Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

orientatie 2012, waar gaan we heen?

Discussie gestart

leendert en maria

Beste mensen,

Vorig jaar zijn we met ons gezin (met 2 kinderen van toen 12 en 14) 3 weken naar ZW Amerika geweest met grofweg de volgende route:
Phoenix - Grand Canyon - Page - Monument Valley - Capitool Reef - Bryce - Zion - Las vegas - Death Valley - Yosemite - kustweg - San francisco. En ja hoor... het smaakt naar meer! Of we in 2012 echt zullen gaan weet ik nog niet, ik wil eerst eens kijken wat er voor ideen zijn.

Samen met mijn man ben ik (17 jaar geleden) naar Denver/Yellowstone/Arches/Canyonlands en omgeving geweest. We vonden Yellowstone prachtig! Over het algemeen vinden we bergen met die oneindige hoeveelheid bochten en bomen mooi maar toch minder spectaculair dan de rode rotsen en het ruige van het Zuid/Westen van Amerika. Ook zijn we een keer naar Miami en omstreken geweest, daar willen we niet meer naar toe.

Omdat we niet dezelfde route willen rijden als vorig jaar (eventueel wel een gedeelte) en graag nieuwe dingen willen zien heb ik me verdiept in anderen gebieden van Amerika. Nou, dat valt nog niet mee  :( Ik heb reisverslagen van verschillende staten gelezen maar ik vind het lastig om een goed beeld te krijgen. Wellicht een beetje domme vraag maar waar is nog meer 'ruig/rotsachtig' gebied zonder in een bos uit te komen? Of anders: van welk natuurgebied gaat je hart echt sneller kloppen? Of waar kan ik eens over lezen? Over het westen en het 'bekende rondje' lees en hoor ik veel, verder ook over de oostkust en de steden daar. Maar heb je daar ook mooie natuur(parken)?

O ja, we vinden veel dingen leuk: natuur, stad bezoeken, wandelen, cultuur etc.

Misschien allemaal erg vaag maar veel concreter kan ik het niet maken... :-\ Wellicht kan iemand ons op weg helpen?
Dank vast! Maria
#1 - 10-08-2011, 23:00 uur


Jez

South Dakota! Montana! New Mexico! Colorado! Buiten de bekende parken is er nog zoveel te ontdekken, en dan hebben we het alleen over het (mid-) westen...... Oostkant heeft weer een heel andere charme. Ja, bossen, maar ook bergen. EN hoe noordelijker je gaat (Maine), hoe "desolater" het wordt. Misschien een idee om wat reisgidsen te halen en daarin eens plaatjes & routes kijken, zien wat je aanspreekt?
#3 - 10-08-2011, 23:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Alle gebieden hebben z'n charme, maar de 'rode rotsen' die we hierin Europa niet kennen, zijn natuurlijk wel heel bijzonder.
Ik ben vorig jaar door Louisiana, Mississippi, Alabama, Georgia gereisd. Totaal anders.
In voorgaande jaren heb ik ook al in het noord-westen gezeten. Seattle Yellowstone en een stuk Canada er bij. Ook fantastisch.
Het stuk dat JEZ noemt South Dakota, Colorado, New Mexico. Ook erg mooi.

Volgens mij moet je gewoon maar een deel kiezen. Je bent toch al met het virus besmet, dus zullen de andere delen zeker eens gaan volgen. Misschien is niet elk deel super WOW, maar alles heeft wel wat.
#4 - 11-08-2011, 10:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Nog een idee.  :)
Je zou heel onorthodox kunnen beginnen in Rapid City. Met Custer S.P., Mount Rushmore N.M., Crazy Horse, Wind Cave N.P. en Badlands N.P. heb je dan al meteen iets nieuws. Dan via de Bighorn Mountains en Cody naar Yellowstone N.P. en Grand Teton N.P.; dat vond je 17 jaar geleden immers al prachtig. Vervolgens kun je via Salt Lake City of Flaming Gorge N.M. naar het zuiden afzakken voor een portie nieuwe of oude rode rotsen. Op de site van forumlid Henriëtte vind je daarvoor heel wat opties. Eindigen doe je dan in Las Vegas of Phoenix.

Succes bij het maken van de keuze en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 11-08-2011, 12:12 uur
Groet,

Old Faithful

leendert en maria

Bedankt voor jullie reacties. Wat is zo'n forum toch mooi. Nu heb ik wat konkrete namen om eens meer van te lezen en in te verdiepen. Het geeft wat houvast, als uitgangspunt. Binnenkort ga ik wat gidsen halen bij het reisbureau en weer verslagen lezen.
Als het wat gerichter wordt meld ik me weer!
Maria
#6 - 11-08-2011, 22:33 uur

jhbechthum

Ik volg ook dit topic met veel belangstelling omdat wij volgend jaar Yellowstone en Grand Teton willen verkenen.

Nog een idee.  :)
Je zou heel onorthodox kunnen beginnen in Rapid City...

Goed idee, maar naar welke plaats zou je dan vliegen? Een vlucht van Amsterdam of Brussel naar Rapid City heeft minstens 2 tussenstops, en dat is wel veel embarressed.

Johan
#7 - 12-08-2011, 11:12 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Nee hoor. Vanaf Amsterdam.
KLM/Delta via Minneapolis/Saint Paul
Continental Airlines via Chicago
Lufthansa via Chicago
US Airways via Chicago (wel heel duur   :( )

Ook vanaf Brussel zijn er vluchten met maar één stop.

Ik gebruik altijd deze site om vluchten te zoeken. Je ziet de vluchten zoals ze door een reisbureau geboekt kunnen  worden. Op de site zelf kunnen geen vluchten geboekt worden. De vluchten zie je terug bij de bekende aanbieders, waarbij de prijzen dan met enkele tientjes boekingskosten verhoogd zijn.
#8 - 12-08-2011, 12:34 uur
Groet,

Old Faithful

jhbechthum

Inderdaad, er zijn er meer. Ik zag eerst slechts 1 met 1-stop, maar dan wel 1/3 duurder dan de 2-stop vluchten.
Handige site overigens. Ik keek alijd bij Expedia ter vergelijking.

Overigens moet ik nog een maand wachten voor de vluchten in juli 2012, want die periode zal het gaan worden.

Johan.
#9 - 12-08-2011, 13:51 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Ik vind het grote voordeel dat je een overzicht van één maand krijgt, zodat je heel snel de gunstigste vertrekdag qua prijs ziet.
#10 - 12-08-2011, 15:34 uur
Groet,

Old Faithful

ellenB

Wij hebben een rondje Oregon/Idaho gemaakt, schitterende omgeving.
Ik ben helemaal onder de indruk van Craters of the Moon State Park, met camping op lavagrond.
Zeer, zeer indrukwekkend, een totaal andere wereld.
Kijk maar: http://www.nps.gov/crmo/photosmultimedia/Scenics.htm

Groetjes, Ellen
#11 - 13-08-2011, 10:30 uur

leendert en maria

Mooi, wat een tips weer, bedankt! Nav alle tips, reisgidsen doorbladeren en verslagen heb ik het volgende bedacht:

Rapid City - Badlands (1 of 2 dagen?) - Custer (1 of 2 dagen?) - Mt. Rushmore - Devil's Tower - Makoshika State Park (1 of 2 dagen?) - Yellowstone (3 of 4 dagen) - Grand Teton (1 of 2 dagen?) - Moab/Canyonlands (2) - Mon. Valley - Zion - Las vegas - evt. Los Angeles

Zo kunnen we naar Yellowstone en naar Canyonlands en zien we ook een hoop nieuws.
Een aantal vragen:
1, is dit te doen in ongeveer 3 a 3,5 week?
2, wat is jullie ervaring, zitten er voldoende aantrekkelijke dagen bij voor tieners?
3, Als Rapid City niet als aanvliegroute kan (ik heb even gekeken, het lijkt mij ook en stuk duurder dan andere steden?) wat zijn alternatieven 'in de buurt' om heen te vliegen?
4, Mijn man is niet zo goed ter been, hij kan goed op vlak terrein wandelen maar klimmen (kracht zetten) gaat moeizaam/niet. Volgens mijn info valt Wind cave dan af. Ik ga er van uit dat in elk park wel eenvoudige/vlakke wandelingen zijn of zijn er nog meer parken waar het dan niet handig is om heen te gaan?

Alvast weer bedankt! Maria

Craters of the Moon ziet er inderdaad ook geweldig mooi uit, dat lijkt mij helaas nogal uit de richting liggen.
#12 - 13-08-2011, 22:08 uur

Jez

Ik was erg gecharmeerd van South Dakota en roep dus: overal 2 dagen! In Rapid City zit Bear County USA (leuk voor tieners). Erg leuk, vooral de babybeertjes zijn komisch. Rechts van Badlands zit Wall en de Wall Drugstore (leuk voor tieners). Vergeet in Custer Crazy Horse niet (geschikt voor tieners). En rijd 's avonds naar Mount Rushmore, wacht tot het verlicht wordt. Als je vanaf Custer komt, rij dan voorbij Rushmore, even er voorbij zie je links een parkeerplaatsje waar je een prachtig - en gratis- uitzicht hebt. Vlakbij Custer kun je helicoptervluchten maken over Crazy Horse (leuk voor tieners).

Makoshika is niet zo groot. Heb je een 4wd? Anders is het niet te doen; de wegen door het park zijn een enorme uitdaging. Maar.........een geweldige ervaring! Let even op: als niet-Montaniaan betaal je entree en dat doe je door geld in een envelop te stoppen. Je ziet dit vanzelf als je het park ingaat.

Om vlakbij Devils Tower te komen, moet je een klein stukje omhoog lopen. Troost: bovenaan staan genoeg bankjes. Je kunt om de hele Tower lopen, maar da's een behoorlijke wandeling (ik heb het per ongeluk gedaan, was bekaf).

Craters ot Moon is mooi, maar of je er voor om moet rijden....... De directe omgeving vond ik wat minder, maar iets noordwestelijker is de omgeving prachtig en weer richting Wyoming de mensen weer aardig. Las Vegas zou ik met tieners zeker 2 nachten doen. Die van ons vonden het geweldig. Vooral als je uit al die rotsen komt....

Misschien heb je nog iets aan onze reisverslagen ; we waren in 2008 in de Dakota-area.
#13 - 13-08-2011, 22:23 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2011, 22:49 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leendert en maria

Bedankt Jez. Ga je reisverslg eens lezen. En de tips voor tieners zijn ook handig.
Als Makoshika alleen per 4wd kan dan ga ik daar nog eens over nadenken.
Maria
#14 - 13-08-2011, 22:45 uur

Jez

Bedankt Jez. Ga je reisverslg eens lezen. En de tips voor tieners zijn ook handig.
Als Makoshika alleen per 4wd kan dan ga ik daar nog eens over nadenken.
Maria

Kijk nog even bij het park zelf, want er is ook een verharde weg door het park. Kan zijn dat wij weer een verkeerde afslag hadden genomen en off road terecht kwamen. Het is namelijk wel een heel mooi park, met prachtige hoodoos.
#15 - 13-08-2011, 22:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15