Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

koffer op slot?

Discussie gestart

renellen2001

Ik weet niet, ik doe ze gewoon op slot, ik vind het maar niks dat mensen bij mijn bezittingen kunnen.
Heb ik ook altijd gedacht tot onze laatste vakantie : de douane had onze koffers open gemaakt met bruut geweld .....OK ....... we waren gewaarschuwd. Maar dan komt het.....alle spullen in de koffers waren letterlijk  terug gesmeten in de koffer , er waren zelfs een aantal dingen beschadigd....maar iets claimen ho maar...........had je je koffer maar niet op slot moeten doen.  Maar dit neemt niet weg dat ze met respect met andersmans bezittingen moeten omgaan. Dus ik doe  in het vervolg de koffer niet op slot!
#31 - 07-01-2005, 22:45 uur

Makki

Steeds je koffers ongesloten afgeven aan de personen van de maatschappij. Wordt jouw koffer geopend, dan wordt er een berichtje in gelegd.

Is je koffer gesloten en wil men de inhoud nazien, dan wordt die onverbiddelijk open gebroken (zie hiervoor de richtlijnen van de maatschappij waarmee je vliegt).

Makki
#32 - 08-01-2005, 17:01 uur

heivalido

Omdat er toch alleen kleding in zal zitten, heb ik er niet zo'n probleem mee om ze open te laten
#33 - 09-01-2005, 22:12 uur

Bakvet

Omdat er toch alleen kleding in zal zitten, heb ik er niet zo'n probleem mee om ze open te laten



Sommige mensen nemen lege koffers mee. De kleding gaat er pas op de terugreis in.
#34 - 10-01-2005, 19:43 uur

Jez

Hahaha. Zou dat niet opvallen, als je koffer gescanned wordt?
#35 - 10-01-2005, 19:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Je kwam een tijdje terug zelf al met het voorstel om je bagage gelijkmatig over twee koffers te verdelen.
#36 - 10-01-2005, 20:58 uur

Jez

Oh ja, da's waar (ik geef het toe, heb net weer wat extra blond door m'n haar gegooid; werkt meteen!)
Wij moesten de laatste x ook kleding meenemen uit Amerika, voor een tienerzoon. Die is nu wel superstoer met z'n G-Unit, als enige op z'n school!
#37 - 10-01-2005, 21:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jacko

Misschien nog een oplossing voor het "Koffer" probleem.

- Boor 2 gaatjes in je koffer
- Haal door deze 2 gaatjes een tierap heen

Op deze manier is de koffer toch afgesloten, niemand kan er makkelijk bij. En de doaune kan hem toch openen zonder de hele koffer te slopen. Neem wel extra tierap mee voor de terugreis.

Als je reist met tassen is het nog makkelijk, gewoon een tierap door de sluiting halen.
#38 - 08-02-2005, 11:14 uur

schorpioenvrouw

Koffer wel of niet op slot?
Ik doe mijn koffers dus altijd gewoon op slot en tot op heden geen problemen gehad. Kerst 2003 en in mei 2004 ben ik naar de US gevlogen. Ik had mijn koffers op slot gedaan. Bij aankomst bleek dus, beide keren, dat mijn koffers gecontroleerd waren. Dat wist ik door de briefjes die in de koffers zaten.
Koffers waren op slot bij vertrek en bij aankomst op de plaats van bestemming waren ze gewoon nog steeds op slot. Dus ze hebben "iets" waar ze de koffers gewoon mee open kunnen krijgen en niks niet met bruut geweld.
#39 - 08-02-2005, 14:55 uur

stinger

klopt helemaal,
ik heb een keer precies hetzelfde meegemaakt,koffer in nederland op slot,en in washington,nog steeds op slot,maar mijn B.H hing uit de koffer,dus hij is wel open gemaakt.
maar inderdaad,geen bruut geweld.

Stinger
#40 - 08-02-2005, 19:01 uur

Ebelix

Als de koffers op de lijst staan van Homeland security dan kan je ze op slot doen. Ze hebben masterkeys en mastercodes om deze koffers open te maken. Lukt het niet dan gaan ze toch met grof geweld open.

Ik laat het altijd open om geen problemen te krijgen. Je moet maar eens zoeken dan vind je er wel meer info over.
#41 - 08-02-2005, 19:31 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mississippi

Misschien nog een oplossing voor het "Koffer" probleem.

- Boor 2 gaatjes in je koffer
- Haal door deze 2 gaatjes een tierap heen

Op deze manier is de koffer toch afgesloten, niemand kan er makkelijk bij. En de doaune kan hem toch openen zonder de hele koffer te slopen. Neem wel extra tierap mee voor de terugreis.

Als je reist met tassen is het nog makkelijk, gewoon een tierap door de sluiting halen.

Heb ik ook gedaan, van die tieraps (kabelbinders) bij tassen:

Bij aankomst in NL zaten er andere om (donkerblauwe)!!
In de tas zat een keurig briefje met de mededeling dat de bagage was gecontroleerd.

#42 - 10-02-2005, 22:59 uur
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 19:40 uur door Mr Mississippi »

heivalido

goh, geen slecht idee denk ik.
#43 - 13-02-2005, 00:04 uur

JDenalane

Goeie tip van die tieraps.
Neem aan dat ze koffers met cijfercode namelijk minder makkelijk open krijgen dan een sleutelslotje.
Ik laat ze sowieso niet open. Heb een nogal opvallende koffer. Het risico dat ze er iets instoppen is mij te groot en heb over het algemeen vrij dure kleding bij me.
#44 - 11-05-2005, 12:49 uur

wiepster

De security heeft van alle bekende merken masterkeys  van de sloten.
Doe NIET je koffer op cijfercode, maar gewoon op slot en zorg dat je koffers van een bij TSA bekend merk zijn.
Hier een link met veel info:
 http://www.tsa.gov/public/interapp/editorial/editorial_multi_image_with_table_0234.xml
#45 - 14-05-2005, 09:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15