Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rechtshulp verzekering in de VS tijdens vakantie.

Discussie gestart

mafo

Na een berichtje hier over problemen met een gehuurde auto in de VS ben ik wat dieper gedoken in de dekking van mijn rechtsbijstand en reisverzekering.
Via Unive heb ik begrepen dat er eigenlijk alleen maar dekking is wanneer ik door toedoen van anderen letselschade oploop.

Maar wat als andere mijn verantwoordelijk stellen voor dit soort zaken, in welke verzekering van autoverhuurders zit dan rechtsbijstand ?
Is er in Nederland een verzekeraar die wel dekking geeft wanneer dit soort zaken voorvallen in de VS ?

Wie weet hier meer over ?
#1 - 17-11-2007, 09:25 uur

Harry

Mafo,

Het is al meerdere malen vermeldt, maar daarom is het dus zo belangrijk om de juiste verzekeringen te nemen bij het huren van een auto, als je huurt vanuit Europa zitten de voor ons belangrijke verzekeringen er altijd bij. in dit geval is dus de aansprakelijkheidsverzekeiring erg belangrijk, als jij door jouw schuld aansprakelijk wordt gesteld ben je daarvoor verzekerd, deze verzekering heet bij Avis bv.ALI, bij anderen heet deze verzekering SLI, maar zijn beide bedoeld voor aansprakelijkheid van anderen naar jou. De andere belangrijke verzekering is meestal LDW genoemd, en dekt schade aan de huurauto en ook de vervolgschade bv. geen inkomsten van de verhuurder zolang de auto in reparatie is. Voor Amerikanen zijn deze verzekeringen niet nodig omdat dit onder hun eigen autoverzekering valt, maar onze Nederlandse verzekeringen dekken deze schade niet, en daarom moeten wij altijd deze verzekeringen afsluiten. De autohuur is dus iets wat je van hieruit moet regelen via een europese tussenpersoon, zodat de verzekeringen er meteen bij zitten.

Harry
#2 - 17-11-2007, 10:09 uur

bgroeneveld

Ik neem vaak alle (dure) extra verzekeringen. Ja, mijn Amerikaanse autoverzekering dekt wel schade aan een huurauto, maar als je bij een ongeluk betrokken bent en de verzekering moet betalen, dan verhogen ze vaak jepremies. Beter iets meer betalen voor autohuur, dan jaren vastzitten aan een hogere premie.

Als ik in Europa huur, doe ik dat ook altijd, werken met verzekeringsmaatschappijen op verschillende continenten, zal volgens mij alleen maar lastig zijn.
#3 - 27-12-2007, 15:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15