Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Reizen algemeen => Topic gestart door: Chiefram op 12-11-2006, 00:17 uur
-
Voor het eerst in mijn leven voel ik me flink genaaid door autoverhuurbedrijf Alamo in Minneapolis/St Paul in Minnesota. (Airport).
Meerdere keren per maand moet ik voor mijn werk op diverse airports een auto huren voor mijn werk. Ik heb geen vaste voorkeur voor verhuurmaatschappij, maar kijk wie de mooiste auto voor de voordeligste prijs kan aanbieden. Het laatste jaartje boek ik mijn auto's altijd via Priceline en dat bevalt mij uitstekend. Ik rij dan een SUV voor soms $20 dollar per dag minder dan een midsize klasse auto. Priceline bepaalt dan bij welke maatschappij de auto gehuurd moet gaan worden als mijn zelf opgegeven prijs is geaccepteerd.
Tot zo ver nooit problemen gehad met niet een enkele verhuurmaatschappij, tot de afgelopen week...
Ik heb naar de balie van Alamo gegaan. Mijn huurauto (SUV) was al volledig betaald, omdat bij priceline als je bod wordt geaccepteerd direct je credit card wordt afgeschreven. Bij de balie probeerden ze me in een grotere SUV te krijgen voor $18 dollar per dag meer. Dit wilde ik niet, want in mijn eentje is een gewone SUV (Chevrolet Trailblazer) ook voldoende. Dit vond men schijnbaar niet zo leuk, dat afslaan van hun aanbod.
Daarna vroeg men of ik insurance wilde hebben. Ook dit wilde ik niet, want (zei ik nog letterlijk) wij hebben een company insurance voor al het personeel dat voor zijn of haar werk een auto meten huren. Vonden ze ook al niet leuk en men probeerde om dan toch minimaal een soort afkoop eigen risiko af te sluiten. Ook dit wilde ik niet, want met de verzekering van ons bedrijf is alles voor de volle 100% gedekt, ook het eigen risiko.
Toen werd het kontrak uitgeprint en moest een aantal initalen plaatsen en op de achterzijde mijn volledige handtekening en de datum. Ze vertelden er precies bij waar ik mijn initiaal moest zetten om te bevestigen dat ik alle verzekeringen heb gecanceld en dat vanaf dat moment alle risiko voor mij is.
Overal waar ik mijn handtekening of initiaal zet lees ik even snel door dat er op dat regeltje staat. Het kontrakt klopte als een bus dus niets aan de hand. Toen werd er een tweede kontrakt (een kopie van wat ik zojuist getekend had) afgedrukt. Dit hoefde ik niet te tekenen, maar moest dit wel bij me houden in de auto. Omdat dit een kopie van het getekende kontrakt was, hoefde ik dit niet te lezen en heb dit kontrakt bij mijn overige papieren gestopt.
Tja, toen bracht ik de auto terug bij Alamo na 3 dagen, op dezelfde lokatie waar ik hem had opgehaald. Alles wordt dan keurig netjes bekeken of er geen schade was, de tank vol was enzo en dan print men een bonnetje (eindafrekening) uit. Het saldo is bij mij altijd $0 dollar, omdat (zoals ik al eerder schreef) alle kosten inklusief de belasting al vooruit betaald is. Alleen dit keer was de eindafrekening $87 dollar... Men had mij gewoon alle verzekeringen laten betalen welke in gedeclined had!
Ik gelijk naar de balie en gezegd dat ik getekend heb alles insurances te declinen. Toen wilden ze mijn kontrakt zien, dus ik dat veilig opgeborgen 'kopietje' te voorschijn gehaald, welke ik NIET getekend had. Dit was (zag ik direkt) een heel ander formulier dan dat ik 3 dagen eerder WEL getekend had. Volgens dit tweede kontrakt had ik alle opties zoals verzekeringen geaccepteerd, met alle bedragen erbij vermeld!!!
Ik zei dat ik dit kontrakt niet getekend had en ook nooit zou hebben getekend, omdat ik juist geen verzekering wilde hebben. Ik heb dit duidelijk met aangegeven en zelfs bij het tekenen werd gezegd dat als ik alle verzekeringen zou laten vallen, ik hier en daar een initiaal moest zetten. Ik heb nota bene waar ik heb getekend alles snel doorgelezen en weet 100% wat ik getekend heb, maar niet het origineel van deze meegegeven kopie. Ik wilde gelijk het origineel zien dat ik wel getekend had, maar dat kon niet. Ze konden niets meer doen, want alles stond al in het systeem en was verwerkt. Van restitutie was geen sprake meer.
Ik heb toen geeist dat ze het origineel maar boven water moesten halen, maar dat kon niet meer. Ze wilden wel kijken of ze het nog ergens konden vinden, maar het zou 6 tot 8 weken kunnen duren voordat ik hierover bericht kon krijgen. Tja, ik ga geen 6 tot 8 weken daar aan de balie staan wachten natuurlijk, ik had mijn vlucht terug naar Denver, CO en die wilde ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan.
Weer een lesje geleerd dus... KIJK NIET ALLEEN WAT JE TEKENT... MAAR KIJK OOK NAAR DE KOPIE VAN HET KONTRAKT DAT ZE JE MEEGEVEN, ook al moet je die NIET tekenen!!! Hier hebben ze handig gebruik gemaakt van twee verschillende kontrakten!!! Als je bij het inleveren van de auto dus verhaal gaat maken, sta je met een ander niet ondertekend kontrakt aan de balie en je hebt geen enkel bewijs wat je wel of niet getekend hebt. Zij claimen het getekende origineel zelf ook niet (meer) te hebben.
Nu is dit de eerste keer in twee jaar intensief autohuren voorgekomen, maar ben nu wel een stuk voorzichtiger. Vanaf nu kijk ik ook de het kopie kontrakt even snel door, voordat ik er zonder naar te kijken mee wegloop. Het is geen groot bedrag, maar het zit me gewoon niet lekker.
Jullie zijn nu dus ook gewaarschuwd...
Wat ze mij ook nog probeerden wijs te maken is dat ik verplicht de auto moet verzekeren, omdat Priceline de 'opdrachtgever' is en omdat Priceline geen verzekeringen aan haar klanten verstrekt, ben ik verplicht een verzekering te nemen! Mijn eigen bedrijf's verzekering geldt dan niet voor huurautoos...
Wat een larie-koek onzin verhaal!!! Waar halen ze die onzin vandaan. Het gaat altiijd goed, bij elke verhuurmaatschappij. Nu was het toevallig een keer Alamo en er is een hoop gezeik. In welke huurauto ik ook stap, ik ben voor de volle 100% via de zaak verzekerd.
-
Ik neem aan dat je bij Priceline en Alamo een klacht iingediend hebt?
Ze hebben je in ieder geval belazerd . Lijkt mij dat ze het andere contract zo moeten kunnen overleggen. Wat als er belastingcontrole is? Zeggen ze dan ook dat dat dat 6 weken kan duren.
Het bedrag is niet zo hoog, maar het is toch een principekwestie.
-
Shit seg wat een verhaal!
We denken er aan tijdens onze volgende vakantie een auto te huren en mijn tante had Alamo voorgesteld, omdat ze die ook altijd neemt. Toch maar uitkijken naar iets anders dan misschien...
-
Martin, op dat eigenste moment zou ik dat contract ter plaatse opgegeten hebben, en gezegd hebben "Voilà, ik heb geen contract meer. Halen jullile nou jullie contract maar boven om aan te tonen dat ik wél een verzekering gevraagd heb!".
-
Schandalig gewoon .Ik zou toch ook klacht neerleggen ,tenslotte weet jij wat je hebt getekend.En hun uitleg van dat vinden we niet ,ik denk niet dat dat opgaat.Vreselijk als je dit moet meemaken,ik voel me dus ook nooit gerust bij het afhalen en terugbrengen van de wagen ,gelet op anderen hun verhalen .
Moest wel lachen met Dusza (http://209.85.12.232/4331/79/emo/lachen.gif) .Wat als je inderdaad zelf zegt dat je dat document niet meer hebt!!!
-
Ik zou ook zeker een klacht/e-mail naar Alamo sturen met de vermelding dat je dit geval op een groot Benelux-forum van Amerika-liefhebbers geplaats hebt. En dat je best nog wel een update wilt geven op dat bericht, als zij ervoor zorgen enz.
Dien als het niet lukt een klacht in bij je credit card maatschappij. (Ik neem aan dat je per CC betaald hebt.) Die gaan zeker vragen om een handtekening. Het is alleen wel zo dat sommige klachten niet geaccepteerd worden. Als je hotel bijvoorbeeld 50 dollar in rekening brengt voor het ontvreemden/vernielen van een deel van de inventaris, dan heb je in principe weinig verweer daartegen. Ze mogen dat doen. Het zou kunnen dat autoverhuurders met dit soort verzekerings-truuks ook gewoon wegkomen. Ze geven je bij Alamo immers 24 uur de tijd om terug te komen op ongewenste 'optional items' en dat heb je niet gedaan. Maar het lijkt me sterk, want je hebt er niet voor getekend.
-
Heb eigenlijk alleen maar vervelende ervaringen met Alamo, van slecht personeel, vooral in Florida, bekende truukjes met de verzekering en breng de auto maar terug met een halve tank want de benzine van ons is goekoper dan bij een tankstation, echt niet ny-angry . Ben gewoon lid geworden bij Hertz en tot nu redelijk goed geholpen, behalve één keer in Houston, waar je eerst 10 minuten staat te wachten bij een lege Gold Member balie omdat er simpel weg niemand is, zeer slordig om je vaste klanten te laten wachten.
-
Ik kan mij niet voorstellen dat deze vestiging van Alamo hier mee weg komt. Ik denk dat je daar vast niet de eerste bent geweest die dit is overkomen, daar is het te geraffineerd voor. Het lijkt mij ook gemakkelijk te weerleggen.
Een schriftelijke klacht naar de hoofdvestiging van Alamo met een kopie van jouw NIET getekende contract, lijkt mij voldoende. Voor hun een kleine moeite om het door jou getekende contract te vergelijken met het contract in hun administratie.
Waarschijnlijk zullen ze je dan schadeloos stellen en een gratis "Upgrade" geven voor het leven, want het blijft een vervelende (asociale) behandeling (ook voor Alamo) en enige genoegdoening lijkt mij op zijn plaats. ny-angry
-
Tja, je had misschien weinig tijd, maar ik zou gedreigd hebben om de politie te bellen, meestal vinden ze dan toevallig wel het getekende contract ofzo! Wat ze hebben gedaan is illegaal, en je had elk recht om de politie erbij te halen wegens contract breuk. Je had ook makkelijk kunnen zeggen dat als ze je contract niet hebben, dat je dan officieel niet eens een auto gehuurd hebt bij ze, en in dat geval kunnen ze het gehele bedrag terug ophoesten 2006-10
-
Dit klinkt erg bekend. Hetzelfde probeerde Budget mij te flikken in Atlanta. Daar probeerden ze me behalve verzekering ook nog eens een week later schade aan de auto in rekening te brengen (die ik niet had gemaakt). Zij brachten kosten een week of 3 later nog in rekening op de credit card, die ik daarna uiteraard heb "contested". Ik werd vervolgens gebeld door een boze en vervelende persoon van hun legal department, want contested items op een CC kan een bedrijf's reputatie negatief beinvloeden. Na een vruchteloos gesprek van 20 minuten vroeg ik hun even aan de lijn te blijven en heb mijn legal aid gebeld. Die namen het gesprek van mij over en ik heb er vervolgens niet meer van gehoord. Het was voor mij de laatste keer dat ik bij Budget heb gehuurd. Het was toch al een uitzondering want ik huur over het algemeen bij Hertz.
-
Wat een hufters!
Is het in Amerika niet ook zo dat dat niet ondertekende contract eigenlijk niet rechtsgeldig is? Dan kan ieder papiertje wel als bewijs worden aangemerkt, lijkt mij.
Wel een goeie tip van Dusza :D
-
Shit man......tis ons echter ook overkomen in 2001. Schrijven, bellen en mailen helpt inderdaad niet. Wij waren 150 euro kwijt.......
Zoals Chief al aangeeft "KIJK NIET ALLEEN WAT JE TEKENT... MAAR KIJK OOK NAAR DE KOPIE VAN HET KONTRAKT DAT ZE JE MEEGEVEN" ......ik kan dit alleen maar onderschrijven.
Tis ons verder ook nooit meer overkomen. Gewoon even de tijd nemen bij de balie om alles goed te bekijken en dan pas tekenen.........het kost je wellicht 5 minuutjes maar spaart je evt. wel een hoop kosten uit!
-
Ik heb inmiddels al heel erg veel huurauto's bij heel veel verschillende bedrijven op mijn naam staan, maar dit is mij nog nooit overkomen. Dit akkefietje bij Alamo in Minneapolis was echt de eerste keer.
De meeste verhuurbedrijven printen hun kontrakt namelijk met een printer die doordrukken maken, dus alle kopieen zijn dan hetzelfde. Deze Alamo vestiging maakte gebruik van een laserprinter. Ze drukken eerst je kontrakt af, zetten kruisje waar je moet tekenen en als je dat gedaan hebt drukken ze een tweede kontrakt af die ze keurig netjes voor je opvouwen in in een mapje stoppen. Je kijkt niet naar dat tweede kontrakt (omdat je het niet hoeft te tekenen en er vanuit gaat dat dit hetzelfde kontrakt is als je zojuist getekend hebt) en dat is dus fout!
Ik heb nu geleerd dat ik ter plekker het tweede kontrakt eruit haal en ga lezen, of ze dit nu leuk vinden of niet. Dit uiteraard alleen bij kontrakten die met een laserprinter worden afgedrukt.
Verder heb ik nog geen aangifte gedaan, omdat ik eerst het bewijs van mijn getekende kontrakt wil hebben. Gelukkig lees ik altijd heel goed wat en waar ik moet tekenen en weet dus 100% wat ik getekend heb en wat niet.
Overigens deze week nog een ander akkefietje aan de hand, maar dat was mijn fout: Bij Budget in Detroit heb ik een auto gehuurd waar ik zelf verantwoordelijk voor was de auto vol te tanken. Vlak naast het rantal car park is een groot benzine station, dus ik tank daar altijd VOORDAT ik de huurauto terug breng. Alleen deze was gesloten deze week... dus ik heb de auto met een half volle tank terug gebracht. Uiteraard betaal je dan de hoodprijs, maar in dit geval maakte het niet uit. Alleen schrok ik wel dat men dus $110 dollar voor een halve tank in rekening bracht. Dat was even slikken... Maar nogmaals, dit is mijn fout en niet van de verhuurder. Weer iets geleerd deze week. :)
-
Raar verhaal. Dit is de omgekeerde wereld. Zij moeten aantonen wat je getekend hebt?
Als zij jouw getekend contract niet tevoorschijn kunnen halen, kunnen ze je niks berekenen.
Ik had niet getekend want op jouw copy stond dus ook niet dat je dat allemaal wel geaccepteerd had.
Ik snap touwens ook niet waarom dit gebeurde want de locale alamo slungel zal heus die 87 dollar niet in z'n zak stoppen dus wat heeft hij daar nu voor belang bij?
Ik zou gaan klagen en hard ook. Bv zeggen dat bij jouw bedrijf veel mensen huren en dat naar aanleiding hiervan een bulletin rond zal gaan dat er niet meer bij alamo gehuurd mag worden ;D
-
Zoals ik al dacht: ik heb NOOIT meer iets gehoord van Alamo. Ik heb geen enkel kopietje mogen ontvangen van het getekende kontrakt.
Heel toevallig zit ik nu in Las Vegas en heb weer een auto gehuurd bij Alamo. Dit keer wederom zoals gebruikelijk gelezen wat ik heb getekend. Daarna, na het ondertekenen en terug geven van het kontrakt werd er een tweede (lees: kopie) kontrakt door de printer afgedrukt, welke ik niet hoef te tekenen. Het werd keurig netjes opgevouwen en in een mapje gstoken. Ik heb het gelijk opengemaakt en heb het tweede ongetekende kontrakt gelezen. Dit keer kwam het overeen met hetgeen ik getekend had. Ze stond wel vreemd te kijken trouwens, die mevrouw achter de balie, maar ik laat me niet twee keer pakken.
-
Het is net of je het er nu bij laat zitten ? Buiten het principe, zou ik het een sport vinden dit recht te trekken. Net als de vorige reactie begrijp ik ook niet waarom dat knaapje zijn baan voor 87 USD op het spel zet. (tenzij het zijn hobby is natuurlijk)
-
Ik snap wel dat je misschien de tijd/zin niet hebt om er achter aan te gaan. Maar waarom toch weer bij Alamo een auto huren?
-
Ik snap wel dat je misschien de tijd/zin niet hebt om er achter aan te gaan. Maar waarom toch weer bij Alamo een auto huren?
Het gaat maar op $87 dollar en ik heb gewoonweg niet de tijd (en zin) om er achteraan te gaan en al helemaal niet om er een rechtzaak van te maken. Dat ik weer bij Alamo heb gehuurd deze week en volgende week weer bij Alamo in California is omdat priceline voor mij bepaald bij welke maatschappij ik kan huren tegen het door mijzelf opgegeven bedrag dat ik wil betalen voor de auto huur. Vandaar dat ik meestal elke week bij een andere verhuurder zit. Nu ineens krijg ik allemaal Alamo aangewezen. Ik kijk alleen bij Alamo nu 3x alles na, inplaats van de gebruikelijke 2x... Laatste week in Vegas geen problemen gehad met Alamo.
-
Net als de vorige reactie begrijp ik ook niet waarom dat knaapje zijn baan voor 87 USD op het spel zet. (tenzij het zijn hobby is natuurlijk)
Als hij dagelijks een klant als Chiefram heeft, die het niet de moeite vindt, dan heb je een leuke bijverdienst: 87 dollar netto/dag...
-
Ze zal (het was overigens een vrouw achter de balie) het geld niet in eigen zak hebben gestoken, want ik heb met de cc betaald aan Alamo. Het zal wel weer een van de vele truukjes zijn om wat extra geld in het laatje te brengen voor de verhuurder. Zelfs de manager die mij vertelde dat de dag erna ineens geen getekend kontrakt meer boven water kon worden getoverd deed alsof ik heisa maakte om niets.
Ik denk dat ze wel een soort van provisie zullen krijgen voor elke verzekering die wordt afgesloten. Bijna elke verhuurder probeer je in een upgraded model te krijgen, zeker in mijn geval. Ik boek altijd tegen de laagste prijs via priceline door een eigen bod uit te brengen. Ik huur altijd een SUV en soms betaal ik maar $20 dollar per dag, terwijl die SUV's normaal zo tussen de $45 en $85 dollar per dag kosten. Tja, dan verdienen ze niets aan mij en proberen ze het misschien wel zo te doen.
-
Wederom een leuk GRAPJE meegemaakt bij Alamo, dit keer in Ontario, CA...
Ik heb mijn auto geboekt via priceline.com, dus mijn uitgebrachte bod werd geaccepteerd en mijn credit card wordt dan direkt afgeschreven. De enige garantie dat Alamo dan heeft is dat ook al zou ik cancelen, ik zou mijn geld kwijt zijn. Okay, niets mis mee, want ik cancel niet (snel.).
Ik had een SUV gehuurd voor een paar daagjes. Bij het ophalen van de auto werd mijn ineens gevraagd of ik geen interesse zou hebben in een Chevrolet Trailblazer. Ja, natuurlijk heb ik daar interesse in, want deze 'klasse' SUV had ik namelijk gehuurd. Kan ook een ander merk zijn, maar de Trailblazer zit in die klasse.
Er werd mij $10 per dag extra berekend!!! Ik weigerde dit gelijk, want ik ga niet een afgesproken prijs verhogen met $10 dollar per dag, dan maar een 'ander' merk SUV voor de prijs die ik afgesproken had en al betaald heb!
Als iemand vraagt of een Trailblazer 'ook goed is', zonder erbij te zeggen dat het extra kost, vind ik ook schandalig. Maar goed, ik heb gecanceled om die zogenaamde 'upgrade' te nemen.
Ik kreeg mijn kontrakt mee (ja, wederom 3x goed nagekeken) en mocht zelf een SUV uitzoeken die in de sektie 'SUV' stond. Wat denk je... Ik had de keuze uit zo'n 12 SUV's en daar stonden gewoon de Chevrolet Trailblazers bij!!! Ik heb dan ook bewust zo'n Trailblazer uitgekozen, een zwarte met net 3000 mile op de teller.
DIT ZONDER DIE EXRA $10 DOLLAR TE HOEVEN BETALEN !!!
Het was gewoon een auto uit de klasse die ik geboekt had, alleen proberen ze toch nog een extra slaatje bij Alamo in Ontario, CA eruit te slaan...
Je moet zo goed uitkijken, want ze naaien je gewoon waar jezelf bij staat bij Alamo. :o
-
tjah goedkoop = duurkoop!
kun je bij priceline niet aangeven dat je niet via alamo wil?
-
Je kunt wel een auto boeken naar keuze verhuurder, maar dan betaal je gewoon de prijs die ze vragen. Ik heb vaak 65% korting door het uitbrengen van een bod. Wordt deze geaccepteerd, dan moet je maar afwachten wie de verhuurder is die het od accepteert. Alamo kun je dan niet uitsluiten.
Op zich geen probleem met Alamo hoor, maar ik heb wel gemerkt dat je heel goed moet uitkijken om niet van je stanaard kontrakt af te wijken. Gewoon de auto nemen die je hebt geboekt en niets extra's of geen veranderingen accepteren dan wat is geboekt en betaald. Maar dat geldt natuurlijk voor alle verhuurbedrijven.
Ik kom er alleen wel achter dat je met name bij Alamo erg ged moet opletten dat ze je niet naaien. :)
Opzich is Alamo geen slecht bedrijf en de auto's zijn net als alle andere verhuurbedrijven gewoon goed.
-
De afgelopen week had ik weer een auto gehuurd bij Alamo in Minneapolis, MN en dit keer ging alles keurig netjes en perfekt. Ik heb alleen nooit meer iets gehoord van dat gebeuren met die ongevraagde verzekering. Het waren ook andere mensen en ik had geen zin om er naar te vragen. Ik zal ook wel nooit meer iets horen, zoals verwacht...
Ook had ik de afgelopen week een huurauto van Alamo in Las Vegas, NV. Wat een gezeik daar aan die balie om alle verzekeringen te cancelen zeg!!! Ik heb werkelijk 15 minuten staan duidelijk te maken dat ik geen verzekering wilde hebben. Helemaal geen een enkele verzekering, omdat de company voor al haar medewerkers een verzekering voor huurauto's in het gehele land heeft afgesloten.
Normaal zeg je dat je geen verzekering wilt en er wordt verder nooit naar gevraagd. Een keer moest ik mijn pasje van de verzekering laten zien en misschien twee keer is mij de vraag gesteld of ik het zeker wist, omdat ik dan voor de volle 100% aansprakelijk ben voor het geval er iets zou gebeuren. Maar dit... Ik kon lullen als brugman, maar ze bleven maar hameren dat als ik deze verzekering niet zou nemen, dan dit.. en als dat zou gebeuren dan dat... en ik moest me verzekeren tegen als ik een eigen risko had op mijn verzekering en zelfs voor de dagen zou moeten betalen als de auto ongebruikt (lees: onverhuurbaar) bij de schadehersteller stond.
Ze zag dat ik een beetje (erg) geirriteerd raakte, maar zelfs daarna wilde ze me nog een soort wegenwacht verzekering afsluiten!
Ik wilde mijn bedrijfsverzekering laten zien, maar dat hoefde dus niet. Echt 15 minuten verloren tijd geweest voor helemaal niets!
Ik moet wel zeggen dat ik een gloednieuwe Toyota Highlander meekreeg met maar 6 mile op de teller!!! :) Ik hou helemaal niet van die Japanse auto's, maar deze reed niet bepaald verkeerd moet ik zeggen.
Het is dat Alamo de laatste tijd de goedkoopste blijkt, maar het is zeker niet mijn favoriete verhuurder, net als de meeste vestigingen van Enterprise. Gek dat ik nooit last heb gehad bij alle andere verhuurders, zoals Dollar, Trifthy, Hertz, Avis, etc...
-
>Ook had ik de afgelopen week een huurauto van Alamo in Las Vegas, NV. Wat een gezeik daar aan die balie om alle verzekeringen te cancelen zeg!!! ...
Ben je niet toe aan Gold Service? Dan is er geen balie en rijd je binnen de minuut weg. Alle verzekeringen wel/niet staan in je profiel.
-
Mijn profiel staat in hun systeem, ook in welke klasse ik wil huren en of ik wel of geen verzekeringen wil afsluiten, etc...
Maar het mag schijnbaar niet baten. Ik denk dat het komt omdat ik via priceline boek. Men wil dan denk ik tenminste nog 'iets' verdienen aan mijn laag uitgebrachte bod.
-
Ik heb toen geeist dat ze het origineel maar boven water moesten halen, maar dat kon niet meer. Ze wilden wel kijken of ze het nog ergens konden vinden, maar het zou 6 tot 8 weken kunnen duren voordat ik hierover bericht kon krijgen. Tja, ik ga geen 6 tot 8 weken daar aan de balie staan wachten natuurlijk, ik had mijn vlucht terug naar Denver, CO en die wilde ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan.
Dit zou ik nooit tekenen en nadien weigeren bij mijn creditkaarthouder.Je kan makkelijk weigeren. Het is dan aan hen om het uit te zoeken. Zij vragen het contract op en als men dat niet kan geven word er niets betaald.
-
Ik heb toen geeist dat ze het origineel maar boven water moesten halen, maar dat kon niet meer. Ze wilden wel kijken of ze het nog ergens konden vinden, maar het zou 6 tot 8 weken kunnen duren voordat ik hierover bericht kon krijgen. Tja, ik ga geen 6 tot 8 weken daar aan de balie staan wachten natuurlijk, ik had mijn vlucht terug naar Denver, CO en die wilde ik niet aan mijn neus voorbij laten gaan.
Dit zou ik nooit tekenen en nadien weigeren bij mijn creditkaarthouder.Je kan makkelijk weigeren. Het is dan aan hen om het uit te zoeken. Zij vragen het contract op en als men dat niet kan geven word er niets betaald.
Dit kan alleen bij Nederlandse credit cards en niet bij de Amerikaanse, tenzij je een Amerikaanse American Express hebt.
-
Normaal zeg je dat je geen verzekering wilt en er wordt verder nooit naar gevraagd. Een keer moest ik mijn pasje van de verzekering laten zien en misschien twee keer is mij de vraag gesteld of ik het zeker wist, omdat ik dan voor de volle 100% aansprakelijk ben voor het geval er iets zou gebeuren. Maar dit... Ik kon lullen als brugman, maar ze bleven maar hameren dat als ik deze verzekering niet zou nemen, dan dit.. en als dat zou gebeuren dan dat... en ik moest me verzekeren tegen als ik een eigen risko had op mijn verzekering en zelfs voor de dagen zou moeten betalen als de auto ongebruikt (lees: onverhuurbaar) bij de schadehersteller stond.
Waarschijnlijk hebben ze bij dat filiaal ervaring met mensen die ze onverzekerd op pad hebben gestuurd en daarna een deel van de verantwoording hebben gekregen aangezien het een door hen verhuurde wagen is. Kennelijk zijn er in de VS toch wetten die de verhuurder aansprakelijk stellen wanneer een huurder onverzekerd rondrijd zoals momenteel in een actueel topic speelt.
Zelf heb ik nog nooit anders gehuurd dan bij Alamo en de ene keer heb je een lastigere medewerker dan de andere keer, ze zullen wel op provisie basis werken. Denk niet dat het Alamo valt aan te rekenen. Anders zou het zijn als je een schriftelijke klacht zou indienen over dit soort praktijken door medewerkers van Alamo en ze je dan nog in het ongelijk stellen. Dat kan ik me eerlijk gezegd haast niet voorstellen.
-
Ik snap touwens ook niet waarom dit gebeurde want de locale alamo slungel zal heus die 87 dollar niet in z'n zak stoppen dus wat heeft hij daar nu voor belang bij?
Targets?
Ik heb ooit een Amerikaanse marketingtraining gehad en het halen van targets is van levensbelang. Of zal ik zeggen levensbedreigend in het geval je ze niet haalt?
Daarom bijten ze zich vaak zo vast in meerverkoop.
-
Wij zouden het op prijs stellen indien jullie je ervaringen vertellen in ons nieuwe reviewprogramma. (wel even eenmalig aanmelden)
Alamo (http://www.verenigdestaten.info/review/index2.php?PHPSESSID=&item_id=15) is al beschikbaar in de database.
-
heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt bij alamo in orlando, heb toen ik thuis gekomen ben meteen contact gezocht met alamo omdat ze in amerika niets wilden doen, achteraf heb ik de helft teruggekregen, maar deze keer huur ik weer bij dollar heb hier betere ervaringen mee