Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Los Angeles

Discussie gestart

Wop


B-man



http://www.verenigdestaten.info/sta-ste/la.html

Dit is ook wel een hele typische LA  8) (Californie) foto, mooi!!!

B-man
#2 - 13-12-2005, 16:19 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

usaxtreme

Population
3,845,541 in city and 17,516,110 in metro

Area
1,216 km² (469 mi²)

Los Angeles City flag


The City of Los Angeles /lɒs.ˈæn.dʒə.lɪs/ (from Spanish; Los Ángeles, /los.ˈaŋ.xe.les/) also known simply as L.A., is the second-largest city in the United States in terms of population, as well as one of the world's most important economic, cultural, and entertainment centers. It was incorporated as a city in California on April 4, 1850, when the city's population was only 1,610, and is the county seat of Los Angeles County. As of the 2000 census, it has a population of 3,694,820, but a May 1, 2005 California Department of Finance estimate shows the city's population at 3,957,875, with the metropolitan area at 17,545,623. The city is also large by geographic standards since it sprawls over more than 465 square miles (1200 square kilometers), making it physically larger than New York City and Chicago. In addition, Los Angeles hosted two Olympic Games (in 1932 and 1984) and is home to world-renowned scientific and cultural institutions.

The city is one of the biggest entry points for immigrants to the United States, making it one of the most culturally diverse places in the world. People are attracted to the city for its warm weather, its vibrant lifestyle, its unique energy, and the opportunity to realize the "American Dream."



meer informatie http://en.wikipedia.org/wiki/Los_angeles


























#3 - 13-12-2005, 16:43 uur

Jez

Van LA heb ik er ook wel een paar:



Glendale, een suburb van LA



Uitzicht op de San Gabriel Mountains



Malibu



Strand van Malibu



LAX
#4 - 13-12-2005, 19:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

usaxtreme

Nice jez ! ! ;D
#5 - 13-12-2005, 20:02 uur

Robert

LA rules!!!! en dan bedoel ik niet zozeer de stad anzich, want die is best lelijk, SF en SD zijn in mijn ogen als stad mooier en dan bedoel gebouwen e.d. Maar In lA is veel meer te doen en meer te zien. Vooral voor mijn hobbie, autoos en motors is er veel meer te doen in dat gebeid. Orange county vind ik trouwens helemaal vet, maar voor de fans hier een paar pics van LA die ik gemaakt heb......


Baywatch!!!


Bioscoop!!!


Venice


Beverly Hills


Kerkie!


Santa monica


Down town LA



Oftewel erg vet en lekker weer........ Ik wil snel weer terug.... ;)
#6 - 21-01-2006, 00:00 uur
« Laatst bewerkt op: 21-06-2006, 16:29 uur door Wop »

Jill

Nieuw!
x
#7 - 18-04-2006, 21:51 uur
« Laatst bewerkt op: 05-04-2010, 16:10 uur door Jill »

GoingtoCalifornie

Gave foto's :P

ik ga deze zomer ook een paar dagen naar LA.. hoop dat ik een celeb spot 8)
#8 - 01-05-2006, 14:28 uur

GoingtoCalifornie

Heeft er iemand eigenlijk welis celebs gezien in LA?

je hoort altijd van: ja moet daar echt heen gaan want je ziet ze overal lopen.. Volgens mij als je dan daar ben zie je niemand haha
#9 - 04-05-2006, 15:53 uur

visuar

Jazekers, ik heb er meerdere gezien tijdens een premiere op Hollywood Blvd. Maar de kans is inderdaad niet zo heel erg groot. Wat nog wel eens schijnt te helpen is uitzoeken (internet!) waar op dit moment de hot-spots zijn om te lunchen etc. Misschien dat je ook geluk hebt als je op Rodeo Drive gaat kijken? Op zich schijnen ze redelijk in het wild rond te lopen soms, maar dan moet je volgens mij wel erg veel geluk hebben. Je zult ze natuurlijk niet bij de touristen spots vinden (misschien met uitzondering van Rodeo Drive).

Maar als je naar Hollywood / LA gaat om sterren te zien kom je waarschijnlijk teleurgesteld terug ben ik bang. Wat je (meestal) wel kunt doen is gratis naar de opnames van TV shows (waar publiek bij zit, is lang niet bij alle zo). Zo heb ik Matt LeBlanc (Joey uit de gelijknamige serie & Friends) op een paar meter gezien. Op dit moment zijn zo goed als alle TV shows echter op hiatus tot meestal september / oktober.

Dat helpt je natuurlijk ook niet als je een filmster ofzo wilt zien. Je kan ook proberen uit te zoeken waar de film premiere's zijn voor een bepaalde week (ik heb nog niet echt een goede site daarvoor kunnen vinden) zodat je bij de andere fans daar kunt gaan staan? ;)
#10 - 04-05-2006, 17:06 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Mrjn

Ik heb alleen maar Oprah gezien en dat was in Chicago.
#11 - 04-05-2006, 17:37 uur

JDenalane

X-zibit
maar dat was meer omdat mijn blik werd getrokken door de boomlange deerne met textielvrees die aan zijn zijde liep
Ow en Brian Mc Knight
vast nog wel meer maar ik ben geen echte filmkijker.. dus het overgrote deel zou ik straal voorbij lopen
#12 - 09-05-2006, 22:49 uur

dieter

Prachtige foto's.  Kan haast niet wachten tot we in augustus daar zijn.
Een vraagje : mijn dochter wil graag een paar fotootjes van haar met die grote HOLLYWOOD letters op de achtergrond.
Iemand een tip waar die best genomen kunnen worden (graag van op een makkelijk te bereiken plaats)

Alvast bedankt   :D
#13 - 12-05-2006, 13:10 uur

Yessica

Heeft er iemand eigenlijk welis celebs gezien in LA?



Wij zaten met ons appartementje vlakbij the walk of fame, waar de premieres vaak zijn. We kwamen een keer nietsvermoedend het metrostation uit, begon net de premiere van Ladder 49. We hebben toen John Travolta, Joaquin Phoenix en Robert Patrick gezien. Heel erg leuk om mee te maken, zeker als je het niet verwacht.

Onze accommodatie daar was echt een aanrader: http://www.magiccastlehotel.com/

Je zit 100 meter van the Chinese Theatre vandaan en dus ook dicht bij de forumshops en restuarantjes daar. California Pizza Kitchen is leuk!
Maar vooral de omgeving is prachtig!


Ik ben dol op LA, al weet ik dat het zeker niet de mooiste en veiligste stad is.
#14 - 12-05-2006, 13:32 uur



Amsterican

Prachtige foto's.  Kan haast niet wachten tot we in augustus daar zijn.
Een vraagje : mijn dochter wil graag een paar fotootjes van haar met die grote HOLLYWOOD letters op de achtergrond.
Iemand een tip waar die best genomen kunnen worden (graag van op een makkelijk te bereiken plaats)

Alvast bedankt   :D

The makkelijkste manier om de letters volop te krijgen in achtergrond foto is halverwege Beachwood Drive.  Om hier naartoe te komen moet je Franklin Boulevard East of Vine nemen (Franklin is parallel and north (boven) Hollywood Blvd.)  het begin van Beachwood Drive is zeg maar een 76 gas station (het apartment complex naast de gas station is een apartementen van net sober geworden homos, lesbische en transgendered peoples, er is nl een rehab op Beachwood (Van Ness Recovery House), en middle school, rijd door naar boven en je zult de letters middenwege Beachwood duidelijk zien.

Na de drive kun je een beetje verder rijden en is er een kleine centrum met een grocery store (great sandwiches!) en een diner, maar even verderop (East) is er een leuke strip met een leuke coffie bar (Bourgeous Pig), een restaurantje met als thema chicken, een goede 2e handse book, music en video store en een dames boetiekje er is ook een leuke winkeltje waar je hele leuke retro post cards en dingetjes kan kopen (the Daily Planet)  Als je verder rijd kom je op Bronson boulevard, rijd op deze straat uit (north) en je komt bij Bronson Canyon, waar veel gefilmd word en een hele mooie hikes heeft, hier werd de Batman series van de jaren '60 gefilmd (de Batcave is hiero). 

Er is ook een hike route naar de letters maar je moet heel vlug fotos nemen, want de security is heel sterk en ze zeggen meteen via microphone get out of here, you've got no business here!!!  Als je die route wilt, stippel ik hem uit voor je!!!
#15 - 12-05-2006, 20:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15