Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York

Discussie gestart

aaron

We go to New York, do you have any fave spots you can recommend us??
#1 - 09-10-2002, 21:12 uur

Tammy

Hai aaron.

New York!!!!!!!!!!!!!!!!!...........right on!
IK ben er 2 keer geweest.
Schitterende stad!
Wat wil je weten?
Little Italy?, Downtown?
You name it! :)

Het is een schitterende stad, het bruist aaron, het is magisch.
Waar hou je van?
Misschien kan ik wat tips geven.

Ciao, Tammy :)
#2 - 12-11-2002, 00:00 uur

murphy

as Tammy said name it!

  muphy
#3 - 18-10-2003, 12:02 uur

jenny

hoi Aaron,

Broadway,Wall street, Ground zero, Central park, Queens, Flushing Meadows je kunt het allemaal bezoeken. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet als je zo een reis gaat plannen. Wat ik jammer vind is dat de meesten de mooie natuur van
New York "vergeten". Daarom, wanneer je in de gelegenheid bent neem eens een kijkje in het oosten van Long Island. b.v. De Sunrise HWY. tot Hampton Bays. Trouwens heel Long Island is een schitterend natuurgebied.  


veel plezier ..... Jenny,


#4 - 24-07-2004, 10:40 uur

Deion

Als je vliegt naar NY, welke luchthaven is dan het makkelijkst om te nemen?
#5 - 12-01-2005, 10:56 uur

Ebelix

Het maakt op zich niet zoveel uit of je op JFK aankomt of Newark. De afstand Manhattan is hetzelfde en de files ook. Dit is als je op het verkeerde moment aankomt in New York. Ik ben 1 keer met een avondvlucht naar JFK gevlogen. Het voordeel daarvan was dat je zonder files naar Manhattan kon rijden. Dat ging erg vlot.
#6 - 12-01-2005, 11:30 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Is JFK niet heel erg druk en een beetje intimiderend?
Ik ben alleen op Newark geweest; dat vond ik een fijn vliegveld, niet te groot, niet te druk, niet intimiderend.
#7 - 12-01-2005, 23:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Nee. Het zijn 7 losse terminals die los van elkaar opereren. 7 kleine vliegveldjes in 1. ;D
#8 - 13-01-2005, 23:04 uur
« Laatst bewerkt op: 13-01-2005, 23:04 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Ericje

Nee. Het zijn 7 losse terminals die los van elkaar opereren. 7 kleine vliegveldjes in 1. ;D
Ben op beide vliegvelden aangekomen, maar geef de laatste jaren echt de voorkeur aan Newark.
Veel overzichtelijker en zeker ook schoner.
Neem wel de bus naar Manhattan, en niet de airtrain, scheelt bijna nix in prijs, en een stuk comfortabeler.
Eric
#9 - 14-03-2005, 15:44 uur
lees mijn web-log:
http://engers.web-log.nl

D1mp3ls

Dat is zeker waar ......ik zou Newark aan iedereen aanraden zeker als je nog nooit in new york ben geweest. JFK is zo groot and zooooooooooooo druk  ??? it's just crazy and like Eric said its cleaner thats def. true and the lines are shorter:P

To everyone who is planning to go to NYC enjoy your self to the fullest.

Love D1mp3ls
#10 - 20-05-2005, 15:34 uur

pzuidema

Newark is inderdaad prettig en heeft een uitstekende air-train verbinding met NYC. Geen files, misschien een beetje drukke trein als je in de spits aankomt.

En New York is inderdaad, zoals iedereen hier al schrijft, echt een waanzinnige stad. Ik ben er nu ongeveer zes keer geweest, en gezien de geplande emigratie op ongeveer een uurtje afstand, zullen dat er nog veel meer worden.

Een (wel touristische) tip is ook de Circle Line Cruise, een drie uur durende rondtocht om Manhattan. Je doet wel niet veel (en doe deze alleen maar als je de tijd ervoor hebt), maar je ziet ook de minder bezochte delen als Harlem, Washington Heights, Brooklyn en inderdaad ook een glimps van de natuur van Manhattan.

Wat mij zelf wel goed bevallen is, is een wandeltocht van Central Park, Broadway helemaal uitlopen. Je komt dan langs de drukken winkelstraten, maar ook over de makrten, Union Sqaure, Canal street, Wall Street en Battery Park (of, wat wij deden; het touristische Pier 37 (zo hiet het toch?).

Enjoy your stay!!!!
#11 - 20-06-2005, 10:25 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Pieter79

Wij willen tijdens onze reis zo'n 4 dagen in en om NYC verblijven. Welke clubs of bars zijn gezellig / leuk, welke toeristische attracties (ellis island, central park, chinatown??) moeten we écht bezoeken? Zijn er ook echte NO GO areas?
Alvast bedankt!

Pieter
#12 - 25-06-2005, 23:48 uur
« Laatst bewerkt op: 25-06-2005, 23:48 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

B-man

New York is een geweldige stad waar genoeg te doen is! Als je het Statue of Liberty van dichtbij wilt zien maar niet echt op dat eiland hoeft te staan dan raad ik aan om de Staten Island Ferry te nemen. Je vaart dan vlak langs het SoL en kost je niets. De Circle Line cruise is ook een aanrader. Ga dan het liefst 's avonds, je vertrekt met licht en ziet langzaam de nacht vallen over de Skyline, kost je $21 maar zeker de moeite waard. Verder heb je uiteraard de bekende musea zoals het Guggenheim en het Metropolitan Museum of Art die zeer de moeite zijn. Uitgaan is leuk in wijken rond the Village (Dus de village zelf, Soho, East Village) en je moet natuurlijk een keer in Little Italy (Mulberry Street) gegeten hebben (zeker als je er in Sept. bent ten tijde van het Festa di San Gennaro. Hou je van blues ga dan een keer naar de Blue Note.
Central Park is de moeite om een keertje door te lopen. Kijk wel even hoe en waar want je loopt dit park niet in een uurtje door. Verder is Pier 17 een aanrader (zeker 's avonds) samen met South Street Seaport. Iets wat je zeker ook moet doen is op het midden (hhogste punt) van de Brooklyn Bridge gaan staan. Een beter uitzicht op de stad krijg je niet tenzij je een uur in de rij wil staan bij het Empire State Building. Op Times Square, wat je uiteraard zeker moet zien, ligt het Marriott Marquis hotel. Dit hotel heeft op de bovenste verdieping een bar/restaurant die ronddraait, is wel leuk om daar een drankje te doen zodat je alle hoeken van Manhattan kan zien zonder van je stoel te komen. De Yankees bezoeken is ook wel leuk als je er van houdt tenminste. Kaartjes kan je krijgen bij een van de Yankees Stores (bijv. schuin tegenover het Empire State Building).

Er zijn eigenlijk op Manhattan geen wijken waar je niet moet komen al moet je 's avonds laat niet met je camera naar Harlem (noorden van Manhattan gaan) en ook niet met je camera naar de Bronx gaan om foto's te nemen van de "hood".

Nog 1 tip: deel je dagen/attracties in per wijk. Kijk dus wat je graag wil zien/bezoeken en kijk ook waar dat allemaal ligt. Deel dan alles wat bij elkaar ligt in op een bepaalde dag zodat je alles per voet kunt bezoeken. Als je van het Guggenheim naar Brooklyn Bridge gaat en daarna terug naar Times Square dan ben je wel ff bezig. Ik raad je aan om zoveel mogelijk te lopen, dan krijg je de stad het beste te zien. Mocht je toch veel reizen en niet teveel geld willen uitgeven aan een taxi (die niet echt duur zijn) dan kan je een Fun Pass kopen voor de metro, dat is goedkoper dan telkens losse tokens kopen. De subway is niet zo ingewikkeld als het lijkt en zeker niet zo "gevaarlijk" als somigge verhalen je willen doen geloven.

Mocht je vragen hebben dan zie ik het wel op het forum.

Good luck!

B-man
#13 - 14-07-2005, 16:18 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

gungor_aga

mensen ik en een vriend zijn van plan om tijdens de winter voor 2 weken naar New York te gaan. we hebben alleen een ticket nodig, een plaats om te slapen hebben we al nl. bij de neven van men kameraad.  

heeft er mss iemand tips:

-van welke maatschappij kan ik mijn ticket het beste kopen?

-mooiste plaats van new york? (ik ben iemand die van veel lawaai en drukte houdt :-) )

-ik kan niet zonder frieten (patatten) en kebab, dus frieten zal je er zeker hebben maar kebab???

....
#14 - 15-09-2005, 13:56 uur
If it's a crime to love my country, then let the whole world know, that i'm a motherfucking criminal...

persianBrit

mensen ik en een vriend zijn van plan om tijdens de winter voor 2 weken naar New York te gaan. we hebben alleen een ticket nodig, een plaats om te slapen hebben we al nl. bij de neven van men kameraad.  

heeft er mss iemand tips:

-van welke maatschappij kan ik mijn ticket het beste kopen?

-mooiste plaats van new york? (ik ben iemand die van veel lawaai en drukte houdt :-) )  

-ik kan niet zonder frieten (patatten) en kebab, dus frieten zal je er zeker hebben maar kebab???

....

voor de mooiste plaats van NYC en dingen die je dus zeker niet mag missen in NYC kan je het beste een kijkje nemen bij algemene discussie : "what makes NYC so Special?" (gestart door mij)
de antwoorden zullen je voldoende info geven.


over het eten; Kebab heb je daar vast, NYC is een bolwerk van verscheidene nationaliteiten dus gewoon even zoeken en je hebt een restaurant die kebab verkoopt!!

Succes verder!

#15 - 15-09-2005, 15:58 uur
« Laatst bewerkt op: 15-09-2005, 16:00 uur door persianBrit »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15