Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

laptop veilig opbergen ?

Discussie gestart

Steson

Hallo,

Ik neem voor mijn USA-reis voor het eerst een (mini)laptop mee.
Ik moet er zelfs nog eentje kopen, maar deze wil ik natuurlijk niet kwijtraken !!!!
Ik vermoed dat eventuele kluisjes op de hotelkamers te klein zijn.....
Heeft iemand goeie tips (eventueel in een Pb te sturen) om mijn laptopje toch veilig mee op reis te nemen ?

Alvast bedankt !
#1 - 12-12-2009, 20:20 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Wij hebben die van ons bij ons of, als we hebben ingecheckt in een hotel, laten hem in de klep van ons kleine blauwe koffertje zitten.
#2 - 12-12-2009, 21:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Steson

Ik ga voor een 10" laptop, maar ook die past zeker niet in de meeste kluizen ???
De eerste 15 dagen zijn we elke dag onderweg, dus heb ik 'm wel de meeste tijd bij me.
Maar de week Maui en week Kauai zitten we in 1 vast hotel. Hmmmmm...... In de koffer en die op slot dan ofzo ??
#3 - 12-12-2009, 23:32 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Mrjn

Ik neem eigenlijk altijd de laptop mee en zeker met zo'n kleintje is dat niet echt heel zwaar tillen. Maar ik ben inmiddels gewend aan op pad zijn met ettelijke kilo's op mijn rug (en andere plekken, maar daar ging het niet om  ;D )

Als we langer in een hotel zijn, gebruiken we ook wel eens een kensingtonslot om hem ergens aan vast te ketenen. Ze passen vaak wel in lades van kasten en in Las Vegas paste hij gewoon in het kluisje. Maar ik heb vaker geen kluisje dan een te klein kluisje, overigens.
#4 - 13-12-2009, 10:54 uur

Bakvet

Veel hotels hebben toch helemaal geen kluis? In elk geval: alle laptops tot 15 inch past in vrijwel alle kluizen. 17 inch geeft soms een probleem, zelfs in luxe hotels. 10 inch lijkt me niet echt moeilijk op te bergen.

Als ik ga ontbijten laat ik hem open en bloot op de kamer liggen, behalve als ik op de begane grond slaap of als hij van buitenaf zichtbaar is. Ik hang wel altijd de niet-storen hanger over de deurknop. Alleen als ik de hele dag weg ben, berg ik hem op. Als je moet betalen voor de kluis, dan doe ik hem gewoon in de koffer. In de auto doe ik hem meestal in een zwarte laptop tas die dan op de bijrijdersplek op de vloer ligt. Dat is vrijwel niet te zien van buitenaf. Of ik doe hem in een paar kranten in een papier boodschappentas, tussen de andere boodschappen. Wel parkeer ik altijd op een plek waar veel mensen voorbij lopen of onder een lantaarnpaal.

M'n plastic kaartjes, daar ben ik wel voorzichtig mee. Die zal ik nooit onbeheerd achterlaten.
#5 - 13-12-2009, 19:56 uur

Steson

Ik heb inderdaad eens alle kamers bekeken die we hebben gereserveerd en we hebben alleen in Desert Pearl Inn in Springdale (Zion) en in Columbus Motor Inn in SF een kluis op de kamer !! En op Maui.
Dat wordt dan toch idd een alternatief...... Ook voor de stukjes plastic  ;)  Dus thanks voor deze tips !!
We gaan rijden in een 4WD, dus op de grond kan 'ie denk ik ook nog onder de stoel !
#6 - 13-12-2009, 21:09 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

koosv

Laptops zijn tegenwoordig niet echt duur of bijzonder. Ik heb nooit problemen gehad met diefstal van laptop of andere elektronica, ik neem ook geen bijzondere maatregelen. Meestal stop ik het ding in een afsluitbare koffer, dat is wel geen kluis, maar zorgt ervoor dat iemand meer tijd nodig heeft om iets te verdonkeremanen .
Misschien ben ik wel te goed van vertrouwen.
Als je paspoort pootjes zou krijgen dan ben je wel goed de pineut!! >:D >:D
#7 - 14-12-2009, 00:06 uur

Hans B

Bij ons heeft de laptop in de laatste vakantie week (Hampton Inn, NYC) de hele week in de kamer op de tafel gestaan.
Elke dag konden we zien dat het personeel langs was geweest, maar geen probleem met onze waardevolle spullen.
#8 - 14-12-2009, 11:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bgroeneveld

Je kunt altijd proberen of hij bij der receptie in een kluis kan. Dat doe ik altijd met onze paspoorten als we ergens onderweg zijn.
#9 - 14-12-2009, 14:09 uur

Steson

Ja, tegenwoordig zijn de (mini) laptops niet duur.....
Maar ik zet ook mijn foto's over en dat risico wil ik toch niet lopen, dat ze er met mijn foto's aan de haal gaan  :'(

Ik vind de afsluitbare koffer een goed plan !!
Maarre.... zeker geen standaard in de USA om een kluisje op je kamer te hebben.......
Ben er wel een beetje verbaasd van. Ja, voor een motel6 ofzo, of zo'n doorreis hotel, oké.
Maar in de hotels waar ik overnacht had ik het toch wel verwacht.
#10 - 14-12-2009, 17:18 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Maarre.... zeker geen standaard in de USA om een kluisje op je kamer te hebben.......
Ben er wel een beetje verbaasd van.

Ach, het is tenslotte Europa niet.........  ;)
#11 - 14-12-2009, 21:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Steson

Nee, dat is waar....
Maar zelfs op Samoa en Fiji hadden we overal een kluis  ;D

Of jatten ze niet in de USA  >:D
#12 - 17-12-2009, 20:03 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Of jatten ze niet in de USA  >:D

Nou....... Nog nooit meegemaakt čn nog nooit gehoord van iemand. Terwijl ik je hele verhalen kan vertellen over jatwerk in Europa!
#13 - 17-12-2009, 21:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

johntenbrink

gewoon laptopje in rugzak meenemen
#14 - 29-01-2010, 16:48 uur

MissFluffy

Onze laptop bleef mooi in het motel ,zelfs niet opgeborgen en duidelijk zichtbaar op de tafel achter .Nooit iets van gemerkt dat er aan gepruts was of iets dergelijks.

Groetjes,
#15 - 29-01-2010, 18:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15