Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis Canada/VS

Discussie gestart

Spartan

Hallo,

Ik hoopte wat informatie ideeën te kunnen krijgen over mijn rondreis door Amerika.

Ik ga 3 weken alleen op rondreis door wat grote steden om wat sportwedstrijden te zien en te beleven (trouwens wel duur!!!) en ik wil tussendoor en aan het einde ook wat natuur en wildlife zien.

Ik start 3 april in Toronto
daar blijf ik tot 7 april dan ga ik vroeg met de trein naar de Niagara Falls
dan 8 april door met de trein naar New York
daar blijf ik dan tot 11 april en dan met de trein naar Philadelphia

Ik moet in ieder geval van 11 en 12 april in Philadelphia zijn voor wat sportwedstrijden (Philly fan)

Dan was mijn plan om 15 april het vliegtuig te pakken naar Chicago

Dan 19 april het vliegtuig naar Cheyenne(Wyoming) om daar natuurparken te bekijken

24 april vlieg ik dan weer terug van Denver naar Amsterdam

Ik vroeg me af of ik niet te lang/kort in de grote steden blijf of dat ik nog wat mooie andere plekken kan bezoeken.

Ik heb trouwens geen rijbewijs wat volgens mij niet erg handig is in Wyoming en misschien dat iemand me daar ook nog wat tips over kan geven.

Alvast bedankt,
Björn
#1 - 11-01-2010, 20:56 uur

Hans B

Als je geen rijbewijs hebt dus geen auto kunt huren wordt het erg lastig om je te verplaatsen.
Vooral het stukje in/bij de parken in Cheyenne.
Als je toch gaat, zou ik me beperken tot de grote steden, waar het openbaar vervoer goed geregeld is.
En naar de parken gaan wanneer je zelf een rijbewijs hebt.

Sportwedstrijden zijn duur.
Vooral NBA en NFL.
MLB is vrij goedkoop.
#2 - 13-01-2010, 09:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Dan 19 april het vliegtuig naar Cheyenne(Wyoming) om daar natuurparken te bekijken

24 april vlieg ik dan weer terug van Denver naar Amsterdam

Dit lijkt me niet handig als je geen auto hebt. Welke parken zou je willen bezoeken? Behalve Rocky Mountain NP ligt er niet veel echt in de buurt en april is geen goed moment om het te bezoeken. Als je nog iets in het westen zou willen doen lijkt het me handiger om naar Las Vegas of San Francisco te vliegen.
Je kunt ook in het oosten blijven en ook nog Washinghton bezoeken.

Marianne
#3 - 13-01-2010, 19:16 uur

Spartan

Ik heb er is even over nagedacht en het lijkt me inderdaad niet zo verstandig om mijn plannen rond Cheyenne(Wyoming) door te zetten.
Ik zal dus maar van de zomer/herfst mijn rijbewijs moeten gaan halen.

Ik heb nu besloten om in ieder geval na Philadelphia door te gaan met de trein naar Washington de 14de of 15de.
Nu zit ik met het idee om misschien nog naar Pittsburg te gaan en dan misschien nog naar Cleveland(is hier iets te doen?) en dan door naar Chicago voor de laatste 3/4 dagen.

Heeft iemand ervaring met het reizen met Amtrak...rijden ze op tijd...zie je veel mooie landschappen e.d.?

Dan nog een vraag: ik heb niet echt een idee hoelang ik naar bepaalde steden moet gaan en vraag me af of het niet te lang of kort is in sommige steden
#4 - 16-01-2010, 21:57 uur

Spartan

Ik kwam gister ineens met de (briljante) ingeving om mijn reis een beetje om te gooien start (Toronto) en eind (Chicago) liggen al vast ook al vliegticket geboekt. >:D

3 april: Toronto (vliegtuig)
6 april: Niagara Falls (bus of ik word misschien met de auto gebracht door iemand die ik ken in Toronto)
7 april: Buffalo (bus)
8 april: Boston (vliegtuig)
10 april: Philadelphia (trein)
14 april: Washington (trein)
16 april: Baltimore (bus)
17 april: New York (trein)
21 april: Chicago (vliegtuig)
24 april: Amsterdam (vlliegtuig)


Zo kan ik wat langer in New York blijven en zie ik ook nog Boston waar ik veel goede verhalen over heb gehoord op t forum
Ik ga vanuit Niagara naar Buffalo omdat ik daar dan met t vliegtuig naar boston kan wat wat goedkoper  is dan vanuit toronto en sneller dan met de trein wat ruim 12 uur zou zijn, ik vroeg me alleen af of er in Buffalo iets te doen is maar ik hou t er wel een dagje uit. :)
Ik ben nog aan t uitzoeken of t misschien mogelijk is om vanuit Philadelphia Lancaster te bezoeken, maisschien dat iemand daar iets meer over kan vertellen.
Na Washington leek t me wel leuk om een dagje naar Baltimore te gaan eigenlijk nog geen idee of daar heel veel te zien is maar t is maar 50km boven Washington dus dat neem ik dan ook maar mee in mijn reis.

Dan hoop ik op nog wat tips en leuke ideeën van degene die al in deze steden zijn geweest en of dit haalbaar is.
#5 - 17-02-2010, 17:37 uur

Spartan

Ik had nog een paar vraagjes:

Ik heb nog een dag in Toronto waar ik niet echt iets gepland heb en vroeg me af of Missisauga of Hamilton leuke steden zijn om een dagje naartoe te gaan?
Ik wilde in Baltimore naar 't Aquarium gaan wat zeer mooi schijnt te zijn maar zie nu ook dat er in Chicago een zeer mooi aquarium is (lijkt me een beetje teveel van t goede om naar beide te gaan), iemand in deze aquaria geweest?
Ik vroeg me af of er in Baltimore verder nog leuke dingen zijn (kon niet echt veel vinden)?
Ik vind 't tot nog toe ook niet erg makkelijk om erachter te komen wat nu echt de leukste dingen zijn in Chicago, is 't wat om een boottocht over Lake Michigan te maken en verder nog tips?

Verder schiet me nu even niks te binnen...maar dat komt nog wel :)

Alle info is  welkom
#6 - 26-02-2010, 23:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15