Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

OEPS! Bon gehad voor te snel rijden .........wat nu/nog tips?

Discussie gestart

Hans B

Hallo Chief,
allereerst denk ik dat je toch eens moet kijken of je je cruise controle niet wat vaker gaat gebruiken.
Wellicht dat dat ja helpt om je snelheid in toom te houden, want zoveel boetes is toch heel erg zonde van het geld.
Verder ben ik echt zeer benieuwd wat er gebeurd als je je poot stijf houdt. Ik denk dat ze er van zullen staan kijken.
Bekennen en een lagere straf krijgen (VS), is toch een heel ander gevoel dan niet bekennen en een lagere straf krijgen (NL).
Houdt ons op de hoogte.
Hans B.
#16 - 09-06-2006, 08:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Me and my big mouth  stupid stupid stupid
Ik had niks moeten zeggen, want blijkbaar was dat de goden verzoeken: gisteren viel er wéér een brief van CJIB in de bus.
Nee, niet voor mezelf, ook niet voor de motor maar manlief had ook in zijn auto een flitspaal over het hoofd gezien  :banghead:
Laat ik het zo zeggen: CJIB staat standaard in mijn adresboek bij internetbankieren........
#17 - 11-06-2006, 08:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Laat ik het zo zeggen: CJIB staat standaard in mijn adresboek bij internetbankieren........

Ouch...  :(
#18 - 11-06-2006, 14:50 uur

Dusza

Gelukkig verdien jij sinds deze maand wat meer (momenteel zelfs dubbel!). Zo hoeven we geen voedselinzamelingsaktie voor je gezin te houden!  ;D
#19 - 11-06-2006, 18:07 uur

HenkM

Het is toch van de zotte dat je moet gaan staan liegen door schuld te bekennen en dat ze dan tot een soort schikking willen komen, terwijl als je de waarheid spreekt je extra gestraft zal gaan worden. Ik zal dit (afhankelijk van hoe het afloopt) dan ook heel duidelijk aan de rechter vertellen dat liegen dus loont in een rechtsysteem en ben dan benieuwd wat zijn reaktie is.

Ik wens je succes maar ik denk niet dat hij het leuk vindt als jij hem vertelt dat hij deel uitmaakt van een slecht werkend systeem. Meestal nemen dat soort lui zichzelf veel te serieus om de fouten van dat systeem te zien.

Als je amerikaanse tv-series had gezien over de rechtspraak in de VS, dan had je kunnen weten dat dat grotendeels gebaseerd is op "plea bargaining" (bekennen voor strafvermindering).  En dat wordt in Nederland nou niet echt een geweldig systeem gevonden.

Aan de andere kant als jij in Nederland een bon krijgt voor 20 kmph te hard rijden terwijl je zeker weet dat dat niet waar kan zijn, lukt het je zelden om onder die boete uit te komen.

Ik hoop echt dat de rechter naar je luistert en aldus zijn oordeel velt. Laat ons weten hoe het afloopt.

Henk
#20 - 11-06-2006, 18:33 uur

Jez

Gelukkig verdien jij sinds deze maand wat meer (momenteel zelfs dubbel!). Zo hoeven we geen voedselinzamelingsaktie voor je gezin te houden!  ;D

;) ;D
#21 - 11-06-2006, 21:57 uur

anton64

Ja ook ik reed te hard   grote zwaailichten  ik naar de kant  het eerste wat de agent zij  de car in de park stand te zetten.

Hij vroeg om het rijbewijs  en jahoor daar kwam het rose papiertje   ik kreeg een standje   pffff   dat was mazzel hebben .

Ik zie hem in mijn spiegeltije weer naar zijn auto lopen en zat wat te rommelen   net voordat ik weg wil rijden komt de agent weer terug naar me auto lopen ik denk wat nou weer

Wat denk je krijgt me zoontje  toen 9 jaar   stikkers junior Highway Patrol   dat was nou weer een leuk soevenier voor zijn plakboek.
#22 - 02-07-2006, 10:43 uur

hollandranch

Werd vorig jaar in oktober nog aangehouden in de Middle of knowhere in Utah, reed met mijn Mustang cabrio downhill bijna 20 mile te hard. De politiewagen was me tegemoet gekomen en zag hem draaien in mijn spiegel en met brandende zwaailichten werd ik aan de kant gezet, voelde me opeens heel klein worden  :'( De agent wist al dat ik een tourist was, waarschijnlijk kenteken en na wat tonen van papieren en mijn verklaring dat ik onderweg was naar Las Vegas voor onze bruiloft liet hij ons gaan zonder boete  2006-05 Boete was zo'n 260 dollars geweest, dus was very happy.
#23 - 03-07-2006, 20:37 uur

EvertK

Ik heb voor het eerst in alle USA vakanties een ticket gekregen voor fout parkeren in Seattle. We zaten rustig koffie te drinken bij Starbucks en hadden wel geld in de meter gedaan. Maar we hadden niet helemaal goed opgelet, want je mocht daar dus niet parkeren tussen 3 en 7 pm. Wisten wij veel, want de parkeerautomaat nam wel keurig ons geld aan en gaf een bonnetje voor onder de ruit.

Toen wij onze koffie ophadden en naar de auto gingen werd de auto voor ons net weggesleept en wij waren al blij dat we betaald hadden. Laat er nou achter onze auto ook al een sleper klaar staan om onze wagen weg te slepen!!! We waren dus zéér verbaasd dat we ook een ticket vonden maar later werd ons e.e.a. wel duidelijk waarom (omdat we dat bordje dus over het hoofd gezien hadden).

Omdat dit onze eerste ticket ooit in de US was, vroegen wij een taxichauffeur waar te betalen en die zei: "gewoon niet betalen". Maar dat vonden we toch een beetje riskant omdat we bijna elk jaar naar de US gaan en niet bij een volgende keer met mogelijke problemen opgezadeld wilden worden. Op de envelop van de boete stond een adres waar je e.e.a. kunt betalen via reguliere mail of een website waar je met visa kunt betalen. Maar ook stond er een adres waar je contant mocht betalen (municipal court house) en dat hebben we maar gelijk gedaan ook. Boete was overigens 35$. Duur kopje koffie dus, maar wel lekker hahaha....
#24 - 10-07-2006, 14:36 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Ruud2004

Erg netjes om maar te betalen Elma en het geld (in contanten ?) per post aan "Het Court" te versturen.  Ik hoop dat je ook hebt aangegeven dat je een schriftelijk bewijs van betaling wilt ontvangen anders schiet je er nog niets mee op. embarressed
#25 - 11-07-2006, 14:23 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Elm

Hoi Ruud,

De betaling is aangetekend verstuurd en we hebben bericht gehad dat het aan is gekomen,. dus alles in orde denk ik.....

groetjes
Elma
#26 - 15-07-2006, 15:37 uur

dieter

Ik rij hier in Belgie met een firmawagen.   Het systeem met boetes is heel eenvoudig, als jij ze niet betaalt, betaalt de leasemaatschappij ze in jouw plaats en het wordt van je salaris afgehouden. (het komt tenslotten bij hen, want zij zijn eigenaar van de wagen).
Nu moet je in Amerika als je een wagen huurt ook je Visa kaart afgeven.  ALs ik me niet vergis staat er ook ergens in de voorwaarden dat de eventuele boetes van je kaart worden afgeschreven.
Dus als jij zelf je boete niet betaalt, betaalt de verhuurmaatschappij ze in jouw plaats en rekent ze achteraf aan jou aan.
Heb gelukkig er nog geen ervaring mee.  Tot nu toe geen enkele bekeuring gehad.
#27 - 06-08-2006, 17:34 uur

brius

VWB boetes: in 2004 in SanFran boete gehad omdat de wielen niet naar links (of het was rechts dat weet ik niet meer) waren gedraaid!!! :D wist ik veel dat dat moest.. hebben overigens wel netjes betaald de hoogte van de boete weet ik niet meer was zo'n $60 dacht ik...).. ;)
#28 - 07-08-2006, 05:49 uur

hollandranch

VWB boetes: in 2004 in SanFran boete gehad omdat de wielen niet naar links (of het was rechts dat weet ik niet meer) waren gedraaid!!! :D wist ik veel dat dat moest.. hebben overigens wel netjes betaald de hoogte van de boete weet ik niet meer was zo'n $60 dacht ik...).. ;)

Leuk he dat soort regeltjes, volgens mij moeten de banden richting stoep, dus rechts, je zou geen stuurbekrachtiging hebben.  :(
#29 - 07-08-2006, 08:46 uur

Jez

Als ik het goed heb is dat een regel bij steile straten. Mocht de wagen van de handrem schieten (of ben je vergeten de auto op e handrem te zetten), dan gaat hij niet meteen voor of achteruit doordat de wielen geblokkeerd staan.
#30 - 07-08-2006, 09:19 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15