Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Overstappen

Discussie gestart

Jez

Omdat er meer vragen gesteld worden over overstappen, heb ik er maar geen plaats bij gezet.

Mijn vraag: We hebben in Detroit een overstaptijd van maar liefst 6 uur. Nu zou ik willen proberen om een eerdere vlucht in Detroit te krijgen. Maar hoe? Vragen we dat meteen al bij het inchecken in Brussel, of pas in Detroit? Ik neem aan dat we ook standby kunnen staan in Detroirt (hoe werkt dat precies?), maar stel dat we dan pas weten dat we een eerdere vlucht hebben, weet onze bagage dat dan ook?

Alvast bedankt!

Jez
#1 - 04-08-2007, 22:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

pw.van.andel@hccne

>..Nu zou ik willen proberen om een eerdere vlucht in Detroit te krijgen. Maar hoe?..
Als de carrier North West is van Detroit naar X? Dan ga je na de security check in Detroit om de terminal in te komen, naar de gate waar de eerstvolgende vlucht naar jouw eindbestemming X is. Nogmaals, als het North West betreft (want dat is hun policy), ga je naar die balie en toont je instapkaarten en vraagt aan de balie employee: Can we standby for X? Normaliter weet die persoon of er stoelen vrij zijn en zo ja, neemt ze je boarding cards in, legt ze op een stapel gesorteerd op ... (frequent flyer status etc) en zo rond de 30 minuten voor departure (als boarding start) roepen ze namen om van de gelukkige passagiers. Zorg dat je in de gate area bent en blijft! En val ze niet lastig: ze leggen je geheid onderop.
Je bagage regelen zij en heel soms komt die met de volgende (de oorspronkelijke vlucht) en brengen ze die wel naar je hotel binnen 12 uur.
In Brussel (of Amsterdam) hebben ze niks te maken met deze procedure en daarover een discussie beginnen bij inchecken is zinloos.     
Als het geen North West is? Dan kan je hetzelfde proberen maar dan weet ik niet of zulks bij dat bedrijf ook policy is.
Mijn vraag blijft: waarom boeken mensen dit soort overstap tijden? Waarom beginnen mensen so wie so aan hun vakantie met een overstap??? Denver (en Dallas?) is het enige excuus wat ik weet. In elk ander geval: vlieg non-stop en geniet van de rit naar je bestemming. 
#2 - 04-08-2007, 23:36 uur

Jez

Dank je wel voor je antwoord. Onze eindbestemming is Denver en we vliegen inderdaad met Northwest. We gaan het gewoon proberen denk ik.
We vliegen altijd met een overstap, wat ons prima bevalt. Helaas hadden we toen we gingen boeken de keuze uit 2x overstappen of 6 uur overstaptijd. Het is dus de laatste geworden. Ach, en anders kijken we of we ons kunnen vermaken ergens!
#3 - 05-08-2007, 00:08 uur
« Laatst bewerkt op: 05-08-2007, 09:55 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

De laatste keer had ik ook zes uur overstaptijd op de terugvlucht. Dit kwam doordat ze de vertrektijd van de eerste (retour)vlucht vier uur vervroegd hadden. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: boven de anderhalf uur maakt het niet zoveel hoe lang je overstaptijd is. Je gaat vanzelf iets doen om die tijd nuttig te besteden. Boek kopen, restaurant opzoeken, uitrusten. Voor mijn gevoel vliegt die zes uur dan net zo snel voorbij als twee uur.
#4 - 05-08-2007, 10:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15