Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Reizen door Amerika => Reizen algemeen => Topic gestart door: Tinita op 13-08-2007, 18:56 uur
-
Hallo! Heeft er iemand ervaring met het overstappen in de US? Veel mensen hebben me al verteld dat de rijen bij de immigratiedienst nogal lang kunnen zijn en dat je daardoor je aansluiting mist of dreigt te missen... innocent
-
De rijen zijn vaak best lang inderdaad, maar dat is geloof ik ook afhankelijk per vliegveld. Je kunt er het beste voor zorgen dat je een minimale overstap tijd hebt van 2 uur.
-
Ben een keer overgestapt op Dullus in Washington DC. Je moet zeker met 2 uur rekening houden. Da red je het wel. Maar als je wat meer tijd hebt is het een stuk relaxter
-
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik probeer direct te vliegen. Vorig jaar een overstap van drie en een half uur op Cincinnatti en dan nog bijna je aansluiting missen. Twee uur voor de paspoortcontrole, dan de koffers pakken en weer afgooien voor de volgende vlucht en dan weer een uur in de rij om het nationale vliegveld op te komen, dan uit de rij worden gehaald omdat de scanner afging op de ritsen van m'n broek, moest door een man worden gefouilleerd en die was er niet, gefouilleerd (heel correct), niks gevonden (duh) en dan rennen, rennen, het hele vliegveld over, deur al dicht, maar de vlucht was bevestigd bij vertrek in Amsterdam, deur weer open, twee amerikanen eruit, wij erin, stewardessen sjacherijnig, zitten en daar gingen we.
Dat leverde zoveel stress op dat wij voortaan (indien mogelijk) direct vliegen, of zeker weten dat er altijd nog een latere vlucht in dezelfde richting gaat. Wij moesten de aansluitende vlucht naar Seattle hebben, dat was de laatste die dag....
-
okeeeee...
Ik heb een overstap op Atlanta en krijg daar maar 2 uur voor ???
-
Bedankt voor jullie reacties!
Indien mogelijk gaan we wel voor een rechtstreekse vlucht vanuit Brussel of A'dam naar LA (desnoods met een tussenstop ergens in Europa). Maar om terug te komen uit Las Vegas denk ik niet dat er rechtstreekse vluchten zijn. Maar het is niet zo erg om je aansluiting te missen op de terugweg...Op de heenweg kan je planning dan wel eens danig in de war gestuurd worden.
-
Op de terugweg hebben we nooit problemen gehad. Amerika uitkomen is nooit zo moeilijk, erin komen is een stuk moeilijker ....
-
Heen- en terugreis meegeteld ben ik ongeveer 30 keer overgestapt in de VS. Hoewel er soms behoorlijke vertraging was heb ik dat nooit anders dan als "onvermijdbaar" ervaren. Gelukkig is mij wel bespaard gebleven dat ik bij aankomst op een latere vlucht bleek te zijn overgeboekt. Ik heb dat een paar keer andere mensen zien overkomen. Dat vond ik knap a-sociaal, want toen ze in Amsterdam incheckten was die plek natuurlijk nog gewoon vrij. Waarschijnlijk zijn hun plaatsen na vertrek gewoon voor de volle prijs aan een ander verkocht.
De slechtste ervaring met overstappen had ik echter juist in Londen. Vijf uur vertraging, geen enkele opvang. Arrogant baliepersoneel. Zo'n reactie van: "Oh u reist niet First Class en niet eens Business? Valt u even lekker dood dan." Een paar Ponden kopen kon alleen tegen woekerprijzen. Ergens een rookvrije wachtruimte, nee een rookvrije plek vinden: forget it. (Dat laatste is wellicht nu anders.)
-
De slechtste ervaring met overstappen had ik echter juist in Londen. Vijf uur vertraging, geen enkele opvang. Arrogant baliepersoneel. Zo'n reactie van: "Oh u reist niet First Class en niet eens Business? Valt u even lekker dood dan." Een paar Ponden kopen kon alleen tegen woekerprijzen. Ergens een rookvrije wachtruimte, nee een rookvrije plek vinden: forget it. (Dat laatste is wellicht nu anders.)
Daarom zitten ze ook op een eiland dansbanaan
-
Inderdaad, stop eruit trekken ;D
-
Daarom zitten ze ook op een eiland dansbanaan
Inderdaad, stelletje paupers dat het zijn ;D
-
Tor-pedo die handel
-
Ho stop. Sorry jongens. Heb nooit problemen gehad. prima services en mag er graag komen.
-
Overstappen kan een ramp zijn, vooral nu in Amerika het veel te druk is met vliegtuigjes, dus hou rekening met een latere vlucht dan kan het alleen maar meevallen. Amerika uitkomen kan evenveel ellende geven, ik ben een keer terug gevlogen via Denemarken, andere optie was een dag wachten in Chicago.
-
Ik vond mijn reis met united naar San Fran behoorlijk traumatisch, overstap in Chicago, heel veel vertraging aansluiting gemist etc. Als je vroeg boekt kan je volgens mij voor bijna hetzelfde geld rechtstreeks vliegen en dat is dan een stuk relaxter en bovendien sneller!
-
Ik ben deze zomer van en naar de VS geen onoverkomelijk problemen tegengekomen.
AMS - Cincinnati wel een tijdje wachten voor de douane/immigration, maar allezins binnen de perken.
Alle binnenlandse vluchten in het geheel geen probleem CVG-SLC SLC-BZN BZN-SLC SLC-STL STL-CVG
De terugvlucht vanaf Cincinnati geen probleem.
Het lange wachten ontstond pas bij binnenkomst in Amsterdam.
De gehele wachtruimte, trappen en hal boven stonden barstens vol !!!
Ongeveer 30 minuten moeten wachten om m'n paspoort te mogen laten zien.
Daarna was er bij de douane niemand te bekennen (vreemd) en konden we meteen doorlopen.
Dus ook in nederland is het lang niet altijd alles.
Hans
-
Wij proberen zoveel mogelijk een overstap in de US te vermijden. We vliegen meestal via London, Frankfurt, Parijs of rechtstreeks......juist om de lange rijen te omzeilen in de us bij immigrations waardoor je idd aansluitingen kan gaan missen.
-
Wij proberen zoveel mogelijk een overstap in de US te vermijden. We vliegen meestal via London, Frankfurt, Parijs of rechtstreeks......juist om de lange rijen te omzeilen in de us bij immigrations waardoor je idd aansluitingen kan gaan missen.
Vind ik nou ook, daarom ben ik ook blij dat ik rechtstreeks van Amsterdam naar Houston vlieg en pas op de terugweg hoef over te stappen in Detroit..
-
Als je naar de grotere Amerikaanse wereldsteden vliegt en dat is meteen je eindbestemming is dat inderdaad wel handiger.
Hebben wij ook 2x op Los Angeles gedaan.
Echter nu onze camper nabij Bozeman (MT) international airport staat hebben we die keus niet en moeten we 2x overstappen voordat we er zijn.
Het wordt daardoor een lange dag (dit jaar pas om 22.30 uur (07.30 NL) ter plaatse), maar dat hebben we er wel voor over om 7 weken naar Alaska te gaan (zijn geweest).
Hans
-
Wij zijn net terug uit Amerika en hebben 2keer moeten overstappen. Heen vlogen wij via Houston. We hadden anderhalf uur. We waren nog zat op tijd en hoefden niet lang te wachten bij de immigratiedienst. Het viel ons reuze mee. Het is goed om direct uit het vliegtuig een tijdje wat harder te lopen en dan komt alles goed!
-
Wij zijn net terug uit Amerika en hebben 2keer moeten overstappen. Heen vlogen wij via Houston. We hadden anderhalf uur. We waren nog zat op tijd en hoefden niet lang te wachten bij de immigratiedienst. Het viel ons reuze mee. Het is goed om direct uit het vliegtuig een tijdje wat harder te lopen en dan komt alles goed!
Je hebt simpelweg mazzel gehad, wat harder lopen is onzin als je de pech hebt dat meerdere Internationale vluchten tegelijk aankomen sta je een uur in de rij bij emigratie en daarnaast heeft iets van 40% van de vluchten vertraging.
-
Heb 10 minuutjes in een rij gestaan.
Denk dat het er net aan ligt hoeveel vliegtuigen er op dat moment geland zijn.
-
Heb 10 minuutjes in een rij gestaan.
Denk dat het er net aan ligt hoeveel vliegtuigen er op dat moment geland zijn.
10 minuten zal voor veel mensen een record zijn, heb dit ook maar 1x meegemaakt in 20 vluchten. Het grootste probleem in Amerika zit hem in de enorme vertragingen, zie http://www.nysun.com/article/63140 Het is algemeen bekend dat er veel te veel vliegtuigen zijn, dus er gaat een hoop mis. Zoals ik al eerder aangaf, hou rekening met vertragingen en gemiste aansluitingen want de kans is redelijk groot.
-
10 minuten zal voor veel mensen een record zijn, heb dit ook maar 1x meegemaakt in 20 vluchten. Het grootste probleem in Amerika zit hem in de enorme vertragingen, zie http://www.nysun.com/article/63140 Het is algemeen bekend dat er veel te veel vliegtuigen zijn, dus er gaat een hoop mis. Zoals ik al eerder aangaf, hou rekening met vertragingen en gemiste aansluitingen want de kans is redelijk groot
Jammer dat jij zulke slechte ervaringen hebt met vliegen en overstappen in de USA. Dat komt althans naar voren in je reacties.
Ik wil alleen maar aan mensen aangeven dat het niet alleen maar slecht hoeft te zijn. Wij hielden er ook rekening mee dat we de vlucht zouden missen maar wilden er alles aan doen om hem wel te halen dus harder lopen en zo heel veel mensen achter je laten in de rij hielp bij ons wel maar misschien dat jij zit allemaal niet zo ziet. Dat is ieders persoonlijke mening. T is leuk om elkaars ervaringen te lezen. Ik snap dat als er meer vluchten landen het ook drukker is, dat kan je overkomen.
Ik hoop dat de mensen die nog gaan hun vliegtuig gaan halen en anders moet je even wachten. helaas.
-
10 minuten zal voor veel mensen een record zijn, heb dit ook maar 1x meegemaakt in 20 vluchten. Het grootste probleem in Amerika zit hem in de enorme vertragingen, zie http://www.nysun.com/article/63140 Het is algemeen bekend dat er veel te veel vliegtuigen zijn, dus er gaat een hoop mis. Zoals ik al eerder aangaf, hou rekening met vertragingen en gemiste aansluitingen want de kans is redelijk groot
Jammer dat jij zulke slechte ervaringen hebt met vliegen en overstappen in de USA. Dat komt althans naar voren in je reacties.
Ik wil alleen maar aan mensen aangeven dat het niet alleen maar slecht hoeft te zijn. Wij hielden er ook rekening mee dat we de vlucht zouden missen maar wilden er alles aan doen om hem wel te halen dus harder lopen en zo heel veel mensen achter je laten in de rij hielp bij ons wel maar misschien dat jij zit allemaal niet zo ziet. Dat is ieders persoonlijke mening. T is leuk om elkaars ervaringen te lezen. Ik snap dat als er meer vluchten landen het ook drukker is, dat kan je overkomen.
Ik hoop dat de mensen die nog gaan hun vliegtuig gaan halen en anders moet je even wachten. helaas.
Ik snap even niet waarom je mijn mening persoonlijk noemt, het enigste wat ik doe is mensen waarschuwen dat het vaak mis gaat, dit is niet iets negatief bekijken, dit zijn gewoon de feiten noemen en uit ervaringen. Dat jij een goede ervaring hebt in Houston, dat is mooi. Ga voor de gein eens naar Chicago, Atlanta of Dulles, wordt een ander verhaal en het hele hard lopen kan je wel vergeten als je achterin een vliegtuig zit met een uitgang en er shuttles gebruikt worden tussen de pieren.
-
Ik weet niet meer welke vlucht het was, maar ik heb een keer gehad dat we een overstap hadden van 8 uur o.i.d. We hadden zelf al gezien dat er een betere verbinding was (overstapt van 2 uur) in Amsterdam hebben we dat voorgelegd maar ze zeiden dat de tijd te kort was. Wij kwamen op het eerste vliegveld aan en raceten zowat door de immigratie, we zaten op het bankje in de wachtruimte terwijl ze nog bezig waren met het inchecken van de eerdere vlucht. (we waren erg jong en wisten niet dat het zomaar kon om omgeboekt te worden). Nadat de vlucht al even weg was vroegen de mensen aan de balie op welke vlucht wij wachtten, ze zeiden dat we wel met die vlucht eerder weg konden gaan!
-
Ik weet niet meer welke vlucht het was, maar ik heb een keer gehad dat we een overstap hadden van 8 uur o.i.d. We hadden zelf al gezien dat er een betere verbinding was (overstapt van 2 uur) in Amsterdam hebben we dat voorgelegd maar ze zeiden dat de tijd te kort was. Wij kwamen op het eerste vliegveld aan en raceten zowat door de immigratie, we zaten op het bankje in de wachtruimte terwijl ze nog bezig waren met het inchecken van de eerdere vlucht. (we waren erg jong en wisten niet dat het zomaar kon om omgeboekt te worden). Nadat de vlucht al even weg was vroegen de mensen aan de balie op welke vlucht wij wachtten, ze zeiden dat we wel met die vlucht eerder weg konden gaan!
Ook nooit gehoord dat dit kan, vooral niet als je met koffers reist, of namen de koffers een latere vlucht? Vliegvelden zijn vrij goed met verkeerde informatie geven, heb niet echt het idee dat men meedenkt.
-
Hahaha nee die kofferst stonden al een paar uur op Miami te wachten.
-
Hallo! Heeft er iemand ervaring met het overstappen in de US? Veel mensen hebben me al verteld dat de rijen bij de immigratiedienst nogal lang kunnen zijn en dat je daardoor je aansluiting mist of dreigt te missen... innocent
Ben weer eens bezig een reis te plannen maar ik krijg diverse keuzes waarbij de overstap (zowel heen als terug) slechts 55 tot 75 minuten is. Extreem weinig in mijn optiek.
Echter, gebeld (Continental, D-Reizen) en tot mijn verbazing was beider antwoord: "dat is voldoende tijd om over te stappen"!
Dan is het (in mijn optiek) hun probleem geworden als de overstap toch langer duurt en zorgen ze maar voor een volgende vlucht.
-
Als de luchtvaartmaatschappij een reservering accepteert met een misschcien wat korte overstap, zijn zij inderdaad verantwoordelijk voor het overboeken bij een eventuele vertraging of het missen van de geboekte vlucht.
Maar...het probleem kan zijn, dat er op die vlucht dan wel nog plaats moet zijn. (Wat meestal wel lukt). Afhankelijk van waar je naar toe vliegt en hoeveel vluchten die bestemming heeft, kan het wel enorm schelen hoe lang je dan nog moet wachten.
Het absolute record van wachten had ik in Oktober j.l., nl. HELEMAAL NIET... In al die jaren dat ik naar de VS vloog, echt nog nooit meegemaakt. Ik had de Northwestvlucht van 08.00 's ochtends naar Detroit en er waren duidelijk (nog) geen andere internationale vliegtuigen geland. Bij de paspoortcontrole werd er zelfs op ons gewacht...
Officieel was de overstap iets meer dan 90 minuten, maar we hadden dik tijd over.
-
Als de luchtvaartmaatschappij een reservering accepteert met een misschcien wat korte overstap, zijn zij inderdaad verantwoordelijk voor het overboeken bij een eventuele vertraging of het missen van de geboekte vlucht.
Maar...het probleem kan zijn, dat er op die vlucht dan wel nog plaats moet zijn. (Wat meestal wel lukt). Afhankelijk van waar je naar toe vliegt en hoeveel vluchten die bestemming heeft, kan het wel enorm schelen hoe lang je dan nog moet wachten.
Het absolute record van wachten had ik in Oktober j.l., nl. HELEMAAL NIET... In al die jaren dat ik naar de VS vloog, echt nog nooit meegemaakt. Ik had de Northwestvlucht van 08.00 's ochtends naar Detroit en er waren duidelijk (nog) geen andere internationale vliegtuigen geland. Bij de paspoortcontrole werd er zelfs op ons gewacht...
Officieel was de overstap iets meer dan 90 minuten, maar we hadden dik tijd over.
Wachten tot de volgende dag is ook heel normaal, dus ruim plannen is altijd handig.
-
Hallo,
Binnen enkele maanden ga ik voor de 2e keer naar de States en voor de 1e keer -alleen- op reis.
Dit is mijn vluchtschema.
(http://img227.imageshack.us/img227/1135/usaaaal7.png)
Ik heb de wachttijden onderlijnt en zoals je kan zien, vooral dan de vlucht tussen Miami - NY - Brussel, heb ik maar weinig wachttijd.... (50 minuten voor Miami - NY - Bru)
Kan ik mij op vertragingen verwachten?
Wat gebeurd er indien ik een vlucht mis? Mag ik dan de volgende nemen? (als er plaats is)
Wat gebeurd er als er geen plaats is? Moet ik op de luchthaven blijven wachten op de volgende vrije lucht? 'Krijg' ik een hotel?
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, dus graag zou ik wat meer uitleg willen hebben daarover....
Alvast hartelijk bedankt!
-
50 minuten is heel erg weinig, eigenlijk belachelijk weinig. Als je de aansluiting mist zetten ze je op de volgende vlucht, dezelfde dag of de volgende, hotels etc worden vergoed, maar wel een dag naar de .............. Maar alles is geregeld want komt vaak voor dat aansluitingen worden gemist of vluchen gecanceld, vliegen blijft een soort veredelt veetransport, je hebt heel weinig rechten.
-
Hallo allemaal,
Ik krijg het er effe benauwd van, wij (4 volw) gaan op 1 september naar LA met een overstap in Washington dulles. We hebben daar 1 uur en 32 minuten om over te stappen. Wij doen het voor de eerste keer en weten eigenlijk van niks dus.
Ik heb nu begrepen dat we ook de bagage moeten meenemen en weer inchequen voor de doorvlucht, gaat dit dan wel lukken? en wat als het niet lukt?
Heel graag hoor ik van jullie.
Franka :o
-
Bagage meenemen en weer inchecken is heel relatief. Je moet eerst de registratiediensten passeren en dan met je bagage via de douane deze weder op een band plaatsen.Dit valt heel goed mee.Ook de registratie diensten valt goed mee. Daar deze diensten reeds van bijna alles op de hoogte zijn moet je buiten een enkel vraagje alleen je 10 fingerprints plaatsen en klaar is kees. Het gaat veel sneller dan vroeger.In september ll. nam dit welgeteld 20 minuten in beslag.
-
Hetgeen ik daarjuist geschreven heb is in verband met de heenreis, voor de terugreis heb je veel minder moeilijkheden en denk ik wel dat je voldoende tijd hebt indien de vlucht op tijd is.Normaal zou ik ook in September gaan doch heel waarschijnlijk via Washington.
Succes met je reis
Fredje
-
Bedankt voor je reactie,
Dus jij zou het wel aandurven? Wij hebben n.l onze ouders bij die de 60 zijn gepasseerd maar nog zeer actief.
Groetjes,
Franka
-
Bagage meenemen en weer inchecken is heel relatief. Je moet eerst de registratiediensten passeren en dan met je bagage via de douane deze weder op een band plaatsen.Dit valt heel goed mee.Ook de registratie diensten valt goed mee. Daar deze diensten reeds van bijna alles op de hoogte zijn moet je buiten een enkel vraagje alleen je 10 fingerprints plaatsen en klaar is kees. Het gaat veel sneller dan vroeger.In september ll. nam dit welgeteld 20 minuten in beslag.
10 fingerprints???? Was het niet 2x een wijsvinger en een foto? Of hebben ze het weer veranderd
-
Ik ben al een aantal keer overgestapt op een amerikaans vliegveld en doe er bij het boeken juist alles aan om "Londen" te vermeiden. Heel toevallig hadden we dit keer op de terugvlucht de pecht dat het eerste stuk Tampa naar Washington vertraagd en wel zodanig dat we onze aansluiting miste. Ook de volgende vluchten hadden geen plaats. United regelde een hotel (Hilton! ik heb wel eens minder geslapen ;)) we kregen vouchers voor eten en tegoedbonnen voor een toekomstige vlucht. Al met al keurig geregeld, het duurde alleen verschrikkelijk lang allemaal, maar het was dan ook druk en voor ons probleem namen ze ook alle tijd. Wel jammer dat de bagage niet mee is gekomen, maar dat is nu ook keurig opgelost.
-
Even een nieuwe vraag ...
Als je voor een trip van 4u met overstap er 8u over doet ... .
Kan je tijdens het wachten (4u) rondlopen in die stad?
De stad waar het overigens om gaat is Chicago.
Gewoon even aan het afvragen voordat ik een vlucht kies wat de mogelijkheden zijn.
-
Wellicht is het mogelijk dat er nog een stuk tijdverschil binnen de 8 uur zit.
Ik heb zelf wel vaker enkele uren moeten wachten.
Niets is onmogelijk, maar ik zou het niet aanraden om de stad in te gaan.
Voor je het weet zijn de uurtjes voorbij en kun je het vliegtuig missen.
Vaak ligt een vliegveld wat buiten af en ben je alleen al een hoop tijd kwijt om ergens naartoe te rijden.
Hans
-
Dus het kan wel... .
Hoe werkt het eigenlijk als je moet overstappen? Want ik dacht dus dat je dan in een gebouw terechtkwam waar je moest wachten maar blijkbaar kan je het gebouw verlaten en terug gewoon inchecken.
Nog even voor de luchthaven van Indianapolis én die van Baltimore. Als je geen bagage meeneemt moet je dan ook 2u voor vertrek er zijn??
-
Ja, het kan wel, zolang je je boardingkaart en paspoort maar bij je hebt.
Hans
-
Racerke, denk je niet dat het verlaten van de luchthaven niet zo heel erg praktisch is, als je op O'hare overstapt dan ben je dus op een vliegveld wat ongeveer 10 keer groter is dan Zaventem (of heet dat tegenwoordig Brussels international?), je loopt ook niet zomaar even vanaf de luchthaven naar de stad, O'hare ligt 17 mijl van downtown Chicago af. Er gaat een trein die er 45 minuten over doet om in Chicago te komen, en dus weer 45 minuten terug, als je dan in de stad aankomt kun je meteen weer terug om je volgende vlucht niet te missen. Je kunt misschien wel een soort rondrit maken met een taxi, maar dat zal niet zo heel erg goedkoop zijn, maar misschien een betere optie dan met de trein. Je zult toch minstens een uur voor vertrek weer aanwezig moeten zijn, als je van de luchthaven geweest bent moet je weer door alle security, en dat kan tegenwoordig nogal wat tijd in beslag nemen.
Harry
-
Bedankt voor je reactie,
Dus jij zou het wel aandurven? Wij hebben n.l onze ouders bij die de 60 zijn gepasseerd maar nog zeer actief.
Groetjes,
Franka
Beste Franka,
In Dulles heb je voldoende aan de 1,5 uur. Ik ben verschillende keren via dit vliegveld gevlogen en het is één van mijn favorieten.
Maak je je echt zorgen over je ouders dan kun je vragen om een speciale behandeling, ik heb wel eens eerder oudere mensen voor zien gaan, via een speciaal loket bij de immigratie dienst (ook wel in rolstoel, of met stewardes). Want hier heb je het meeste tijd voor nodig, wachten in de rij voordat de "officer" je paspoort bekijkt, je vraagt waarom je het land in komt en wellicht nog een aantal andere vragen stelt.
Je kunt gewoon met je reisgezelschap naar het loket komen, dit hoeft niet 1 voor 1. Daarnaast wordt er een foto gemaakt en van elke wijsvinger een afdruk. Het gaat vrij snel maar soms duurt het langer omdat je de pech hebt dat er 3 vliegtuigen in 1 keer binnen komen. Dulles zal je overigens niet veel problemen moeten geven. Het oppikken van de bagage en weer afgeven gaat ook vrij snel. Ik heb wel eens bij United gevraagd wat de minimale haalbare tijd is. De stewardes gaf aan dat het voor Dulles 50 min is en voor Chicago 1,5 uur (dit vliegveld moet je mijden als het kan, zo ongelovelijk chaotisch en druk).
Veel plezier! De VS is genieten!
-
Indien Marleencolorado nog op dit bericht komt .Ik ben zelf 64 jaar en zal binnenkort boeken om via Washigton naar Las Vegas te rijden en via Los Angeles terug naar Brussel .Zoals reeds gezegd in Dulles zal je niet veel problemen hebben ,dit was ooit anders.In 2001 had ik 2 uur nodig om voorbij de registratiediensten te komen.Vorig jaar hadden wij juist 30 minuten nodig .
-
Indien Marleencolorado nog op dit bericht komt .Ik ben zelf 64 jaar en zal binnenkort boeken om via Washigton naar Las Vegas te rijden en via Los Angeles terug naar Brussel .Zoals reeds gezegd in Dulles zal je niet veel problemen hebben ,dit was ooit anders.In 2001 had ik 2 uur nodig om voorbij de registratiediensten te komen.Vorig jaar hadden wij juist 30 minuten nodig .
Het is wel grappig dat je schrijft rijden, maar snap dat je vliegt :-X Maar ik vind een half uur heel positief vooral in de slecht weer seizoenen zoals nu. Elke ochtend zien we op de Weathet Channel de vertragingen en daar word je niet vrolijk van. Maar de kans is groot dat je het red, maar hou gewoon rekening mee dat het tegen kan zitten.
-
Ik had ook een vraagje ivm overstappen. Qua vlucht van Brussel naar Seattle heb ik de keuze om via New York te gaan met 2u om over te stappen (met Continental). Ofwel via Atlanta, met slechts 1u20 (met Delta). Mijn reflex is dat ik liever 2u heb. Maar misschien zijn er in New York meer problemen met vertragingen van vluchten of files voor de controles? Graag advies :)
-
Hallo
Misschien had je voor deze vraag beter een nieuw topic kunnen openen.
Je moet in deze je eigen voorkeur maar laten voorgaan. Als je de tickets echter al lang van te voren boekt kan het zijn dat de maatschappij alsnog de vlucht veranderd zodat je alsnog i.p.v. in Atlanta in NY overstapt. Helaas kan je dit van te voren niet zien.
Harm
-
Om niet op koffers te hoeven wachten bij de overstap nemen we die dus niet mee.
We nemen het meest noodzakelijke (camera uitrusting) en wat lichte kleding mee in een trolley
die als handbagage mee kan. Rest kopen we wel in de US.
Vraag die ik heb is nog wel hoe een koffer (die we dan wel hebben) op de terugreis gaat.
Moet je die ook eerst weer ophalen van de band bij de overstap of gaat die rechtstreeks in de
aansluitende vlucht?
-
Op de terugreis wordt je koffer gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming. Die hoef je dus niet weer door de douane te slepen.
-
Op de terugreis wordt je koffer gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming. Die hoef je dus niet weer door de douane te slepen.
Thx scheelt weer wat zweetdruppels :afro:
-
Op de terugreis wordt je koffer gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming. Die hoef je dus niet weer door de douane te slepen.
Op de heenreis worden ze toch ook gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming? :-\
-
Jawel maar je moet ze van de band halen, door de customs e.d. en daarna weer op een band plaatsen.
Voor ons ook nieuw maar kijk maar eens naar andere topics hierover op dit forum.
-
Jawel maar je moet ze van de band halen, door de customs e.d. en daarna weer op een band plaatsen.
Voor ons ook nieuw maar kijk maar eens naar andere topics hierover op dit forum.
Bij mijn weten hebben ze dit sinds 11 september 2001 aangepast, want daarvoor hoefde dat niet. Dan zag je je koffers pas weet terug op je eindbestemming. Dat maakt ook dat overstappen nog meer tijd kost. Het zou veiliger zijn, maar het systeem is natuurlijk zo lek als een mandje. Dan kom je half uitgekleed door de controle, dan zie je in de verte een hoopje koffers staan en moet je aanwijzen welke van jou is en iemand van de luchthaven gooit hem weer door de röntgen en dat was het dan. Althans, zo ging het in Washington. In Chicago komen ze weer terecht op de bagageband. Echt, soms is het zo'n chaos!
-
>Bij mijn weten hebben ze dit sinds 11 september 2001 aangepast, want daarvoor hoefde dat niet.
De laatse 40 jaar moet je in ieder geval in de VS zelf je koffer door de douane doen. Daar heeft 9/11 niets aan veranderd. In de vroege jaren duurde dat lang omdat 100% van de koffers open mooest voor douane-inspectie, dan een 20? jaar snel omdat ik nooit meer door de douane gecontroleerd werd en sinds een aantal jaren is de tijd weer toegenomen door veiligheidscontrole.
-
De laatse 40 jaar moet je in ieder geval in de VS zelf je koffer door de douane doen. Daar heeft 9/11 niets aan veranderd. In de vroege jaren duurde dat lang omdat 100% van de koffers open mooest voor douane-inspectie, dan een 20? jaar snel omdat ik nooit meer door de douane gecontroleerd werd en sinds een aantal jaren is de tijd weer toegenomen door veiligheidscontrole.
Wat gek. Ik ben in 1999 via Washington naar SFO gevlogen en in 2000 via Washington naar Hawaii en mijn bagage was doorgelabeld, zag ik pas op de eindbestemming weer ???
-
Hier ook. Vanaf 1969 tot 2001 heb ik mijn koffers nooit gezien totdat ik op de plaats van bestemming was in beide richtingen. Sinds 2001 kan ik alleen richting het buitenland (Europa, Azie) mijn koffers "vergeten". Als ik weer de US binnenvlieg moet ik eerste mijn koffers aanwijzen/meeslepen voordat ik door kan vliegen naar de eindbestemming.
-
Ik heb een vraag.
Wij vliegen naar L.A. met een overstap in Chicago.
Wij hebben slechts 1 1/2 uur tijd om over te stappen. Volgens United Airlines is dit voldoende, maar als ik al de verhalen hier lees, begin ik te twijfelen.
Hoe gaat het als je uit het vliegtuig in Chicago stapt ?? Volgens een kennis zouden er wagentjes klaar staan om je te vervoeren naar een gate waar je naar toe moet !
Klopt dit wel. Volgens United, die ik vanmiddag gebeld hebt. moet je zelf de bagage ophalen en dan door de douane. Inchecken hoeft niet meer volgens United.
Wordt de bagage dan niet doorgelabeld ? naar L.A. ???
Wie kan hier iets meer over vertellen, bedankt.
-
Je moet zelf met je koffer door de douane, daarna zet je hem weer op een band die aangewezen wordt door een medewerker van United, voor het halen van de koffer ben je al door immigrations gegaan, waar je je vingerafdrukken moet geven en er een digitale foto van je gemaakt wordt, tevens vraagt de immigrationsofficer wat je komt doen en hoe lang je van plan bent om te blijven.
Je komt aan in terminal 5, dit is de internationale terminal, na de douane volg je de borden naar het ATS (airport transit system), dit zijn treinen die tussen de verschillende terminals heen en weer rijden, waarschijnlijk vertrekt de volgende vlucht vanaf terminal 1, deze ligt helemaal aan de andere kant van het gigantische vliegveld, maar de juiste terminal wordt je in het vliegtuig voor aankomst gemeldt, en staat natuurlijk ook op de monitoren die overal hangen.
Ik vindt anderhalf uur erg kort, maar mocht je je volgende vlucht niet halen, dan zorgt United ervoor dat je op een latere vlucht naar LA gezet wordt, is deze er niet of zit alles vol, dan kan het in het uiterste geval de volgende dag worden voor je verder vliegt, maar dit is echt een uitzondering.
Het verhaal over de wagentjes die je naar de gate brengen kun je naar het rijk der fabelen verwijzen, je zult het gewoon met de benenwagen moeten doen.
Harry
-
Harry,
Duidelijk, hartelijk bedankt.
-
Ik heb toch nog een aantal vragen.
Je komt aan in Chicago, gaat je bagege halen en drop deze weer op de band op aanwijzing van een medewerker van United en gaat dan naar de douane ( dit is toch correct).
Als dan blijkt dat de wachttijd bij de douane erg lang is, zodat je het andere vliegtuig niet haalt ( slechts 1 1/2 uur tijd om over te stappen, volgens United voldoende !), wat gebeurt er dan met de bagage ???
Ik neem aan, dat je op dat moment naar een balie van United moet gaan, om een ander vliegtuig te nemen.
Als je bij de gate aankomt, en het vliegtuig is net vertrokken, regelt United dan bij de gate een ander vliegtuig voor je ( je bent dan al door de douane).
Wie kan mij hier info over geven ??
Bedankt.
-
Ik heb toch nog een aantal vragen.
Je komt aan in Chicago, gaat je bagege halen en drop deze weer op de band op aanwijzing van een medewerker van United en gaat dan naar de douane ( dit is toch correct).
Yip!
Als dan blijkt dat de wachttijd bij de douane erg lang is, zodat je het andere vliegtuig niet haalt ( slechts 1 1/2 uur tijd om over te stappen, volgens United voldoende !), wat gebeurt er dan met de bagage ???
Negen van de tien keer haalt je bagage het vliegtuig wel en zal dan dus eerder arriveren.
Dat kan lastig zijn bij aankomst, want niet opgehaalde bagage zetten ze in een bagagedepot en dat moet je dan daar weer ophalen. Ik heb dat zelf een keer meegemaakt. Bij de bagageband was er geen bagage, die was naar het depot, bij het depot beweerden ze van niet en toen we daarna weer richting bagageband liepen werden onze namen omgeroepen, hadden ze de bagage toch weer wel. Maar voor hetzelfde geld is het een drukke bagageband en blijven je koffers gewoon doordraaien. Wij hadden toen de laatste vlucht naar LA dus was het niet meer zo druk toen.
Ik neem aan, dat je op dat moment naar een balie van United moet gaan, om een ander vliegtuig te nemen.
Als je bij de gate aankomt, en het vliegtuig is net vertrokken, regelt United dan bij de gate een ander vliegtuig voor je ( je bent dan al door de douane).
Wie kan mij hier info over geven ??
Bedankt.
Ja hoor, er zijn ontzettend veel gates,een stuk of honderd, bij iedere gate kun je eigenlijk wel zorgen voor een andere vlucht. Wat dat betreft hoef je niet bang te zijn dat je iets niet kunt vinden want het kan niet missen. Zeg gewoon dat je je vlucht hebt gemist en zij zetten je op de volgende. En waarschijnlijk krijg je nog een bon van $ 5,= mee voor versnaperingen.
Fijne reis!
-
Je komt aan in Chicago, gaat je bagege halen en drop deze weer op de band op aanwijzing van een medewerker van United en gaat dan naar de douane ( dit is toch correct).
Nee, je gaat samen met je koffer door de douane, het gaat er juist om dat de douane de gelegenheid moet hebben om je koffer te controleren, daarom ga je dus samen met je koffer. Maar al voordat je je koffer haalt moet je door immigrations, dit is dus iets heel anders dan de douane, immigrations bepaalt of je tot de VS toegelaten wordt,de douane kijkt alleen maar of je niet teveel spullen in wil voeren.
-
Harry,
Het is mij nu helemaal duidelijk, bedankt.
-
Harry,
Rijden er treintjes in Chicago i.v.m. vervoer van aankomsthal 5 naar vertrekhal 1 ??? of kunnen wij gaan lopen ????
-
Harry,
Rijden er treintjes in Chicago i.v.m. vervoer van aankomsthal 5 naar vertrekhal 1 ??? of kunnen wij gaan lopen ????
Daar rijden treintjes, volg de bordjes ATS (airport transit system), en daar stap je gewoon in en verder wijst alles zich vanzelf, elke paar minuten komt er weer een trein, dus lang wachten hoef je niet, lopen zou ik ten zeerste afraden, de afstand is echt te groot om te lopen tussen de verschillende terminals.
Harry