Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Logische route ?

Discussie gestart

El Drento

Een kameraad en ik willen rond 6 juni voor de 1e keer voor ongeveer 3 weken naar de VS toe. We hebben zoiets in ons hoofd, maar hebben nog niks geboekt.

Dag 1: Aankomst + Washington
Dag 2: Washington
Dag 3: Washington met de auto naar New York
Dag 4 t/m 9: New York
Dag 9: New York met vliegtuig naar Las Vegas
Dag 10 t/m 15: Las Vegas + Grand Canyon, Monument Valley
Dag 16: Las Vegas met auto naar San Francisco (via Death Valley en Yosemite Park)
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: San Francisco met auto naar Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles

Is het mogelijk om de Grand Canyon en Monument Valley vanuit Las Vegas in 1 dag te bezichtigen of is het noodzakelijk om daar te overnachten ? Of is daar in de buurt ergens een groot vliegveld zodat we daar landen en naar Las Vegas toerijden  En hoe duur is zo'n binnenlandse vlucht van New York naar Las Vegas of e.d.
Is dit verder een logische route of raden jullie ons een bepaalde route af.  Alvast bedankt voor de antwoorden/ tips  !! 
#1 - 03-02-2011, 09:42 uur

hdeweert

Hallo  Eelco
De route lijkt en steden trip. Kijk eerst eens wat jullie willen gaan zien en doen. Amerika is een groot land en de afstanden dus ook .
Van las Vegas naar monument valley heen en terug is 2000 Km wel erg veel om eventjes te rijden. Ga eens bij een reisbureau langs
en neem wat reisvolders mee dan zie je de basis mogelijkheden stel dan per dag een route  op met wat je wilt gaan zien en doen en
post deze op het forum.
Succes
Harm
#2 - 03-02-2011, 10:39 uur

El Drento

Hallo Harm,

Ik weet dat de afstanden groot zijn. Ik had echter niet verwacht dat de afstand 2000 km is. We hebben ook aan de Route 66 gedacht, maar dan blijft er te weinig tijd over om New York te bekijken. In ieder geval bedankt hiervoor !
#3 - 03-02-2011, 11:10 uur

Ebelix

Voor het boeken van je ticket kan je gebruik maken van een stop over. Je boekt dan het volgende ticket Amsterdam - Washington - New York - Las Vegas - San Francisco - Amsterdam. Zo'n ticket kan je het beste bij een reisbureau boeken. Online is het mogelijk maar heel moeilijk en je krijgt bij lange na niet de juiste prijs. Omdat hetd an een internationaal ticket betreft hoef je ook niet te betalen voor je bagage op de binnenlandse vluchten. Sommige maatschappijen bereken kosten voor ruim bagage en niet alleen de low cost maatschappijen.

Las Vegas - Grand Canyon is te doen in 1 dag. Las Vegas - Monument valley niet. Zoals Harm al aangeeft is de afstand te ver en daarbij komt nog dat het geen Interstate is naar Monument Valley.

Las Vegas - San Francisco met op 1 dag death valley en Yosemite Park kan je vergeten. Door Death Valley naar San Francisco is mogelijk maar deze afstand is ook al groot. Doe het rustig aan. Je bent ten slotte op vakantie.

Lees op je gemak de reisverslagen door die hier op de site staan en een gebruik een routeplanner om uit te vinden hoe groot de afstanden zijn en nog belangrijker hoe lang je er over doet. De routeplanners zijn accuraat op dit gebied.

Succes met voorbereiden.
#4 - 03-02-2011, 11:13 uur
« Laatst bewerkt op: 03-02-2011, 18:22 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

El Drento

Dit is zeer interessante informatie. Dan slaan we Monument Valley over, dat is dan niet anders. En een dagje langer van Las Vegas - San Francisco is ook geen probleem. Keuzes maken hoort er eenmaal bij en anders gaan we 22 dagen weg. Bedankt in ieder geval
#5 - 03-02-2011, 11:23 uur

Hans B

Zoiets?

VliegenAMS-SFO, dan met de auto via Yosemite en Death Valley naar Las Vegas, vervolgens door naar Grand Canyon en Phoenix.
Vliegen PHX-WAS dan weer met de auto naar New York.
Vliegen NYC-AMS
#6 - 03-02-2011, 11:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

El Drento

Dit lijkt me ook een uiterst geschikte route, alleen Los Angeles staat er niet bij.
Het is toch ook mogelijk om op Los Angeles te vliegen en na 2 dagen door te rijden naar SFO en dan jouw route ? ( ongeveer 7 uren rijden, volgens mij)
#7 - 03-02-2011, 12:22 uur

Hans B

Ja hoor, geen enkel probleem. LA is een mega grote stad.
Over het algemeen vinden de meeste mensen het een 1e keer voldoende om Santa Monica Blvd, Hollywood Blvd, Rodeo Drive, Hollywood Sign te zien. Natuurlijk zijn er ook diverse pretparken (Universal, Disney, etc..).
Van LA is Pismo Beach een aardige rit en overnachtingsplek.
Daarna bv Pismo Beach - kustweg - Monterey (Cannery Row, Sea Aquarium, 17 mile drive)
San Francisco is zeker goed voor 2 a 3 dagen.

Die 7 uur is zeker over de Interstate. Daar is niets te zien, je moet de kustweg nemen.
#8 - 03-02-2011, 12:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Natuurlijk kun je in één dag van Lv naar GC op en neer. Maar vergis je niet, het is 450km/5u enkele reis en je wilt in die omgeving zeker niet in het donker rijden. Misschien kun je vanuit LV een helicoptervlucht boeken of anders toch bij de GC overnachten.
In twee dagen van LV naar SF via DV en Yo is misschien ook wel mogelijk. Je hebt echter beslist geen tijd om al het moois in DV en Yo te bezoeken. De meesten doen deze reis in vijf dagen of meer met overnachtingen in DV, Lee Vining en Yo 2X. Hetzelfde geldt voor SF naar LA via Highway 1. Het is misschien wel te doen maar je hebt beslist geen tijd voor al het moois onderweg.
Hebben jullie al eens overwogen om er twee aparte vakanties van te maken? Een rondje Noordoosten met Washington en New York en een rondje Zuidwesten?
Ik zou in ieder geval het advies van Ebelix m.b.t. reisverslagen en routeplanner opvolgen. Ik vrees dat jullie op deze manier, buiten de steden, wel op verschillende plaatsen komt maar er maar weinig van te zien krijgt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#9 - 03-02-2011, 14:38 uur
Groet,

Old Faithful

El Drento

Onze eerste gedachte was de route 66, maar dan blijft er geen tijd over voor New York. Het is een goed idee om de vakantie in 2 delen te splisten, maar we hebben beide zoiets van:  Nu we er toch zijn, willen we op zo veel mogelijk (bekende plekken) komen. De echte trekpleisters dus + een aantal grote steden.
Misschien is het inderdaad een beter idee om het per gedeelte te bezoeken. Dit jaar de westkust en volgend jaar de oostkust bijv.
We moeten het er maar een keer over hebben, want het is zomaar juni. Bedankt !
#10 - 03-02-2011, 17:21 uur

Ebelix

Een hele goede gedachte om het te splitsen. Je bent op vakantie en je wilt ook nog wat zien dan alleen maar asfalt en vliegtuigen.
#11 - 03-02-2011, 18:24 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

El Drento

We zijn nog niet heel veel verder, maar we weten inmiddels wel dat het of de westkust of de oostkust wordt. Over de westkust weet ik intussen vrij veel

Als we de oostkust kiezen willen we sowieso naar Niagara Watervallen,  New York, Washington DC en Florida.
Waar kunnen we het beste beginnen ?  Chicago - Toronto of een retour NY - NW - NNY ?   Is Chicago qua stad een aanrader ?  Welke problemen kunnen zich voordoen om van Toronto (Canada)  de grens over te gaan ?
De route Washington - Florida is zonder stops 18 uren. Is er in die route echt een attractie of is het verstandiger een binnenlandse vlucht te nemen ook al we niet veel dagen over hebben denk ik. We willen rond 3 weken het oosten bekijken.   

1 dag NW
5/6 dagen New York
2 dagen Philadelphia
2/3 dagen Washington
Dan blijven er ongeveer 8 dagen over Florida. Als we dus in Chicago beginnen hebben we dus 2 minder te besteden in Florida. Ik denk dat we voor Florida wel 8 dagen nodig hebben.  Tevens las ik op dit forum dat Amish, Charlston, Savannah en Key West zeer interessant is. Is dat in bovenstaande route te combineren ?

Ik ga er vanuit dat we dit jaar de oostkust doen en volgend jaar de westkust. Ik hoor graag adviezen.Alvast bedankt.
#12 - 19-02-2011, 13:10 uur

Ebelix

Ook hier geldt dat splitsen beter is en je concentreren op een kleiner deel van Amerika dan in een keer alles willen zien. Je ziet dan namelijk niets. Kies voor het noorden of voor het zuiden.
#13 - 19-02-2011, 18:43 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

BibiS

Als je graag in je route ook Amish wil bekijken ben je daar ook 1 dag mee kwijt. Ipv Chicago kun je ook Boston als start stad overwegen.

Wij gaan zelf Boston- NY- Philadelphia en Washington DC doen. Wij reizen met de trein en dan is de tijd die je tussen Boston en NY onderweg bent +/- 4 uur... Nu zou dit voor jullie misschien ook een optie kunnen zijn omdat je toch graag steden wil zien maar aan  een huurauto heb je niet zoveel in de stad. Tussen NY en Philadelphia zou je dan bijv wel met de auto kunnen reizen om de Amish te bezoeken. Daarna kun je vanaf Washington DC naar bijv. Miami vliegen en dan in en rondom Miami nog een tour doen...

#14 - 26-02-2011, 19:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15