Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Lady Liberty: hoe pak je het Vrijheidsbeeld het beste aan?

Discussie gestart

anja-ke

Natuurlijk staat bij een trip naar New York het 'Vrijheidsbeeld' hoog in het verlanglijstje..
Maar hoe pak je het nu het beste aan: van vooraf boeken via internet of naar Battery Park de eerste veerboot proberen nemen en hopen op geen lange wachtrij?
Zijn er veerboten alleen naar Liberty Island, waarbij je ook kan afstappen en in het voetstuk komen of moet je daarvoor een verplichte combo met Ellis Island doen? En is dat de moeite?
Weet dat het waarschijnlijk tijd in beslag gaat nemen, maar wil toch kort erbij komen, even vanop de boot zien zonder uit te stappen, vind ik niet echt zo ideaal..
Wat stellen jullie voor? Advies  welkom
#1 - 23-04-2008, 20:11 uur

ceetje

Ben zelf met de gratis ferry naar Staten Island gegaan en heb "haar" toch fantistisch mooi gezien. Ik weet het niet [geen ervaring] maar mij lijkt een echte excursie naar "haar" geen meerwaarde.... maar wellicht zijn er mensen die het wel gedaan hebben en daar een heel andere mening over hebben.
#2 - 23-04-2008, 20:18 uur

tino

Ik ben zelf wel een keer met de boot naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island geweest. Dat was nog voor 11 september dus weinig last van rijen destijds. De laatste 2 keer alleen dichtbij geweest met een rondvaart. Een bij nacht en een keer bij dag. Ik vind zelf het uitstappen op het eilandje van het vrijheidsbeeld niet iets toevoegen. Het beeld zelf zien is al mooi genoeg. Destijds kon je ook nog naar boven ten hoogte van de kroon komen,maar dat was een zware teleurstelling. Kleine raampje met uitzicht op......de ocean....lekker boeiend. Ellis Island vond ik daarentegen wel interessant, maar dan vooral voor een stukje geschiedenis. Om daarvoor echter in de rij te gaan staan, ligt eraan of je daarvoor iets anders moet opgevem. Als je tijd genoeg hebt zou ik het gewoon doen. Kaartjes via internet bestellen en zo vroeg mogelijk gaan. Anders een rondvaart boeken of de ferry naar staten island pakken.
#3 - 23-04-2008, 21:47 uur

jaroen

We zijn er 's morgens op tijd heen gegaan, kaartje gekocht voor de boot. In de rij gestaan bij het beeld om van binnen alles te bekijken. Wij vonden het zeker de moeite waard. Daarna hebben we ellis island ook nog uitgebreid bezocht.
Als je genoeg tijd hebt zou ik 1 dag voor beide uittrekken. Ik denk dat je goed moet bekijken hoeveel tijd je hebt en wat je allemaal wilt gaan bekijken, zo kun je een handige planning maken.
#4 - 24-04-2008, 13:10 uur

TigersFan

Het kan geen kwaad om online even kaartjes te boeken als je in een drukke periode gaat. Naar het eiland kan je altijd, maar er mogen maar een X aantal mensen in het beeld zelf per dag. Toen wij daar aankwamen was het vol. Needless to say, blij dat ik dat van te voren geregeld had.
#5 - 06-05-2008, 21:37 uur

anja-ke

Hebben voor zaterdag a.s. dan ook tix gereserveerd tesamen met een monument pass.. Beter op veilig spelen hé!!
Maar als ik het weer zo momenteel bekijk, hoop dat we een beetje geluk gaan hebben !
#6 - 08-05-2008, 11:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15