Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Meerdere voornamen bij tickets en ESTA

Discussie gestart

DirkD

Hallo iedereen,

Ik heb een hele tijd geleden reeds mijn vliegticket naar de States geboekt, en ondertussen ook de ESTA in orde gebracht.
Ik dacht dat ik indertijd alles goed had nagelezen, maar na recent nog eens wat op internet te snuffelen, maak ik me toch een beetje zorgen rond het gebruik van mijn voornamen.

Ik heb immers drie voornamen, en heb deze als volgt gebruikt:
* Op vliegticket: gezien daar verwezen werd naar voornaam zoals op paspoort, heb ik de drie voornamen volledig uitgeschreven gebruikt
(zoals op mijn Belgisch paspoort, en trouwens ook op mijn Belgische identiteitskaart).
* In ESTA: zoals daar uitdrukkelijk gevraagd wordt: enkel de eerste voornaam.

Is dit correct?  ::)
Ik zal geen moeilijkheden verwachten door een invulling op deze manier?

Alvast bedankt he!  :afro:

Dirk
#1 - 23-02-2011, 17:00 uur



jhbechthum

Ik heb op mijn tickets mijn eerste voornaam voluit, en dan de letter van mijn tweede naam (dus: Johan H) ingevuld, en bij de ETSA zoals gevraagd alleen de voornaam.

Nergens is er iets gevraagd of extra naar gekeken.

Het lijkt mij dus geen probleem als op de ticket de volledige namen staan. Misschien dat er extra naar gekeken zal worden bij de paspoort/ticket controle.
Dat gebeurde ook bij mijn echtgenote omdat op de ticket eerst de naam van haar (overleden) echtgenoot staat, en dat in het paspoort pas op de volgende regel staat.

Johan.
#2 - 23-02-2011, 23:02 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

corretje

Normaal gesproken moet je bij het aanvragen van een ticket ook alleen maar je eerste voornaam voluit invullen. Maar als ik jouw verhaal goed begrijp, verwacht ik niet zoveel problemen als er 3 voornamen op de ticket staan.

En als je zekerheid wilt hebben, zou ik de vliegmaatschappij of de ticketverstrekker even contacten. Misschien kunnen ze nog wel een nieuwe ticket aanmaken.

Ik geloof niet dat het schokkend is, hoewel Amerika wel een vreemd land is qua regels natuurlijk  :-\
#3 - 23-02-2011, 23:04 uur
2005: FL
2006: DC, MD, DE, VA
2008: NY
2008: CA, NV, UT, CO, NM, AZ
2009: CO, WY, MT, ID, WA, OR, CA, NV, UT
2010: CA, AZ, UT, NV

http://matheeuwsen.mijnalbum.nl

jhbechthum

De enige keer dat we problemen hadden bij de security op Atlanta (terug naar huis) was toen op de ticket van mijn zoon zijn roepnaam André stond in plaats van zijn eerste voornaam Adrianus (stom van mij).
Bij de incheckbalie werden wij er al op gewezen dat we de volgende keer de juiste naam op de ticket moesten zetten (op schiphol was hier niets over gezegd).
De dame bij de wachtrij voor de scanners stuurde ons terug naar de inchekbalie voor een andere ticket omdat de naam niet exact overeen kwam.
Wij hebben toen een andere official (stond aan de 'zijlijn' overzicht te houden; leek dus een supervisor) hierover aangesproken, en deze vond het geen echt probleem en zommeerde de dame bij de wachtrij om ons door te laten.
Daarna geen probleem gehad.

Uiteraard was dit een les om in het vervolg de juiste geboortenaam te gebruiken bij het boeken van de vlucht.

Johan
#4 - 24-02-2011, 08:28 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

DirkD

Normaal gesproken moet je bij het aanvragen van een ticket ook alleen maar je eerste voornaam voluit invullen. Maar als ik jouw verhaal goed begrijp, verwacht ik niet zoveel problemen als er 3 voornamen op de ticket staan.

En als je zekerheid wilt hebben, zou ik de vliegmaatschappij of de ticketverstrekker even contacten. Misschien kunnen ze nog wel een nieuwe ticket aanmaken.

Ik geloof niet dat het schokkend is, hoewel Amerika wel een vreemd land is qua regels natuurlijk  :-\

Heb voor alle veiligheid even met KLM gebeld..
Het gebruiken van de drie voornamen voor mijn vliegticket is perfect voor hen..
Zij raden dit blijkbaar zelfs aan voor vluchten buiten Europa, en zeker naar USA, zodat het ticket volledig overeenstemt met paspoort  :afro:
#5 - 27-02-2011, 10:49 uur



corretje

Kijk, weten we dat ook gelijk weer!!

Bedankt voor de terugkoppeling en natuurlijk heel veel plezier met je (voorbereidingen voor de) reis  :)
#6 - 27-02-2011, 12:38 uur
2005: FL
2006: DC, MD, DE, VA
2008: NY
2008: CA, NV, UT, CO, NM, AZ
2009: CO, WY, MT, ID, WA, OR, CA, NV, UT
2010: CA, AZ, UT, NV

http://matheeuwsen.mijnalbum.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15