Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kwaliteit van aanbieders

Discussie gestart

Johan

Op vakantie gaan naar de Verenigde Staten is voor de meeste mensen een droomreis. Vooral de wat oudere mensen onder ons, die eenmaal naar de Verenigde STaten willen, zijn daarvoor jaren aan het sparen. Nu kom ik zo ongeveer ieder jaar in Amerika en kwam in Yellowstone een Nederlands echtpaar tegen die mij vol trots vertelde nu eindelijk eens na jaren te hebben gespaard hun droomreis te maken. Toen men mij vroeg of dat voor mij ook gold moest ik bekennen dat ik inmiddels al enkele malen in Amerika was geweest. Men stond mij aan te kijken op een manier van: wat is het toch oneerlijk. Op dat moment ontstond bij mij voor het eerst het idee om een test te ontwerpen om te bepalen of aanbieders nu wel kwaliteit bieden voor de centjes die je neerlegt voor een dergelijke reis. De Best Travel Award is daar het gevolg van. Vooral voor mensen die voor de eerste maal naar Amerika gaan is het goed te weten hoe aanbieders zijn. Ga naar de website http://www.verenigdestatenvanamerika.com/ en kijk naar de test om te bepalen met wie je het beste zaken kan doen.
#1 - 22-07-2002, 23:42 uur

arjank

Ondanks het feit dat de Best Travel Award een idee geeft wil ik toch kwijt dat dit slechts een momentopname is. Bovendien mis ik in deze 'awards' een aantal belangrijke aanbieders van reizen naar Amerika, zoals Arke, Holland International, Travel Trend en Special Traffic. Met name de laatste heeft al jaren vele prijzen gewonnen voor De Beste Reisorganisatie naar Noord-Amerika. Dit betekent toch ook wel wat, niet waar?
#2 - 15-08-2002, 23:32 uur

Johan

Natuurlijk is de Best Travel Award een momentopname. Das ook juist de bedoeling. Het geeft namelijk de aanbieder de kans een en ander te veranderen. Ik beloof u, vanaf de volgende reistest zullen er weinig reisorganisaties worden overgeslagen !

JC
#3 - 15-08-2002, 23:43 uur

hanz

En het is natuurlijk belangrijk dat de organisaties weten dat er een reistest is en dat het in hun belang is dat ze goed 'scoren'.

Dat gegeven op zich maakt al dat de kwaliteit omhoog gaat.

Ook in de autobranche is er zoiets dergelijk, daar komen ook 'mistery buyers' om de kwaliteit te controleren en de dealers zijn zich daar zeer goed van bewust.  En dat geeft een behoorlijke meerwaarde qua service enz.
#4 - 17-08-2002, 12:16 uur

hanz

Jaimy, helaas heb je kennelijk al je berichten aangaande dit topic verwijderd. Toch wil ik graag nog even de kans krijgen om op je laatste bericht te reageren (ik heb hem hieronder weergegeven).

Was al blij dat je heel wat genuanceerder reageerde als in je vorige berichten waarin je nogal negatief te keer ging aangaande onze reacties.

Het is een forum en geen plaats waar reclame gemaakt kan worden en dat was het eerste waar we ons aan stoorden. Elk bedrijf heeft zijn goed en slechte kanten, de goede overheersen natuurlijk altijd maar de negatieve mogen we natuurlijk niet wegstoppen. Door ze juist te vermelden kan een bedrijf zien waar hun zwakke punten zitten en daardoor worden ze alleen nog maar beter, en dat is nou onze bedoeling van het geheel.

Je kunt er van uit gaan dat onze ervaringen echt wel kloppen, we hebben al de e-mailwisselingen nog.

In 2001 zijn we bij Jan Doets goed geholpen aangaande de samenstelling van de reis dat was het probleem niet, het was de service die ze leverden toen we in de problemen kwamen.

Ook al kan je niet daadwerkelijk iets doen, je kan toch op zijn minst de klant goede adviezen geven (jullie hebben toch de kennis). Maar de adviezen kwamen er duidelijk op neer jullie zoeken het maar uit.
 
Je reageerde fel op de diefstal van onze spullen als of het onze eigen schuld zou zijn en het jezelf nooit zou kunnen overkomen.
Dit is erg naïef maar dat terzijde. Wij hebben er een heel wijze les uit getrokken we hopen dat Jan Doets dit ook doet.

Op onze offerte aanvraag (per email) hadden wij de route al van dag tot dag aangegeven. In 2001 had je collega hier prima op gereageerd, maar in 2003 werden we afgescheept met een standaard route uit jullie reisgids die sterk afweek van onze wensen.

Helaas heb je dus je eigen berichten uit dit topic verwijderd en is er geen mogelijkheid meer om een opbouwende discussie te voeren. Jammer, een gemiste kans.


Geachte people,

Alleeerst vraag ik mij af waarom iemand zo negatief over een bedrijf praaat terwijl dit toch echt zijn eigen ervaringen zijn. Omdat ik wat leuks en positiefs zeg gewoon om wat reacties te krijgen wat iedereen er over denkt stomp jij het hele bedrijf de grond in met geen een positief punt en geen enkele reden. Dit stoorde mij gewoon en vond ik niet fair ten opzichte van het bedrijf vooral in deze tijden van heel veel geziek in de wereld .Okay de reactie was wat hard  , mischien dat ik wat beter zicht krijg op het gebeuren als ik weet hoe jullie zoiets aanvragen en hoe zo n gesprek gebeurt .En ook dus omdat ik mij niet kan voorstellen dat als wij elke offerte binnen een aantal dagen af werken dat jij er dan 3 weken op moet wachten. Was je niet op het idee gekomen om na een week te vragen hoe het er voor staat? Misschien dat hij wel niet aangekomen was? Wat betreft het aanvragen bij verschillende reisbureaus van offertes, op zich is daar natuurlijk niets mis en ik vroeg mij gewoon af hoe jullie dat doen. Wat vraag je dan in zo n offerte. Hierbij wil ik duidelijk maken dat als je duidelijk een reis wil met Moab en Seqouia  erin en dit is ook mogelijk qua plaatsen en afstanden dan zie ik niet in waarom niet. Misschien dat het wel niet kon !
Als je een gids van ons aanvraagt zul je zien dat Moab in heel veel reizen aan de westkust staat en als je gewoon om Sequoia en Moab vraag lijkt me dat geen probleem mits het kan dus. Nogmaal hierin speelt de wijze van aanvragen ook een rol. ' Wij willen graag naar de niet zo naar de  ge eikte plaatsen als de Grand Canyon en Yosemite' is leuk maar waar dan wel heen, hebben wij de andere keuze wel en is er wel een andere route? Ik bedoel het ei is wel al grotendeels uitegevonden que mooie routes ,leuke plaatsen  etc .
Ook zou ik wel willen weten welk reisbureau er bij het verliezen van het paspoort e.d. een hotel voor de klant boekt?Vergeet niet dat wij elke dag veel e mail krijgen , veel offertes, soms wel een aantal per klant, wij rekenen geen kosten voor het maken ervan en steken er veel tijd in en ook een groot deel kan zo weggegooid worden omdat er geen gebrui van word gemaakt. Hier wil ik niet mee aangeven dat wij geen tijd moeten maken voor de vergelijkingen van julie tuurlijk wel maar niet om dan vervolgens publiekelijk rond te strooien dat wij het minder goed doen, dit is een momentopname.



Anyway no hard feelings gewoon hart voor het bedrijf
#5 - 05-04-2003, 12:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15