Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Londen Heatrow

Discussie gestart

JoeSee

Inmiddels ervaring opgedaan met London Heatrow Terminal 5.
De vlucht vanuit Nederland met British Airways liep maar liefst 3 kwartier vertraging op, omdat er 1 koffer teveel aan boord was. Aansluitend slonk onze overstaptijd idem dito, waardoor er slechts een uur overbleef voor de overstap op Heatrow.
Gelukkig niet extreem druk bij de douane en werden voorgelaten door 4 anderen (top!). Mijn dochter van anderhalf werd van top tot teen gefouilleerd, omdat er een piepje ging.
Moesten toen tot onze schrik nog met een tram. Terminal 5 blijkt groter is dan het klinkt. Rennen, rennen, rennen en op het nippertje de aansluitende vlucht gehaald.

In Los Angeles bleek 1 koffer niet meegekomen. We kregen 100 dollar schadeloosstelling als we British Airways niet lastig zouden vallen met rechtzaken enzo. Volgende ochtend bleek de ontbrekende koffer netjes afgeleverd bij het motel.

Terugreis landde de grote boeing op een plek ver van Terminal 5, waardoor iedereen eerst met bussen naar de terminal gereden moest worden. Gelukkig hadden we geen vertraging en ruim overstap tijd.
#1 - 14-05-2009, 15:57 uur

koosv

Heathrow is inderdaad niet de meest ideale luchthaven. Vervoer met bussen tussen terminals, pas 1 uur van tevoren zie je waar je vliegtuig vertrekt, lange wachtrijen, teveel mensen op een te kleine ruimte, etc. Hier is reeds jaren  de wet van de remmende voosrprong in uitvoering.
#2 - 14-05-2009, 16:29 uur

Jez

Dank je voor je review, JoeEsE!

Wij hebben in september ook een overstap in Londen, met als we willen een behoorlijke overstaptijd: aankomst 's middags, doorvliegen de volgende ochtend. Ik zit er daarom aan te denken om dan Londen in te gaan. Of zelfs te kijken of we nog eerder in Londen kunnen landen, zodat we een dag Londen hebben (ben er nog nooit geweest, wel in Engeland, maar niet Londen).
Iemand daar ervaring mee?

En hoe zit het met je bagage, moet je die in Londen ook zelf op de volgende vlucht zetten?
#3 - 14-05-2009, 21:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

JoeSee

Bij ons was de bagage doorgelabeld vanuit Schiphol en terug vanuit LA
#4 - 14-05-2009, 21:26 uur

E-line

Nu krijg ik wel de kriebels..
Wij hebben in londen 1 uur en 15 minuten overstap tijd (op een reis van Schiphol - Londen - San Francisco)

Ik vind het stiekem doodeng!! Als het goed gaat is het wel fijn, dan hoeven we niet zo lang te wachten..
Maar wat nou als het 1e vliegtuig vertraging heeft..

Volgende week zondag is het zover!! Ik laat wel even weten hoe het gegaan is..
Iemand ooit gehad dat ie op Londen Heathrow aankwam en dat het aansluitende vliegtuig al weg was?

#5 - 15-05-2009, 13:30 uur

koosv

als je bagage niet is doorgelabeld, dan moet je helemaal door de security met je koffer etc. maar in principe is de bagage wel doorgelabeld.  zou je het vliegtuig in londen missen, dan komt dat door de luchtvaartmaatschappij, en word je op een ander vliegtuig gezet. probeer voorin in het toestel te zitten voor zover dat mogelijk is, scheelt met uitstappen, en hoeveelheid  mensen voor je in de rij bij de luchthaven. maar nu ik er nog eens over nadenk, volgens mij moet je toch weer door security heen, ze zijn daar nogal paranoia, misschien ook wel terecht.

succes,
Koos
#6 - 15-05-2009, 14:04 uur

Jez

Twijfels..........
Ik kan een vlucht boeken met 2.45 uur overstaptijd op Heathrow en ben dan om 7 uur 's avonds op de plaats van bestemming.
Of voor meer zekerheid gaan met een overstaptijd van 5,5 uur, maar dan zijn we pas om 12 uur 's nachts ter plaatse.
De eerste heeft natuurlijk mijn voorkeur, maar als ik het risico loop de volgende vlucht te missen, dan kunnen we beter de 2e optie kiezen.

Anyone?
#7 - 17-05-2009, 10:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Ik zou kiezen voor de opie om rond 19.00 uur op de eindbestemming te zijn.
Heathrow mag volgens velen dan een vervelende luchthaven zijn (deze ervaring heb ik zelf ook), maar 2 ¾ uur moet toch genoeg zijn.

Hans
#8 - 17-05-2009, 10:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ruud2004

Ook wij hebben met BA (op weg naar Chicago) één uur en 20 min overstaptijd in Terminal 5. Een prima route voor een prima prijs. Natuurlijk heb ik ook het één en ander over Terminal 5 gelezen, maar ik zie het wel. BA heeft onze deze route zo verkocht als "meest" gunstige route. Mis ik (door overmacht) mijn volgende vlucht, dan komen ze heus wel met een alternatief. Zoniet, dan is het wel zaak dat je je "rechten" een beetje weet als je met de dames in de slag moet. Gelukkig gaat dit meestal wel goed.
#9 - 17-05-2009, 12:13 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

JoeSee

Wij hadden 1 uur en 3 kwartier en hadden hier dus net genoeg aan (Zie 1e berichtje).
2 uur en 3 kwartier moet dus zeker genoeg zijn. Mis je de aansluiting, dan wordt je als nog op de volgende vlucht gezet, dus dit zou ik niet zelf bij voorbaat doen.
12 uur ter plaatse aankomen is geen pretje, je zit niet in de beste buurt van LA, zou niet mijn voorkeur hebben.
#10 - 17-05-2009, 13:04 uur

Jez

12 uur ter plaatse aankomen is geen pretje, je zit niet in de beste buurt van LA, zou niet mijn voorkeur hebben.


??? LA? Snap 'm niet......... (We gaan naar Canada, St. John's op Newfoundland)
#11 - 17-05-2009, 16:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

JoeSee

Ha,ha  :)  zat nog iets teveel met m'n eigen reis in het hoofd, maar hou het erop dat mijn boodschap was dat de beste wijken vaak verder van de airport liggen dan de mindere  :D
#12 - 17-05-2009, 19:23 uur

ilssse

Wij gaan in Juli vanaf schiphol naar Heatrow's avonds om half 8 en vliegen pas de volgende ochtend verder rond 9 uur....
Wij doen dan een overnachting in het Hilton Hotel.
Ik vraag me ook af of we onze koffers krijgen of dat die meteen over gezet worden in het volgende vliegtuig voor de volgende ochtend....
Heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand hier iets van?
#13 - 24-05-2009, 21:05 uur
May all your dreams come true...
Ilse

Ebelix

Je moet in Londen de koffers van de band halen en de volgende dag weer inchecken. Dit komt doordat de vluchten niet op achtereenvolgend worden uitgevoerd.
#14 - 25-05-2009, 11:23 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

ilssse

Oke dank je wel!
Dat wordt dus vroeg opstaan hihi
we vliegen om 9 uur. Moeten we daar ook ongeveer 2 uur van tevoren zijn?
Of is het daar niet zo druk?

#15 - 27-05-2009, 15:41 uur
May all your dreams come true...
Ilse

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15