Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Omgeving New Orleans, Louisiana

Discussie gestart

Sharky

Hi all,

ik ga binnenkort op vakantie naar de USA. Nu heb ik in de route een stukje zuidelijk Lousiana meegenomen, waaronder ook New Orleans. Wie kan mij vertellen hoe de situatie daar is op dit moment. Is het de moeite om dat gedeelte nu te gaan bezoeken, of is echt al het moois wat er ooit was destroyed?

Vooral de route langs de Mississippi spreek mij erg aan van wat ik heb gelezen. Route 18 direct langs de Mississippi vanaf New Orleans.
Maar eigenlijk gaat het om het gedeelte tussen New Orleans en Lafayette.

Want als het echt zo is dat daar alles in de vernieling ligt zou ik het zonde vinden om daar bijna een week van de vakantie aan op te offeren. Dan sla ik liever dat gedeelte maar over en die tijd ergens anders aan te besteden. Dus als iemand weet hoe de situatie daar is hoor ik het graag!

Groeten,
Arjen
#1 - 16-03-2006, 12:03 uur

Mississippi

Volgens mij is het French Quarter op orde en zijn ze erg blij als de touristen weer komen. 2006-20

Kijk voor locaal nieuws eens op http://www.nola.com/
Kan je zien dat op dit moment bijvoorbeeld de verkeerslichten op 40% van de kruispunten nog niet werken.


#2 - 16-03-2006, 15:06 uur

Mrjn

Hou er wel rekening mee dat hotelkamers een stuk duurder zijn geworden, na Katerina. En nog niet alle winkeltjes zijn open. Maar er is al Mardi Gras gevierd en zoals Mississippi al zei, ze zijn er blij met toeristen, want brengt weer geld in het laatje en dat is hard nodig.
#3 - 17-03-2006, 10:50 uur

Disney

Op 2 april hopen we in new Orleans aan te komen.
Volgens de reis organisatie en het New Orleans forum draait French Quarter weer op normale sterkte.
Hier en daar zijn er natuurlijk nog problemen maar al te veel zal het hopenlijk niet zijn.

http://frommemphistoorlando.web-log.nl/
#4 - 22-03-2006, 21:24 uur

Mississippi

Vandaag 23/3/06 hoorde ik dat toch niet alles in French Quarter op normale sterkte is.
Het blijkt dat veel winkels niet open gaan door personeelsgebrek. Veel mensen zijn nog niet teruggekeerd.

Ook zijn de oude huizen niet opgeruimd omdat de verzekeringsmaatschappijen de schade nog niet hebben getaxeerd.
Als het toch opruimt kan je niets meer claimen. Het gevolg is dat veel mensen in een trailer naast hun onbewoonbare huis wonen.

#5 - 23-03-2006, 21:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15