Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Let op: SCAM bij Alamo!!!

Discussie gestart

Chiefram

Voor het eerst in mijn leven voel ik me flink genaaid door autoverhuurbedrijf Alamo in Minneapolis/St Paul in Minnesota. (Airport).

Meerdere keren per maand moet ik voor mijn werk op diverse airports een auto huren voor mijn werk. Ik heb geen vaste voorkeur voor verhuurmaatschappij, maar kijk wie de mooiste auto voor de voordeligste prijs kan aanbieden. Het laatste jaartje boek ik mijn auto's altijd via Priceline en dat bevalt mij uitstekend. Ik rij dan een SUV voor soms $20 dollar per dag minder dan een midsize klasse auto. Priceline bepaalt dan bij welke maatschappij de auto gehuurd moet gaan worden als mijn zelf opgegeven prijs is geaccepteerd.

Tot zo ver nooit problemen gehad met niet een enkele verhuurmaatschappij, tot de afgelopen week...

Ik heb naar de balie van Alamo gegaan. Mijn huurauto (SUV) was al volledig betaald, omdat bij priceline als je bod wordt geaccepteerd direct je credit card wordt afgeschreven. Bij de balie probeerden ze me in een grotere SUV te krijgen voor $18 dollar per dag meer. Dit wilde ik niet, want in mijn eentje is een gewone SUV (Chevrolet Trailblazer) ook voldoende. Dit vond men schijnbaar niet zo leuk, dat afslaan van hun aanbod.

Daarna vroeg men of ik insurance wilde hebben. Ook dit wilde ik niet, want (zei ik nog letterlijk) wij hebben een company insurance voor al het personeel dat voor zijn of haar werk een auto meten huren. Vonden ze ook al niet leuk en men probeerde om dan toch minimaal een soort afkoop eigen risiko af te sluiten. Ook dit wilde ik niet, want met de verzekering van ons bedrijf is alles voor de volle 100% gedekt, ook het eigen risiko.

Toen werd het kontrak uitgeprint en moest een aantal initalen plaatsen en op de achterzijde mijn volledige handtekening en de datum. Ze vertelden er precies bij waar ik mijn initiaal moest zetten om te bevestigen dat ik alle verzekeringen heb gecanceld en dat vanaf dat moment alle risiko voor mij is.

Overal waar ik mijn handtekening of initiaal zet lees ik even snel door dat er op dat regeltje staat. Het kontrakt klopte als een bus dus niets aan de hand. Toen werd er een tweede kontrakt (een kopie van wat ik zojuist getekend had) afgedrukt. Dit hoefde ik niet te tekenen, maar moest dit wel bij me houden in de auto. Omdat dit een kopie van het getekende kontrakt was, hoefde ik dit niet te lezen en heb dit kontrakt bij mijn overige papieren gestopt.

Tja, toen bracht ik de auto terug bij Alamo na 3 dagen, op dezelfde lokatie waar ik hem had opgehaald. Alles wordt dan keurig netjes bekeken of er geen schade was, de tank vol was enzo en dan print men een bonnetje (eindafrekening) uit. Het saldo is bij mij altijd $0 dollar, omdat (zoals ik al eerder schreef) alle kosten inklusief de belasting al vooruit betaald is. Alleen dit keer was de eindafrekening $87 dollar... Men had mij gewoon alle verzekeringen laten betalen welke in gedeclined had!

Ik gelijk naar de balie en gezegd dat ik getekend heb alles insurances te declinen. Toen wilden ze mijn kontrakt zien, dus ik dat veilig opgeborgen 'kopietje' te voorschijn gehaald, welke ik NIET getekend had. Dit was (zag ik direkt) een heel ander formulier dan dat ik 3 dagen eerder WEL getekend had. Volgens dit tweede kontrakt had ik alle opties zoals verzekeringen geaccepteerd, met alle bedragen erbij vermeld!!!

Ik zei dat ik dit kontrakt niet getekend had en ook nooit zou hebben getekend, omdat ik juist geen verzekering wilde hebben. Ik heb dit duidelijk met aangegeven en zelfs bij het tekenen werd gezegd dat als ik alle verzekeringen zou laten vallen, ik hier en daar een initiaal moest zetten. Ik heb nota bene waar ik heb getekend alles snel doorgelezen en weet 100% wat ik getekend heb, maar niet het origineel van deze meegegeven kopie. Ik wilde gelijk het origineel zien dat ik wel getekend had, maar dat kon niet. Ze konden niets meer doen, want alles stond al in het systeem en was verwerkt. Van restitutie was geen sprake meer.

Ik heb toen geeist dat ze het origineel maar boven water moesten halen, maar dat kon niet meer. Ze wilden wel kijken of ze het nog ergens konden vinden, maar het zou 6 tot 8 weken kunnen duren voordat ik hierover bericht kon krijgen. Tja, ik ga geen 6 tot 8 weken daar aan de balie staan wachten natuurlijk, ik had mijn vlucht terug naar Denver, CO en die wilde ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan.

Weer een lesje geleerd dus... KIJK NIET ALLEEN WAT JE TEKENT... MAAR KIJK OOK NAAR DE KOPIE VAN HET KONTRAKT DAT ZE JE MEEGEVEN, ook al moet je die NIET tekenen!!! Hier hebben ze handig gebruik gemaakt van twee verschillende kontrakten!!! Als je bij het inleveren van de auto dus verhaal gaat maken, sta je met een ander niet ondertekend kontrakt aan de balie en je hebt geen enkel bewijs wat je wel of niet getekend hebt. Zij claimen het getekende origineel zelf ook niet (meer) te hebben.

Nu is dit de eerste keer in twee jaar intensief autohuren voorgekomen, maar ben nu wel een stuk voorzichtiger. Vanaf nu kijk ik ook de het kopie kontrakt even snel door, voordat ik er zonder naar te kijken mee wegloop. Het is geen groot bedrag, maar het zit me gewoon niet lekker.

Jullie zijn nu dus ook gewaarschuwd...

Wat ze mij ook nog probeerden wijs te maken is dat ik verplicht de auto moet verzekeren, omdat Priceline de 'opdrachtgever' is en omdat Priceline geen verzekeringen aan haar klanten verstrekt, ben ik verplicht een verzekering te nemen! Mijn eigen bedrijf's verzekering geldt dan niet voor huurautoos...

Wat een larie-koek onzin verhaal!!! Waar halen ze die onzin vandaan. Het gaat altiijd goed, bij elke verhuurmaatschappij. Nu was het toevallig een keer Alamo en er is een hoop gezeik. In welke huurauto ik ook stap, ik ben voor de volle 100% via de zaak verzekerd.
#1 - 12-11-2006, 00:17 uur
« Laatst bewerkt op: 12-11-2006, 00:26 uur door Chiefram »

jaborg

Ik neem aan dat je bij Priceline en Alamo een klacht iingediend hebt?

Ze hebben je in ieder geval belazerd . Lijkt mij dat ze het andere contract zo moeten kunnen overleggen. Wat als er belastingcontrole is? Zeggen ze dan ook dat dat dat 6 weken kan duren.
Het bedrag is niet zo hoog, maar het is toch een principekwestie. 
#2 - 12-11-2006, 07:54 uur

Elsie Luvs USA

Shit seg wat een verhaal!
We denken er aan tijdens onze volgende vakantie een auto te huren en mijn tante had Alamo voorgesteld, omdat ze die ook altijd neemt. Toch maar uitkijken naar iets anders dan misschien...
#3 - 12-11-2006, 08:34 uur

Dusza

Martin, op dat eigenste moment zou ik dat contract ter plaatse opgegeten hebben, en gezegd hebben "Voilà, ik heb geen contract meer. Halen jullile nou jullie contract maar boven om aan te tonen dat ik wél een verzekering gevraagd heb!".
#4 - 12-11-2006, 10:21 uur

MissFluffy

Schandalig gewoon .Ik zou toch ook klacht neerleggen ,tenslotte weet jij wat je hebt getekend.En hun uitleg van dat vinden we niet ,ik denk niet dat dat opgaat.Vreselijk als je dit moet meemaken,ik voel me dus ook nooit gerust bij het afhalen en terugbrengen van de wagen ,gelet op anderen hun verhalen .
Moest wel lachen met Dusza .Wat als je inderdaad zelf zegt dat je dat document niet meer hebt!!!
#5 - 12-11-2006, 10:35 uur
« Laatst bewerkt op: 12-11-2006, 10:43 uur door MissFluffy »

Bakvet

Ik zou ook zeker een klacht/e-mail naar Alamo sturen met de vermelding dat je dit geval op een groot Benelux-forum van Amerika-liefhebbers geplaats hebt. En dat je best nog wel een update wilt geven op dat bericht, als zij ervoor zorgen enz.

Dien als het niet lukt een klacht in bij je credit card maatschappij. (Ik neem aan dat je per CC betaald hebt.) Die gaan zeker vragen om een handtekening. Het is alleen wel zo dat sommige klachten niet geaccepteerd worden. Als je hotel bijvoorbeeld 50 dollar in rekening brengt voor het ontvreemden/vernielen van een deel van de inventaris, dan heb je in principe weinig verweer daartegen. Ze mogen dat doen. Het zou kunnen dat autoverhuurders met dit soort verzekerings-truuks ook gewoon wegkomen. Ze geven je bij Alamo immers 24 uur de tijd om terug te komen op ongewenste 'optional items' en dat heb je niet gedaan. Maar het lijkt me sterk, want je hebt er niet voor getekend.

#6 - 12-11-2006, 15:05 uur

hollandranch

Heb eigenlijk alleen maar vervelende ervaringen met Alamo, van slecht personeel, vooral in Florida, bekende truukjes met de verzekering en breng de auto maar terug met een halve tank want de benzine van ons is goekoper dan bij een tankstation, echt niet  ny-angry  . Ben gewoon lid geworden bij Hertz en tot nu redelijk goed geholpen, behalve één keer in Houston, waar je eerst 10 minuten staat te wachten bij een lege Gold Member balie omdat er simpel weg niemand is, zeer slordig om je vaste klanten te laten wachten.
#7 - 12-11-2006, 22:40 uur

Ruud2004

Ik kan mij niet voorstellen dat deze vestiging van Alamo hier mee weg komt. Ik denk dat je daar vast niet de eerste bent geweest die dit is overkomen, daar is het te geraffineerd voor. Het lijkt mij ook gemakkelijk te weerleggen.

Een schriftelijke klacht naar de hoofdvestiging van Alamo met een kopie van jouw NIET getekende contract, lijkt mij voldoende.  Voor hun een kleine moeite om het door jou getekende contract te vergelijken met het contract in hun administratie.

Waarschijnlijk zullen ze je dan schadeloos stellen en een gratis "Upgrade" geven voor het leven, want het blijft een vervelende (asociale) behandeling (ook voor Alamo) en enige genoegdoening lijkt mij op zijn plaats. ny-angry
#8 - 12-11-2006, 22:41 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

GoGriz

Tja, je had misschien weinig tijd, maar ik zou gedreigd hebben om de politie te bellen, meestal vinden ze dan toevallig wel het getekende contract ofzo!  Wat ze hebben gedaan is illegaal, en je had elk recht om de politie erbij te halen wegens contract breuk.  Je had ook makkelijk kunnen zeggen dat als ze je contract niet hebben, dat je dan officieel niet eens een auto gehuurd hebt bij ze, en in dat geval kunnen ze het gehele bedrag terug ophoesten   2006-10
#9 - 13-11-2006, 15:37 uur

Loek

Dit klinkt erg bekend.  Hetzelfde probeerde Budget mij te flikken in Atlanta.  Daar probeerden ze me behalve verzekering ook nog eens een week later schade aan de auto in rekening te brengen (die ik niet had gemaakt).  Zij brachten kosten een week of 3 later nog in rekening op de credit card, die ik daarna uiteraard heb "contested".  Ik werd vervolgens gebeld door een boze en vervelende persoon van hun legal department, want contested items op een CC kan een bedrijf's reputatie negatief beinvloeden.  Na een vruchteloos gesprek van 20 minuten vroeg ik hun even aan de lijn te blijven en heb mijn legal aid gebeld.  Die namen het gesprek van mij over en ik heb er vervolgens niet meer van gehoord.  Het was voor mij de laatste keer dat ik bij Budget heb gehuurd.  Het was toch al een uitzondering want ik huur over het algemeen bij Hertz.

#10 - 13-11-2006, 19:07 uur

Mrjn

Wat een hufters!
Is het in Amerika niet ook zo dat dat niet ondertekende contract eigenlijk niet rechtsgeldig is? Dan kan ieder papiertje wel als bewijs worden aangemerkt, lijkt mij.
Wel een goeie tip van Dusza  :D
#11 - 13-11-2006, 19:20 uur

MiamiHeat

Shit man......tis ons echter ook overkomen in 2001. Schrijven, bellen en mailen helpt inderdaad niet. Wij waren 150 euro kwijt.......

Zoals Chief al aangeeft "KIJK NIET ALLEEN WAT JE TEKENT... MAAR KIJK OOK NAAR DE KOPIE VAN HET KONTRAKT DAT ZE JE MEEGEVEN" ......ik kan dit alleen maar onderschrijven.

Tis ons verder ook nooit meer overkomen. Gewoon even de tijd nemen bij de balie om alles goed te bekijken en dan pas tekenen.........het kost je wellicht 5 minuutjes maar spaart je evt. wel een hoop kosten uit!

#12 - 14-11-2006, 16:24 uur

Chiefram

Ik heb inmiddels al heel erg veel huurauto's bij heel veel verschillende bedrijven op mijn naam staan, maar dit is mij nog nooit overkomen. Dit akkefietje bij Alamo in Minneapolis was echt de eerste keer.

De meeste verhuurbedrijven printen hun kontrakt namelijk met een printer die doordrukken maken, dus alle kopieen zijn dan hetzelfde. Deze Alamo vestiging maakte gebruik van een laserprinter. Ze drukken eerst je kontrakt af, zetten kruisje waar je moet tekenen en als je dat gedaan hebt drukken ze een tweede kontrakt af die ze keurig netjes voor je opvouwen in in een mapje stoppen. Je kijkt niet naar dat tweede kontrakt (omdat je het niet hoeft te tekenen en er vanuit gaat dat dit hetzelfde kontrakt is als je zojuist getekend hebt) en dat is dus fout!

Ik heb nu geleerd dat ik ter plekker het tweede kontrakt eruit haal en ga lezen, of ze dit nu leuk vinden of niet. Dit uiteraard alleen bij kontrakten die met een laserprinter worden afgedrukt.

Verder heb ik nog geen aangifte gedaan, omdat ik eerst het bewijs van mijn getekende kontrakt wil hebben. Gelukkig lees ik altijd heel goed wat en waar ik moet tekenen en weet dus 100% wat ik getekend heb en wat niet.

Overigens deze week nog een ander akkefietje aan de hand, maar dat was mijn fout: Bij Budget in Detroit heb ik een auto gehuurd waar ik zelf verantwoordelijk voor was de auto vol te tanken. Vlak naast het rantal car park is een groot benzine station, dus ik tank daar altijd VOORDAT ik de huurauto terug breng. Alleen deze was gesloten deze week... dus ik heb de auto met een half volle tank terug gebracht. Uiteraard betaal je dan de hoodprijs, maar in dit geval maakte het niet uit. Alleen schrok ik wel dat men dus $110 dollar voor een halve tank in rekening bracht. Dat was even slikken... Maar nogmaals, dit is mijn fout en niet van de verhuurder. Weer iets geleerd deze week. :)
#13 - 17-11-2006, 15:36 uur

ned in MO

Raar verhaal. Dit is de omgekeerde wereld. Zij moeten aantonen wat je getekend hebt?
Als zij jouw getekend contract niet tevoorschijn kunnen halen, kunnen ze je niks berekenen.
Ik had niet getekend want op jouw copy stond dus ook niet dat je dat allemaal wel geaccepteerd had.

Ik snap touwens ook niet waarom dit gebeurde want de locale alamo slungel zal heus die 87 dollar niet in z'n zak stoppen dus wat heeft hij daar nu voor belang bij?
Ik zou gaan klagen en hard ook. Bv zeggen dat bij jouw bedrijf veel mensen huren en dat naar aanleiding hiervan een bulletin rond zal gaan dat er niet meer bij alamo gehuurd mag worden ;D
#14 - 13-12-2006, 21:16 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Chiefram

Zoals ik al dacht: ik heb NOOIT meer iets gehoord van Alamo. Ik heb geen enkel kopietje mogen ontvangen van het getekende kontrakt.

Heel toevallig zit ik nu in Las Vegas en heb weer een auto gehuurd bij Alamo. Dit keer wederom zoals gebruikelijk gelezen wat ik heb getekend. Daarna, na het ondertekenen en terug geven van het kontrakt werd er een tweede (lees: kopie) kontrakt door de printer afgedrukt, welke ik niet hoef te tekenen. Het werd keurig netjes opgevouwen en in een mapje gstoken. Ik heb het gelijk opengemaakt en heb het tweede ongetekende kontrakt gelezen. Dit keer kwam het overeen met hetgeen ik getekend had. Ze stond wel vreemd te kijken trouwens, die mevrouw achter de balie, maar ik laat me niet twee keer pakken.
#15 - 14-12-2006, 17:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15