Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Layover op LAX - Benodigde tijd?

Discussie gestart

jhbechthum

Ik ben een reis naar Hawaii aan het plannen.

Zoals nu gepland hebben we op LAX een layover van 2:20u (aankomst 14:40h, vertrek 17:00h op 18 juli).
Beide vluchten zijn met Delta en dus verwacht ik dat we in terminal 5 zullen blijven, maar dat weet ik niet zeker.
Is dit voldoende door de customs e.d.?

In 2013 hadden we een layover van 1:45h op DTW. Ik was toen ook ongerust of dat wel voldoende zou zijn, maar het bleek ruim genoeg; nog zo'n ½uur over.
Maar LAX is DTW niet. Vandaar weer deze vraag.

Johan.
#1 - 15-01-2016, 20:22 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

MiamiHeat

Tijd genoeg!
#2 - 15-01-2016, 20:55 uur

Jez

Sowieso genoeg tijd. Vlieg je rechtstreeks op LAX? ZO niet, heb je je douane formaliteiten al gehad, dus dan heb je helemaal genoeg tijd.
#3 - 15-01-2016, 21:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jhbechthum

Blij dat het genoeg is :)

We vliegen rechtstreeks vanaf Amsterdam dus de douaneformaliteiten moeten we op LAX doen, vandaar ook de extra ongerustheid embarressed

Een mogelijkheid om meer tijd te hebben is een vlucht eerder maar dan wordt de layover 5:15h en de reis is al pittig genoeg.
Andere mogelijkheid is via Seattle (layover 3:52h) maar dan zijn we nog later op Hawaii >:(

Bedankt voor de geruststelling (tenzij iemand anders het niet met jullie eens is) ^-^

Johan
#4 - 15-01-2016, 21:54 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Ebelix

Naar LAX vlieg je met de KLM. Je komt dan aan op de Tom Bradley International terminal. Je moet daar door immigrations en de douane. Vervolgens moet je naar terminal 5 om met Delta naar Hawai te vertrekken. IK weet helaas niet hoe druk het bij immigrations is op LAX. Dat weet ik in juli.
#5 - 16-01-2016, 13:55 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

jhbechthum

Naar LAX vlieg je met de KLM.
Klopt embarressed
De Delta vlucht wordt uitgevoerd door KLM die op T2 aankomt. Daarna verder met Delta vanaf T5.
Mijn aanname dat we waarschijnlijk in terminal 5 blijven klopt dus niet.

Nu zal het lopen van T2 naar T5 wel meevallen (liggen schuin tegenover elkaar); de meeste tijd zal in de custums formaliteiten gaan zitten?
Voor de bagageafhandeling van de koffers zal het ruim voldoende zijn.

IK weet helaas niet hoe druk het bij immigrations is op LAX. Dat weet ik in juli.
In die 10 dagen dat jullie eerder zijn is het te laat om de vluchten aan te passen ;) Bovendien zal het per dag en uur verschillen.
Toch wel benieuwd naar de ervaring.

Johan
#6 - 17-01-2016, 07:14 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

MiamiHeat

Ik weet hoe druk het is in op LAX in April :-) Maar behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst! Maar je hebt echt genoeg tijd (mijn ervaringen uit het verleden)...tenzij KLM met een hele dikke vertraging uit Amsterdam vertrekt. Daar moeten we maar niet vanuit gaan!
#7 - 17-01-2016, 16:49 uur

jhbechthum

...tenzij KLM met een hele dikke vertraging uit Amsterdam vertrekt. Daar moeten we maar niet vanuit gaan!
IJzel, hagel, vulkaanuitbarsting, stakingen... Daar kun je geen rekening mee houden in de planning 8)
Maar het stelt gerust dt het voldoende tijd moet zijn volgens de geleerden (ervarings)deskundigen :afro:

Johan
#8 - 17-01-2016, 20:43 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

jhbechthum

Inmiddels zitten we al even op Big Island waar Darby toch wat roet in het eten gooit. Maar we passen de plannen wat aan en maken er het beste van.
We hebben de overstap op LAX dus gehad.
De vlucht uit Amsterdam was keurig op tijd.
Bij Immigrations werden we eruit gepikt om naar de beambte te gaan. Door de automaten was daar bijna geen wachtrij dus dat ging ook vlot.
De koffers kwamen ook al snel van de band en bij de douane was de rij ook niet zo lang.
So far so good.
We volgen de borden Connecting flights en komen uit.... in de aankomsthal, of is het de vertrekhal?
Geen borden van Delta. Geprobeerd de boardingpassen opnieuw af te drukken om tenminste de gate te weten. Delta staat niet in het apparaat.
Bij de informatiebalie keken ze eerst ingewikkeld naar de boardingpassen die we op Schiphol al hadden uitgedraaid maar na overleg achter de balie werden we naar terminal 5 gestuurd: naar buiten en dan rechtsaf.
Buiten geen bewegwijzering dus na even lopen aan een agent gevraagd: Na de bocht is terminal 4 en dan komt 5.
Daar aangekomen staat de vlucht op het bord: gate 52A. Dus we zitten goed.
We moeten weer door de security. Dat zou bij een tussenstop toch niet nodig moeten zijn?, maar we zijn tenslotte buiten geweest.
Daar blijkt een lange rij te staan. Dat wordt nog krap, we hebben nog ongeveer een uur voor vertrektijd.
Na een poosje in de rij worden de laatsten apart meegenomen.  We blijken naar terminal 6 te gaan waar de rij veel korter is. Het schiet echter niet op dus de tijdwinst zie ik niet.
Uiteindelijk moeten we dus binnendoor weer terug naar terminal 5.
Op het tijdstip van sluiten van de gate komen we er heigend aan.
Gelukkig zijn ze te laat en kunnen we nog aanschuiven in de rij en bijna gelijk door,  het vliegtuig in.
Gehaald!!

Naar mijn beste weten hebben we goed op de borden Connecting flights gelet en toch komen we in de 'openbare ruimte' terecht.
We hebben op onze run van terminal 6 naar 5 diverse keren gestaan van 'en waar nu naar toe?', maar dan bleek na een bocht of achter een hoek toch wel weer een bord met onze gate te staan.
Mijn conclusie is dan ook dat de bewegwijzering te wensen over laat.

Uiteindelijk hebben we het gehaald en dat is het belangrijkste.

Johan.
#9 - 24-07-2016, 07:47 uur
« Laatst bewerkt op: 25-07-2016, 09:27 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Pfffff. Zo, nu eerst...............genieten.

Fijne vakantie.
#10 - 24-07-2016, 11:27 uur
Groet,

Old Faithful

jhbechthum

Pfffff. Zo, nu eerst...............genieten.

Fijne vakantie.

Dank je wel.
Lukt zeker :)

Johan
#11 - 25-07-2016, 09:29 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Bakvet

Dit bericht lees ik nu pas, dus een wat te late reactie.  2:20u overstaptijd op LAX, naar een andere terminal, zou ik niet echt veel noemen. Vorige maand vertrok ik van LAX terug naar huis. De eerste terminal was om welke reden dan ook gesloten, de huurauto-bus mocht er niet stoppen. Iedereen die met Southwest Airlines vloog, moest bij terminal 2 uitstappen en teruglopen. Wat later bij terminal 5 van Delta stonden er rijen passagiers op de stoep te wachten om het gebouw binnen te komen. Ik vreesde daarom het ergste voor mijn eigen terminal, die van United die daarna volgde...

Daar was het verbazingingwekkend rustig: iedereen was bezig op zelfbedieningsautomaten om instapkaarten en kofferlabels uit te printen. Er waren genoeg vrije automaten. Daarna hoefde je alleen maar je koffer af te geven, met hooguit 1 persoon voor je in de rij. Boarding passen printen hoefde ik zelf niet. Via de United App had ik ze een dag eerder al automatisch gehad, zonder dat ik zelf daarvoor in had hoeven te checken. Op de Boarding Pass stond het TSAvPre-logo. Daardoor kon je van de snelle security rij gebruik maken.

Een geweldige ervaring, ik zou het zo weer doen - op deze manier.
#12 - 28-07-2016, 21:19 uur
« Laatst bewerkt op: 28-07-2016, 21:22 uur door Bakvet »

jhbechthum

2:20u overstaptijd op LAX, naar een andere terminal, zou ik niet echt veel noemen.
Wat ik niet verwacht had, en me het meest verbaasde, was dat je met een overstap eerst buiten komt en dan dus weer door security moet.
Dat heeft, naast de onduidelijke bewegwijzering,  het meeste tijd gekost.

Gelukkig is het goed gekomen en met deze ervaring zou het een volgende keer sneller gaan.
Vandaar ook mijn verslag voor anderen.

Johan
#13 - 29-07-2016, 08:09 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

Wat ik niet verwacht had, en me het meest verbaasde, was dat je met een overstap eerst buiten komt en dan dus weer door security moet.

Ik had dit jaar een layover in Seattle en na de gebruikelijke riedel van immigratie (gelukkig APC) en douane loop je naar de gate waar je volgende vlucht vertrekt.
Tot mijn verbazing was er amper 25 meter na de douane een securitycheckpoint waar ik doorheen moest.
Een medewerker legde me uit dat men op die luchthaven het gebied NA douane als openbaar gebied beschouwde en vandaar dat checkpoint.

Ik denk dat er bij Johan iets soortgelijks aan de hand is. 
Johan is door de douane gegaan en kwam toen in openbaar gebied. (Johan kon zelfs naar buiten lopen)
Om terug te keren naar de beveiligde zone moest Johan, net als ik in Seattle, door de security.

De manier waarop een luchthaven is ingericht speelt hierbij natuurlijk een rol.
Er zijn diverse luchthavens die zo zijn ingericht dat je als overstappende passagier in de beveiligde zone blijft.
#14 - 29-07-2016, 09:12 uur

Bakvet

Het staat nogal vaag omschreven op Wikipedia, maar daar zeggen ze dat je sinds dit jaar vanaf de Tom Bradley International Terminal binnendoor naar terminals 4 t/m 8 moet kunnen lopen. Ondergronds tot aan terminal 6, daarna bovengronds. Blijkbaar staat het binnen TBIT zelf nog vager aangegeven. Alleen tegelijkertijd schrijft men dat je daar na aankomst met een internationale vlucht altijd opnieuw de security moet passeren.
#15 - 29-07-2016, 15:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15