Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

LDW / CDW hetzelfde?

Discussie gestart

Chiefram

Als wij in de USA een auto huren, hebben wij altijd CDW betaald. 9 van de 10 keer huurden wij een auto bij Alamo.

Nu hebben wij een auto gehuurd bij Avis (om de eerste 3 weken na emigratie een beetje flexibel te zijn) en daar heeft men het over LDW inplaats van CDW.

De omschrijvingen van beide verzekeringen zijn indentiek, alleen vraag ik me af of inderdaad LDW (Avis) ook echt hetzelfde is als CDW (Alamo).

Of zit er hier ergens een addertje onder het gras?
#1 - 14-11-2004, 14:29 uur

Bakvet

L = Loss
C = Collision

Twee termen voor hetzelfde. Het verhaal is dat jij persoonlijk verantwoordelijk bent voor schade aan of verlies van het voertuig. Je kan dat afkopen door LDW of CDW te nemen. Beide dekken het risico van total loss, diefstal, vandalisme en aanrijding, dus de term Loss is niet altijd correct en de term Collision ook niet altijd. Maar je huurauto is voor alles gedekt en het betekent allebei hetzelfde.

CDW/LDW geldt echter alleen voor je huurauto. Het geldt niet voor schade die je aan anderen (auto's / personen / goederen) veroorzaakt. Daavoor moet je nog een tweede verzekering afsluiten. Iedere verhuurder heeft daar een eigen term voor:

LIS, Liability Insurance Supplement (Hertz)
SLI, Supplemental Liability (Dollar)
EP, Extended Protection (Alamo)
ALI, Additional Liability Insurance (Avis)

Als je twijfelt, onthoud dan dat je twee verzekeringen altijd nodig hebt, CDW/LDW voor je eigen voertuig plus de verzekering die schade aan derden dekt. (Je kan dit eventueel naar wens nog uitbreiden met andere verzekeringen die worden aangeboden. Maar zelf vind ik het wel genoeg zo.)

** Disclaimer **
Check zelf de juistheid van deze informatie. Alleen van toepassing voor Nederlanders die in de VS een auto huren. Een verzekering kan nietig zijn als de verzekerde zich niet aan de huurovereenkomst houdt of als de auto door een niet geautoriseerde "additional driver" wordt gereden of als de bestuurder onder invloed is of in andere situaties die in het huurcontract beschreven staan. In principe dekt geen enkele verzekering die je in Nederland hebt schade die je rijdend in een huurauto in de VS veroorzaakt.
#2 - 14-11-2004, 19:39 uur

heivalido

De meeste maatschappijen hebben toch zoiets als het Gold Pakket van bv Alamo. Dit zijn pakketten met de volledige verzekeringen die je nodig hebt om veilig te kunnen reizen. Meestal zijn deze pakketten nog aantrekkelijk geprijsd ook. Wij hebben bij onze autohuur een upgrade naar een minivan genomen voorzien van dit Goldpakket waarbij dus alle situaties zijn gedekt.
#3 - 14-11-2004, 20:13 uur

Chiefram

Bedankt voor je snelle reaktie! Het is duidelijk.  ;)

Normaal hebben we het uitgebreide GOLD pakket bij Alamo. Bij Avis (die we nu gekozen hebben) is de auto standaard al WA verzekerd en heeft LDW en ALI, dus dan zitten we in iedergeval goed.  8)



#4 - 14-11-2004, 20:15 uur

heivalido

En anders neem je toch gewoon de bus  ;D ;D ;D

#5 - 14-11-2004, 20:29 uur

Jez

Nou, die bus zou ik zeker wel willen nemen ;) Hebben ze die ook bij Alamo?
#6 - 14-11-2004, 21:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Bij Avis (die we nu gekozen hebben) is de auto standaard al WA verzekerd en heeft LDW en ALI, dus dan zitten we in iedergeval goed.  8)


Die standaard WA verzekering gaat meestal maar tot een heel laag bedrag. Je kan er net iemand de vouwen mee uit z'n broek rijden, dan heb je het wel gehad.

De aanvullende verzekering dekt je tot 1 miljoen dollar. Dat zal in de meeste gevallen wel voldoende zijn, al is het best nog weinig als je het vergelijkt met een WA verzekering in Europa die tegenwoordig al tot maximaal 3 miljoen euro uitkeert.
#7 - 14-11-2004, 22:21 uur

Bakvet

Nou, die bus zou ik zeker wel willen nemen ;) Hebben ze die ook bij Alamo?

In Los Angeles zie je ontzettend veel auto's met zulke 'crome wheels' rijden. Is dat in andere delen van het land ook zo'n rage, of is het iets typisch voor plaatsen waar je normaal weinig bewolking hebt?
#8 - 14-11-2004, 22:27 uur

heivalido

In Florida was het in ieder geval ook zo. Daar zie je ook die Chroom Wheels en Fast and Furious look (alleen look, niet de prestaties) auto's. Ventjes van 16 die in een auto rijden met accesoires die ik in mijn hele leven nog niet kan betalen.  :'(
#9 - 21-11-2004, 20:28 uur

Sbull

nee en ook niet wilt betalen.
Veel geluid van de motor en van de installatie die ingebouwd zit.
maar snelheid ho,maar
#10 - 21-11-2004, 20:52 uur

heivalido

Ja, onze ouwe smerige Painttruckie Ford Ranger trok ze stuk voor stuk het stof voor de ogen hahahahahahaha.
#11 - 21-11-2004, 20:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15