Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

koffers bij overstappen

Discussie gestart

peterenelien

Hallo,

Wij gaan voor het eerst naar Amerika en maken daar een rondreis.
Wij moeten echter op de heen- en terug reis incl. een binnenlandse vlucht iedere keer overstappen tijdens een tussenstop.
Wij vrezen het ergste voor wat betreft het achterblijven van 1 of meer koffers.
Wie kan ons advies geven m.b.t. invullen van de labels (vluchtnummer en/of hotel). Als het mis gaat blijft bijv. de koffer dan op het vliegveld of brengt men de koffer naar het hotel.

#1 - 30-05-2004, 23:43 uur

Ronald Verhoog

Hallo,

Wij gaan voor het eerst naar Amerika en maken daar een rondreis.
Wij moeten echter op de heen- en terug reis incl. een binnenlandse vlucht iedere keer overstappen tijdens een tussenstop.
Wij vrezen het ergste voor wat betreft het achterblijven van 1 of meer koffers.
Wie kan ons advies geven m.b.t. invullen van de labels (vluchtnummer en/of hotel). Als het mis gaat blijft bijv. de koffer dan op het vliegveld of brengt men de koffer naar het hotel.



Ik denk niet dat je je daar erg druk om moet maken... Ik heb nog nooit gehad dat een koffer niet aankwam. Ik ga dit jaar voor de 15e keer.  Mocht het gebeuren, dan krijg je de koffers meestal binnen een paar uur op je eerste hoteladres.  De tip die ik kan geven is zorg dat je belangrijke, waardevolle spullen en medicijnen in je handbagage hebt. Handig om ook je toilettas mee te nemen in het vliegtuig. Het is altijd lekker na een vlucht van 11 uur je een beetje te kunnen opfrissen en scheren voordat je landt. Zorg dat in alle koffers zowel aan de buitenkant als binnenkant je hoteladres staat (compleet dus met staat en land erbij) en ook je eigen huisadres. Zorg dat je koffer niet op slot zit, anders breken ze hem open (douane). Zorg ook voor het telefoonnummer van het hotel zodat een airport kan bellen dat de koffers eraan komen, maar nogmaals de kans is erg klein, zeker als je op tijd incheckt (drie uren van tevoren).
Kijk eens naar de douanebepalingen van Amerika wat je wel en niet mag meenemen. Dit zorgt voor oponthoud en stress onderweg. Als voorbeeld mag je kaas wel geheel meenemen maar niet gesneden.
Kijk eens op mijn website: www.usa-reizen.com
Voor goede tips: www.verenigdestatenvanamerika.com

Veel plezier,

Ronald

 ;)
#2 - 02-06-2004, 19:50 uur

peterenelien

Ronald,

Bedankt voor je informatie. Ik heb je site bekeken. Ziet er schitterend uit. Met plezier je verslag gelezen. Staat een hoop informatie in.
Ben je ook al eens in Florida geweest? Zo ja, heb je voor ons nog wat nuttige tips m.b.t. de pretparken. Wij reizen  met 2 kinderen van 17 en 13 jaar en willen 3 of 4 dagen parken in Orlando bezoeken. Is het handig om een pas te kopen in Nederland of zijn  er ter plekke ook adressen waar je voordeel kan halen. Ik lees nl verschillende berichten hierover op de diverse sites.

mvg

Elien en Peter
#3 - 02-06-2004, 22:17 uur
« Laatst bewerkt op: 02-06-2004, 22:27 uur door peterenelien »

Tom

Ik wil de pret niet bederven, maar het komt toch echt regelmatig voor dat er een of meerdere koffers achetrblijven. Vorig jaar gingen wij voor de derde keer naar Amerika en er was 1 koffer niet bij aankomst in NY. Gelukkig bleven we in NY 4 dagen, maar bij de derde dag (1 dag voor we verder gingen reizen) kwam het koffer 's middags pas aan in het hotel.
Dit jaar gaan we weer en blijven we maar 2 dagen in de stad waar we aankomen, duimen draaien dat het nu wel goed gaat.  Ik kan je zeggen dat het niet prettig vakantie vieren is als er 1 koffer nog niet is en je weet dat je verder gaat reizen.
#4 - 04-06-2004, 09:34 uur

Ronald Verhoog

Ronald,

Bedankt voor je informatie. Ik heb je site bekeken. Ziet er schitterend uit. Met plezier je verslag gelezen. Staat een hoop informatie in.
Ben je ook al eens in Florida geweest? Zo ja, heb je voor ons nog wat nuttige tips m.b.t. de pretparken. Wij reizen  met 2 kinderen van 17 en 13 jaar en willen 3 of 4 dagen parken in Orlando bezoeken. Is het handig om een pas te kopen in Nederland of zijn  er ter plekke ook adressen waar je voordeel kan halen. Ik lees nl verschillende berichten hierover op de diverse sites.

mvg

Elien en Peter

Hallo Elien en Peter,
Ik ben twee keer in Orlando geweest. Er is daar veel te doen. Ik heb zelf nooit een parkpass gekocht maar het lijkt mij dat je hiervoor goed prijzen moet vergelijken. Kun je het niet online kopen?? Mocht je nog geen hotel hebben, zou ik een hotel nemen in Orlando op de international drive. Ik heb toen geslapen bij een quality hotel voor weinig geld maar zeker goed! Op de international drive is voor de kinderen veel te zien en te doen en je bent in no-time bij de parken. Kennedy Space Center zou ik niet overslaan. Ik heb daar een aantal jaren geleden een lancering meegemaakt van de Space Shuttle. Erg mooi! Ook Gatorland niet overslaan!! Niet duur en uniek in zijn soort (soort alligator park). Daar heb ik voor het eerst gator vlees gegeten, niet lekker maar wel bijzonder! Kijk ook eens op de reisverhalen gedeelte van www.verenigdestatenvanamerika.com Daar kun je veel info vandaan halen. Je gaat een leuke tijd tegemoet. Veel plezier!

Ronald
 ;)
#5 - 04-06-2004, 12:30 uur

Ronald Verhoog

Ik wil de pret niet bederven, maar het komt toch echt regelmatig voor dat er een of meerdere koffers achetrblijven. Vorig jaar gingen wij voor de derde keer naar Amerika en er was 1 koffer niet bij aankomst in NY. Gelukkig bleven we in NY 4 dagen, maar bij de derde dag (1 dag voor we verder gingen reizen) kwam het koffer 's middags pas aan in het hotel.
Dit jaar gaan we weer en blijven we maar 2 dagen in de stad waar we aankomen, duimen draaien dat het nu wel goed gaat.  Ik kan je zeggen dat het niet prettig vakantie vieren is als er 1 koffer nog niet is en je weet dat je verder gaat reizen.

Tom,
Toch is en blijft het incidenten. Vergeet niet dat de vervoerder (de airline) verantwoordelijk is voor het goed vervoeren van zowel de passagiers als koffers. Bij het later komen van de koffers, kun je een schadevergoeding eisen. Als je zorgt dat alles wat in de koffers zit, makkelijk vervangbaar is (kleding e.d.) dan koop je bij de eerste Walmart wat kleding kopen als het mocht gebeuren en vervolg je je weg. Laat ze maar de hele route achter je aan rijden, daar maak ik mij niet druk over. Het kost ze veel geld. Laat nooit je vakantie bederven endoor en bedenk wie zijn probleem het is....niet jou probleem dus!!

Ronald

p.s.: Mocht het bij mij gebeuren stel ik ze aansprakelijk voor alle materiele en immateriale schade die geleden wordt en zal een veelvoud zijn van de waarde. ;D
#6 - 04-06-2004, 12:37 uur
« Laatst bewerkt op: 04-06-2004, 12:38 uur door Ronald Verhoog »

Jackiebean

Hallo mensen,

Wat als je nou nog geen hotel hebt? Kun je dan fluiten naar je koffers?  :o
#7 - 02-10-2004, 00:17 uur

Ebelix

Je moet aan de airline doorgeven waar je verblijft. Weet je dat niet direkt dan krijg je een casenummer en een telefoonnummer. Als je adres hebt gevonden waar je verblijft moet je ze bellen en ze brengen de koffer(s) bij je.
 
Tip. Zorg voor de eerste nacht dat je een hotel vanuit Nederland regelt. Je hebt een adres nodig om op je visumwaiverformulier in te vullen. Dit is een groen kaartje dat je in het vliegtuig moet invullen.
#8 - 02-10-2004, 06:42 uur
« Laatst bewerkt op: 02-10-2004, 06:44 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Frank S

p.s.: Mocht het bij mij gebeuren stel ik ze aansprakelijk voor alle materiele en immateriale schade die geleden wordt en zal een veelvoud zijn van de waarde. ;D

Dat denk ik niet. De maximale aansprakelijkheid van de luchtvaartmaatschappij is al jaren vastgelegd in het IATA-verdrag (en verdrag gaat boven wet), dus veel meer dan een paar euro per kilo kun je nooit krijgen.
#9 - 02-10-2004, 13:50 uur
« Laatst bewerkt op: 02-10-2004, 13:51 uur door FrankS »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jackiebean

Je moet aan de airline doorgeven waar je verblijft. Weet je dat niet direkt dan krijg je een casenummer en een telefoonnummer. Als je adres hebt gevonden waar je verblijft moet je ze bellen en ze brengen de koffer(s) bij je.
 
Tip. Zorg voor de eerste nacht dat je een hotel vanuit Nederland regelt. Je hebt een adres nodig om op je visumwaiverformulier in te vullen. Dit is een groen kaartje dat je in het vliegtuig moet invullen.

gaan ze dat gelijk controleren? ik kan natuurlijk het adres waar ik van plan ben te logeren opschrijven, maar de kans bestaat dat het hotel vol zit, dan heb ik nog 3 andere alternatieven!
#10 - 04-10-2004, 21:10 uur

schorpioenvrouw

Ik meen me te herinneren dat je ex in de US woont. Kan je zijn adres niet gewoon opgeven?
#11 - 04-10-2004, 22:29 uur

Jackiebean

Het ligt eraan of ze ook daadwerkelijk contact op gaan nemen, want hij woont namelijk bij zijn ouders.. En die waren het zowieso niet eens met onze relatie (ze zijn mormonen).. Dat kan dus problemen opleveren..  :-\
#12 - 04-10-2004, 23:37 uur

Ebelix

gaan ze dat gelijk controleren? ik kan natuurlijk het adres waar ik van plan ben te logeren opschrijven, maar de kans bestaat dat het hotel vol zit, dan heb ik nog 3 andere alternatieven!
Citaat

Nee, ze gaan dat niet direct controleren. Als je niets invult heb je wel een probleem. Dan gaan ze weer moeilijke vragen stellen bij Immigrations. Je kan toch voor 1 nacht vanuit Nederland toch wat reserveren. Hoef je ook niet te zoeken bij aankomst.
#13 - 05-10-2004, 07:01 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jackiebean

Ik vind er wel wat op  ;)

Thanks!
#14 - 05-10-2004, 17:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15