Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mountainbikes mee

Discussie gestart

Jerry en Diana

Via Moturis huren wij onze camper voor onze rondreis in juli/augustus en hebben de mogelijkheid om mountainbikes te huren. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wij zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van 14 en 13 jaar. Het lijkt ons leuk om op een andere manier de parken te bekijken.
Groeten, Diana ;)
#1 - 15-02-2008, 23:57 uur
OP 16 JULI 2008 GAAN WE NAAR AMERIKA!!!

www.jerryendiana.blogspot.com


Dutchess

Geen ervaring mee, maar lijkt me een heel leuk idee.  Een bezwaar van met een camper reizen is soms dat je, eenmaal op de kampeerplaats aangekomen, weer met je hele hebben en houden op pad moet als je ergens naar toe wil.  Als je fietsen hebt, zul je je boeltje lekker kunnen laten staan en toch nog dingen gaan zien.  Jullie kinderen zijn ook op een leeftijd dat ze dat leuk zullen vinden.
#2 - 16-02-2008, 20:28 uur

Bakvet

Het is een goed idee, alleen je moet wel bedenken dat fietsen in de National Parks over het algemeen beperkt is tot de asfaltwegen. Zeker in de grote parken kunnen de afstanden enorm zijn, dus veel verder dan 's avonds een ritje op de camping en omgeving zal je niet komen. De trails in de nationale parken zijn vrijwel zonder uitzondering alleen voor voetgangers toegankelijk. Er zijn natuurlijk wel mountain bike trails, maar die vind je eerder in State Parks en National Forests. Ik heb het gevoel dat je daar niet veel zal komen. Dus het is zeker een leuke aanvulling op je mobiliteit, maar stel je er niet overdreven veel van voor.
#3 - 16-02-2008, 21:54 uur

MiamiHeat

Ik heb er ook geen ervaring mee maar het over de "gewone" weg fietsen doe je niet met een MTB. Er zijn genoeg MTB routes in de diverse National Parken. Check volgende site maar ff: http://www.mountainbikebill.com/index.htm

#4 - 16-02-2008, 23:28 uur

ned in MO

fietsen als het 40 graden is?  :-\
#5 - 17-02-2008, 22:50 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Hans B

Mijn ervaring is dat wij de ATB's maar erg weinig gebruiken.
Ik heb 2 fietsen en mijn kids (dochters van 18 en 16) zijn niet zulke fietsers.
Af en toe vinden ze het wel even leuk om het campingterrein rond te fietsen of een boodschapje te doen in het dorp, maar over het algemeen zijn er toch te veel heuvels die hen ervan weerhouden, ook de reeds genoemde warmte doet hen liever in het zwembad zitten.

Hans
#6 - 19-02-2008, 13:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

nieuwenoord

Fietsen in juli/augustus in het Zuidwesten .. nah, lijkt me ook niet echt lekker eerlijk gezegd. De meeste campings liggen daarbij ook nog een behoorlijk eind van een dorp af en in de Nationale Parken zie ik het toch ook niet echt. Behalve dan inderdaad het echte trails rijden, maar daar lijkt het me gewoon te heet voor.

Na vijf camperreizen heb ik nog nooit het idee gehad dat ik een fiets wel handig zou vinden, behalve op de campings zelf misschien.
#7 - 19-02-2008, 13:37 uur

Verelle

Ik wil hier graag even op inhaken, wij hebben inmiddels 5 motorhome reizen gemaakt van ongeveer 4 tot 5 weken elk. Daarbij hebben we in 2006 een reis van een jaar gemaakt in de States. Het eerste jaar hebben we geen fietsen tot onze beschikking gehad, het jaar daarna hebben we onze eigen mountainbikes meegenomen. De jaren daarna hebben steeds mountainbikes bij Wal*Mart gekocht en deze op de terugweg naar Nederland meegenomen. In 2006 hebben we onze fietsen weggeven aan een goed doel aangezien we te veel bagage hadden. Persoonlijk kunnen we ons niet voorstellen om met een motorhome op vakantie te gaan en dan geen fietsen tot onze beschikking te hebben.

We hebben veel in de nationale parken gefietst, veel al op de geasfalteerde wegen, maar ook op dirt roads. Onder andere in Arches NP, Death Valley NP, Joshua NP, Saguaro NP, Capital Reef NP, Big Bend NP, Redwood NP. Het hoeven geen super lange ritten te zijn, maar net genoeg om een park van een andere kant te zien. Als het 40 graden is, is het niet aan te bevelen om op het midden van de dag te fietsen.

                   
#8 - 16-03-2008, 13:02 uur
In april terug naar Amerika

lkaster6

Wij gaan ook een jaar met onze motorhome rondtrekken en overwegen fietsen mee te nemen. Normaal zijn wij recreatieve fietsers, een rondje van ca. 50km in niet te bergachtig terrein. We hebben "gewone" fietsen met 18 versnellingen. Is het toch interessant ze mee te nemen?
#9 - 05-04-2008, 15:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15