Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New Years in New York

Discussie gestart

Anouk

Ik had weer eens een vraagje bloos

Maarre, misschien gaat een vriendin van me (in Amerika) deze kerst en nieuwjaar in NYC vieren, en nou zou ik ook graag naar NYC willen, maar dan alleen rond oud&nieuw.. Ik weet dat ik zo ver mogelijk van te voren moet boeken en dat ik rekening moet houden met hoge prijzen voor zowel vliegticket en hotel, maar kan iemand mij zo een voorbeeld geven? Laat maar zeggen dat ik de 29e daar heen ga, en de 2e of 3e weer terug vlieg..

En.. Is het een aanrader? New Years in New York City? Ik ben er nog nooit geweest, dus alleen daarom is het al leuk natuurlijk.. Maar misschien heeft iemand hier al eerder eens de bal in het echie zien vallen en kan me vertellen hoe de sfeer is enzo..

Alvast bedankt..
#1 - 04-09-2006, 06:39 uur

visuar

Ik zou zeggen voer wat data in op reis sites en je ziet zelf wat het kost. Check bijvoorbeeld:

www.vliegwinkel.nl
www.ebookers.nl
www.d-reizen.nl
www.expedia.nl

Hou er rekening mee dat op feel reis sites er nog allerlei lucht haven belastingen en reserverings kosten overheen komen (met uitzondering van ebookers dacht ik)
#2 - 04-09-2006, 15:44 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Anouk

Daar had ik zelf ook al aan gedacht, maar dank je wel wink Ik bedoelde eigenlijk meer een estimatum van alles bij elkaar, weet je wel.. Gaan de prijzen van vanalles en nogwat ook omhoog zodat NYC zoveel mogelijk toeristen kan uitbuiten in die tijd, etc wink Je weet maar nooit.. Waar kan ik op z'n minst vanuit gaan tijdens die paar dagen NYC..
#3 - 04-09-2006, 16:16 uur

jtiekstra

Hi Anouk.

Ik ben afgelopen jaarwisseling in New York geweest. Het is een "once in a lifetime experience". Als je de kans krijgt moet je het echt een keer meemaken. Maar je moet er wel veel voor over hebben. Om een goede plek op Times Square te hebben moet je er al minstens om 15 uur zijn. Ik was er rond 17 uur en stond net een paar straten achter Times Square, wel met volledig zicht op het gebouw waarop de bal zakt. Dus ik heb dat allemaal goed kunnen zien. Alleen van het feest gedruis op TS heb ik niks kunnen zien. Er treden nl de hele avond artiesten op.

Waar je ook om moet denken is dat wanneer je er eenmaal staat, je niet zo makkelijk weg kunt gaan. Dus even naar het toilet of wat te eten/drinken halen is een echte uitdaging. Ik had zelf eten en drinken meegenomen (alcohol is verboden) en had het geluk niet naar het toilet te hoeven de 7 uur dat ik er gestaan heb. Je bent je plekje nl kwijt en dan is het heel moeilijk weer daar te komen waar je stond. Dat is het enige nadeel van de hele avond.

Maar verder is het echt een aanrader. Het is ook heel vreemd daar te staan en nog 6 uur te moeten wachten tot de jaarwisseling terwijl je familie in Nederland al het vuurwerk aan het afsteken is en aan de oliebollen zit.

Veel plezier alvast

Groetjes Jeanette
#4 - 13-10-2006, 22:28 uur

Anouk

Hai Jeanette! Dank je voor je reactie!! Heel leuk.. Ik ga zeker een keer naar NYC met New Years, lijkt me zo gaaf! Helaas gaat het dit jaar niet meer door omdat die vriendin van mij een tegenvaller heeft gehad, en het is nog best duur in NYC rond die tijd (neem ik aan), ze kan het niet betalen, dus we stellen het gewoon uit tot een andere jaarswisseling wink
#5 - 14-10-2006, 12:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15