Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kom er even niet uit met de NP 's ...

Discussie gestart

houtsmaaa

Nou... de tickets hebben we voor de 3 weekse reis maar ben nu bij dag 6 in de planning ha ha .. We beginnen in SF (waar we ook eindigen) en vanaf daar langs de kust naar LA en vanaf daar willen we een paar NP's zien en LV. MAAR... Er zijn er zo veel !! Mijn vraag aan jullie dus.. Welke MOET je gezien hebben? Ik kijk hier echt heel veel rond op het forum en ik google me suf maar een paar concrete antwoorden met stukje van wat er te beleven is zou echt mooi zijn... En ik vind het denk ik vervelend om alle hotels van te voren te boeken maar er zijn misschien plekken waar dat wel nodig is??

Alvast weer heel erg bedankt voor de reacties ...
#1 - 10-02-2010, 19:42 uur

Bas_en_Es

Wij zijn vorig jaar ook begonnen en geeindigd in SFO. Dit was ongeveer onze route:
SFO/kust/LA/Palm Springs/Joshua Tree NP/via kingman naar GRand Canyon/Bryce Canyon/ZION/Las Vegas/Death Valley/Yosemite/SFO
Dag 20 waren we weer thuis. Het was alsnog te kort, maar wel te doen. We vonden zelf ZION en Yosemite het mooist, meest verrassend.
Er zijn er idd nog meer,maar denk toch dat dit de meest handige route is, bijv  Monument Valley en Moab liggen naar het schijnt wat meer uit de route.
Je kutn echt veel info uit dit forum halen en als je wat reisverslagen leest, krijg je ook een beeld van de parken en routes.
Suc6!
GR,
Es.
#2 - 10-02-2010, 19:51 uur

Mrjn

En om je dan nog meer in de war te brengen; wij vonden Yosemite maar mwoh en Death Valley en Bryce het mooist. Onze trip was grotendeels in de sneeuw, dus heel anders dan wat jullie van plan zijn.
Wij zijn gestart in LV, naar GC, weer terug (voor een bruiloft), via Williams en Meteor Crater naar Monument Valley, naar Bryce, Zion, Sequioa, Yosemite, SF, kust, LA, Death Valley en via de Extraterrestial Highway weer naar LV. We hebben dus best wat omwegen meegepakt.
#3 - 10-02-2010, 20:17 uur

Hans B

Voor een 3 weekse reis, waarbij je begin en eindpunt hetzelfde is, zou ik niet te veel hooi op m'n vork nemen.
SF - kustweg - Monterey -kustweg -  LA - ?? - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - LV - Death Valley - Yosemite - SF

Ik lees net dat je in april-mei gaat.
Als je de route doet zoals boven beschreven, neem je de TIOGA PASS op het laatst.
De kans is dan het grootst dat die open is, maaaaaaaaaaaaaar wel te voren informeren.
Anders moet je onderlangs over Bakersfield.
#4 - 10-02-2010, 22:06 uur
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 22:08 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Laat ik het nog lastiger maken: op onze eerste Amerika-reis was ons eerste NP Sequoia en daar zijn we nog steeds van onder de indruk. Ik vind Yosemite juist 1 van de mooiste parken, vooral de Tioga Pass vind ik schitterend. Grand Canyon, Bryce, Zion, Arches, Monument Valley, Canyonlands is allemaal prachtig, maar toen wij deze parken in 1 vakantie deden, hadden we op een gegeven moment last van een "rots-overkill"........ Mijn advies? Variatie!

Eén troost: als je 1x in Amerika bent geweest, is er een 99% kans dat je besmet wordt met het virus, dus dan kun je de parken die je nu niet kunt zien, de volgende keren bezoeken......  ;)
#5 - 10-02-2010, 22:46 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Begin eens met de NPS-site en neem die eens door voor de parken die enigszins in de route zijn op te nemen. Ik denk dat voor 3 weken Moab met Arches en Canyonlands te veel wordt.
Lees ook wat reisverslagen en kijk wat je zelf het meeste aanspreekt. En waar houden jullie van? Willen julie wandelen, fotograferen, andere activiteiten ondernemen? Elk park heeft weer z'n eigen mogelijkheden.
Op de NPS-sites vind je bij elk park een hoofdstukje "plan your visit". Dit is een prima uitgangspunt on te zien wat de mogelijkheden zijn.

Het was trouwens wat handiger geweest om dit in het westen-forum te zetten, misschien kan het verplaatst worden?

Marianne
#6 - 11-02-2010, 21:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15