelabelt en verdwijnen dan uit ons gezichtsveld.
#12 - 30-12-2004, 01:16 uur

Jez

Ja, dus dan is het toch duidelijk dat JIJ niet meer
verantwoordelijk bent voor wat er tussen dan en
aankomst gebeurd, maar de "autoriteiten"?
#13 - 30-12-2004, 22:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ja, dus dan is het toch duidelijk dat JIJ niet meer
verantwoordelijk bent voor wat er tussen dan en
aankomst gebeurd, maar de "autoriteiten"?

Voor mij wel ja, maar als ze ondergronds iets erin stoppen, zodat ik het in een ander land door de douane heen sleep zonder te weten dat ze er iets in gestopt hebben, dan heb ik toch niets aan de wetenschap dat het mijn verantwoording toch niet is?

Probeer maar eens in Amerika (of waar dan ook) de douane wijs te maken dat dat niet van jou is! Je zult de eerste niet zijn die ontkent dat het niet van jou is, ook al is het wel van jou.

#14 - 01-01-2005, 00:49 uur

heivalido

gewoon op slot die koffers. Het grondpersoneel van luchthavens is ook niet alemaal te vertrouwen. Die kunnen inderdaad ook ongewenste dingen in je koffer doen, of dingen eruit halen.
#15 - 02-01-2005, 10:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15