Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New Orleans veilig?

Discussie gestart

Vanesa

Kan iemand mij vertellen of een bezoek aan New Orleans alweer de moeite waard is na de ellende van Katrina? Zo ja, wat zijn dan de highlights?
Ik heb gehoord dat het er behoorlijk crimineel is geworden, nr. 1 homicide capital volgens de FBI. Is dit overdreven, of is het echt niet veilig?
Ik hoor graag jullie mening.
#1 - 09-08-2007, 14:44 uur

hollandranch

Neem eens contact op met Bente, ze is een beetje New Orleans promotor, adres staat op haar Blog

http://www.neworleans-katrina.nl/
#2 - 09-08-2007, 15:04 uur

B-man

Het is nog steeds niet wat het geweest is maar van wat ik heb gehoord is het "centrum" ( de toeristische kant) wel veilig hoor. Ga nu niet alleen door de buitenwijken lopen en foto's nemen! Maar er is vast iemand die je er meer over kan vertellen.
#3 - 09-08-2007, 16:04 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Ebelix

Zoals B-man al aangeeft is het centrum veilig en moet je inderdaad niet 's avonds in de buitenwijken gaan wandelen. Wij zijn er vorig jaar october geweest en in september van dit jaar gaan we er weer heen. Het is een erg leuke stad om te bezoeken en er is genoeg te doen en te zien.
#4 - 09-08-2007, 17:00 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mississippi

Deze vraag komt steeds weer terug  ;)

zie http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=5342.0
#5 - 09-08-2007, 22:01 uur

bartensharon

Wij zijn er afgelopen zomer geweest. Was erg leuk!! Vooral Bourbon street was nice. Buiten het centrum is het nog wel triest...dus als je er naar toe gaat ga dan niet te lang!
#6 - 16-01-2008, 10:20 uur

B-man

Wij zijn er afgelopen zomer geweest. Was erg leuk!! Vooral Bourbon street was nice. Buiten het centrum is het nog wel triest...dus als je er naar toe gaat ga dan niet te lang!

Heb ik ook gehoord. Binnen het centrum, dus alle toeristische gedeeltes, is het prima maar daarbuiten is het een "zooitje".
#7 - 16-01-2008, 13:40 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Ebelix

Ik ben er afgelopen september nog geweest en daarvoor een jaar eerder. Het is nog niet zoals het was maar ik moet zeggen dat er veel vorderingen zijn gemaakt in een jaar. Het centrum was nog goed en is goed gebleven. Daarbuiten is bijna alle troep opgeruimd en zie ook duidelijk dat men weer aan het opbouwen is. Het gaat alleen langzaam maar er zit schot in.

Eric
#8 - 16-01-2008, 17:38 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

hollandranch

Ik ben er afgelopen september nog geweest en daarvoor een jaar eerder. Het is nog niet zoals het was maar ik moet zeggen dat er veel vorderingen zijn gemaakt in een jaar. Het centrum was nog goed en is goed gebleven. Daarbuiten is bijna alle troep opgeruimd en zie ook duidelijk dat men weer aan het opbouwen is. Het gaat alleen langzaam maar er zit schot in.

Eric


Ik ga ermaar vanuit dat je een stukje New Orleans gezien hebt en niet alles want .ben er niet geweest maar heel wat reportages gezien van wijken waar het een grote puinhoop is. De hele opbouw is trouwens een corrupte zooi en de criminalitiet is nog nooit zo hoog geweest. Het is geen fijne stad meer en wordt het ook nooit meer.
#9 - 16-01-2008, 17:52 uur

Ebelix

De criminaliteit is hoog in New Orleans. Dat is een feit. In 2006 en vorig jaar door dezelfde buitenwijken gereden. Waar in 2006 nog vollop uitgebrande wagens, omgevallen reclameborden, verlaten woningen en geplunderde winkels te zien waren was nu alles opgeruimd en werd er hard gewerkt om de huizen en de winkels op te knappen.

Ook net buiten het centrum was te zien dat er werk van het herstel wordt gemaakt. Uiteraard zijn er ook wijken waar niets tot weinig gebeurt en daar hoor de mensen ook over klagen.

Veel projecten zijn opgezet door particulieren en bedrijven. De overheid doet nog steeds weinig en de mensen moeten nog steeds wachten op de financiele steun van de overheid.

Corrupt is iets dat in het zuiden van Amerika welig tiert maar dat is niet alleen in Amerika dat geldt voor vrijwel alle landen in de wereld. 

Eric 
#10 - 17-01-2008, 08:44 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15