Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York City

Discussie gestart

GoingtoCalifornie

Er is in New York toch ook een Nederlands monument? Weet iemand waar die is? :)

Wat voor monument bedoel je?

Oh wacht ff, waarschijnlijk bedoel je het monument in Battery Park ter ere van de Nederlandse aankoop van Manhattan?! Wel leuk om te zien maar niet extreem bijzonder.

ja die bedoel ik.. Bedankt. 8) nee idd.. niet bijzonder.. maar wel leuk om ff foto'tje te make :P
#76 - 02-05-2006, 14:36 uur

Nijmegen79

Ik heb met interesse al jullie berichten gelezen en vroeg me af of jullie ook nog bezienswaardigheden buiten Manhattan kunnen tippen?

Ik ben van plan om 2 weken naar New York City te gaan en wil behalve Manhattan (waar ik al het een en ander gezien heb) ook wat van de andere boroughs, of zelfs daar weer buiten zien. Mijn uitvalsbasis wordt wel een hotel in Manhattan, dus het moet wel op een dag te bereizen zijn. Alle tips zijn welkom; ik heb een brede interesse.

Many thanks!
#77 - 27-05-2006, 12:00 uur

Amsterican

Ik heb met interesse al jullie berichten gelezen en vroeg me af of jullie ook nog bezienswaardigheden buiten Manhattan kunnen tippen?

Ik ben van plan om 2 weken naar New York City te gaan en wil behalve Manhattan (waar ik al het een en ander gezien heb) ook wat van de andere boroughs, of zelfs daar weer buiten zien. Mijn uitvalsbasis wordt wel een hotel in Manhattan, dus het moet wel op een dag te bereizen zijn. Alle tips zijn welkom; ik heb een brede interesse.

Many thanks!

Ga naar Brooklyn (heel groot) maar vooral de buurten Brooklyn Heights (including Atlantic Boulevard), ga naar Park Slope (take the F train get of at 7th Ave) en wandel door deze buurts mooie straten en ga vooral naar Prospect Park (heel mooi en leuk park en in de zomer houden ze hier gratis concerten (classsic and Jazz); Cobble Hill is ook een leuke buurt met goede restaurantjes, je krijgt de echte neighborhood feel in deze buurten.  Williamsburgh (L train) is ook een leuke buurt in Manhattan, vele jongeren, artiesten die vroeger in de East Village (Manhattan) woonden of zouden wonen zijn nu in deze buurt, heel hip, met leuke galleries, coffeeshops, kleding winkels, etc. 
#78 - 27-05-2006, 21:25 uur

Rodney-NYC

Zoals jullie denk ik in het "wie ben je" topic hebben gezien ga ik 22 juli 6 dagen naar New York.
In die 6 dagen ga ik o.a. naar het vrijheidsbeeld, Central park, Empire statebuilding, USS Intrepid en naar Six Flags Great Adventure in Jersey. Ik wilde vragen of jullie nog andere leuke bezienswaardigheden weten in NY

Ik ga met het vliegtuig naar Newark en ik wilde ook vragen of iemand weet aan welke kant je moet zitten in het vliegtuig om de skyline van New York goed te zien als het vliegtuig gaat draaien boven Jersey. Ik vlieg met KLM, dus ik kan 3 dagen van te voren m'n plaatsen reserveren ;)

Alvast bedankt ;D
#79 - 29-05-2006, 17:15 uur
« Laatst bewerkt op: 29-05-2006, 19:28 uur door Rodney-NYC »

Nijmegen79

Bedankt voor de tip Amsterican!

Nog een vraag: hoe is het weer in the state of New York eind october?
#80 - 29-05-2006, 20:49 uur

B-man

Zoals jullie denk ik in het "wie ben je" topic hebben gezien ga ik 22 juli 6 dagen naar New York.
In die 6 dagen ga ik o.a. naar het vrijheidsbeeld, Central park, Empire statebuilding, USS Intrepid en naar Six Flags Great Adventure in Jersey. Ik wilde vragen of jullie nog andere leuke bezienswaardigheden weten in NY

Ik ga met het vliegtuig naar Newark en ik wilde ook vragen of iemand weet aan welke kant je moet zitten in het vliegtuig om de skyline van New York goed te zien als het vliegtuig gaat draaien boven Jersey. Ik vlieg met KLM, dus ik kan 3 dagen van te voren m'n plaatsen reserveren ;)

Alvast bedankt ;D

Lees deze topic maar eens door dan vind je denk ik genoeg bezienswaardigheden om een maand te vullen!  ;D

B-man
#81 - 29-05-2006, 21:23 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

bgroeneveld

Je doet New York zoals de Amerikanen Europa doen (als dit dinsdag is, dan moet dit Belgie zijn, is de kreet).

Niet dat ik daar kritiek op heb, integendeel, een goede manier om de stad te leren kennen (neem vooral een kaartje op die rode dubbeldekker, hoef je niet alles te lopen en je krijgt snel een mooi overzicht over hoe de stad in elkaar zit).

Er zijn twee soorten mensen: mensen die in New York komen en niet weten hoe snel ze weer weg moeten (het is inderdaad de stad die nooit slaapt, erg vermoeiend de eerste tijd), of mensen die nooit meer weg willen (ik zelf hoor bij die laatste groep, kwam in 1976 in New York aan, schurkte een beetje -- zoals een hond een paar keer ronddraait voordat-ie gaat liggen --  en was thuis.

18 jaar daar gewoond, nu al weer 12 jaar in St. Paul in Minnesota, maar we verhuizen ongetwijfeld nog wel eens terug!
#82 - 30-05-2006, 03:24 uur

Skydriver

(neem vooral een kaartje op die rode dubbeldekker, hoef je niet alles te lopen en je krijgt snel een mooi overzicht over hoe de stad in elkaar zit).

Dit is inderdaad een aanrader! Vergeet dan zéker de avondtour niet!
#83 - 30-05-2006, 19:03 uur
The USA....What else?

Rianne1984

Ik ben twee weken geleden 5 dagen in New York geweest, het was mijn eerste keer. Dit zijn mijn aanraders:

*Op de fiets door Central Park. Wij hebben ook de paardenkoets gedaan, maar dan zie je maar een heel klein stukje. Op de fiets zijn we het hele park door gegaan en we hebben er echt van genoten.

*Natuurlijk Times Square, voor het echte New Yorkgevoel.

*Starbucks! Man, wat lekker. En daar hoef je vast niet naar te zoeken, want voor mijn gevoel hadden ze er bijna net zoveel Starbucksen als banken ;)

* Metropolitan Museum vond ik (als iemand die eigenlijk niet zo van musea houdt) erg mooi, verschillende collecties in alle soorten en stijlen, waarvan de moderne schilderkunst mij het meest aansprak.

* Empire State Building. Met helder weer een ongekend uitzicht over de stad.

* Fifth Avenue. Ookal kunnen wij ons het meeste niet veroorloven, sfeer proeven bij al die dure winkels en in die grote warenhuizen vond ik erg leuk.

* De wijken Soho en Greenwich Village vond ik ook erg mooi. Wat rustiger en mooie huizen. In Soho vond ik de tweedehands boekwinkel Housing Books erg leuk, lekker struinen en in Greenwich Village hebben we superlekker pizza gegeten bij Johns Pizza aan Bleeckerstreet. Bleek achteraf nogal in trek te zijn, toen we weg gingen stond er een lange rij voor de deur.

* Ground Zero vond ik heel indrukwekkend. Hoewel het eigenlijk alleen een bouwput is, drong het daar pas echt tot me door wat een ramp dat moet zijn geweest voor die stad. Zijn 's avonds naar de film United 93 gegaan om het compleet te maken.

* Radio City Music Hall Tour, een erg mooi theater.

En op de eerste dag zijn wij met de Nightloop gegaan. Das eigenlijk zo'n hop on hop offbus, zonder het hoppen. Vonden wij wel een uitkomst, omdat we meteen gezien hadden wat waar was en je meteen in de sfeer van de stad terecht komt.

Iedereen die nog naar NY gaat: have lots of fun!

Rianne
#84 - 31-05-2006, 20:01 uur

Rodney-NYC

Allemaal heel erg bedankt voor de tips! :D

Misschien dat jullie er overheen hebben gelezen, maar ik nog steeds de vraag aan welke kant je in het vliegtuig moet zitten om de skyline van new york te zien (voor mensen die naar Newark hebben gevlogen en niet naar JFK)
#85 - 01-06-2006, 19:48 uur
« Laatst bewerkt op: 01-06-2006, 19:51 uur door Rodney-NYC »

Mrjn

Misschien dat jullie er overheen hebben gelezen, maar ik nog steeds de vraag aan welke kant je in het vliegtuig moet zitten om de skyline van new york te zien (voor mensen die naar Newark hebben gevlogen en niet naar JFK)

Ik probeer me al een paar dagen heel hard te herinneren aan welke kant van het vliegtuig we zaten en of we iets gezien hebben, afgelopen december. Volgens mij zie je de skyline van NY sowieso vanaf het vliegveld als je naar buiten kijkt. Ik had namelijk met mijn domme hoofd niet helemaal door hoe dicht we bij NY zaten, want we gingen naar vrienden in Jersey en ik dacht helemaal niet na over NY.
Ik weet wel zeker dat je aan de rechterkant van het vliegtuig moet zitten als je van NY naar DC vliegt om het vrijheidsbeeld te kunnen zien, maar daar heb je weinig aan, denk ik  ;)
#86 - 01-06-2006, 20:37 uur

Annemiek

Ik weet niet hoor, aan welke kant je zou moeten zitten, maar ligt het ook niet aan de aanvliegroute? Is die altijd hetzelfde?
#87 - 01-06-2006, 20:51 uur

B-man

Als ik me niet vergis aan de linkerkant maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.

B-man
#88 - 01-06-2006, 22:00 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Als je NYC echt van boven wilt zien dan is een helikoptervlucht ook aan te raden, kost je wel wat $$$ helaas maar de koers staat zeer gunstig!  ;)

B-man
#89 - 01-06-2006, 22:07 uur

Skydriver

Als ik me niet vergis aan de linkerkant maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.

B-man
Sorry, ik wil niet eigenwijs overkomen, maar het is aan de rechterkant! :)
#90 - 03-06-2006, 21:08 uur
The USA....What else?

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15