Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Overstappen in US

Discussie gestart

Freddytex

Indien Marleencolorado nog op dit bericht komt .Ik ben zelf 64 jaar en zal binnenkort boeken om via Washigton naar Las Vegas te rijden en via Los Angeles terug naar Brussel .Zoals reeds gezegd in Dulles zal je niet veel problemen hebben ,dit was ooit anders.In 2001 had ik 2 uur nodig om voorbij de registratiediensten te komen.Vorig jaar hadden wij juist 30 minuten nodig .
#46 - 14-02-2008, 23:20 uur

hollandranch

Indien Marleencolorado nog op dit bericht komt .Ik ben zelf 64 jaar en zal binnenkort boeken om via Washigton naar Las Vegas te rijden en via Los Angeles terug naar Brussel .Zoals reeds gezegd in Dulles zal je niet veel problemen hebben ,dit was ooit anders.In 2001 had ik 2 uur nodig om voorbij de registratiediensten te komen.Vorig jaar hadden wij juist 30 minuten nodig .

Het is wel grappig dat je schrijft rijden, maar snap dat je vliegt  :-X Maar ik vind een half uur heel positief vooral in de slecht weer seizoenen zoals nu. Elke ochtend zien we op de Weathet Channel de vertragingen en daar word je niet vrolijk van. Maar de kans is groot dat je het red, maar hou gewoon rekening mee dat het tegen kan zitten.
#47 - 14-02-2008, 23:37 uur

starsofglass

Ik had ook een vraagje ivm overstappen. Qua vlucht van Brussel naar Seattle heb ik de keuze om via New York te gaan met 2u om over te stappen (met Continental). Ofwel via Atlanta, met slechts 1u20 (met Delta). Mijn reflex is dat ik liever 2u heb. Maar misschien zijn er in New York meer problemen met vertragingen van vluchten of files voor de controles? Graag advies  :)
#48 - 15-02-2008, 12:22 uur

hdeweert

Hallo
Misschien had je voor deze vraag beter een nieuw topic kunnen openen.
Je moet in deze je eigen voorkeur maar laten voorgaan. Als je de tickets echter al lang van te voren boekt kan het zijn dat de maatschappij alsnog de vlucht veranderd zodat je alsnog i.p.v. in Atlanta in NY overstapt. Helaas kan je dit van te voren niet zien.
Harm
#49 - 15-02-2008, 13:14 uur

Pedro

Om niet op koffers te hoeven wachten bij de overstap nemen we die dus niet mee.
We nemen het meest noodzakelijke (camera uitrusting) en wat lichte kleding mee in een trolley
die als handbagage mee kan. Rest kopen we wel in de US.

Vraag die ik heb is nog wel hoe een koffer (die we dan wel hebben) op de terugreis gaat.
Moet je die ook eerst weer ophalen van de band bij de overstap of gaat die rechtstreeks in de
aansluitende vlucht?
#50 - 24-02-2008, 10:04 uur

Mrjn

Op de terugreis wordt je koffer gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming. Die hoef je dus niet weer door de douane te slepen.
#51 - 24-02-2008, 10:07 uur

Pedro

Op de terugreis wordt je koffer gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming. Die hoef je dus niet weer door de douane te slepen.

Thx scheelt weer wat zweetdruppels  :afro:
#52 - 24-02-2008, 10:38 uur

Bakvet

Op de heenreis worden ze toch ook gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming?  :-\ 
#53 - 24-02-2008, 12:16 uur

Pedro

Jawel maar je moet ze van de band halen, door de customs e.d. en daarna weer op een band plaatsen.
Voor ons ook nieuw maar kijk maar eens naar andere topics hierover op dit forum.
#54 - 24-02-2008, 12:43 uur

Yessica

Jawel maar je moet ze van de band halen, door de customs e.d. en daarna weer op een band plaatsen.
Voor ons ook nieuw maar kijk maar eens naar andere topics hierover op dit forum.

Bij mijn weten hebben ze dit sinds 11 september 2001 aangepast, want daarvoor hoefde dat niet. Dan zag je je koffers pas weet terug op je eindbestemming. Dat maakt ook dat overstappen nog meer tijd kost. Het zou veiliger zijn, maar het systeem is natuurlijk zo lek als een mandje. Dan kom je half uitgekleed door de controle, dan zie je in de verte een hoopje koffers staan en moet je aanwijzen welke van jou is en iemand van de luchthaven gooit hem weer door de röntgen en dat was het dan. Althans, zo ging het in Washington. In Chicago komen ze weer terecht op de bagageband. Echt, soms is het zo'n chaos!
#55 - 25-02-2008, 09:38 uur

pw.van.andel@hccne

>Bij mijn weten hebben ze dit sinds 11 september 2001 aangepast, want daarvoor hoefde dat niet.
De laatse 40 jaar moet je in ieder geval in de VS zelf je koffer door de douane doen. Daar heeft  9/11 niets aan veranderd. In de vroege jaren duurde dat lang omdat 100% van de koffers open mooest voor douane-inspectie, dan een 20? jaar snel omdat ik nooit meer door de douane gecontroleerd werd en sinds een aantal jaren is de tijd weer toegenomen door veiligheidscontrole.   
#56 - 25-02-2008, 14:39 uur

Yessica

De laatse 40 jaar moet je in ieder geval in de VS zelf je koffer door de douane doen. Daar heeft  9/11 niets aan veranderd. In de vroege jaren duurde dat lang omdat 100% van de koffers open mooest voor douane-inspectie, dan een 20? jaar snel omdat ik nooit meer door de douane gecontroleerd werd en sinds een aantal jaren is de tijd weer toegenomen door veiligheidscontrole.   

Wat gek. Ik ben in  1999 via Washington naar SFO gevlogen en in 2000 via Washington naar Hawaii en mijn bagage was doorgelabeld, zag ik pas op de eindbestemming weer  ???
#57 - 26-02-2008, 08:49 uur

Loek

Hier ook.  Vanaf 1969 tot 2001 heb ik mijn koffers nooit gezien totdat ik op de plaats van bestemming was in beide richtingen.  Sinds 2001 kan ik alleen richting het buitenland (Europa, Azie) mijn koffers "vergeten".  Als ik weer de US binnenvlieg moet ik eerste mijn koffers aanwijzen/meeslepen voordat ik door kan vliegen naar de eindbestemming.
#58 - 27-02-2008, 17:14 uur

hyatt

Ik heb een vraag.
Wij vliegen naar L.A. met een overstap in Chicago.
Wij hebben slechts 1 1/2 uur tijd om over te stappen. Volgens United Airlines is dit voldoende, maar als ik al de verhalen hier lees, begin ik te twijfelen.
Hoe gaat het als je uit het vliegtuig in Chicago stapt ?? Volgens een kennis zouden er wagentjes klaar staan om je te vervoeren naar een gate waar je naar toe moet !
Klopt dit wel. Volgens United, die ik vanmiddag gebeld hebt. moet je zelf de bagage ophalen en dan door de douane. Inchecken hoeft niet meer volgens United.
Wordt de bagage dan niet doorgelabeld ? naar L.A. ???
Wie kan hier iets meer over vertellen, bedankt.
#59 - 23-04-2008, 19:54 uur

Harry

Je moet zelf met je koffer door de douane, daarna zet je hem weer op een band die aangewezen wordt door een medewerker van United, voor het halen van de koffer ben je al door immigrations gegaan, waar je je vingerafdrukken moet geven en er een digitale foto van je gemaakt wordt, tevens vraagt de immigrationsofficer wat je komt doen en hoe lang je van plan bent om te blijven.
Je komt aan in terminal 5, dit is de internationale terminal, na de douane volg je de borden naar het ATS (airport transit system), dit zijn treinen die tussen de verschillende terminals heen en weer rijden, waarschijnlijk vertrekt de volgende vlucht vanaf terminal 1, deze ligt helemaal aan de andere kant van het gigantische vliegveld, maar de juiste terminal wordt je in het vliegtuig voor aankomst gemeldt, en staat natuurlijk ook op de monitoren die overal hangen.
Ik vindt anderhalf uur erg kort, maar mocht je je volgende vlucht niet halen, dan zorgt United ervoor dat je op een latere vlucht naar LA gezet wordt, is deze er niet of zit alles vol, dan kan het in het uiterste geval de volgende dag worden voor je verder vliegt, maar dit is echt een uitzondering.
Het verhaal over de wagentjes die je naar de gate brengen kun je naar het rijk der fabelen verwijzen, je zult het gewoon met de benenwagen moeten doen.

Harry
#60 - 23-04-2008, 20:19 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15