Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

navigatie Garmin met heel USA??

Discussie gestart

elliende


We hebben een auto gehuurd met navigatie. We moeten deze nog omzetten naar een SUV type dus we kunnen nog wat omgooien i.v.m. kosten te drukken.
We hebben nu net weer van iemand gehoord dat het veel voordeliger is om in de USA de Garmin te kopen. Nu is het zo dat wij van oost naar west gaan. Ik vraag me dan af of ik de Garmin ( zo rond de $ 150,00)  dan gelijk heb met Heel USA of dat ik daar nog apart kaarten moet gaan aanschaffen. Volgens mij is het dan zo dat we de kaarten daar dan alleen kunnen krijgen via het downloaden van internet.  :oNet zoals het hier gaat met TomTom.
Ik hoop op wat reacties.
#1 - 12-04-2008, 10:37 uur

Loek

Het ligt eraan welke GPS je koopt.  Garmin, net als de meeste andere merken, verkoopt de meeste van zijn GPS modellen "pre-loaded".  Dus met alle kaarten reeds geladen.  Sommige modellen krijg je een DVD/CD met de kaarten erbij en moet je via je laptop dus eerst laden.  Downloaden via de internet komt eigenlijk alleen voor als je een oud model koopt waar de kaarten nog moeten worden geupgrade. 
#2 - 13-04-2008, 01:10 uur

Fred & Emmy

Zo is het maar, Ik heb een Maggellan gekocht voor $199 (bijna 1 j geleden). Deze GPS is pre-loaded, dus heeft alle kaarten van de VSA erop staan (niet van Canada dus). Goed toestel, we kunnen het bijna niet meer missen.
Fred&Emmy
#3 - 13-04-2008, 20:10 uur

Janny

Wij zijn ook bezig met de voorbereiding voor onze USA trip, maar hebben hier een Garmin besteld met kaarten van Europa, USA en Canada bij Navitrack. Deze kun je bij terugkomst ook weer hier gebruiken. Kosten 195 euro.
#4 - 13-04-2008, 20:19 uur

Pieter79

Hoi Janny,

Ik heb recent ook een Garmin aangeschaft met kaarten van Europa, USA, Canada en Mexico aangeschaft. De kaarten zitten inderdaad al op het toestel en het apparaat werkt echt fantastisch. Je krijgt een (beperkte) handleiding waar de basis in staat uitgelegd, maar die vond ik niet compleet genoeg. Op internet kun je de volledige handleiding in bijna elke gewenste taal downloaden op http://www8.garmin.com/support/userManual.jsp?market=4&subcategory=41&product=010-00621-30 (ik gok erop dat je de 270 hebt, anders kun je een andere selecteren in het pulldownmenu). Deze uitgebreide handleidingen kwam ik overigens niet op de NL site van Garmin tegen.

Veel plezier ermee!!


Gr. Pieter
#5 - 21-04-2008, 19:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ebelix

Beste Pieter,

Welke type van Garmin heb jij gekocht en ook bij welke keten?

Alvast bedankt,

Eric
#6 - 23-04-2008, 15:29 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Pieter79

Hoi Eric,

Ik heb de Nuvi 770 gekocht bij navishop.nl. Hier heb je een link naar de 770 op hun site: http://www.navishop.nl/product_info.php/cPath/50_710/products_id/3797 Dit is de versie zonder thuislader, ik heb de thuislader er wel nog bijgekocht (hier hebben ze een set van voor 436 euro, zonder lader 421 euro). Totaal incl. rembours was iets van rond de 445 euro. Het kan een week of 2 duren als ze 'm niet op voorraad hebben, maar daar informeren ze je over. Op heel veel plaatsen is deze set een stuk duurder en dus is van deze prijs niets te zeggen!! Dit apparaat scheelde me direct alweer 110 euro toen ik een week later m'n huurauto bestelde  :D Aangezien ik dit jaar nog 2 keer naar de States ga heb ik 'm op het einde van het jaar alweer terugverdiend.

Gr. Pieter
#7 - 23-04-2008, 16:05 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ebelix

Beste Pieter,

Dank je wel voor de informatie.

Eric
#8 - 25-04-2008, 11:51 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Janny

Hoi Eric,
De Garmin nuvi 250 komt als beste uit de test bij de consumentenbond (april 2008), de Garmin nuvi 270, is dezelfde maar bevat ook kaarten van Amerika en Canada. Als je even zoekt via vergelijk.nl kon je er snel achter dat er grote verschillen in prijzen zijn. Wij hebben de Garmin net ontvangen en hem hier even uitgetest, heeft erg snel de sateliet te pakken sneller als onze TomTom.
Groet Janny
#9 - 30-04-2008, 18:24 uur

Pieter79

Ben net terug uit Amerika, zag daar in het magazine 'Consumer Reports' (April 2008) bij de GPS tests dat de Garmin 750/760/770/780 als beste uit de test kwam. Wel leuk om te lezen en dan zelf toevallig zo'n ding bij je hebben!! LOL

Gr. Pieter
#10 - 21-05-2008, 12:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15