Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Park Pass

Discussie gestart

dutchie

Gaan naar West Amerika en zijn van plan meerdere parken te bezoeken. (Bryce, Grand Canyon, Zion, Yosemite etc)
Hebben vernomen dat je een National Park Pass of een Golden Eagle Pass  (iets duurder) kunt kopen .
Wie geeft me advies welke ik moet kiezen ?? (wat zijn de  verschillen) ??

Marco
#1 - 20-07-2004, 15:38 uur
« Laatst bewerkt op: 20-07-2004, 15:39 uur door dutchie »

Bakvet

Marco,

Je doet er zeker verstandig aan een National Park Pass aan te schaffen. Hij kost $50 en geeft jouw als bestuurder en je passagier(s) verder gratis toegang tot 'alle' National Parks en National Monuments in de VS. Je kan de pas aanschaffen in het eerste park dat je bezoekt. In de meeste gevallen zal je contant moeten betalen (of evt. met een traveller's cheque) omdat ze in de wachthuisjes aan de rand van het park niet over leesapparaten voor credit cards beschikken.

De pas is ruim een jaar geldig, nl. in de maand waarin je hem koopt en de twaalf erop volgende hele maanden. Dus al je hem bijv. op 4 november 2004 koopt is hij t/m december 2005 geldig. Daar kan je soms handig gebruik van maken. (Veel mensen lopen na hun eerste bezoek nl. een soort VS-virus op.)

Je kan de pas ook vooraf via internet bestellen via de website http://www.nps.gov Ook dan is hij 12 maanden na aankomst in de VS geldig, want ze knippen er pas een gaatje als je hem de eerste keer gebruikt.

Het alternatief is losse toegangsbewijzen kopen voor ieder park apart. Maar jij gaat net naar de mooiste en populairste parken die er zijn, en die rekenen $20 entree per stuk.

In het westen van de VS heb je in principe vier organisaties die zich met natuurbeheer en beheer van de open ruimte bezig houden:
- National Park Service
- National Forest Service
- Bureau of Land Management
- Per staat een eigen State Parks-organisatie

De National Park Pass is alleen bij de NPS geldig. Daar heb je in principe voldoende aan. De Golden Eagle pas is daarnaast ook bij NFS en BLM geldig.

De Golden Eagle kost $65. In het ZuidWesten, waar jij heen gaat, zijn maar weinig National Forests en BLM-gebieden die een toegangsprijs heffen. Als ze het al doen is het maar een paar dollar. Waarschijnlijk ga je er niet eens heen.

De State Parks hebben per staat een eigen jaarkaart, die gemiddeld $35 tot $40 kost. De Golden Eagle is er niet geldig. Je zal misschien een enkel State Park bezoeken en dan ben je ook weer voordeliger uit met losse kaartjes.

Veel plezier en mooi weer!
#2 - 20-07-2004, 22:11 uur

dutchie

Bedankt voor je advies.

Ben net teug uit de USA en heb veel plezier van deze pas gehad.  (6 parken bezocht)

Heb een geweldige reis gehad maar werd net als een andere forum gebruiker op 16 augustus geconfronteerd met een Flooded Death valley. (ongeloofelijk dat een woestijn gedeeltelijk kan overstromen)

Zijn er overigens nog forom gebruikers die mijn nationale parkpas voor een gereduceerd tarief willen overnemen ??

#3 - 04-09-2004, 22:07 uur

Bakvet

 >:( Eens liep ik een visitor center binnen om m'n pas te laten zien en een plattegrond te halen. Voor mij was een oudere heer aan de beurt, die een Park Pass kocht. De ranger vroeg aan hem of hij ouder dan 62 was. Dat was zo. "Waarom vroeg hij dan geen Golden Age pas aan?", vroeg die ranger. Voor de eenmalige administratieve bijdrage van tien dollar konden hij en z'n vrouw dan de rest van hun  leven gratis het park in.  Nooit hoefden ze dan meer een kaartje te kopen.

Hierop zei de man:  "Ik heb al zeker tien jaar zo'n Golden Age pas en mijn vrouw heeft er ook een. We zijn er erg blij mee, want we kunnen er voor half geld mee kamperen. Maar voor wat je er voor terugkrijgt is het ons wel waard om toch gewoon ieder jaar een nieuwe Park Pas te kopen."

Kijk, die mensen hebben het wel begrepen.
#4 - 04-09-2004, 23:14 uur

PetraVS

Dank je, Bakvet, inderdaad, die mensen hebben het begrepen.  Het geld voor een pas gaat naar het onderhoud van de parken waar wij allemaal van kunnen genieten.  Die $50 is niets op de totale kosten van een vakantie naar de VS.
#5 - 05-09-2004, 04:43 uur

Wop


Zijn er overigens nog forom gebruikers die mijn nationale parkpas voor een gereduceerd tarief willen overnemen ??


Een NP Pas is persoonsgebonden. Althans wij moesten regelmatig legitimatie laten zien.
En voor de $50,-, voor natuur behoud, ga je toch niet moeilijk doen op je totale budget?
#6 - 07-09-2004, 13:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15