Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Oei... Enkele reis geboekt jaartje NY met J1 visum, wie heeft advies?

Discussie gestart

Sytske

Hallo! Ik heb een enkele reis NY geboekt en nog geen visumgesprek gehad (heb ik half aug). Ik ben dus ten eerste wat te vlug geweest met boeken, en ten tweede had ik geloof ik beter een retour kunnen kopen. Klopt dit? Wordt hier moeilijk over gedaan bij de vliegvelden bijv.? En zo ja, kan ik het dan beter omboeken in een open ticket of retour (ik wil in dat jaar waarschijnlijk nog wel een keer terug naar NL).
Ik ga 1 september al weg, dus het is vrij kort dag.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Dank jullie, Sytske
#1 - 06-08-2007, 15:58 uur

B-man

Je kunt je vlucht idd beter maar op tijd boeken en eventueel annuleren indien nodig. Aangezien je nog een keer terug wilt naar NL zou ik aanraden om een open ticket te boeken. Je bent dan een stuk vrijer omdat je niet echt aan een vaste datum bent gebonden. Kijk wel goed of je je open ticket wilt gebruiken voor je "tussendoor-tripje" of alleen voor je definitieve terugkeer, als je tussendoor terug naar NL gaat zul je een nieuw retourtje moeten boeken.

Ik zou zelf dus proberen je enkeltje om te ruilen/annuleren en een open ticket nemen. Voor je tussendoor tripje zou ik gewoon een "apart" retourtje boeken zodra je weet wanneer je heen en weer wil.
#2 - 06-08-2007, 16:51 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Sytske

Fijn B-man! Luid en duidelijk, dank je wel. Misschien zijn er meer mensen die hier iets over willen zeggen?
#3 - 06-08-2007, 17:46 uur

Ine

Een retour is zelfs vaak goedkoper dan een enkele reis. Hierbij zou je dan de terugreis eventueel niet gebruiken.
Verder moet je visum in orde zijn, want zonder goed visum met een enkele reis zal de luchtvaartmatschappij je niet meenemen. ZXij zijn nl. verantwoordelijk voor de geldigheid van papieren, visum e.d.
#4 - 06-08-2007, 18:05 uur

Sytske

Ja, dat weet ik inderdaad, dat je papieren in orde moeten zijn, maar prettig om het nog even bevestigd te zien!
#5 - 06-08-2007, 18:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15