Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

openbaar vervoer

Discussie gestart

symons

Heeft er iemand al eens met het openbaar vervoer ( greyhound) rondgetrokken in USA?
Is dit qua prijs te doen ivm het huren van een auto?
rijden die bussen ook naar de NP ??

alle info welkom

#1 - 16-03-2009, 22:52 uur

hdeweert

Het openbaar vervoer is in Amerika aanwezig maar niet te vergelijken met het Europese netwerk.
De parken zijn nauwelijks bereikbaar met openbaar vervoer. Het reizen met openbaar vervoer is te doen maar vergt veel tijd.
succes
Harm
#2 - 16-03-2009, 23:16 uur

Bandido

Ik zou het reizen met Greyhound absoluut niet aanraden. Het staat in Amerika bekend als nogal onveilig en het duurt ook erg lang. In Europa heeft men volgens mij een wat romantischer beeld dan wat het in werkelijkheid is. Goedkoop is het ook al niet; een enkeltje Atlanta - Charlotte is ongeveer $50. Je kunt trouwens de prijzen en vertrektijden gewoon op de site van Greyhound opzoeken. Maar als je in de VS bent zou je het voor de aardigheid eens kunnen proberen en vind je het niks, dan kun je altijd nog een auto huren.

Voor de rest is er vrij weinig OV in Amerika, behalve in een aantal steden. NYC, DC, Boston hebben een goed systeem en daar zou ik niet met de auto gaan. Mijn woonplaats Atlanta heeft ook maar weinig, maar wat er is, is toch wel handig om de meeste toeristische dingen te bekijken.
#3 - 17-03-2009, 15:34 uur
"Georgia On My Mind"

symons

en hoe zit het daar met liften? wordt dat veel gedaan?veilig??
#4 - 19-03-2009, 19:37 uur

Bandido

Nee, liften is zelfs meestal illegaal. Sowieso op alle interstates, maar er zijn sommige uitzonderingen in bepaalde staten voor wat betreft binnenwegen. Maar in zijn algemeenheid kun je wel stellen dat het erg ongebruikelijk is.
#5 - 19-03-2009, 20:37 uur
"Georgia On My Mind"

Jenn

Ik kan het reizen met de Greyhound dus wel aanraden. Ik reis zelf al jaren met de Greyhound door Amerika en heb mij nog nooit onveilig gevoelt. De stations willen nog weleens in dubieuze wijken liggen, maar binnen de stations loopt altijd voldoende beveiliging en er zijn ook altijd taxi's aanwezig (of als die niet aanwezig zijn zal een Greyhound medewerker die voor je bellen) die je voor een paar dollar naar je hotel brengen. Op een aantal stations wordt je handbagage gecontroleerd (dit heb ik voornamelijk in Texas en de Westelijke staten meegemaakt, niet in het Zuiden), en als je alcohol of iets wat als wapen gebruikt kan worden bij je hebt, dan moet je dat afgeven of onderin de bus stoppen. Mensen die teveel hebben gedronken komen de bus niet in, en als je in de bus voor overlast zorgt (ipod te hard aan, roken of iets dergelijks), dan riskeer je de mogelijkheid om meteen uit de bus te worden gezet. De chauffeurs zijn vrij strict, maar zorgen er wel voor dat iedereen een prettige reis heeft. De stoelen voorin de bus zijn bestemd voor mensen die slecht ter been zijn. Mocht je daar zitten en er komt een bejaarde dame in de bus, dan heb je kans dat je wordt gevraagt om elders te gaan zitten. Vroeger was het zo dat de Greyhound alleen voor hobo's, ex-gevangenen en backpackers was, tegenwoordig kom je er alle lagen van de bevolking tegen. Natuurlijk reizen er nog steeds rare tiepjes mee en lopen er vreemde figuren op de stations rond, maar je hoeft maar aan te geven dat je wordt lastig gevallen en het probleem wordt meteen opgelost. Wat ik leuk vind aan het reizen met de bus, is dat je zoveel verschillende mensen tegenkomt en dat je heel makkelijk in contact komt met de mede reizigers. Sommige mensen zijn 36 uur onderweg en vinden het gewoon leuk om een praatje met je te maken. Ik heb de meest bijzondere mensen op deze manier leren kennen en er waardevolle vriendschappen aan overgehouden. Natuurlijk is het niet de meest comfortabele manier van reizen en ben je langer onderweg dan wanneer je een auto huurt. De bus zal nooit voor de scenic route kiezen die je met de auto wel zou rijden, maar je komt tegelijkertijd ook op plaatsen die je anders nooit zou zien. Het is vrijwel onmogelijk om met de Greyhound naar de nationale parken te gaan, maar als je in hostels overnacht bieden die wel vaak erg voordelige en goede tours aan, die je een park op een heel andere manier laten beleven dan wanneer je er alleen met je auto komt. Ook is het in hostels erg makkelijk om in contact te komen met medereizigers die wel een auto hebben en het leuk vinden als je een dagje met ze meegaat. Met de auto heb je dus zeker meer vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, maar het reizen met de bus is zeker net zo leuk. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Greyhound heeft de naam onveilig te zijn, maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat dus niet het geval is.


Ben je van plan om met de Greyhound te reizen, dan kan je van de website gebruik maken om een beetje een route samen te stellen. Hier staan alle vertrek- en aankomsttijden aangegeven van iedere route en ook meteen de prijs. Greyhound bied ook de Discovery Pass aan, ook wel de Ameripass genoemd. Er zijn passen beschikbaar voor 7, 15, 30 of 60 dagen en in deze periode kan je onbeperkt door Amerika reizen. Je kan de pas online kopen, ter plaatse bij ieder Greyhound station, of in Nederland bij Kilroy Travels. Soms is het echter voordeliger om een aantal losse tickets te kopen ipv de pas te gebruiken. Hiervoor kan je ook op de website kijken wat voor jou het beste uitkomt.

Veel reis plezier!
#6 - 29-03-2009, 14:52 uur

Spartan

Ik was van plan om tussen Niagara Falls, ON en Buffalo, NY en tussen Washington, DC en Baltimore MD met de Greyhound te reizen (scheelt aardig wat centen vergeleken met Amtrak).

Nu vroeg ik mij af of het verstandig is om die tickets van te voren te boeken of dat ik gerust daar op 't station de tickets vlak voor vertrek kan halen,
dat zou wel makkelijk zijn, want zeker in Washington weet ik nog niet hoelaat ik vandaar naar Baltimore wil gaan...ivm met het drukke schema die dagen :P

Of heeft er iemand verder nog tips, mischien is er ook nog ander vervoer tussen Washington en Baltimore (is maar een km of 60), maar dat heb ik nog niet kunnen vinden!?
#7 - 25-02-2010, 13:23 uur

paulinesmolders

Hey,

Ik ben ook van plan om met de Greyhound door Amerika te trekken omdat dit voor mij met de discovery pass verreweg de goedkoopste oplossing is.
Maar je kunt die passen dus in Amerika zelf kopen? Hoever voordat de reis begint moet je de pas ophalen?
En hoe zit het met de Greyhound bussen, zijn ze schoon en enigzins veilig? Ik reis alleen als vrouw, nou sta ik mn mannetje wel, maar moet natuurlijk wel weten of het verantwoord is.

Alvast bedankt!
#8 - 28-02-2010, 00:10 uur



Spartan

In april dit jaarben ik in 't noordoosten geweest en heb daar met greyhound/amtrak rondgereisd, wat mij erg goed is bevallen. Greyhound heb ik alleen tussen Niagara Falls en Buffalo, NY gebruikt en helemaal niks mis mee. Verder heb ik vooral Amtrak gebruikt.

Tussen Washington en Baltimore zou ik de trein nemen. Niet Amtrak, maar Penn Line(of iets in die richting). Is maar $7. Je hoeft niet van te voren te boeken, ik heb mijn ticket ongeveer 20min voor vertrek gehaald op 't station.
#9 - 23-08-2010, 22:20 uur

paulinesmolders

Best allemaal,

Het is dus een tijd geleden dat ik deze zomer in Amerika was, maar leek me toch nuttig voor degenen die met openbaar vervoer overwegn te gaan toch even informatie te geven over mijn trip.

Ik heb dus 5 weken met de Greyhound gereisd en dat is super bevallen! Ik heb een discovery tickets gekocht (4 weken voor 440 dollar) dat is onbeperkt en je kunt overal heen, echt ideaal dus. Ik heb overigens in deze 5 weken ook maar 1 keer vertraging gehad, door een defecte bus. Mijn ervaring was dat er veel horror verhalen bestaan over de Greyhound (ook van Amerikanen zelf) maar dat dit ongegrond is, na jaren van gedoe heeft de Greyhound besloten erg streng op te treden tegen mensen die zich vervelend gedragen in de bus en ik heb geen problemen meegemaakt.

Ook ben ik 1 keer andere toeristen tegengekomen, dus als je een authentieke vakantie zoekt is de Greyhound echt aan te raden. Sla voor je trip wel even wat fruit in, want de bus stopt alleen bij fastfood gelegenheden, die vaak vrij prijzig zijn.
#10 - 17-11-2010, 14:59 uur



Marianne

Wat leuk om te horen Pauline! Kun je ook (globaal) aangeven waar je overal geweest bent?

Marianne
#11 - 17-11-2010, 19:00 uur

paulinesmolders

Dag Marianne, sorry dat het antwoord zo lang op zich liet wachten.

Ik heb de greyhound tussen de volgende steden genomen (met bustijden erbij)

New York- Washington DC (5 uur)
Washington DC - New Orleans (30 uur)
New Orleans- LA (43 uur)
La- Las Vegas (7 uur)
Las Vegas - San Francisco (14 uur)
San Francisco - Seattle (21 uur)
Seattle - Vancouver (4 uur)
Vancouver - Chicago (63 uur)
Chicago - Toronto (15 uur)
Toronto - Niagara Falls ( 1,5 uur)
Niagara Falls - New York (10 uur)

Zoals je kunt zien heb ik soms vrij lang in de bus gezeten, ik vond dit zelf niet erg, je went vanzelf aan slapen in de bus en er zijn genoeg mogelijkheden om de benen te strekken en eten te halen. Je kunt het ook veel kleiner opdelen dan ik, de greyhound stopt vaak ook in kleinere plaatsen, zeker als je in de wat lokalere bussen gaat zitten. (dus niet die van dallas naar LA bijv, maar die van dallas naar fort worth)

Zo kun je zelf goedkoop je hele reis plannen, echte aanrader!
#12 - 12-01-2011, 13:24 uur



Jenn

Leuk om andere positieve verhalen over de Greyhound te lezen! De lange afstanden vind ik ook nooit erg. Je valt onderweg vanzelf in slaap en ontmoet altijd wel interessante tiepjes.
Ik zie dat je ook in New Orleans bent geweest. Wat vond je van deze stad? En ben je op het Greyhound station toevallig Sgt. Avery Matthews tegengekomen? Dat is een erg goede vriend van mij!
#13 - 15-01-2011, 16:58 uur

paulinesmolders

Hey, ja precies, ben ook altijd leuke mensen tegengekomen. Op het Greyhound station in New Orleans was ik geloof ik niet in staat ook maar iemand te bekijken, laat staan onthouden, ik was daar rond een uur of 5 in de ochtend en ben de bus in geslaapwandeld om daar door te slapen ;)

Verder beviel New Orleans me heel goed, er was net een leuk festivalletje toen ik er was 'Oyster Festival' was erg gezellig en de sfeer was heel leuk op straat. Heb een fiets gehuurd en ben een beetje rond gaan rijden. Ben ook nog een dag de moerassen in geweest met een boot.

Toen ik er was (juni) was het wel om te stikken zo heet, dus plan je dingen 's ochtends of laat op de dag, vergeet je zonnebrandcreme niet!
Mij beviel vooral die fiets goed, New Orleans is plat, dus makkelijk te fietsen en er komt wat frisse wind in je gezicht :)
#14 - 16-01-2011, 12:06 uur



Jenn

Leuk dat NOLA je goed is bevallen! Het is er in de zomermaanden inderdaad ongelooflijk benauwd, maar wel erg gezellig met de vele festivals! Ik ga er zelf ieder jaar in de lente en oktober/november naartoe, ideale periodes!
#15 - 16-01-2011, 12:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15