Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Naar Los Angeles

Discussie gestart

Nadine86

Hallo Allemaal,

Ik ben Nadine, 22 jaar en ik ben van plan om eind mei(dit heb ik mijzelf als deadline voorgenomen haha, ik loop namelijk al een paar jaar met het idee rond) naar Los Angeles te gaan. (ik verblijf hier bij een kennis, dat scheelt in de kosten en ik houd natuurlijk eventuele hostels achter de hand.) Ik wil er eerst een taalcursus van ongeveer 4 weken op de UCLA gaan doen en daarna nog daar voor een maandje of 3 of 4 gaan werken als het lukt. Nu ben ik op zoek naar mensen die ook rond die tijd naar Amerika vertrekken (ongeveer tussen de 21 en de 28 jaar, als je ouder of jonger bent kun je ook reageren hoor haha!) en eventueel in de zelfde buurt verblijven en die nog bezig zijn met de voorbereidingen en mij eventueel nog wat tips kunnen geven.

Ik hoor wel van jullie!

Groetjes Nadine
#1 - 08-04-2008, 14:35 uur

Anouk

Hai..

Het werken zal moeilijk gaan, want daar krijg je niet zo 123 een vergunning voor.. Ik denk ook niet dat je langer dan 3 maanden kan blijven zonder visum, en dan moet je volgens mij ook een goede reden hebben om te kunnen blijven ;)

Maar veel plezier, persoonlijk vind ik LA echt top :afro:
#2 - 08-04-2008, 15:47 uur

Nadine86

Hai..

Het werken zal moeilijk gaan, want daar krijg je niet zo 123 een vergunning voor.. Ik denk ook niet dat je langer dan 3 maanden kan blijven zonder visum, en dan moet je volgens mij ook een goede reden hebben om te kunnen blijven ;)

Maar veel plezier, persoonlijk vind ik LA echt top :afro:

Klopt, ik heb al heel veel sites afgezocht, je moet het dan echt hebben van de summercamps enzo of Au pair en dat lijkt me niet zo super..
Ben je zelf ook naar LA geweest?
#3 - 08-04-2008, 16:36 uur

Anouk

1 keer maar, en vond het geweldig, ik voelde me echt thuis daar :afro:

Ik wil zo graag terug maar er komt steeds iets anders tussen! Nou ja, that's life denk ik dan maar..
#4 - 08-04-2008, 16:52 uur

Nadine86

1 keer maar, en vond het geweldig, ik voelde me echt thuis daar :afro:

Ik wil zo graag terug maar er komt steeds iets anders tussen! Nou ja, that's life denk ik dan maar..

Voor hoe lang ben je toen weggeweest en was dat gewoon vakantie? Wat zou jij adviseren? Het is namelijk zo dat ik graag wil werken omdat alles in Nederland wel door gaat natuurlijk (qua kosten dan) Zou je misschien je ervaring met het naar LA gaan met mij willen delen? Het lijkt me leuk om er iets meer over te horen. Stuur me dan ff een PM

Groetjes!
#5 - 08-04-2008, 17:25 uur

hdeweert

Hallo Nadine86

Het lijkt mij leuk als je dit via het forum doet en niet via de PM, dan hebben ook anderen er wat aan.
Even dit in Amerika gaan werken is geen optie hiervoor is wel een greencard nodig, en als je die voor
eind mei nog wilt regelen geef ik je geen schijn van kans. Als je dit deel van het forum doorspit zie je
dat je niet de enige bent die wel in Amerika wil werken. Je zou natuurlijk illegaal kunnen gaan werken
maar als je gesnapt word is het voorlopig einde verhaal. Je wordt Amerika uitgezet en komt er niet meer in. 
Lees hier over de greencard loterij.

http://verenigdestaten.info/alginfo/Greencard.html

en lees hier het een en ander over het verkrijgen van een visa , werk en school

http://verenigdestaten.info/alginfo/visa.html

succes
Harm
#6 - 08-04-2008, 19:17 uur

Nadine86

Hallo Nadine86

Het lijkt mij leuk als je dit via het forum doet en niet via de PM, dan hebben ook anderen er wat aan.
Even dit in Amerika gaan werken is geen optie hiervoor is wel een greencard nodig, en als je die voor
eind mei nog wilt regelen geef ik je geen schijn van kans. Als je dit deel van het forum doorspit zie je
dat je niet de enige bent die wel in Amerika wil werken. Je zou natuurlijk illegaal kunnen gaan werken
maar als je gesnapt word is het voorlopig einde verhaal. Je wordt Amerika uitgezet en komt er niet meer in. 
Lees hier over de greencard loterij.

http://verenigdestaten.info/alginfo/Greencard.html

en lees hier het een en ander over het verkrijgen van een visa , werk en school

http://verenigdestaten.info/alginfo/visa.html

succes
Harm


Hoi Harm,

Bedankt voor de info, ik had idd al gelezen dat het werken daar niet zo makkelijk gaat en natuurlijk ga ik niet illegaal werken ;D Ik dacht aan PM omdat het forum anders zo overvol word met alleen vragen van mij haha, maar vind het zo ook prima hoor ;)

Groetjes!
#7 - 08-04-2008, 19:39 uur

Anouk

1 keer maar, en vond het geweldig, ik voelde me echt thuis daar :afro:

Ik wil zo graag terug maar er komt steeds iets anders tussen! Nou ja, that's life denk ik dan maar..

Voor hoe lang ben je toen weggeweest en was dat gewoon vakantie? Wat zou jij adviseren? Het is namelijk zo dat ik graag wil werken omdat alles in Nederland wel door gaat natuurlijk (qua kosten dan) Zou je misschien je ervaring met het naar LA gaan met mij willen delen? Het lijkt me leuk om er iets meer over te horen. Stuur me dan ff een PM

Groetjes!

Ik ben er alleen voor vakantie geweest en ook alleen maar 4 of 5 dagen, maar het voelde gewoon gelijk goed in die stad, dus vandaar dat het m'n favoriet is! Soms heb je dat gewoon :) Ben in Hollywood en West Hollywood geweest en ook in Orange County bij Disneyland, verder nog wel wat rondgereden.. Ik kan alleen niet zoveel details herinneren want het is alweer 8 jaar geleden dat ik er geweest ben :'(
#8 - 08-04-2008, 19:44 uur

hdeweert

Hallo
Het Forum kan wel wat hebben. Vragen zijn nooit weg en er zijn als ze niet te moeilijk zijn liefhebbers genoeg om ze te beantwoorden. Wel even kijken in welk deel van het forum je vraag thuis hoort, ander word het zo’n rommeltje.
Omdat je op een korte termijn naar Amerika wilt zul je dit op een toeristen visum moeten. Die is helaas maar 3 maanden geldig en werken is er niet bij.
Nogmaals veel succes
Harm
#9 - 08-04-2008, 20:42 uur

Mouna

Ik zou dolgraag eind mei voor enkele dagen naar Amerika willen en dacht aan L.A het liefst naar het strand en andere bezienswaardigheden.Ik ben van plan om gewoon op eigen houtje mijn ticket te kopen en een goed hotel te boeken.Wie heeft er tips???bvbd 8)
#10 - 24-04-2008, 04:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15