Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Motor invoeren in de VS

Discussie gestart

Ronnie

Hoi,

In oktober ga ik met m'n gezin 2 jaar naar de VS om daar te werken. Omdat ik nogal gehecht ben aan motorrijden, en ik hier een leuke motor heb, overweeg ik m'n motor vanuit Nederland in de VS te importeren.

Heeft iemand hier ervaring mee, is het verstandig, of kan ik beter m'n motor hier verkopen en daar een andere kopen?

Groeten,
Ronnie
#1 - 17-06-2005, 20:01 uur

Loek

Als het als onderdeel van je inboedel mee kan hoef je waarschijnlijk geen invoerrechten te betalen, ik zou het even checken bij de doaune.  Hier kopen kan ook, motorfietsen in de US zijn niet echt duur, maar de verzekering kan nog weleens prijzig zijn.  Je krijg overigens niet zo een US motorrijbewijs, je zult een examen moeten afleggen.  Het beste kan je zo'n korte cursus volgen van de Motorcycle Safety Foundatation, na succesvolle afsluiting krijg je in de meeste staten dan zo je rijbewijs en ook korting op verzekeringen.
#2 - 17-06-2005, 20:56 uur

Ronnie

Helaas heb ik geen regeling voor m'n inboedel. Eigenlijk komt het erop neer dat ik wat basis spullen mee kan nemen, maar geen meubels en zo, de huur van het huis met inboedel wordt door m'n werk betaald.
In ieder geval bedankt voor de tip voor het rijbewijs.
#3 - 19-06-2005, 14:20 uur

KKop

Beter laat dan nooit:

Motor NIET menemen!  Je hoeft misschien geen invoerrechten te betalen, maar de motor moet wel door een technische inspectie om aan amerikaanse eisen te voldoen.   Dat loop veel te veel in de papieren.  Gewoon verkopen in NL, kopen in US en een berg geld overhouden  ;)
#4 - 25-07-2005, 03:18 uur

Ronnie

Dank je voor het antwoord. Dat was trouwens ook al zo'n beetje mijn conclusie geworden. Ik heb dan vanaf oktober tot het voorjaar om iets leuks uit te zoeken. (In Connecticut sneeuwt het, en dan kun je het motorrijden wel vergeten)
#5 - 26-07-2005, 13:44 uur

Appiegoesusa

Hoi, ik heb ook mijn motor bij verhuizing verkocht en ben nu op zoek gegaan naar een motor in de VS. Ze zijn hier inderdaad een stuk goedkoper, afhankelijk van het merk/type. Ik ga hem straks wel weer meenemen naar NL, Dan moet je minstens 1 jaar in het buitenland hebben gewoond en de motor minstens 6 maanden in je bezit hebben gehad. Je hoeft dan geen belasting te betalen als je de motor minstens 12 maanden in je bezit houdt.
Waar in Connecticut ga je wonen? Ik woon op de rand van Con en NY

Veel succes!
#6 - 08-09-2005, 21:28 uur

Buba

Ik heb begrepen dat een moto invoeren niet echt is aangewezen.

Is dit ook het geval voor een Harley Davidson???
Gaan de Amerikanen hun 'eigen' merk afkeuren bij een eventuele invoering??
Of heeft dit te maken omdat de Harley Davidson aan Europese regelgeving is aangepast??

Ik zou het zonde vinden om m'n nieuwe Harley hier te moeten achterlaten.
#7 - 22-05-2006, 12:50 uur
Save a tree, eat a beaver!!!


KKop

Verkoop je Harley in NL, en koop er een bij aankomst in VS.  Vergelijk de prijzen maar eens, je houdt echt geld over, en je hebt ook niet de rompslomp van keuring en invoeren, om maar niet over de vervoerskosten te spreken (als je die zelf moet betalen).

(En het maakt niets uit dat de Harley in de VS gemaakt is, bij invoer moet je gewoon door inspectie, net als elk ander merk)
#8 - 02-06-2006, 15:39 uur

hollandranch

Ik zit er nu ook aan te denken om mijn Harley Davidson Heritage 2004 mee te nemen naar Amerika, vooral ook omdat verkoop in Nederland tot nu toe tegenvalt. De enigste aanpassing aan mijn motor zijn Screamin' Eagle uitlaten en een open luchtfilter, dus mag eigenlijk niet. Maar wordt hier een motor op afgekeurd, kan me dit niet voorstellen.
#9 - 20-06-2006, 15:58 uur

hollandranch

Verkoop je Harley in NL, en koop er een bij aankomst in VS.  Vergelijk de prijzen maar eens, je houdt echt geld over, en je hebt ook niet de rompslomp van keuring en invoeren, om maar niet over de vervoerskosten te spreken (als je die zelf moet betalen).

(En het maakt niets uit dat de Harley in de VS gemaakt is, bij invoer moet je gewoon door inspectie, net als elk ander merk)


yip, en alle niet originele onderdelen zijn reden om af te keuren, zoals open uitlaten, en welke Harley heeft dit niet  2006-01 Ik heb mij Harley in Juni verkocht omdat ik geen zin had om zo'n 1500 euro uit te geven voor aanpassingen en transport.
Een Harley Heritage Classic Softail 2004 kost in Amerika nog geen 14.000 euro, in Nederland is zo'n motor 17.000 euro waard, dus niet de moeite om mee te nemen, verkopen en een nieuwe kopen.
#10 - 23-10-2006, 19:41 uur

Bakvet


yip, en alle niet originele onderdelen zijn reden om af te keuren, zoals open uitlaten, en welke Harley heeft dit niet  2006-01


Het valt mij iedere keer weer op dat je HDs in de Verenigde Staten amper hoort, terwijl ze in Nederland meestal een niet echt aangename hoop kabaal verspreiden over stad en land. Worden ze daarvoor speciaal omgebouwd?
#11 - 23-10-2006, 21:42 uur

hollandranch


yip, en alle niet originele onderdelen zijn reden om af te keuren, zoals open uitlaten, en welke Harley heeft dit niet  2006-01


Het valt mij iedere keer weer op dat je HDs in de Verenigde Staten amper hoort, terwijl ze in Nederland meestal een niet echt aangename hoop kabaal verspreiden over stad en land. Worden ze daarvoor speciaal omgebouwd?

 
uuhhhh, zo komen ze standaard uit de fabriek  2006-04 In Nederland en veel andere landen worden gelijk na aanschaf loud pipes onder de motor gezet, maar simpel gezegd is dit illegaal, maar wordt gedoogd. In Duitsland halen ze je van de weg als ze je pakken en dat is vrij makkelijk vanwege de herrie  2006-10
#12 - 23-10-2006, 21:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15