Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York vakantie & Paspoort.

Discussie gestart

Fabio

Hallo,ik vlieg 31 augustus naar new york.Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat graag.We zijn ook van plan het empire state building te bezoeken.Zou weleens willen weten wat dat kost :).We willen natuurlijk ook een dagje een andere stad bezoeken.iemand suggesties?Ik zit te denken aan Philadelphia,Boston of Washinton.

Ik heb ook nog een vraag over mijn paspoort.Hij is afgegeven op 11 augustus 2006.Er zit geen chip in maar volgens mij is die machinaal gewoon leesbaar.
Ik heb al een beetje gespeurd op internet en kom telkens tot conclusie dat mijn paspoort voldoet aan de eisen.Ben er niet helemaal zeker van ???.Ik moet wel nog een esta aanvragen.
Dus als iemand weet hoe dit precies zit,of als iemand dit jaar in de VS is geweest met een wat ouder paspoort(zonder chip),laat het me maar even weten.

Alvast bedankt

Groeten Fabio
#1 - 26-07-2009, 14:38 uur

Jez

Hey Fabio,

Als je de zoekfunctie van deze site gebruikt, zul je de antwoorden op je vragen vinden.
#2 - 26-07-2009, 15:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

FreezeM

Fabio, ik ga er even van uit dat je een NL paspoort hebt. Dat is gewoon geldig. Zie ook: http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,9042.0.html
#3 - 26-07-2009, 22:10 uur

USofA

Fabio,

Philadelphia is een mooie stad om een dagje naartoe te gaan. Je kan vanaf Grand Central Station NY met de trein naar Phillie.
Erg makkelijk. In Phillie kun je een tourbus nemen en de hoofdattracties zien.

Groet,

Michael
#4 - 27-07-2009, 14:54 uur

Fabio

oh,dan zit het met het paspoort gewoon goed.En philadelphia lijkt me inderdaad mooi.Denk dat ik volgend jaar maar een rondreis doe ;).
Bedankt voor jullie berichtjes!
#5 - 10-08-2009, 20:46 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2009, 23:48 uur door Fabio »

B-man

Zorg er wel voor dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is!

Verder zijn er veel topics over NYC waar je tips kunt vinden over reisjes naar de Big Apple. Ikzelf heb daar ook meerdere stukken over geschreven. Maar mocht je nog echt specifieke vragen hebben, stel ze gewoon hoor.

Veel plezier alvast!
#6 - 12-08-2009, 12:50 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Wop

Zorg er wel voor dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is!


Dit staat nergens voorgeschreven hoor!  De ambassade meldt dat het paspoort geldig moet zijn zolang j e verblijf in de US is. Hij mag dus een dag na thuiskomst verlopen.  ;)
#7 - 12-08-2009, 13:25 uur

B-man

Zorg er wel voor dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is!


Dit staat nergens voorgeschreven hoor!  De ambassade meldt dat het paspoort geldig moet zijn zolang j e verblijf in de US is. Hij mag dus een dag na thuiskomst verlopen.  ;)

Dan is dat wellicht veranderd. Mij werd altijd aangeraden om een paspoort mee te nemen wat minimaal nog 6 mnd geldig was, je ziet het ook nog veel staan op reissites. Maar als de ambassade het zegt zal het wel goed zijn.
#8 - 13-08-2009, 14:08 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Ik zou dan in ieder geval wel zorgen dat je paspoort nog minimaal 3 mnd geldig (vanaf moment dat je VS binnenkomt) is, dit is namelijk ook de maximale periode dat je in de VS mag blijven onder het Visa Waiver Program.
#9 - 13-08-2009, 14:16 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

FreezeM

Daar komt ook denk ik die 6 maanden vandaan. Als je met een visum reist (vakantie) dan is dat toch voor 6 maanden? Zorg er in elk geval voor dat je paspoort minstens zo lang geldig is als je visum. Of idd 90 dagen als je op het VWP binnenkomt.
#10 - 13-08-2009, 17:06 uur

B-man

Daar komt ook denk ik die 6 maanden vandaan. Als je met een visum reist (vakantie) dan is dat toch voor 6 maanden? Zorg er in elk geval voor dat je paspoort minstens zo lang geldig is als je visum. Of idd 90 dagen als je op het VWP binnenkomt.

Zou heel goed kunnen ja, vind dat dat altijd maar erg vaag is. Op de ene site lees je 3 maanden, op de ander 6 en dan hoor je weer dat het goed is als je paspoort maar geldig is zolang je er verblijft (al is het maar 6 dagen). Mijn paspoort was altijd ruim boven de 6 mnd geldig dus heb er nooit op gelet of problemen mee gehad, ook niet toen ik met visum moest reizen, maar duidelijk is het niet vind ik.

Maar goed ik ga voortaan hier van uit:

Passport Validity: Under the Visa Waiver Program, the passport must be valid for at least 90 days from the date on which the holder enters the United States. If not, the holder will be admitted until the expiration date on the passport.
#11 - 15-08-2009, 10:38 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Hans B

Hallo,ik vlieg 31 augustus naar new york.Als iemand nog tips heeft dan hoor ik dat graag.We zijn ook van plan het empire state building te bezoeken.Zou weleens willen weten wat dat kost :).

Empire State Building kost $ 20
#12 - 11-09-2009, 22:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15