Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

LIS en CDW, goede optie?!

Discussie gestart

arizona

@Harm, ben blij dat je er kritisch naar kijkt. En deel jouw scepsis ook wel.
..Maar ja, toen vond een Engelsman de locomotief uit en was het gedaan met trekschuit en diligence... Ik bedoel: als er maar een glimp is van iets anders, beters dan is dat waard uitgezocht te worden.
Ik zoek een en ander verder nog uit en dan reageer ik, naar ik hoop van mijn kant definitief, voor het (voor jou) nog warriger wordt.
A.

Fake of echt? Mount rushmore in de achterhoek. Onderzoeksteam vertrekt over twee weken naar SD, USA, las ik in het Wilde Oosten.
#16 - 22-05-2008, 08:19 uur

arizona

LIS, CDWen Excess op jaarbasis afsluiten?

http://www.guardian.co.uk/money/2008/apr/19/consumeraffairs.motoring

Ik kies voor de werelddekking van 129 GBP (jaartarief) bij www.insurance4carhire.com  vanwege:
-ca. 10 dagen in juni 2008 USA/Canada;
-vier weken in april 2009 USA. (Bovendien kan ik hier niet huren via usareisen.de)
-en omdat we een paar weken in de 'voetsporen' van ons nogal dierbare wereldreizigers treden (moeilijk te plannen) en daarbij een auto huren.
Deze maatschappij is van AIG, ook shirt- en hoofdsponsr van Manchester United.

Op de website van deze company kun je doorlinken naar informatieve artikelen uit bv. de Guardian en Observer die iets over deze verzekeringen zeggen en de addertjes onder het gras haarfijn bloot leggen.

Over de eerder genoemde website www.wordlwideinsure . com die een soortgelijke package aanbiedt:  ??? (op een ander forum werd eenmaal de vloer met ze aangeveegd)
A.


#17 - 25-05-2008, 13:58 uur

pw.van.andel@hccne

>Ik kies voor de werelddekking van 129 GBP (jaartarief) bij www.insurance4carhire.com
Ik zie een paar aandachtspunten:
a.de verzekering staat op de persoon (ongeacht waar / wanneer je huurt). De meeste miles rijdt mijn vrouw dus moeten wij twee keer afsluiten.
b.Maximum termijn is 31 dagen aaneengesloten huur. Wij huren nogal eens langer
c.Ze praten steeds over de "excess" die ze verzekeren. M.i. is dat eigen risico en zijn ze een aanvullende verzekering en geen vervanging van de CDW. In Europa werkt dat maar o.a. in de USA is "aanvullend" niet voldoende. Zonder CDW is er geen enkele dekking in de USA voor schade aan eigen (gehuurd) voertuig.   
d.Belangrijkste: ze bieden geen dekking tegen uninsured 3rd party. En veel US drivers zijn helemaal niet WA verzekerd Of tot het State Minimum (zeg $15.000) en dat is niet genoeg om een total loss te betalen.   

En niet gerelateerd: kijk in NL eens naar je WA dekking en vergelijk dat bedrag met de $1 million die je krijgt bij LIS.   

 
#18 - 25-05-2008, 22:04 uur

Pieter79

Geef geen geld uit aan die online verzekeringsbedrijven. Je haalt je een hoop werk op de hals als er wat zou gebeuren (misschien incasseren ze alleen maar de premie en als je ze nodig hebt geven ze niet thuis) en bijv. als je online bij Hertz boekt heb je altijd al de LIS en CDW erbij. Dit zal in de prijs inbegrepen zijn (en je betaald er dus voor) maar het uiteindelijke prijsverschil zal niet gigantisch zijn. Persoonlijk hou ik er niet van om zomaar een 'wildvreemd' internetbedrijfje in verzekeringen te sponsoren, want daar komt het vaak op neer.

Succes met de afwegingen en laat ons even weten wat je beslissing is.
#19 - 25-05-2008, 22:39 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

Ben geen verzekeringsexpert, maar lees het toch anders.

a) Volgens mij mag je wettige echtgeno(o)t(e) verzekeringstechnisch altijd het stuur van je overnemen, maar dat weet ik niet zeker, het zou in Engeland anders kunnen zijn.
b) Ze bieden nog een andere verzekering die tot 60 dagen aaneengesloten gaat, of zeggen: ruil de auto na 30 dagen in en rijd verder met een nieuw contract.
c) Exess begrijp ik eerder zo: standaard zit er al een mini-verzekering van de eigen auto in de huurprijs inbegrepen, tot een zeer laag bedrag. De hoogte van dit bedrag verschilt van staat tot staat. Deze verzekering dekt alles wat daarboven komt.
d) 'Uninsured 3d party protection' is volgens mij alleen maar rechtshulp in het geval je zelf iets te claimen hebt tegen zo'n bestuurder.

Ten slotte: $1M is tot nu toe altijd de bovengrens in Amerika, ook als je bij de verhuurder zelf deze verzekering afsluit. In Europa is bepaald dat WA tot minimaal EUR 3M moet gaan.
#20 - 25-05-2008, 22:53 uur

hdeweert

Ik vind het hele onderwerp nogal vaag. Wat ik graag zou willen weten is,
wat voegt het toe aan een normale verzekering en waarom verzekeren de honderden
Amerika gangers zich niet op deze manier?
En als het werkelijk zo goedkoop is waar zit dan in euro’s het echte grote prijsverschil.
Volgens mij heb je een dergelijke extra verzekering helemaal niet nodig, en is dit
dezelfde verzekering die ze je in Amerika ook extra willen laten nemen (aan smeren).
Verder ligt de vraag over de betrouwbaarheid van dergelijke internet verzekeringen
 nog wijd open. N
iemand kan daar een antwoord op geven.
Het lijkt mij dus zond van het geld.

Harm
#21 - 26-05-2008, 07:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15