Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

1ste vakantie naar amerika welke stad heeft jullie voorkeur en waarom?

Discussie gestart

wim put

Daar hoef ik nog niet eens over natedenken: San Francisco is de mooiste stad van Amerika. New York ook maar daar is het veel te druk. SF heeft alles om op te noemen
Wim
#16 - 04-09-2008, 09:25 uur
usa.eigenstart.nl

iloveamerica

JDenalane dat je LA na 3 dagen wel gezien hebt had ik niet verwacht uiteraad is dat een persoonlijke ervaring en mischien vinden anderen het geweldig maar sowieso bedankt voor je reactie.

Hey pietervds die trip van dallas to maimi gaat vast super worden ikzelf ga mischien volgend jaar in florida werken dus daarvoor wil ik ook nog een keer in het zuiden geweest zijn.
Je gaat met de auto neem ik aan? of met een camper? wie gaat je vergezellen dan of ga je alleen?
in iedergeval veel plezier toegewenst.

Wim Put San francisco de mooiste stad dus? ik zal er eens wat meer over zoeken zou je mischien willen vertellen waarom dat volgens jou zo is? bedankt


#17 - 04-09-2008, 11:50 uur

wim put

Waarom SF? Ik zal eens een vergelijking maken: NY is een drukke stad, Washington DC is een museumstad, Miami is een bejaardenstad (Benidorm), LA is een onoverzichtelijke stad. SF heeft alles: de bekende Golden Gate, Alcatraz, Ligt aan de zee, mooie museums, Union Square, mooie winkels, hippe stad, heuvels, gay parade, gekleurde europese huisjes, chinatown, universiteiten, 49ers, ... ik kan blijven opnoemen, ben gewoon verliefd op die stad. Je moet het ooit gezien hebben en zul je me wel gelijk geven.
Wim
#18 - 04-09-2008, 12:53 uur
usa.eigenstart.nl

Jenn

Wat leuk dat je over een jaar naar Florida kan! Spannend hoor! Er zijn zeker mensen die hun liefde via een datingsite hebben leren kennen, maar zoals je ziet kan het ook anders! Mijn neef heeft zijn Amerikaanse vriendin wel via internet leren kennen, maar dit was via een gewone chat site. Zij komt uit Texas en woont nu al een jaar of 8 in Nederland. Mijn andere neef heeft ook een Amerikaanse vrouw, maar ik geloof dat zij elkaar via hun werk hebben leren kennen. Hij woont nu in West Virginia.
Leuk dat je ook op Curacao hebt gewoond! Hoe ben je daar zo precies terecht gekomen en wat heeft je doen besluiten om weer terug te komen? Ik blijf er niet vast wonen, maar ik heb een aanbieding gekregen voor een jaar om daar met kinderen te werken. Lijkt me een geweldige ervaring, en een jaartje in de zon is natuurlijk altijd lekker!

Ik denk dat voorkeur van een bepaalde stad heel persoonlijk is. Sommige mensen vinden New York het einde, terwijl anderen er gillend wegrennen. Ik denk dat je het beste kan kijken wat je graag wil zien en doen, en aan de hand daarvan een route maken. Wat is voor jou belangrijk, ga je voor de cultuur, bezienswaardigheden, musea, sfeer, grote gebouwen, uitgaansgelegenheden...

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen Los Angeles een verschrikkelijke stad vinden, maar ik vind het er geweldig. Het is geen onoverzichtelijke stad, maar omdat niet alles bij elkaar ligt, heb je hier gewoon een auto nodig. Er is wel ov, maar niet zo uitgebreid als in bijv. New York of San Francisco. Los Angeles heeft ook een heel andere sfeer, maar is wel een stad die je een keer gezien moet hebben. Hollywood Blvd is een beetje vergane glorie, maar nog steeds geweldig leuk om overheen te lopen. En wie weet maak je nog een premiere mee bij het Chinese Theatre, of een uitreiking van een Hollywood Walk of Fame ster... Je kan leuke uitstapjes maken naar Santa Monica, Venice Beach, Anaheim en Laguna Beach. De stad heeft niet zo'n rijke geschiedenis als sommige andere steden, maar er is echt genoeg te doen. Het is dus alleen waar je voorkeur naar uitgaat. Hetzelfde geld voor andere steden. Om te zeggen dat Washington DC alleen musea te bieden heeft ben ik het niet mee eens. Dit is een schitterende stad met zoveel historie en indrukwekkende monumenten, maar ook met erg leuke clubs. Zoals bijv. Adams Morgan en Georgetown waar veel jongeren en studenten komen. Ook deze stad moet je een keer hebben gezien. New York is idd een drukke stad, maar dat is San Francisco ook. San Francisco is schitterend, maar dat is New York ook, alleen op een andere manier. Miami een bejaardenstad? Welnee! Er zijn idd veel ouderen die hier lekker komen uitrusten na hun pensioen, maar als ik over Ocean Drive loop kom ik echt niet alleen oudere mensen tegen hoor! Zelf ben ik niet zo'n grote fan van Miami, maar ik ken genoeg mensen die het wel geweldig vinden. En dat kan ik me ook wel voorstellen. Ook deze stad heeft weer een heel eigen sfeertje. Waar in Los Angeles iedere ober een acteur is, is in Miami iedere ober een fotomodel. Je komt hier dus veel mooie mensen tegen! Het uitgaansleven is in Miami bruisend, veel leuke clubs en lekkere muziek. En natuurlijk heerlijk weer! Om Miami met Benidorm te vergelijken vind ik eigenlijk een belediging voor Miami. Het kan je smaak niet zijn, maar het is totaal anders dan Benidorm.

Persoonlijk vind ik dat je makkelijker in contact komt met de Amerikaanse bevolking in de zuidelijke staten dan in LA, San Francisco of New York. Ze hebben het weleens over Southern Hospitality, en dat klopt ook wel. Wat je evt ook kan doen, is een rondreis maken langs de oostkust. Op die manier kom je langs de meest indrukwekkende steden van de US. Bijvoorbeeld beginnen in Boston, daarna door naar New York, Philadelphia, Washington en evt. Baltimore. Daarna kan je kiezen om langs de kust te blijven en naar het zuiden te trekken via Myrtle Beach, Savannah, Daytona Beach en Miami, of je kan de muzikale route nemen naar Nashville, Memphis, Clarksdale en New Orleans. Beide erg mooie routes en je doet prachtige steden aan!

Chicago is overigens ook een echte aanrader!
#19 - 04-09-2008, 14:02 uur

iloveamerica

Waarom SF? Ik zal eens een vergelijking maken: NY is een drukke stad, Washington DC is een museumstad, Miami is een bejaardenstad (Benidorm), LA is een onoverzichtelijke stad. SF heeft alles: de bekende Golden Gate, Alcatraz, Ligt aan de zee, mooie museums, Union Square, mooie winkels, hippe stad, heuvels, gay parade, gekleurde europese huisjes, chinatown, universiteiten, 49ers, ... ik kan blijven opnoemen, ben gewoon verliefd op die stad. Je moet het ooit gezien hebben en zul je me wel gelijk geven.
Wim


klinkt idd alsof er van alles wat is in SF dat zou ik ook graag willen tijdens me eerste vakantie naar the states van alles wat meemaken behalve dan van de gay parade ;D

prettige dag nog.
Greets
#20 - 04-09-2008, 14:50 uur

wim put

Zoals je ziet heeft iedereen zijn eigen smaak en andere meningen. Maar ieder stad heeft zijn charme!
Wim
#21 - 04-09-2008, 15:01 uur
usa.eigenstart.nl

iloveamerica

Wat leuk dat je over een jaar naar Florida kan! Spannend hoor! Er zijn zeker mensen die hun liefde via een datingsite hebben leren kennen, maar zoals je ziet kan het ook anders! Mijn neef heeft zijn Amerikaanse vriendin wel via internet leren kennen, maar dit was via een gewone chat site. Zij komt uit Texas en woont nu al een jaar of 8 in Nederland. Mijn andere neef heeft ook een Amerikaanse vrouw, maar ik geloof dat zij elkaar via hun werk hebben leren kennen. Hij woont nu in West Virginia.
Leuk dat je ook op Curacao hebt gewoond! Hoe ben je daar zo precies terecht gekomen en wat heeft je doen besluiten om weer terug te komen? Ik blijf er niet vast wonen, maar ik heb een aanbieding gekregen voor een jaar om daar met kinderen te werken. Lijkt me een geweldige ervaring, en een jaartje in de zon is natuurlijk altijd lekker!

Ik denk dat voorkeur van een bepaalde stad heel persoonlijk is. Sommige mensen vinden New York het einde, terwijl anderen er gillend wegrennen. Ik denk dat je het beste kan kijken wat je graag wil zien en doen, en aan de hand daarvan een route maken. Wat is voor jou belangrijk, ga je voor de cultuur, bezienswaardigheden, musea, sfeer, grote gebouwen, uitgaansgelegenheden...

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen Los Angeles een verschrikkelijke stad vinden, maar ik vind het er geweldig. Het is geen onoverzichtelijke stad, maar omdat niet alles bij elkaar ligt, heb je hier gewoon een auto nodig. Er is wel ov, maar niet zo uitgebreid als in bijv. New York of San Francisco. Los Angeles heeft ook een heel andere sfeer, maar is wel een stad die je een keer gezien moet hebben. Hollywood Blvd is een beetje vergane glorie, maar nog steeds geweldig leuk om overheen te lopen. En wie weet maak je nog een premiere mee bij het Chinese Theatre, of een uitreiking van een Hollywood Walk of Fame ster... Je kan leuke uitstapjes maken naar Santa Monica, Venice Beach, Anaheim en Laguna Beach. De stad heeft niet zo'n rijke geschiedenis als sommige andere steden, maar er is echt genoeg te doen. Het is dus alleen waar je voorkeur naar uitgaat. Hetzelfde geld voor andere steden. Om te zeggen dat Washington DC alleen musea te bieden heeft ben ik het niet mee eens. Dit is een schitterende stad met zoveel historie en indrukwekkende monumenten, maar ook met erg leuke clubs. Zoals bijv. Adams Morgan en Georgetown waar veel jongeren en studenten komen. Ook deze stad moet je een keer hebben gezien. New York is idd een drukke stad, maar dat is San Francisco ook. San Francisco is schitterend, maar dat is New York ook, alleen op een andere manier. Miami een bejaardenstad? Welnee! Er zijn idd veel ouderen die hier lekker komen uitrusten na hun pensioen, maar als ik over Ocean Drive loop kom ik echt niet alleen oudere mensen tegen hoor! Zelf ben ik niet zo'n grote fan van Miami, maar ik ken genoeg mensen die het wel geweldig vinden. En dat kan ik me ook wel voorstellen. Ook deze stad heeft weer een heel eigen sfeertje. Waar in Los Angeles iedere ober een acteur is, is in Miami iedere ober een fotomodel. Je komt hier dus veel mooie mensen tegen! Het uitgaansleven is in Miami bruisend, veel leuke clubs en lekkere muziek. En natuurlijk heerlijk weer! Om Miami met Benidorm te vergelijken vind ik eigenlijk een belediging voor Miami. Het kan je smaak niet zijn, maar het is totaal anders dan Benidorm.

Persoonlijk vind ik dat je makkelijker in contact komt met de Amerikaanse bevolking in de zuidelijke staten dan in LA, San Francisco of New York. Ze hebben het weleens over Southern Hospitality, en dat klopt ook wel. Wat je evt ook kan doen, is een rondreis maken langs de oostkust. Op die manier kom je langs de meest indrukwekkende steden van de US. Bijvoorbeeld beginnen in Boston, daarna door naar New York, Philadelphia, Washington en evt. Baltimore. Daarna kan je kiezen om langs de kust te blijven en naar het zuiden te trekken via Myrtle Beach, Savannah, Daytona Beach en Miami, of je kan de muzikale route nemen naar Nashville, Memphis, Clarksdale en New Orleans. Beide erg mooie routes en je doet prachtige steden aan!

Chicago is overigens ook een echte aanrader!



Ik ben terecht gekomen opcuracao met de volgende rede.
ongeveer vanaf me 15de droom ik al van amerika ik sta ermee op en ga ermee na bed. ;)
afgelope 3 jaar heb ik al meer dan genoeg van nederland met de regenachtige dagen veel chagerijnige mensen.
overal zijn regeltjes voor overal moet je geld voor betalen belastingen etc.
plus dat ik het met maxima eens ben toen ze zei de hollander bestaat niet (zoiets)
daarom ben ik ook verliefd op amerika, amerikanen zijn trots op hun land en houden hun cultuur levend.
dus al geruime tijd geleden ben ik gaan rondkijken en informeren of de mogelijkheid bestond om naar amerika te gaan.
toen kwam ik erachter dat het echter niet zo makkelijk is.
of je moet een gespecialiceerd beroep uitoefenen of een amerikaanse partner hebben etc etc.
toen heb ik de droom echter even uit me hoofd gezet.
en zei me broer waarom ga je niet naar Curacao de hoofdtaal is nederland het hoort bij nederland dus veel makkelijker om binnen te komen enz.
toen ben ik naar curacao gegaan.

voor mij waren de plus punten:
altijd heerlijk weer tussen de 28 en 32 graden parel witte stranden en mooie natuur de leguanen van 50 cm lopen door je achtertuin.
omdat het de benedewindse eilande zijn heb je vrijwel altijd de pasaatwinden dus er waait de hele dag een lekker briesje waardoor het niet zo heet is.
de bevolking is zeer vriendelijk mits je toont dat je je aan hun wilt aan passen en gewoon bon dia, bon tardi, bon nochi zegt inplaats van goeie morgen, goeie middag, goeie avond.
wel viel me op dat er niet echt veel nederlands gesproken wordt het meeste dus papiaments.
opzich een vrijmakkelijke taal als je wilt kun je les volgen bij atrami in punda kost 10 gulden voor 2 uur les per keer.
er zijn nog wel meer pluspunten maar ik moet zo werken ;)

minpunten:
zonder auto kom je bijna nergens plus je kan autos huren maar dat zijn vaak ouwe suzuki sumarai jeeps.
en per maand betaal je ongeveer 500 a 600 gulden voor die auto.
autos kopen is ook vrij prijzig in vergelijking met nederland.
nog een nadeel is dat de lonen laag zijn en boodschappen redelijk duur.
omdat veel geinporteerd moet worden enzo.
wat me erg tegenviel was het uitgaansgebeuren.
ik ben er mischien maar 1 of 2 clubs tegen gekomen die er stijlvol uitzagen.
in salinja zit het welbekende tmf cafe dus wij daar na toe.
het is zeer klein en gewoon een ouwe stoffige zooi. ???
en zo waren er nog veel meer cafes.


conclusie als je een goed gevulde portomonee hebt kun je er de tijd van je leven hebben.
maar heb je dat niet dan is het werken voor weinig geld en het geld dat je hebt vliegt ook je zak weer uit.

maar voor een jaar in jou geval en als je er al een redelijke baan hebt word het vast een prachtige ervaring voor je maar normaals koop een auto anders kom je nergens.
fietsen kun je ook loop je alleen wel 10x zoveel risico om om in het ziekenhuis of doodgereden te worden.
owjah de bevolking is heel relaxt en vriendelijk maar in verkeer rijden ze als gekken.
snelheid borden kennen ze niet je moet zelf maar zien hoe hard je rijd.
dus dat zal zeker wennen voor je veel getoeter en piepende banden zijn normaal.

nog bedankt voor de info over de steden een trip langs meedere steden is idd een goed plan.

hoe gaat dat in ze werk dan?
kun je een ticket halen waar die trip bij in zit.
of moet je zelf met de auto op pad?

fijne dag nog toegewenst.

greetsx
Kevin
#22 - 04-09-2008, 15:17 uur

JDenalane

Ik zei dat ik Vegas wel na 3 dagen heb gezien. (Eigenlijk na één dag al..) Niet LA (en omstreken). Dat heb ik zelfs nog lang niet gezien.
#23 - 04-09-2008, 23:46 uur

PetraVS

. Om te zeggen dat Washington DC alleen musea te bieden heeft ben ik het niet mee eens. Dit is een schitterende stad met zoveel historie en indrukwekkende monumenten, maar ook met erg leuke clubs. Zoals bijv. Adams Morgan en Georgetown waar veel jongeren en studenten komen. Ook deze stad moet je een keer hebben gezien.

Dank je, je haalt me de woorden uit de mond!  Er is zo ontzettend veel meer in Washington, dan alleen musea.  Iemand, die dat schrijft, is enkel op de plekken geweest, waar iedere toerist heengaat!  Over oude, Europees aandoende huisjes gesproken, wat dacht je van Georgetown, het oudste gedeelte van Washington, vol restaurants en uitgaansgelegenheden.  Jenn schrijft al over Adams Morgan, een soortgelijke buurt vind je net buiten het toeristische gebied rond Dupont Circle.  Chinatown is heel gezellig en in het Verizon Center kun je van alles bekijken van sportwedstrijden tot concerten.  Net buiten Washington heb je Old Town Alexandria, ook een heel gezellig stadje en mooie natuur vind je bij Great Falls.  Verder zijn er een aantal enorme shopping malls bereikbaar met de metro en is Baltimore, ook een heel leuke stad, slechts een treinritje van een half uur weg.  Je bent hier zo een week bezig.
#24 - 05-09-2008, 00:39 uur

Satin13

Groot gelijk, Petra! Die vier dagen Washington waren nauwelijks genoeg om de sfeer op te snuiven. We hebben in de buurt zoveel leuke dingen gezien, dat we gelijk een reden hebben om weer terug te gaan. Baltimore heeft een prachtig Aquarium en een originele Barnes en Noble (mijn persoonlijke speelgoedwinkel  ;)) Maar dat heb je altijd als toerist. Je hebt maar een beperkt aantal dagen om de meest toeristische dingen te gaan bekijken, en je komt ogen tekort. In Washington DC zou ik best kunnen wonen.......
#25 - 05-09-2008, 12:31 uur
USA rocks!




wim put

. Om te zeggen dat Washington DC alleen musea te bieden heeft ben ik het niet mee eens. Dit is een schitterende stad met zoveel historie en indrukwekkende monumenten, maar ook met erg leuke clubs. Zoals bijv. Adams Morgan en Georgetown waar veel jongeren en studenten komen. Ook deze stad moet je een keer hebben gezien.

Dank je, je haalt me de woorden uit de mond!  Er is zo ontzettend veel meer in Washington, dan alleen musea.  Iemand, die dat schrijft, is enkel op de plekken geweest, waar iedere toerist heengaat!  Over oude, Europees aandoende huisjes gesproken, wat dacht je van Georgetown, het oudste gedeelte van Washington, vol restaurants en uitgaansgelegenheden.  Jenn schrijft al over Adams Morgan, een soortgelijke buurt vind je net buiten het toeristische gebied rond Dupont Circle.  Chinatown is heel gezellig en in het Verizon Center kun je van alles bekijken van sportwedstrijden tot concerten.  Net buiten Washington heb je Old Town Alexandria, ook een heel gezellig stadje en mooie natuur vind je bij Great Falls.  Verder zijn er een aantal enorme shopping malls bereikbaar met de metro en is Baltimore, ook een heel leuke stad, slechts een treinritje van een half uur weg.  Je bent hier zo een week bezig.
Alexandria, Vermont, het huis van George Washington, cemetry Kennedy's,.... Het is mooi.
#26 - 05-09-2008, 13:48 uur
usa.eigenstart.nl

Patrick1971

Hoi,
Indien je een combinatie van steden en natuur wil overwegen zou ik je het Zuid Westen aanraden.
LA, San Francisco, Las Vegas in combinatie met Grand Canyon,Bryce, Zion, en Yosemity
staan garant voor een geweldige vakantie.
Deze reis kan op relatief korte tijd gedaan worden.(2,5 à 3 weken)
Je ziet maar wat je aan deze tip hebt.

Groeten,
#27 - 06-09-2008, 18:10 uur

pietervds

lijkt me een goede tip
#28 - 07-09-2008, 22:19 uur
Blessed is he that readeth

M&M+D

Los Angeles is voor mij The Place To Be
Het gevoel dat je in de filmwereld bent is voor mij geweldig

Maar dit is natuurlijk heel persoonlijk

Gr Marian
#29 - 25-09-2008, 00:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15