Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ook vliegtax in België

Discussie gestart

Hans B

Ook België voert vliegtax in.
 
Na Nederland voert ook België volgend jaar een vliegtax in.
De nieuwe belasting is één van de maatregelen waarmee de regering de begroting voor volgend jaar heeft rondgekregen.
Het kabinet-Leterme moest een gat van 7 miljard euro dichten; de vliegtax moet 132 miljoen euro opleveren.
In Nederland is de vliegtax op 1 juli ingevoerd.
Sinds die tijd wijken veel passagiers uit naar België en Duitsland.
In juli en augustus vertrokken er 230.000 minder passagiers van Schiphol dan vorig jaar.
De vliegtax is 11,25 euro voor vluchten binnen de Europese Unie en 45 euro voor reizen van meer dan 2500 kilometer.

Hoe hoog de vliegtax in België wordt, is nog niet duidelijk.


TSJA ..... :-\
 
#1 - 17-10-2008, 19:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Heb ik even gluk dat ik altijd vanaf Düsseldorf vertrek! Is toevallig ook nog een stuk dichterbij dan Amsterdam en Brussel :)
Hopelijk hebben ze in Duitsland geen begrotingstekort...
#2 - 17-10-2008, 23:33 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Lekker slim; sinds Schiphol de vliegtax hanteert heeft Brussel veel meer passagiers gekregen. Die jagen ze nu naar Dusseldorf.
Rare jongens, die Belgen  :jesse4:
#3 - 17-10-2008, 23:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

J-P

Wel raar dat ze niet naar NL kijken. Sinds de invoering van de vliegtax mist Schiphol vele reizigers (is uit vele onderzoeken gebleken). Vele gezinnen karren voor dat geld wel even naar Duitsland!!! Iets wat ik dus ook doe, ook al scheelt het 20 euro.

 Maar ja Nederland wordt steeds gekker...........we krijgen ook reclame belasting!!!
#4 - 05-11-2008, 04:14 uur

Tekkel

Wel raar dat ze niet naar NL kijken. Sinds de invoering van de vliegtax mist Schiphol vele reizigers (is uit vele onderzoeken gebleken). Vele gezinnen karren voor dat geld wel even naar Duitsland!!! Iets wat ik dus ook doe, ook al scheelt het 20 euro.

 Maar ja Nederland wordt steeds gekker...........we krijgen ook reclame belasting!!!
Je moet het wel even goed bekijken.
Sinds de invoering van de vliegtax gaan veel Nederlanders opeens kijken of ze vanuit het buitenland goedkoper kunnen vliegen.
En dat blijkt dus zo te zijn en het verschil is heeeeel wat meer dan alleen de vliegtax.
Schiphol is gewoon erg duur en dat komt niet persee door de vliegtax.
Bijkomend voordeel is; het is hier, onder de aanvliegroute van de Polderbaan, een stuk stiller geworden :)

Bart
#5 - 05-11-2008, 08:56 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

J-P

Jep dus de belgen gaan dit ook doen.

Naar mijn mening is Schiphol een zeer goed vliegveld en daardoor betaal je wat meer.
#6 - 06-11-2008, 03:15 uur

Pieter79

...
Naar mijn mening is Schiphol een zeer goed vliegveld en daardoor betaal je wat meer.

Ben je wel eens op Dusseldorf geweest?? Ik heb ervaring met Amsterdam en Dusseldorf maar die laatste is toch echt wel 10 keer beter. Goedkoop parkeren en minder druk zijn maar enkele voorbeelden. Je moet geluk hebben dat je verbinding naar de VS er wel is, zodat je nergens hoeft over te stappen, maar gelukkig is er op Dusseldorf ook een zeer groot aanbod aan vluchten. Amsterdam heeft er wel enkele routes extra, iets dat weer een voordeel voor Amsterdam is. Maar indien de routes die je nodig hebt op beiden beschikbaar zijn dan wist ik het wel!
#7 - 06-11-2008, 16:01 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Freddytex

De rare belgen hebben beslist om toch maar niet zo gek te doen als de nederlanders en toch de vliegtaks af te voeren
#8 - 07-11-2008, 15:10 uur

Jez

De rare belgen hebben beslist om toch maar niet zo gek te doen als de nederlanders en toch de vliegtaks af te voeren

Uit welke bron heb je dit nieuws?
#9 - 08-11-2008, 10:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos


Freddytex

Na overleg met de gewestregeringen besliste de federale regering vandaag de omstreden vliegtaks te schrappen.
Dit bericht komt van HLN van 7/11 om 9h21 en is ondertussen reeds door verschillende bronnen bevestigd
#11 - 08-11-2008, 14:08 uur

Jez

Nou, dat is dan goed nieuws; heb net 2 tickets BRU-NY geboekt.............  cheer
#12 - 08-11-2008, 14:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Nou, dat is dan goed nieuws; heb net 2 tickets BRU-NY geboekt.............  cheer

Wanneer....wanneer??
#13 - 08-11-2008, 16:19 uur

Jez

#14 - 08-11-2008, 20:05 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

dan ...dan!!   :nana:

Gaaf Gaaf......als jullie terugkomen gaan wij !!!
#15 - 09-11-2008, 11:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15