Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York City

Discussie gestart

bgroeneveld

Empire State Building heeft een van de betere overgebleven uitzichten op New York. Het restaurant en de bar in het World Trade Center waren de beste plaatsen.

In december is het waarschijnlijk te koud, maar de Brooklyn Bridge vanaf Brooklyn is heel mooi. En Brooklyn Heights (met de ondergrondse) is ook altijd goed.

#106 - 17-08-2006, 00:08 uur

Annemiek

In april zijn we boven op het Rockefeller center geweest, "the Rock". Ook een heel mooi uitzicht, zo'n 14 verdiepingen lager dan ESB, maar heel mooi, je ziet ook central park. Er was helemaal geen wachttijd, en leuk detail in de lift; het plafond is van glas en de liftschacht verlicht, je ziet hoe snel je omhoog en naar beneden gaat.
#107 - 17-08-2006, 13:24 uur

bgroeneveld

Sex en de stad en andere toers hebben web sites. Aanmelden lijkt me nuttig, maar je kunt dat waarschijnlijk ook ter plekke doen, een dag of wat van tevoren, het lijkt me niet dat die toers altijd stampvol zitten.

Posters zijn vrijwel overal te krijgen, maak maar een kringetje rond Times Square. En zoek op 'poster store new york' daar is vast ook wel wat te vinden.

#108 - 18-08-2006, 22:23 uur

Mattijs

Ronddraaiende bar in het Marriot Marquis Hotel aan Times Square

Het is voor mij bijna zo ver! Begin oktober ga ik voor het eerst op vakantie naar de USA. Ik ga dan ook (eigenlijk veel te kort!) naar Manhattan. In twee reisgidsen en op dit forum heb ik al heel veel tips e.d. gevonden. Ook de tip om wat te gaan drinken aan de bar van het Marriot Marquis Hotel wat aan Times Square gevestigd is. Deze bar draait langzaam rond om zijn eigen verticale as en biedt een prachtig uitzicht over een deel van Manhattan en vooral over Times Square. Maar ik denk dat ik aan één rondje niet genoeg heb en bovendien wil er ook wel eten. Het restaurant (en een daarbij behorende lounge) draait rond, dat heb ik wel gelezen, maar daar kost een maaltijd minimaal 50,- dollar en dat zonder drankjes en de fooi voor de ober. Dat is me duidelijk wat te duur en bovendien verwacht ik toch geen verschrikkelijke hongeraanval te krijgen. In de Broadway Lounge kun je voor veel minder geld eten. Nu is mijn vraag: Draait de Broadway Lounge ook rond of is dat alleen maar met dat dure restaurant het geval? Wie is er eerder geweest en kan mij het vertellen???
Voor meer info kun je ook even kijken op http://marriott.com/property/abouthotel/restaurants/nycmq

Groeten van Mattijs
#109 - 21-08-2006, 19:53 uur

B-man

Ronddraaiende bar in het Marriot Marquis Hotel aan Times Square

Het is voor mij bijna zo ver! Begin oktober ga ik voor het eerst op vakantie naar de USA. Ik ga dan ook (eigenlijk veel te kort!) naar Manhattan. In twee reisgidsen en op dit forum heb ik al heel veel tips e.d. gevonden. Ook de tip om wat te gaan drinken aan de bar van het Marriot Marquis Hotel wat aan Times Square gevestigd is. Deze bar draait langzaam rond om zijn eigen verticale as en biedt een prachtig uitzicht over een deel van Manhattan en vooral over Times Square. Maar ik denk dat ik aan één rondje niet genoeg heb en bovendien wil er ook wel eten. Het restaurant (en een daarbij behorende lounge) draait rond, dat heb ik wel gelezen, maar daar kost een maaltijd minimaal 50,- dollar en dat zonder drankjes en de fooi voor de ober. Dat is me duidelijk wat te duur en bovendien verwacht ik toch geen verschrikkelijke hongeraanval te krijgen. In de Broadway Lounge kun je voor veel minder geld eten. Nu is mijn vraag: Draait de Broadway Lounge ook rond of is dat alleen maar met dat dure restaurant het geval? Wie is er eerder geweest en kan mij het vertellen???
Voor meer info kun je ook even kijken op http://marriott.com/property/abouthotel/restaurants/nycmq

Groeten van Mattijs

Ik heb de tip hier idd ook een paar keer gepost omdat ik er zelf enthousiast over was. De drankjes zijn zelf niet al te goedkoop in de Broadway Lounge maar het uitzicht is geweldig en hij draait wel degelijk rond. Ik heb er zelf niet gegeten maar de avond dat ik er was was er een buffet en dat was zeker geen $50. Als je niet wilt eten maar wel wil drinken in de bar zorg dan dat je op tijd bent, wij hebben na afloop beneden op Times Square een pizza gegeten voor een paar dollar en dat was meer dan prima  ;)

Het restaurant ken ik niet.

B-man

P.s. hou ook een tip klaar voor de man in het toilet die je je handdoekje aangeeft want die is er ook  :D
#110 - 21-08-2006, 21:06 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2006, 21:10 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Mattijs

Kijk, dat is nou precies de reactie die ik het liefst wilde lezen!!! Bedankt B-man!

Je kunt er wel degelijk eten. Op de site van het Marriot Marquis Hotel staan rechts/onder, onder het kopje "Information to Download", alle menulijsten van elke lounge en elk restaurant wat ze hebben.

Groeten van Mattijs
#111 - 21-08-2006, 22:02 uur

B-man

Kijk, dat is nou precies de reactie die ik het liefst wilde lezen!!! Bedankt B-man!

Je kunt er wel degelijk eten. Op de site van het Marriot Marquis Hotel staan rechts/onder, onder het kopje "Information to Download", alle menulijsten van elke lounge en elk restaurant wat ze hebben.

Groeten van Mattijs

Ik heb in de Lounge gezeten en niet de Broadway Lounge (die draait niet) je hebt er meerdere vandaar dat ik me vergis. De Lounge staat wel los van het restaurant en biedt, zoals ik eerder zei, een goedkopere kaart/buffet en draait OOK!

Kortom er is een alternatief voor het dure restaurant en ze zitten bij elkaar bovenin het hotel (ik geloof dat ze het "the view" noemen").
#112 - 21-08-2006, 23:49 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2006, 23:52 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

schumivill

Idd,"The View",ik ben er vorige winter toevallig opgekomen,toen ik en mijn vriendin in een stoute bui maar es het Marriot zijn binnengewandelt,en de lift naar de top hebben genomen,vond het wel de moeite om es gezien te hebben,we hebben er een biertje en een wit wijntje besteld en betaalden 32 dollar,idd wisten we de prijs niet op voorhand,maar de volgende keer stappen we daar ook niet meer binnen uiteraard,ze vroegen wel of we in het hotel verbleven of niet,op de rekening stond dan de gebruikelijke fooi,en dat was meer dan 10 dollar,als je in het Marriot verblijft word dat waarschijnlijk niet aangerekend.
#113 - 25-08-2006, 23:24 uur
« Laatst bewerkt op: 25-08-2006, 23:30 uur door schumivill »

daantje

Ik vlieg 24 november naar NY.......dus nog maar een paar weekjes  cheer
#114 - 10-10-2006, 20:00 uur

mthalen

20-25 februari, "6" dagen NYC....
Topic aan het doorlezen en er staan wel weer een aantal leuke tips in...

Heeft iemand hier ervaring met de Hop-On-Hop-Off 2-dagen pas?
Zag dat je voor $46 een 48-uurkaart kunt krijgen waarmee je 4 'loops' kunt doen in twee dagen:
- Uptown & Harlem Loop
- Downtown Loop
- Brooklyn Loop
- Night Loop (2,5 uur, alleen rijden, niet af te stappen)

Op de kaart ziet het wel uit alsof ze op 'mooie' plekken stoppen:
http://www.coachusa.com/CoachUsaAssets/files/91/map.pdf

Lijkt zo op het eerste gezicht een mooie manier om zonder al te veel te moeten lopen een hoop te kunnen zien?
#115 - 26-10-2006, 11:08 uur

B-man

20-25 februari, "6" dagen NYC....
Topic aan het doorlezen en er staan wel weer een aantal leuke tips in...

Heeft iemand hier ervaring met de Hop-On-Hop-Off 2-dagen pas?
Zag dat je voor $46 een 48-uurkaart kunt krijgen waarmee je 4 'loops' kunt doen in twee dagen:
- Uptown & Harlem Loop
- Downtown Loop
- Brooklyn Loop
- Night Loop (2,5 uur, alleen rijden, niet af te stappen)

Op de kaart ziet het wel uit alsof ze op 'mooie' plekken stoppen:
http://www.coachusa.com/CoachUsaAssets/files/91/map.pdf

Lijkt zo op het eerste gezicht een mooie manier om zonder al te veel te moeten lopen een hoop te kunnen zien?


IK ben niet bekend met de 2-daagse variant maar persoonlijk lijkt het me te veel. Ik heb de eendaagse (downtown) gedaan en die vond ik wel ok maar niet geweldig. Natuurlijk krijg je leuke dingen te zien en te horen maar dat lukt met een goede reisgids ook. Ik bedoel daarmee dat ik weinig heb gehoord dat ik niet in een goede reisgids heb teruggezien. LET OP dit gaat dus over de Downtown-loop, ik kan geen oordeel geven over de andere loops. Persoonlijk zou ik afzien van de Downtown loop en proberen de andere wel te doen, een soort tussenweg dus. Mijn ervaring is nog steeds dat je met een goede reisgids, een metro fun pass en je eigen benen Manhattan het best beleefd! Dit is natuurlijk mijn mening dus het kan heel goed zijn dat andere mensen het abslouut niet met me eens zijn!  :)

B-man
#116 - 26-10-2006, 13:04 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

mthalen

Citaat
Mijn ervaring is nog steeds dat je met een goede reisgids, een metro fun pass en je eigen benen Manhattan het best beleefd! Dit is natuurlijk mijn mening dus het kan heel goed zijn dat andere mensen het abslouut niet met me eens zijn!  :)
Citaat


Mja, vind ik eigenlijk ook. Laat ik het anders vragen :D

Ben er zelf nu 4x geweest, maar dit keer gaan m'n ouders mee. Die komen er voor het eerst. Idee was om ze daar een beetje langs alle leuke dingen te 'brengen'.
Maar om het allemaal een beetje haalbaar te houden qua afstanden proberen om wat minder te lopen dan ik zelf zou doen...

Had globaal het volgende bedacht (di 16:00 - zo 19:00):

Dinsdagavond
ff naar Times Square wandelen

Woensdag
5th Avenue / 42nd Street / Broadway / Central Park omgeving:
- Grand Central Station, Strawberry Fields, Columbus Circle, Radio City Music Hall, Saint Patrick's Cathedral, F.A.O. Schwartz, Nike Town, Sony Plaza 

Donderdag
Downtown
- Flatiron Building, Canal Street, Ground Zero, Wall Street, Battery Park, Pier 17, The Empire Fulton State Park, Brooklyn Heights, Brooklyn Bridge (teruglopen)

Vrijdag
- Statue Of Liberty (misschien donderdagochtend al) / NY Knicks / Harlem?

Zaterdag
- Top Of The Rock


--> Dacht als je nou bovenstaande wilt doen, dan kan je mooi die bus pakken, omdat die zowat overal stopt. Of schiet dat nou juist niet op, omdat je dan steeds als je uitstapt een kwartier op de bus moet wachten? En zitten die bussen erg vol? En heb je ook nog een beetje goed zicht als je beneden zit (koud in februari denk ik).

Op zich al wel een poging gedaan om bij elkaar liggende dingen te zoeken...
#117 - 26-10-2006, 13:35 uur

B-man

Eigenlijk moet je bovenin de bus zitten maar het is dan wel erg koud in die periode ja! Het uitzicht beneden is niet geweldig en er zijn redelijk veel mensen die blijven staan om beter foto's te nemen, kan erg irritant zijn. Als je donderdag strak indeelt zijn er nog wel meer dingen te bezichtigen en je kan altijd een cab nemen voor de langere afstandjes of om gewoon even bij te komen (een yellow cab hoort toch bij de experience) en de metro blijft natuurlijk een goede optie. Je hebt het idd wel goed ingedeeld naar afstand dat raadt ik mensen ook altijd aan. Je hebt op zaterdag alleen Top of the Rock staan maar aangezien Rockefeller Center toch in de buurt van Times Square, Fifth en The Park ligt zou je dat op zaterdag ook nog kunnen meepikken. Shoppen bij bijv. Saks. ST Patrick's Cathedral, Trump Tower, etc. En ga je nou dinsdagmiddag/avond naar Times Square, ga dan met je ouders wat drinken in de bar van het Marriott Marquis hotel (op TS). Die draait rond en geeft je een leuk zicht op Manhattan en de omliggende boroughs. 
#118 - 26-10-2006, 14:22 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

bgroeneveld

Wat ontbreekt in het lijstje: Museum of the City of New York (http://www.mcny.org/visit/) helemaal bovenin Fifth Avenue. Op de website staan de bussen en metrohaltes. Ben je meteen vlak bij de 125e straat, die altijd al het begin van Harlem was en tegenwoordig zeker veilig is (het kantoor van Clinton zit daar ergens middenin), vooral overdag.

En nu we het toch over Harlem hebben, Harlem Heritage Tours heeft allerlei mogelijkheden om de wijk te bezoeken, van salsa tot jazz, tot kerkbezoek zondagochtend (http://www.harlemheritage.com/index.shtml)

Een ander bedrijf is Harlem Spirituals (http://www.harlemspirituals.com/home.php), ook goed.

Schaam je overigens niet voor dat kerkbezoek, de kerken krijgen er geld voor, plus de "heidense" zieltjes komen naar hen toe, ze hoeven ze niet op te zoeken!

Harlem Spirituals is indertijd opgezet door een Joodse Fransman die oorspronkelijk uit Algerije kwam. Ik heb met hem samengewerkt en toers gegeven, hij heeft me het bedrijfje aangeboden, maar ik wist dat ik geen echte goede organisator was en heb het daarom maar afgeslagen.

#119 - 27-10-2006, 19:04 uur
« Laatst bewerkt op: 27-10-2006, 19:32 uur door bgroeneveld »

Jez

Om even terug te komen op de "hop"-vraag: wij hadden tickets gekocht voor de tours van City Sights (de blauwe bussen, niet de rode).
Voor $49,- pp kregen we: rondrit per open dubbeldekker downtown, uptown en een avondtour, gratis toegang tot een museum, 10%
korting bij Planet Hollywood en de rondvaart met Circle Line van 1,5 uur. Alle kaartjes zijn 48 uur geldig. Bij de bustochten kun je in en
uitstappen waar je wilt (maar wel bij haltes). Het is ons prima bevallen!
#120 - 28-10-2006, 10:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15